StratejikSEO
Öğrenci
- Katılım
- 21 Şubat 2017
- Mesajlar
- 47
- Reaksiyon puanı
- 7
- Puanları
- 8
Ziyaretçilerin Tıklama Oranını Arttırma
Google’ın çokça önem verdiği hemen çıkma oranı sitelerin arama motoru sonuçlarındaki sıralamasını etkileyen bir faktördür. SEO açısından önemli bir noktaya sahip olan bu faktöre SEO çalışmaları yapılırken son derece dikkat edilmesi gereklidir. SEO çalışmalarında sitede kalma süresi için iyileştirmeler yapılması ve bu konu üzerinde stratejiler geliştirilmelidir. SEO açısından sitede kalma süresi ne zaman bu kadar değerli oldu diyecek olursanız hemen söyleyelim. Google’ın yapay zekâsı olan Google Rank Brain algoritmasından sonra sitede kalma süresi çokça dillendirilmeye başlandı. SEO açısından arama sonuçlarında sıralamanın yükselmesi için ‘ziyaretçileri nasıl sitede tutabiliriz?’ düşüncesi oluştu ve düzenlemeler bu yönde eğilim göstermeye başladı.
Ziyaretçiler neden sizi tercih etsin?
Ne kadar tercih edilesi bir siteniz var? Organik arama sonuçlarında ziyaretçileri çekebilmeniz için title (başlık) ve description (açıklama) alanını etkili kullanmanız gerekiyor. Başlık ve açıklamaya ek olarak güncelliğini koruyan sayfalarda dikkat çekmektedir. Belirli periyotlarda sitenizde güncelleme yapmanızın size faydası olacaktır. Bu küçük nüansı da verdikten sonra başlık ve açıklamaya geri dönelim. Ziyaretçiyi arama sonuçlarından yakaladınız mı bir sonraki aşamada site içi iyileştirmeler olacaktır. Peki ziyaretçinin dikkatini ne çeker? Çarpıcı, iddialı başlıklara ek olarak bir de sayısal verilerden yararlandınız mı tamamdır. Çünkü yapılan araştırmalara göre arama sonuçlarında ‘En iyi 5 SEO Tekniği‘ , ‘SEO Açısından En Önemli 10 İpucu’ gibi başlıklar ziyaretçilerin algısını harekete geçirdiği için tıklanma oranını her zaman artırmaktadır. Gerçekten bu kadar etkili mi diyorsanız buyurun arama sonuçlarındaki istatistikler;
Can alıcı bir başlık ve açıklama ekledikten sonra ziyaretçiyi sitenize çekmeyi başardınız. Buradan sonra iyi bir kurgu yapmanız gerekiyor. Her zaman ‘Ziyaretçi ne arıyor?’ diye düşünmelisiniz. Kendinizi ziyaretçi yerine koyarak siteye girdiğiniz zaman ilk ne ararsınız ve aradığınız verilere ulaşım ne kadar kolay. Bu tarz bilgiler örnek üzerinden verilince daha iyi anlaşılıyor o yüzden bir örnekle açıklığa kavuşturalım; Abiye, gelinlik ve özel gün kıyafetleri satan bir e-ticaret sitenizin olduğunu düşünelim. Ön plana çıkarmak ve satış yapmak istediğiniz kategori ‘gelinlik’ olsun. Az önce bahsettiğimiz çarpıcı ve sayısal verilerle çekici bir başlık oluşturalım hemen. ‘2018 Yılının En Moda Gelinlik Modelleri’ bence yeni evleneceklerin tıklayacağı bir başlık oldu. Siteye ziyaretçimizi çektik ve bundan sonraki aşamamız ziyaretçiyi sitede tutmak için ne yapmalıyız olacaktır.
Sitede kalma süresini arttırma;
Sitede kalma süresini arttırmak için ilk olarak sitenin yüklenme hızını arttırmalısınız. Ziyaretçiler ve SEO açısından etkin bir yere sahip olan yüklenme hızının yavaş olması demek çarpıcı başlık ile hızla siteye çektiğiniz ziyaretçinin aynı hızla sitenizi terk etmesine yol açacaktır. Sitenizin yüklenme hızını azaltan görsellerin ve js, css gibi yazılımsal kod dosyalarının optimize edilmesi gereklidir. Bunun için site ölçüm araçları olan Google PageSpeed , Pingdom ve GTMetrix gibi site hızı ölçüm araçlarını kullanarak sitenizin hızını yavaşlatan etkenleri tespit ederek düzenlemesini yapabilirsiniz.
Site hızını optimize ettikten sonra sayfa içeriğinizin düzenlenmesine bir bakalım. Sayfa içeriğinizin doyurucu ve bilgilendirici olması gereklidir. Az önceki gelinlik kategorisi örneğinden devam edelim. Gelinlik modellerinin yer aldığı sayfada ilk olarak en güzel modelleriniz ilk sonuçlarda yer almalı. En göz alıcı modelleri ilk sıraya koyarsanız ziyaretçi bir, iki, üç derken diğer sayfaları da ziyaret edecek ve böylelikle site içi gezinme oranı artacaktır. Ürün içerisine giren ziyaretçiyi ürün açıklamasında yaptığınız düzenlemelerle daha fazla sitede tutabilirsiniz. Şöyle ki ürün açıklamalarında detaylı bilgiler sunmalısınız. Açıklamayı okumayacak ziyaretçilerinizi ise videolar hazırlayarak sayfada tutabilirsiniz. Yazıyı okumayabilir ama ürün özelliklerini açıklayan ve ürünü tanıtan bir video sayfada kalma süresini arttıracaktır.
Alternatif seçenekler sunma
Sayfanızdaki içeriği beğenmeyen ziyaretçinizin sitenizde kalmasını sağlamak için alternatif seçenekler sunmanız gereklidir. Tekrardan e-ticaret sitesindeki örneğimizden devam edelim. Ürünü beğenmeyen müşteriniz ne olacak? Gelinlik modelinizi beğenmeyen ziyaretçinizin sitenizde kalmasını sağlamak için alternatif ürünler sunmanız gereklidir. Farklı ürünlerin sunulmasıyla birlikte ziyaretçinizi diğer sayfalarınıza yönlendirerek sitede kalma süresini arttırabilirsiniz. E-ticaret sitelerinde sayfada kalma süresini arttırmak için farklı ürünler sunarken blog sitelerinde diğer blog yazıları sunulabilir hizmet veren kurumsal web sitelerinde ise hizmet sayfalarını sunabilirsiniz.
İlgili sayfalara yönlendirme
Ziyaretçinizi karşıladığınız sayfadan ilgili konuları ön plana çıkararak sitede gezinmeyi arttırabilirsiniz. Aynı örnek üzerinden devam edelim; Gelinlik modelimiz ile müşteriyi karşıladık güzel bir açıklamayla sayfamızda bilgilendirmesini yaptık, müşterimizin beğenmeme ihtimalini düşünerek farklı modellerimizi sunduk. Ancak ürünü beğenmiş ve satın almak isteyen müşterimizi de düşünerek gelinlik ile ilgili sayfalara yönlendirmemiz gereklidir. Gelinliğin yanında gelin ayakkabısı, gelin duvağı, gelin çiçeği ve gelin tacı gibi ilgili ürünleri de sunmanız da fayda var. Bu durum satış oranlarına olumlu katkı sağlarken sitede kalma süresini de arttıracaktır. Bu durum blog sitelerinde nasıl olacak derseniz. Blog sitelerinde okunan blog yazısını tamamlayacak ek bilgilerin yer aldığını blog sayfalarına yönlendirme yapılmalıdır.
Ziyaretçilerin sitenizde geçirdiği zamanı kontrol altına alın!
Her sayfayı bu şekilde kurgulamanız büyük bir iş yükü ve zaman alıcı bir işlem olduğu için işlerinizi kolaylaştıracak Google Analytics aracından faydalanabilirsiniz. Site ziyaretçi verilerini ölçümleyerek stratejiler kurabildiğimiz Google Analytics’ de hemen çıkma oranı, ortalama oturum süresi ve açılış sayfaları verileri sitede kalma süresini arttırma noktasında çok yardımcı olacaktır. Bu özelliklere ek olarak Google Analytics’in özel raporlamalar özelliğini kullanabilirsiniz. Google Analytic panelinizde siteniz için hazırladığınız rapordan içerikler için özel bir tablo oluşturabilirsiniz. Bu raporda içerik bazlı olarak incelemeler yaparak hangi sayfada ne kadar süre kalındığını ve hangi sayfanın oturum süresinin düşük olduğunu daha rahat tespit edebilirsiniz. Hemen çıkma oranı yüksek olan sayfa içeriğinde geliştirme yaparken hemen çıkma oranı düşük olan siteden alternatif sayfalara yönlendirmeler yaparak site gezinmesini arttırabilirsiniz.
Sizlere belirttiğimiz bu yöntemler ile ziyaretçilerinizin sitede kalma süresini arttırabilirsiniz.
Kaynak: Stratejik SEO
Google’ın çokça önem verdiği hemen çıkma oranı sitelerin arama motoru sonuçlarındaki sıralamasını etkileyen bir faktördür. SEO açısından önemli bir noktaya sahip olan bu faktöre SEO çalışmaları yapılırken son derece dikkat edilmesi gereklidir. SEO çalışmalarında sitede kalma süresi için iyileştirmeler yapılması ve bu konu üzerinde stratejiler geliştirilmelidir. SEO açısından sitede kalma süresi ne zaman bu kadar değerli oldu diyecek olursanız hemen söyleyelim. Google’ın yapay zekâsı olan Google Rank Brain algoritmasından sonra sitede kalma süresi çokça dillendirilmeye başlandı. SEO açısından arama sonuçlarında sıralamanın yükselmesi için ‘ziyaretçileri nasıl sitede tutabiliriz?’ düşüncesi oluştu ve düzenlemeler bu yönde eğilim göstermeye başladı.
Ziyaretçiler neden sizi tercih etsin?
Ne kadar tercih edilesi bir siteniz var? Organik arama sonuçlarında ziyaretçileri çekebilmeniz için title (başlık) ve description (açıklama) alanını etkili kullanmanız gerekiyor. Başlık ve açıklamaya ek olarak güncelliğini koruyan sayfalarda dikkat çekmektedir. Belirli periyotlarda sitenizde güncelleme yapmanızın size faydası olacaktır. Bu küçük nüansı da verdikten sonra başlık ve açıklamaya geri dönelim. Ziyaretçiyi arama sonuçlarından yakaladınız mı bir sonraki aşamada site içi iyileştirmeler olacaktır. Peki ziyaretçinin dikkatini ne çeker? Çarpıcı, iddialı başlıklara ek olarak bir de sayısal verilerden yararlandınız mı tamamdır. Çünkü yapılan araştırmalara göre arama sonuçlarında ‘En iyi 5 SEO Tekniği‘ , ‘SEO Açısından En Önemli 10 İpucu’ gibi başlıklar ziyaretçilerin algısını harekete geçirdiği için tıklanma oranını her zaman artırmaktadır. Gerçekten bu kadar etkili mi diyorsanız buyurun arama sonuçlarındaki istatistikler;
Can alıcı bir başlık ve açıklama ekledikten sonra ziyaretçiyi sitenize çekmeyi başardınız. Buradan sonra iyi bir kurgu yapmanız gerekiyor. Her zaman ‘Ziyaretçi ne arıyor?’ diye düşünmelisiniz. Kendinizi ziyaretçi yerine koyarak siteye girdiğiniz zaman ilk ne ararsınız ve aradığınız verilere ulaşım ne kadar kolay. Bu tarz bilgiler örnek üzerinden verilince daha iyi anlaşılıyor o yüzden bir örnekle açıklığa kavuşturalım; Abiye, gelinlik ve özel gün kıyafetleri satan bir e-ticaret sitenizin olduğunu düşünelim. Ön plana çıkarmak ve satış yapmak istediğiniz kategori ‘gelinlik’ olsun. Az önce bahsettiğimiz çarpıcı ve sayısal verilerle çekici bir başlık oluşturalım hemen. ‘2018 Yılının En Moda Gelinlik Modelleri’ bence yeni evleneceklerin tıklayacağı bir başlık oldu. Siteye ziyaretçimizi çektik ve bundan sonraki aşamamız ziyaretçiyi sitede tutmak için ne yapmalıyız olacaktır.
Sitede kalma süresini arttırma;
Sitede kalma süresini arttırmak için ilk olarak sitenin yüklenme hızını arttırmalısınız. Ziyaretçiler ve SEO açısından etkin bir yere sahip olan yüklenme hızının yavaş olması demek çarpıcı başlık ile hızla siteye çektiğiniz ziyaretçinin aynı hızla sitenizi terk etmesine yol açacaktır. Sitenizin yüklenme hızını azaltan görsellerin ve js, css gibi yazılımsal kod dosyalarının optimize edilmesi gereklidir. Bunun için site ölçüm araçları olan Google PageSpeed , Pingdom ve GTMetrix gibi site hızı ölçüm araçlarını kullanarak sitenizin hızını yavaşlatan etkenleri tespit ederek düzenlemesini yapabilirsiniz.
Site hızını optimize ettikten sonra sayfa içeriğinizin düzenlenmesine bir bakalım. Sayfa içeriğinizin doyurucu ve bilgilendirici olması gereklidir. Az önceki gelinlik kategorisi örneğinden devam edelim. Gelinlik modellerinin yer aldığı sayfada ilk olarak en güzel modelleriniz ilk sonuçlarda yer almalı. En göz alıcı modelleri ilk sıraya koyarsanız ziyaretçi bir, iki, üç derken diğer sayfaları da ziyaret edecek ve böylelikle site içi gezinme oranı artacaktır. Ürün içerisine giren ziyaretçiyi ürün açıklamasında yaptığınız düzenlemelerle daha fazla sitede tutabilirsiniz. Şöyle ki ürün açıklamalarında detaylı bilgiler sunmalısınız. Açıklamayı okumayacak ziyaretçilerinizi ise videolar hazırlayarak sayfada tutabilirsiniz. Yazıyı okumayabilir ama ürün özelliklerini açıklayan ve ürünü tanıtan bir video sayfada kalma süresini arttıracaktır.
Alternatif seçenekler sunma
Sayfanızdaki içeriği beğenmeyen ziyaretçinizin sitenizde kalmasını sağlamak için alternatif seçenekler sunmanız gereklidir. Tekrardan e-ticaret sitesindeki örneğimizden devam edelim. Ürünü beğenmeyen müşteriniz ne olacak? Gelinlik modelinizi beğenmeyen ziyaretçinizin sitenizde kalmasını sağlamak için alternatif ürünler sunmanız gereklidir. Farklı ürünlerin sunulmasıyla birlikte ziyaretçinizi diğer sayfalarınıza yönlendirerek sitede kalma süresini arttırabilirsiniz. E-ticaret sitelerinde sayfada kalma süresini arttırmak için farklı ürünler sunarken blog sitelerinde diğer blog yazıları sunulabilir hizmet veren kurumsal web sitelerinde ise hizmet sayfalarını sunabilirsiniz.
İlgili sayfalara yönlendirme
Ziyaretçinizi karşıladığınız sayfadan ilgili konuları ön plana çıkararak sitede gezinmeyi arttırabilirsiniz. Aynı örnek üzerinden devam edelim; Gelinlik modelimiz ile müşteriyi karşıladık güzel bir açıklamayla sayfamızda bilgilendirmesini yaptık, müşterimizin beğenmeme ihtimalini düşünerek farklı modellerimizi sunduk. Ancak ürünü beğenmiş ve satın almak isteyen müşterimizi de düşünerek gelinlik ile ilgili sayfalara yönlendirmemiz gereklidir. Gelinliğin yanında gelin ayakkabısı, gelin duvağı, gelin çiçeği ve gelin tacı gibi ilgili ürünleri de sunmanız da fayda var. Bu durum satış oranlarına olumlu katkı sağlarken sitede kalma süresini de arttıracaktır. Bu durum blog sitelerinde nasıl olacak derseniz. Blog sitelerinde okunan blog yazısını tamamlayacak ek bilgilerin yer aldığını blog sayfalarına yönlendirme yapılmalıdır.
Ziyaretçilerin sitenizde geçirdiği zamanı kontrol altına alın!
Her sayfayı bu şekilde kurgulamanız büyük bir iş yükü ve zaman alıcı bir işlem olduğu için işlerinizi kolaylaştıracak Google Analytics aracından faydalanabilirsiniz. Site ziyaretçi verilerini ölçümleyerek stratejiler kurabildiğimiz Google Analytics’ de hemen çıkma oranı, ortalama oturum süresi ve açılış sayfaları verileri sitede kalma süresini arttırma noktasında çok yardımcı olacaktır. Bu özelliklere ek olarak Google Analytics’in özel raporlamalar özelliğini kullanabilirsiniz. Google Analytic panelinizde siteniz için hazırladığınız rapordan içerikler için özel bir tablo oluşturabilirsiniz. Bu raporda içerik bazlı olarak incelemeler yaparak hangi sayfada ne kadar süre kalındığını ve hangi sayfanın oturum süresinin düşük olduğunu daha rahat tespit edebilirsiniz. Hemen çıkma oranı yüksek olan sayfa içeriğinde geliştirme yaparken hemen çıkma oranı düşük olan siteden alternatif sayfalara yönlendirmeler yaparak site gezinmesini arttırabilirsiniz.
Sizlere belirttiğimiz bu yöntemler ile ziyaretçilerinizin sitede kalma süresini arttırabilirsiniz.
Kaynak: Stratejik SEO