Windows 7 bilinmeyen bir özellik-Resimli anlatım

HARBİKIZ

Profesör
Katılım
25 Eylül 2008
Mesajlar
1,284
Reaksiyon puanı
135
Puanları
243
Resimli anlatım yapmak için çok kolay bir uygulama






Windows 7 ile gelen yeni uygulamalardan biri de herhangi bir problemle karşılaştığınızda ekran görüntülerini kaydetmenize yarayan Psr aracı. Kaydettiğiniz görüntüleri Microsoft’a veya bilgisayar konusunda tecrübeli bir arkadaşınıza gönderip yardım isteyebiliyorsunuz. Üstelik kullanması oldukça basit. Prs.exe (Sorun Adımları Kaydedicisi) uygulamasını çalıştırdığınızda farenizin tuşuna her basışınızda klavyedeki Print Screen tuşuna bastığınızda olduğu gibi ekranın bir görüntüsü alınıyor. Sorunun olduğu bölgeye fare imlecini getirip tıkladığınızda o bölge yeşil bir çerçeve içine alınarak sorunlu bölge vurgulanmış oluyor. Bu görüntüler bir mhtml (arşivlenmiş web sayfası) sayfasına kaydediliyor. İsterseniz kısa notlar ekleyerek sorununuzu daha anlaşılır biçimde anlatabiliyorsunuz.

Sorun kaydedicisini çalıştırmak için Başlat menüsündeki Programları ve dosyaları ara kutucuğuna Psr yazıp enter’a basıyorsunuz.
4085810318_32249965a3.jpg
Psr’ye tıkladığınızda Sorun Adımları Kaydedicisi açılacak. Kayıt işlemine başlamadan önce karşılaştığınız problemi tekrar oluşturabileceğinizden emin olmalısınız.​
070607bbxy.jpg

Kaydetmeye Başla butonuyla yeni bir kayıt işlemi başlayacak ve siz durdurana kadar yaptığınız her işlemin bir resmi çekilecek, fareyi tıklattığınız alanlar çerçeve içine alınacak. Bu arada Yorum Ekle butonunu kullanıp gerekli gördüğünüz yerlerde ek açıklamalar yazabilirsiniz.​
Kaydetmeyi durdurduğunuzda yapılan bu kayıt işlemi bir zip dosyası olarak bilgisayarınıza kaydediliyor. Hangi isimle ve nereye kaydedileceğini açılan pencerede siz belirliyorsunuz. İsterseniz daha sonra bu zip dosyasını açarak nelerin kaydedildiğini görebilirsiniz. Winrar kullanıyorsanız kaydedilmiş dosyanın üzerinde sağ tıklayıp Buraya Çıkart seçeneğini tıklamanız yeterli.​
4085810524_0e81668fce.jpg
Çıkan mhtml dosyasını internet tarayıcımızla görüntüleyebiliriz. İki şekilde kayıt tutulduğunu göreceksiniz. Biri resimlerden ve eklediğimiz açıklamalardan oluşan Kayıtlı Sorun Adımları ksımı. Sayfanın devamında diğer resimler bulunuyor.​
4085810652_461b54e990_o.png
İkinci kayıt ise Ek Ayrıntılar adını taşıyor. Burası otomatik olarak oluşturuluyor ve hangi işlemin ne zaman, hangi ara birimlerle birlikte çalıştığı gibi ayrıntılar bulunuyor.​
4085053021_d6cf98088f_o.png
Bu kayıtların hepsi tek bir mhtml sayfasında bulunuyor, üstte Kayıtlı Sorun Adımları, sayfanın altında ise Ek Ayrıntılar bölümü. Yapmanız gereken tek birşey kalıyor; kaydettiğiniz zip dosyasını veya zipten çıkardığınız mhtml dosyasını bir şekilde (e-posta, messenger, flash bellek vs.) yardım istediğiniz kişiye ulaştırmak.

Güle güle kullanın keyfinize bakın...
 

pesimist

Rektör
Emektar
Katılım
30 Eylül 2005
Mesajlar
18,596
Reaksiyon puanı
2,038
Puanları
3,358
Yaş
40
Gerçekten bilmiyordum bu özelliği. Gayet faydalı. Ellerine sağlık teşekkürler.
 

technomind

Profesör
Emektar
Katılım
19 Nisan 2011
Mesajlar
4,978
Reaksiyon puanı
74
Puanları
228
kaydı nereye yaptığını ve dosya adının ne olduğunu biliyormuyuz peki ?
 

REDFOKS

Rektör
Emektar
Katılım
31 Ocak 2009
Mesajlar
18,034
Reaksiyon puanı
201
Puanları
243
kaydedeceği yeri kaydetmeyi durdurunca soruyor güzel bir özellikmiş teşekkürler.
 

technomind

Profesör
Emektar
Katılım
19 Nisan 2011
Mesajlar
4,978
Reaksiyon puanı
74
Puanları
228
İlk başta sormamıştı çünkü kayıt etmemiş :) şimdi sordu teşekkürler tekrardan:)
 

HARBİKIZ

Profesör
Katılım
25 Eylül 2008
Mesajlar
1,284
Reaksiyon puanı
135
Puanları
243
keyfini sürün arkadaşlar......
 

whoobay

Öğrenci
Katılım
24 Mayıs 2011
Mesajlar
63
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Çoğu kişi için güzel bir özellik. Teşekkürler.
 

ahmeta

Profesör
Katılım
5 Temmuz 2009
Mesajlar
2,328
Reaksiyon puanı
36
Puanları
228
Gerçekten çok faydalı oldu teşekkürler
 

webrettin

Profesör
Katılım
16 Mart 2009
Mesajlar
1,676
Reaksiyon puanı
49
Puanları
228
Bunu genelde sorun olarak değilde arkadaşlara anlatım yaparken kullanacağım kullanışlı bir özellik diye düşünüyorum,standart olarak sunulması gayet güzel, paylaşım için teşekkürler.
 

PropHeTe

Profesör
Katılım
21 Mart 2009
Mesajlar
4,153
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,398
Puanları
293
bir ara bunu bulmuştum daha doğrusu yalan olmasın yamicsoft'un windows 7 manager programı içinde görmüştüm çok üstünde durmadım zaten ekran kaydedici kullanıyorum bilmeyenler için faydalı tabi ki (=
 

xyz1234

Profesör
Katılım
6 Aralık 2008
Mesajlar
2,587
Reaksiyon puanı
13
Puanları
218
PSR çok kullanışlı bir araç, ilk windows 7 için microsoft sınavı hazırlanırken keşfetmiştim. tekik personele bazı konuların eğitimini verirken çok işe yarıyor. defalarca tekrar etmek zorunda kalmıyorsun.

bu arada konu başlağını ilk gördüğümde psr olduğunu tahmin etmiştim ve yanılmadım:)
 

arthkas

Doçent
Katılım
4 Mayıs 2009
Mesajlar
958
Reaksiyon puanı
17
Puanları
0
Tam yolu şöyle: Denetim Masası / Sorun Giderme / Arkadaştan Yardım İste/Sorun Adımları Kaydedicisi

İLk zamanlar pek yardım istemeyi sevmediğim için kullanmamıştım :)
 

yunusa

Öğrenci
Katılım
11 Nisan 2012
Mesajlar
11
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Çok işime yaradı teşekkürler..
 
Üst