Yakın Markaj- Far Cry 2

Nemesis

Müdavim
Müdavim
Katılım
31 Ekim 2007
Mesajlar
7,765
Reaksiyon puanı
13
Puanları
218
Yaş
38
farcry2logokj4.jpg



Far Cry
, Crytek piyasaya sürüldüğünde FPS türünün sevenleri tarafından oldukça iyi karşılandı. Oyunun geçtiği ada’nın atmosferi, atmosferle bütünleşen muhteşem grafikler ve oynanabilirlik ile tam notu hak etmişti.

Oyun;Crytek ile yollarını ayırdıktan sonra Ubisoft, bağrına bastığı oyunu tamamen değişik bir atmosfere bürüyerek bizlere duyurdu. Afrika’nın devasa coğrafyasında, kızgın güneşin altında, medeniyetten uzak bir mekânda maceraya atıyor bizi Far Cry 2.

Artık tüm oyunların vaat ettiği özgür oynanış sistemi, Far Cry 2'de de yapımcıların oldukça üzerinde durduğu bir konu. Afrika gibi uçsuz bucaksız mekânda, verilen görevleri istediğiniz yoldan yapmak kulağa hoş geliyor. Atmosferi oyuncuya iyi bir şekilde aktarmak için, gece-gündüz döngüsünü oyuna iyi aktarmışlar. Görevlerinizi ister gecenin karanlığında sessizce, ister gündüz silahlı çatışmaya girerek tamamlayabilirsiniz. Arazide yolunuzu bulmak için harita ve pusula yardımcınız oluyor. İlk oyunda olduğu gibi, bu oyunda da düşman üssüne dürbün ile baktığınızda adamların nerelerde konuşlandığını harita üzerine işaretleyebiliyorsunuz.

Oyunda belirlenmiş bir başkarakter yok. Oyuna girişte karakterinizi seçiyorsunuz ve kahraman ilan ediyorsunuz. :) Oyunda birde görev alıp, sırt sırta savaşabileceğimiz NPC’ler mevcut. Bu karakterler zor durumlarda size yardım edebileceği gibi, çeşitli görevlerde vermekte. Ancak dikkat etmeniz gereken bir husus var; eğer yardımcınız savaş sırasında ölürse bir daha geri gelmiyor.

Oyuncuya gerçekçi oynanış şeklini sonuna kadar sunmak için çok uğraşmış Ubisoft. Silahların zamanla kullanılamaz hale gelmesi, yaktığınız otların ufak bir hesap yanlışlığında sizi küle çevirmesi ve fiziksel etkileşim. Hepside birbirinden güzel hazırlanmış ve oyuna aktarılmış. Diğer önemli konu ise yapay zekâ. Oyunların en büyük kabusu olan bu durum Far Cry 2 de yok edilmiş gibi. Uzaktan üssü izlerken; birbirleriyle sohbet eden, içki içen, uyuyan ve pinekleyen düşmanları görebilirsiniz. Çatışma sırasında ise siper alıp plan yapan, takım halinde üstünüze gelen ve yaralı arkadaşlarını taşıyan bir yapay zekâ var karşımızda.

Grafik motoru olarak kendi geliştirdikleri Dunia motorunu kullanan Ubisoft, oyundaki tüm efektleri mükemmel şekilde hazırlıyor. Özellikle videolardan izlediğiniz yanma ve patlama efektleri grafik motorunun nasıl bir iş çıkarttığını bizlere özetliyor.

Bu kadar video ve açıklamadan sonra artık bize sadece beklemek kalıyor. 50 kilometrekarelik bir alan, çeşitli araçlar, mükemmel atmosfer ve özgür oynanış şekli. Bunların hepsi bizi oldukça heyecanlandırmaya yetiyor.




Künye

Yapımcı:
Ubisoft Montreal
Dağıtım: Ubisoft
Tür: FPS
Platform: PS3, Xbox 360, PC
Çıkış Tarihi: Ekim 2008


 

turoksin0

Profesör
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
4,656
Reaksiyon puanı
0
Puanları
216
Yazıyı okuduktan sonra daha bir hevesle beklemeye başladım.Hele videolar bitirdi beni.Far Cry'ı çok beğenerek oynuyordum ama bir anda çıkan canavarlar yüzünden öd falan kalmamıştı :D bunuda sabırsızlıkla bekliyorum.

Yazın için teşekkürler yeni oyunlar için yazılarını bekliyorum oyun dünyasına tekrar dönebilirim yavaş yavaş :D
 

chimera

Dekan
Emektar
Administrator
Katılım
24 Kasım 2006
Mesajlar
8,774
Reaksiyon puanı
577
Puanları
0
Anlatımın gerçekten çok güzel olmuş Nmss, eline ve yorumuna sağlık. Oyunu merakla bekliyorum. Makalenin içinde dikkatimi çeken oyunda serbestlik yani gece veya gündüz görevleri yapabilme imkanımızın olması. Bir de oyunu oynarken bizi zorlayacak bir yapay zeka ile karşı karşıya kalacağımızı hissediyorum, bu da iştahımı kabartıyor.

Makale, resimler ve video için teşekkürler modum. ;)
 

turoksin0

Profesör
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
4,656
Reaksiyon puanı
0
Puanları
216
chimera içimdekileri dışa vurmuşsun :D
ama asıl adını görünce junior editör yazısınıda mı kitledi yav dedim içimden :D
 

chimera

Dekan
Emektar
Administrator
Katılım
24 Kasım 2006
Mesajlar
8,774
Reaksiyon puanı
577
Puanları
0
Abi ben okuyunca resmen çıksada oynasam dedim yahu
Kilitleme konusuna gelince yok buralarda pek o işlemi yapmıyorum :D
 

turoksin0

Profesör
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
4,656
Reaksiyon puanı
0
Puanları
216
valla bende aynı şeyleri hissettim :D
nemesis bu kadar özendirme daha öğrenci bile değilim iflas ettirecen beni şimdiden :D
 

Nemesis

Müdavim
Müdavim
Katılım
31 Ekim 2007
Mesajlar
7,765
Reaksiyon puanı
13
Puanları
218
Yaş
38
Siz birde beni yazarken görün. Oradayım sanki, oynuyorum ayaklarım sıcak toprağa basıyor gibi :D Abarttım kabul :P

Merakla bekliyoruz ne diyelim.

Bu arada oraya sığmayan bazı seyler var. Onlardan birisi, oyunda yağmur yağarken ortalıkta pek dolaşmayın yıldırım çarpabilir :D
 

turoksin0

Profesör
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
4,656
Reaksiyon puanı
0
Puanları
216
hehe koptum :D rüzgara karşı tükürmeyelim birde dimi :D
 

Nemesis

Müdavim
Müdavim
Katılım
31 Ekim 2007
Mesajlar
7,765
Reaksiyon puanı
13
Puanları
218
Yaş
38
Rüzgara karşı tükürme evet :D

Duvara karşı hiç bişey yapma :D
 

tuskilidi

Profesör
Katılım
31 Aralık 2006
Mesajlar
1,401
Reaksiyon puanı
17
Puanları
218
Çok sürükleyici bir anlatım olmuş çıksada oynasak bu oyunu ama dikkatimi çeken bir bilgi vardı o da Crtek'in bu oyunla alakası olmaması.
 

Be5tE

Dekan
Katılım
22 Nisan 2008
Mesajlar
7,346
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
Anlatım , videolar süpeer.

Korkmasam da oynabilsem :D :D

Teşekkürler Nemesis
 
Üst