Paralel ithalat telefon alınır mı ?

Bu konuyu okuyanlar

Serkan.Arslan

Öğrenci
Katılım
24 Şubat 2016
Mesajlar
79
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
31
Selamlar,

hepsiburada.com üzerinde telefonlarda distribütörler - ithalat satışları var ve ortalama 500 - 700 tl aralarında fark oluyor.

hepsiburada güvencesi ile alınabilir mi ?
 

cengover05

Profesör
Katılım
13 Eylül 2015
Mesajlar
3,486
Reaksiyon puanı
447
Puanları
83
Hepsiburadaya güvenebilirsinde bence girilmez bu işlere
 

cengover05

Profesör
Katılım
13 Eylül 2015
Mesajlar
3,486
Reaksiyon puanı
447
Puanları
83
Nedenini açıklayabilirmisin ?
Simdi garantisel olarak bir sorun çıkınca burdaki hicbir marka bakmiyor ve sonra aldigin nereyse onun guvencesine goturuyorsun ki burda da cozum hemen gerceklesmiyor bir samsung türkiye veya apple servis i gibi yaklasim olmuyor. Ben boyle düşünüyorum tabi yine senin fikrin ben olsam 500 600 tl az vermek yerine biraz daha sabreder kafam rahat sekilde alirim
 

Serkan.Arslan

Öğrenci
Katılım
24 Şubat 2016
Mesajlar
79
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
31
Simdi garantisel olarak bir sorun çıkınca burdaki hicbir marka bakmiyor ve sonra aldigin nereyse onun guvencesine goturuyorsun ki burda da cozum hemen gerceklesmiyor bir samsung türkiye veya apple servis i gibi yaklasim olmuyor. Ben boyle düşünüyorum tabi yine senin fikrin ben olsam 500 600 tl az vermek yerine biraz daha sabreder kafam rahat sekilde alirim

Teşekkür ederim bilgilendirmen için.
 

teokan

Asistan
Katılım
12 Eylül 2012
Mesajlar
289
Reaksiyon puanı
5
Puanları
18
yerli telefon mu var ki bu soruyu soruyorsun
 

SHaDeWRoX

Asistan
Katılım
22 Mart 2010
Mesajlar
290
Reaksiyon puanı
8
Puanları
18
Garanti konusunu kafana pek takmazsan alınır ama garantiye önem veriyorlar farkını ver normal cihaz al
 

Ahmetbayraktar_

Öğrenci
Katılım
7 Ocak 2016
Mesajlar
65
Reaksiyon puanı
5
Puanları
8
Yaş
28
Iphone almadıktan sonra diğer markaların teknik servisiyle pek bi farkıda olmuyor sadece 20 gün bekleme süresi olur onu sonuna kadar kullanıyorlar babama kliksadan lgg3 almıştım distribütör garantili şarj aletinde sorun oldu elden götürünce hemen değişirip yenisini verdiler biraz seninde şansın aldığın alettr bi sıkıntı çıkmazsa büyük bi problem olmaz ama benim bildiğim öyle 500-600 tl gibi bi fark yok normal al kafan rahat olsun yinede
 

Serkan.Arslan

Öğrenci
Katılım
24 Şubat 2016
Mesajlar
79
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
31
Iphone almadıktan sonra diğer markaların teknik servisiyle pek bi farkıda olmuyor sadece 20 gün bekleme süresi olur onu sonuna kadar kullanıyorlar babama kliksadan lgg3 almıştım distribütör garantili şarj aletinde sorun oldu elden götürünce hemen değişirip yenisini verdiler biraz seninde şansın aldığın alettr bi sıkıntı çıkmazsa büyük bi problem olmaz ama benim bildiğim öyle 500-600 tl gibi bi fark yok normal al kafan rahat olsun yinede

Teşekkür ederim. Evet kesinlikle teknoloji aleti şans a bırakılcak bir durum değil. 500 600 tl içinde risk e değmez diye düşünüyorum.
 

yukselg

Öğrenci
Katılım
14 Aralık 2013
Mesajlar
83
Reaksiyon puanı
22
Puanları
18
ben 4 telefon değiştirdim hepsinide delta garantili paralel ithalat kullandım hiç birinde de sorun yaşamadım. s4 g2 g3 g4 . hepsinden memnundum. hepsini iyi fiyata sattım. şimdi rootlu program geliştirmekle uğraşmak için s4 aldım. yine delta garantili.
 

yukselg

Öğrenci
Katılım
14 Aralık 2013
Mesajlar
83
Reaksiyon puanı
22
Puanları
18
şu sıralar huawei mate 8 ilgimi çekiyor. çok şık tasarım yapmışlar. inceleme fırsatım olduğunda paralel ithalat olarak alabilirim.
 

Serkan.Arslan

Öğrenci
Katılım
24 Şubat 2016
Mesajlar
79
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
Yaş
31
ben 4 telefon değiştirdim hepsinide delta garantili paralel ithalat kullandım hiç birinde de sorun yaşamadım. s4 g2 g3 g4 . hepsinden memnundum. hepsini iyi fiyata sattım. şimdi rootlu program geliştirmekle uğraşmak için s4 aldım. yine delta garantili.

şu sıralar huawei mate 8 ilgimi çekiyor. çok şık tasarım yapmışlar. inceleme fırsatım olduğunda paralel ithalat olarak alabilirim.

Delta garantisi ithalat mı oluyor ?

Evet güzel şık telefon ama almayı düşündüm bir model değil.
 

oguzhan ozen

Asistan
Katılım
15 Şubat 2016
Mesajlar
241
Reaksiyon puanı
33
Puanları
28
Düzgün garantileri bile olmuyor bazen ota güncellemelerinde bile hata olabiliyor. :)
 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,711
Puanları
113
Çalıntı mı? Kaçak mı? geliri nereye kayıyor? kimin cebine gidiyor? Terör mü finanse ediliyor? ucu belirsiz yerlerden ürün satın almam.
 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,711
Puanları
113
Delta eski Yunan alfabesinin ikinci harfi. Bunun anlamı, ikinci şahıs garantili. Satıcı hiç bir garanti vermiyor. Satıyor ve unutuyor. İthalatçı garanti veriyor. Onu da bulabilirseniz.
 

yukselg

Öğrenci
Katılım
14 Aralık 2013
Mesajlar
83
Reaksiyon puanı
22
Puanları
18
Delta eski Yunan alfabesinin ikinci harfi. Bunun anlamı, ikinci şahıs garantili. Satıcı hiç bir garanti vermiyor. Satıyor ve unutuyor. İthalatçı garanti veriyor. Onu da bulabilirseniz.

habetin yok sanırım delta garanti paralel ithalatta en iyisi. 5-6 defa telefonu garantiye yolladım niç nirinde de sorun yaşamadan telefonu geri aldım. yani saçma sapan garanti değil yani. her aradığımda çok mükemmel ve güler yüzle telefonu açtılar. kesinlikle daha fazla para vermeye gerek yok. 50 tane telefon alsam hepsinide delta garantili alırım
 

Hakkı Alkan

Rektör
Admin
Katılım
2 Haziran 2005
Mesajlar
13,887
Reaksiyon puanı
2,155
Puanları
113
Satılan yer çok önemli. Hepsiburada, bu ülkenin en büyük alışveriş sitelerinden biri. Garantisi olmayan bir telefonu satması mümkün değil. Önemli olan garanti, yani satış sonrası hizmet.
 
Katılım
27 Ocak 2015
Mesajlar
375
Reaksiyon puanı
24
Puanları
18
Satılan yer çok önemli. Hepsiburada, bu ülkenin en büyük alışveriş sitelerinden biri. Garantisi olmayan bir telefonu satması mümkün değil. Önemli olan garanti, yani satış sonrası hizmet.
Hocam sağlam bir telefon ne kadar bozulabilir ki? Yani adam akıllı kullandıktan sonra çok sıkıntı çıkmaz sanırım. (Ve bu mesajdan sonra linç edilir.)
 

Hakkı Alkan

Rektör
Admin
Katılım
2 Haziran 2005
Mesajlar
13,887
Reaksiyon puanı
2,155
Puanları
113
her türlü bozarlar türkiye'de. o nedenle satış sonrası destek olmadan zaten ülkede satılması da yasak aslında. satış belgesi almak için bu desteği kanıtlamaları lazım.
 
Katılım
27 Ocak 2015
Mesajlar
375
Reaksiyon puanı
24
Puanları
18
her türlü bozarlar türkiye'de. o nedenle satış sonrası destek olmadan zaten ülkede satılması da yasak aslında. satış belgesi almak için bu desteği kanıtlamaları lazım.
Anlaşıldı. Aslında telefonun bozulmayacağının garantisi oluyor servis sonrası desteğin güçlü olması.
 

Petibor

Öğrenci
Katılım
11 Ağustos 2014
Mesajlar
30
Reaksiyon puanı
5
Puanları
8
Yaş
32
İçinde 'paralel' kelimesi geçen hiç bir şey alınmaz. :rolleyes:
 

bugrabugra001

Asistan
Katılım
12 Aralık 2011
Mesajlar
218
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
hocam ben g3 aldım zamanında(hala kullanmaktayım) 500-600 tl düşük ücrete aldım en fazla anakartı felan yanar onuda o fıyata yaptırabılırım.
2yıldır saglam sadece catlak sorunu var onuda garantıye bıle goturmedım.
 

ErwinSmith

Rektör
Emektar
Katılım
12 Mayıs 2013
Mesajlar
11,559
Reaksiyon puanı
344
Puanları
83
Alinmaz cihazlarin kronik sorunlari olabiliyor paralel ithalat garantisi ise doğru dürüst hiçbir soruna bakmiyor
 

berkaycelik7

Öğrenci
Katılım
27 Şubat 2016
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
30
Tanıdık sayesine Meizu Pro 5 (64/4) getirttim ne distribütör garantisi var ne bir şeyi, fiyat performans açısından en iyi telefonlardan bir olduğunu düşünüyordum, riske girip aldım.
merak edenler için http://shiftdelete.net/meizu-pro-5-tanitildi-64193

Telefon bir şey olursa ?
Garantisi yok evet ama teknik servis olarak Meizu & Zopo Akıllı Telefon Türkiye Distribütörü bakabiliyor.
Fiziksel bir zarar da ben şimdiye kadar Garantinin karşıladığını ne duydum ne gördüm, fiziksel zararlarda her türlü para alınıyor zaten. Telefona bir şey olması durumunda digitalmarketten yaptırabilceğimi düşünüyorum.
Yazılımsal olarak da telefonun zaten kendiliğinden root erişimi olduğu için meizunun veya diğer başka forumlardan halledilebileceğini düşünüorum açıkcası.

Telefona bir şey olmazsa ?
2 aydır kullanıyorum, hiç bir sorunla karşılaşmadım ve verdiğim fiyat ve özelliklere göre -en son S7 ve G5 i de gördükten sonra bile- hala iyi ki almışım diyebiliyorum. Pasaport kaydı gerekiyordu onu da kendim yaptırdım ekliyim.

Sonuç olarak
Distribütör Garantisi yok diye veya güvenmeyip telefon almamak (ki bir de daha ucuzsa) bence o kadar da riske edilmeyecek bir durum değil. Garantiler zaten teknik servis gibi oldu günümüzde, sadece yazılımsal hatalara bakıyorlar.

Yurt dışından cihaz getirmekle ilgili diğer sorularınız için de yardımcı olabilirim.
 

akinov5

Asistan
Katılım
26 Nisan 2009
Mesajlar
448
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Benimde hepsiburadadan paralel ithalatçı garantili lg g4 alasım var. Şuan 1800 1900 arası dolaşan telefonu 1300 e bir şekilde garanti verip de satıyorsa kimse kusura bakmasın çabuk hizmet alacağım diye 600 tl fark vermem. İkisinde de sorunlu ürün çıkma olasılığı aynı sonuçta kutunun içini açıp kurcalamıyor iki tarafta.
 

dedetorun

Öğrenci
Katılım
7 Ocak 2013
Mesajlar
28
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
kafanızmı kıyak? x bir markanın ürettiği bir ürün tüm dünyada garanti kapsamındadır. Almanyadan aldın x bir samsung ve geldin türkiyede samsung servise götürdün sana yok biz bakmıyoruz almanyaya mı gönde diyecekler? samsung o lafı diyeni fizan a sürer.
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
kafanızmı kıyak? x bir markanın ürettiği bir ürün tüm dünyada garanti kapsamındadır. Almanyadan aldın x bir samsung ve geldin türkiyede samsung servise götürdün sana yok biz bakmıyoruz almanyaya mı gönde diyecekler? samsung o lafı diyeni fizan a sürer.

Evet Samsung o şekilde diyor, hatta bir servis personelinden duymayı beklemeye gerek yok, çağrı merkezini arayıp sorduğunda, onlar da bakmadıklarını söyleyecekler. Bununla birlikte senin yurt dışından kendine kullandığın ürünü getirerek garanti talep etmen başka bir şey; bir firmanın resmi distribütörünü atlayarak başka ülkeden ithalat yapması ise bambaşka bir şey. Çoğu marka, burada yaptığı distribütörlük sözleşmesinden dolayı distribütörünü koruyabilmek için dışarıdan gelen cihazlara garanti vermez.

Örneğin; Samsung S7 Türkiye distribütörü tarafından diyelim ki 3.000 TL fiyatla satılmak üzere belirlenmiş olsun. Fakat Hindistan'daki distribütör bunu 2.100 TL'ye satıyor. Bir firma Hindistan'a gidip yasal yollardan 1000 tane Samsung S7 getiriyor Türkiye'ye, vergisiyle kargosuyla diyelim ki 2.500 TL'ye mal ediyor. Böylece Türkiye'dekine göre 500 TL gibi bir farkla daha ucuz satabiliyor. Samsung da bir karar veriyor; eğer Hindistan'dan gelen bu ürüne de normal muamele yaparsam, o zaman sözleşme imzaladığım resmi distribütörüm olan firma Türkiye'de satış yapamaz hale gelir. Böylece dengeler alt üst olur. Öyleyse ben sadece benim resmi distribütörümden gelen ürünlerle ilgileneyim; diğerleri de madem daha ucuza almak istiyorlar, kendi başlarının çaresine baksınlar.. Samsung'un bu düşüncesiyle, o paralel ithalat ürün hakkında normal ithalat hükümleri işliyor, yani getiren firma sorumlu oluyor. Garanti Belgesi yönetmeliğine göre bir ithalatçı yurt dışından getirdiği her ürüne en az 2 yıl garanti vermek zorunda. Garanti verebilmek için de Türkiye çapında en az 21 adet servis noktası bulunması veya en az 21 adet servis noktasıyla anlaşmış olması (KVK, Başarı, Genpa vb.) gerekir. Eğer 21 adet servis istasyonu yoksa, ürünlere "değişim" garantisi vermek zorundadır, aksi halde garanti belgesi yetkisi alamaz. Tabii bu kuralların doğruluğu, adaleti, etikliği tartışılır, fakat çoğu marka bu şekilde yapar.

Bir de küçük not düşelim; paralel ithalat yapan firmaların hiçbiri 21 adet servis noktasına sahip değildir, fakat sırf prosedürü yerine getirmek adına kağıt üstüne 21 adet şirketle "yetkili servis" sözleşmesi yaparlar. Genellikle onların hangi firmalar olduğu bilinmez; diyelim bir şekilde birine rast geldiniz ürünle ilgilenmelerini istediniz; bazısı "biz bakmıyoruz merkez servise gönderin" der, bazısı ise daha da çılgın bir şekilde "biz o markayı tanımıyoruz, servisi filan da değiliz" derler.
 
Üst