- Katılım
- 29 Haziran 2007
- Mesajlar
- 64,457
- Reaksiyon puanı
- 530
- Puanları
- 0
Yeni düzenlemeye göre kanallar saatte 12 dakika reklam yayınlayabilecekler. Bu 12 dakikalık reklamı istedikleri gibi bölüp, yayınlama konularında serbestler. Örneğin birer dakikalık 12 tane reklam girebilirler ve bu 12 reklamı istedikleri süreye yayma konusunda serbestler.
Bir reklam bittikten sonra dizi başladığında isterlerse 1-2 dakika sonra yeniden reklam girebilirler. Bu konuda kanallar özgür bırakıldılar.
Ama şu an genelde 15 dakikada bir 4 dakikalık reklam giriyorlar...
Yeni RTÜK yasası 15 Şubat 2011'de Meclis'te onaylandı ve 3 Mart 2011'de Resmi Gazete'de yürürlüğe girdi.
Yasaya göre artık bir saatte 12 dakikadan fazla reklam yayınlanamayacak ve de ürün yerleştirme serbest olacak. Ancak henüz yönetmelik çıkmadı.
Bu nedenle de sektörde ciddi bir kaos var. TV'lerde ne yapacaklarını bilmiyorlar çünkü 12 dakikalık reklam süresinin bile bir saate nasıl dağılacağı belli değil.
Haber kanalları ürün yerleştirme gelirlerinden yararlanamayacakları için nasıl çözüm üreteceklerini düşünüyorlar.
Tematik kanallar program sponsoru olan firmaya program tanıtımlarında atıf kalktığı için sponsorluk fiyatlarının düşeceğinden korkuyor ve kara kara düşünüyorlar.
Diğer yandan filmlerle reyting alan TV kanalları film arasında 30 dakikada bir reklam kuşağı açma kuralı gereği bir süre sonra "film yerine nasıl bir program yapısı" sorusuyla karşılaşıp karşılaşmayacaklarının hesabını yapıyorlar.
Çocuk kanalları ise artık kola, gazlı içecek, cips, fast food reklamları alamayacakları için neredeyse %80'lere varan fiyat zammına hazırlanıyorlar.
Bu kaotik ortamda birçok marka Nisan 2011'de başlayacak reklam kampanyaları için TV'lerden fiyat istedi ve %40'a varan oranlarda CPP fiyat artışı ile karşılaştı. Daha makul fiyatlı kanallara yönelinse de üretilecek GRP belli, bu nedenle de kısa bir süre için kampanyalarını askıya alanlar oldu.
TV'ler önümüzdeki seçim döneminde siyasi parti TV reklamları serbest olduğu için pazarlık güçlerinin fazla olduğunu düşünüyorlar ama günün sonunda seçim bittiğinde TV reklamlarının gerçek kralı FMCG reklamverenleri ile de baş başa kalacaklarının farkındalar.
Yönetmeliğin önümüzdeki hafta çıkması ve 1 Nisan'dan itibaren yeni yasanın TV'leri etkilemesi bekleniyor ama ortada da bir şey yok! RTÜK'ün elini çabuk tutup hafta başında belirsiz konulara açıklık getirip sektörü bu kaostan kurtarması şart. Çünkü medya planlaması yapamayan reklamveren diğer mecralara da yatırımı kesmek zorunda kalıyor.
Yeni dönemde reklam sektöründe değişmesini beklediğim konular şunlar: CPP fiyatı kesinlikle yükselecek, büyük kanal-küçük kanal algısı değişecek, reklam süreleri kısalacak 15, 20 ve en fazla 30 saniyelik reklamlar üretilecek, genel olarak kampanya planlamaları öne çekilecek, ürün yerleştirme sanat haline gelecek...
Bugün
8 DAKiKA DiZi 4 DAKiKA REKLAM!
Dizilerdeki reklam kuşakları yenilenmiş. ATV’de ‘Çocuklar Duymasın’ın cuma günü yayınlanan bölümünü izlerken dumur oldum. Bir garip telaş vardı. Reklam giriyor, dizi başlıyor, sonra tekrar reklam giriyor. Başdöndürücü sıklıkta. Sonra oturup çetele tutmaya başladım.
Dizinin ilk yarım saatinde dört reklam kuşağı vardı. Ortalama 8 dakika dizi, 2 dakikayla 56 saniye arasında değişen reklamlar. Tüm dizi işte bu ortalamayla devam ediyordu. Şöyle bir şey; tak fişi çıkar fişi.
Efendim bu RTÜK’ün yeni reklam düzeni oluyor. Bir saatlik yayın içinde 12 dakika reklam. İstediğin saat dilimlerine ayırabiliyorsun.
Durum böyle olunca ATV ‘Çocuklar Duymasın’ı resmen kesip biçmiş. Birol Güven’e sordum; “Yeni düzenlemenin kobay dizisi olduk” diyor. Ben ne mi yaptım? Bıraktım!
Diğer dizilerde durum neydi?
Diğer dizilerdeki izdüşümünü görmek için küçük bir tur attım. Bu rakamlar net değil, ama üç aşağı beş yukarı fikir verdi. Mesela ‘Hanımın Çiftliği’nde girdiğim zaman dilminden saymaya başladım; yaklaşık 20 dakikalık bölümün ardından 5 dakikalık reklama girdiler. Bu arada belirteyim, yeni düzende kaç dakika reklama girildiği köşede yazıyor. Bu en azından iyi. ‘Adını Feriha Koydum’ da benzer bir durum vardı. Yani onlar da 20 dakikalık bölüme 4 dakika reklam girmişlerdi.
‘Komedi Dükkanı’ düzensiz
‘Komedi Dükkanı’nda ise şöyle bir durum oldu; 20 dakika ile başladı sonra reklama girdi. Yeni bölüme geçti, bu süre 10 dakikaya indi, reklama girdi. Üçüncü bölüm daha kısaldı, tekrar reklama girdi. Yani programın yayınlanan bölümüyle reklama girilen bölüm arasında, aşağı doğru giderek azalan bir süre vardı.
Anlaşılan kanalların kafası karıştı. Şu bir gerçek; reklam süresiyle program süresi dengesi sağlanamazsa millet dağılacak. Özellikle ağdalı dizilerimizin bundan olumsuz etkileneceği kesin. Hürrem Sultan odasından ‘Süliman’a gidene kadar iki reklam kuşağı geçirebilir!
Milliyet
Bir reklam bittikten sonra dizi başladığında isterlerse 1-2 dakika sonra yeniden reklam girebilirler. Bu konuda kanallar özgür bırakıldılar.
Ama şu an genelde 15 dakikada bir 4 dakikalık reklam giriyorlar...
Yeni RTÜK yasası 15 Şubat 2011'de Meclis'te onaylandı ve 3 Mart 2011'de Resmi Gazete'de yürürlüğe girdi.
Yasaya göre artık bir saatte 12 dakikadan fazla reklam yayınlanamayacak ve de ürün yerleştirme serbest olacak. Ancak henüz yönetmelik çıkmadı.
Bu nedenle de sektörde ciddi bir kaos var. TV'lerde ne yapacaklarını bilmiyorlar çünkü 12 dakikalık reklam süresinin bile bir saate nasıl dağılacağı belli değil.
Haber kanalları ürün yerleştirme gelirlerinden yararlanamayacakları için nasıl çözüm üreteceklerini düşünüyorlar.
Tematik kanallar program sponsoru olan firmaya program tanıtımlarında atıf kalktığı için sponsorluk fiyatlarının düşeceğinden korkuyor ve kara kara düşünüyorlar.
Diğer yandan filmlerle reyting alan TV kanalları film arasında 30 dakikada bir reklam kuşağı açma kuralı gereği bir süre sonra "film yerine nasıl bir program yapısı" sorusuyla karşılaşıp karşılaşmayacaklarının hesabını yapıyorlar.
Çocuk kanalları ise artık kola, gazlı içecek, cips, fast food reklamları alamayacakları için neredeyse %80'lere varan fiyat zammına hazırlanıyorlar.
Bu kaotik ortamda birçok marka Nisan 2011'de başlayacak reklam kampanyaları için TV'lerden fiyat istedi ve %40'a varan oranlarda CPP fiyat artışı ile karşılaştı. Daha makul fiyatlı kanallara yönelinse de üretilecek GRP belli, bu nedenle de kısa bir süre için kampanyalarını askıya alanlar oldu.
TV'ler önümüzdeki seçim döneminde siyasi parti TV reklamları serbest olduğu için pazarlık güçlerinin fazla olduğunu düşünüyorlar ama günün sonunda seçim bittiğinde TV reklamlarının gerçek kralı FMCG reklamverenleri ile de baş başa kalacaklarının farkındalar.
Yönetmeliğin önümüzdeki hafta çıkması ve 1 Nisan'dan itibaren yeni yasanın TV'leri etkilemesi bekleniyor ama ortada da bir şey yok! RTÜK'ün elini çabuk tutup hafta başında belirsiz konulara açıklık getirip sektörü bu kaostan kurtarması şart. Çünkü medya planlaması yapamayan reklamveren diğer mecralara da yatırımı kesmek zorunda kalıyor.
Yeni dönemde reklam sektöründe değişmesini beklediğim konular şunlar: CPP fiyatı kesinlikle yükselecek, büyük kanal-küçük kanal algısı değişecek, reklam süreleri kısalacak 15, 20 ve en fazla 30 saniyelik reklamlar üretilecek, genel olarak kampanya planlamaları öne çekilecek, ürün yerleştirme sanat haline gelecek...
Bugün
8 DAKiKA DiZi 4 DAKiKA REKLAM!
Dizilerdeki reklam kuşakları yenilenmiş. ATV’de ‘Çocuklar Duymasın’ın cuma günü yayınlanan bölümünü izlerken dumur oldum. Bir garip telaş vardı. Reklam giriyor, dizi başlıyor, sonra tekrar reklam giriyor. Başdöndürücü sıklıkta. Sonra oturup çetele tutmaya başladım.
Dizinin ilk yarım saatinde dört reklam kuşağı vardı. Ortalama 8 dakika dizi, 2 dakikayla 56 saniye arasında değişen reklamlar. Tüm dizi işte bu ortalamayla devam ediyordu. Şöyle bir şey; tak fişi çıkar fişi.
Efendim bu RTÜK’ün yeni reklam düzeni oluyor. Bir saatlik yayın içinde 12 dakika reklam. İstediğin saat dilimlerine ayırabiliyorsun.
Durum böyle olunca ATV ‘Çocuklar Duymasın’ı resmen kesip biçmiş. Birol Güven’e sordum; “Yeni düzenlemenin kobay dizisi olduk” diyor. Ben ne mi yaptım? Bıraktım!
Diğer dizilerde durum neydi?
Diğer dizilerdeki izdüşümünü görmek için küçük bir tur attım. Bu rakamlar net değil, ama üç aşağı beş yukarı fikir verdi. Mesela ‘Hanımın Çiftliği’nde girdiğim zaman dilminden saymaya başladım; yaklaşık 20 dakikalık bölümün ardından 5 dakikalık reklama girdiler. Bu arada belirteyim, yeni düzende kaç dakika reklama girildiği köşede yazıyor. Bu en azından iyi. ‘Adını Feriha Koydum’ da benzer bir durum vardı. Yani onlar da 20 dakikalık bölüme 4 dakika reklam girmişlerdi.
‘Komedi Dükkanı’ düzensiz
‘Komedi Dükkanı’nda ise şöyle bir durum oldu; 20 dakika ile başladı sonra reklama girdi. Yeni bölüme geçti, bu süre 10 dakikaya indi, reklama girdi. Üçüncü bölüm daha kısaldı, tekrar reklama girdi. Yani programın yayınlanan bölümüyle reklama girilen bölüm arasında, aşağı doğru giderek azalan bir süre vardı.
Anlaşılan kanalların kafası karıştı. Şu bir gerçek; reklam süresiyle program süresi dengesi sağlanamazsa millet dağılacak. Özellikle ağdalı dizilerimizin bundan olumsuz etkileneceği kesin. Hürrem Sultan odasından ‘Süliman’a gidene kadar iki reklam kuşağı geçirebilir!
Milliyet