gokenergal
Öğrenci
- Katılım
- 26 Nisan 2020
- Mesajlar
- 1
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 1
- Yaş
- 44
Merhaba Arkadaşlar,
Bir arkadaşımın da yardımıyla evde kendi sitemi barındırmak ve mail gönderim-alımlarımı yapmak amacıyla Raspberry Pi üzerine Webmin kurduk. Hizmet aldığımız firmadan yönlendirme suretiyle sitemizi kendi Webserverımız üzerinden SSl Sertifikası da dahil olmak kaydıyla güvenli şekilde yayınlamaya başlamıştık. Yine webmin üzerinde Postfix Mail Server kullanarak mail gönderim alımlarımızı da SSL/TLS sertifikalarıyla ve IMAP protokolüyle gönderip almakta bir sorun yaşamıyorduk.
Yaklaşık 20 gün kadar önce Telekom dan aldığımız internet hizmetinde yaklaşık 2 gün süren bir kopma yaşadıktan sonra yaptıkları işlem sonucunda server sadece Localhost olarak çalışmaya başladı ancak server dışarıya 80 portu üzerinden websiteyi yayınlayabiliyorken ve sorun yokken aynı server üzerinden mail gönderim alımlarında şöyle bir sorun ortaya çıktı. Kendi adreslerimiz Localhost içerisinde birbirine mail gönderip alabiliyorken, dışarıya Örneğin; hotmail ya da gmail e mail göndermeye çalıştığımızda dışarıdan gelen maillerin bize ulaşmadığını, bizim gönderdiklerimizin de Postfix üzerinde Mail Queue içinde beklemede kaldığını gördük.
Burada sıkışan maillerde No Route to Host veya Network Unreachable sorunları görülmektedir.
Önce kendi sistemimizde sorun arayıp yaşanan sıkıntıdan 1 ay kadar önce aldığımız sistem yedeğini yükleyerek çözüm aradık ancak bir sonuca ulaşamadık.
Daha sonra Telekom un kopma hatasını gidermek amacıyla yaptığı çalışmanın içeriğini öğrendik, hizmet aldığımız mahalle portuna bağlı bazı kabloları değiştirdiklerini söylediler.
Buna bağlı olarak altyapı güncellemesi yapıp halihazırda Statik IP satın almak suretiyle açtırıp kullanmakta olduğumuz 25 portunun tekrar kapatılmış olabileceğini, bu sebeple de maillerin dışarıya ulaşmadığını ve dışarıdan alınamadığını düşünüp 25 portunun kontrol edilmesi ve kapalıysa tekrar açılmasını talep etik ancak sonuç almamız yaklaşık 15 gün aldı maalesef.
Bugün itibariyle 25 portunun da açık olduğunu gördük ancak hala dışarıya mail atamamakta ve dışarıdan mail alamamaktayız.
Sorunun domain hizmeti aldığımız firmadan yaptığımız yönlendirme kayıtlarında sorun olabileceğini düşünmekteyiz çünkü arkadaş sorunu ararken oradaki kayıtlarda sıkıntı olabileceğini düşünüp yanlışlıkla kayıtları tekrar firma DNS lerine otomatik yönlendirme yapmış ve biz tekrardan kendi serverımıza yönlendirmek için kayıtlar oluşturduk ancak girdiğimiz kayıtlarda ne eksik bulamamaktayiz.
Sonuç itibariyle bu konuda yetkin bir yardıma ihtiyacımız olduğu kesin.
Konuyla ilgili yardımınız olabilirse minnettar olurum.
Şimdiden ilginize teşekkürler...
NOT: Mail client olarak bilgisayarda Microsoft Outlook ve Mobilde Bluemail sorunsuz şekilde servera mail gönderip alıyor ve hata vermiyor. Ancak dışarıdan herhangi bir mail almıyor ya da servera gönderilen mailler dışarıya iletilmiyor.
Bir arkadaşımın da yardımıyla evde kendi sitemi barındırmak ve mail gönderim-alımlarımı yapmak amacıyla Raspberry Pi üzerine Webmin kurduk. Hizmet aldığımız firmadan yönlendirme suretiyle sitemizi kendi Webserverımız üzerinden SSl Sertifikası da dahil olmak kaydıyla güvenli şekilde yayınlamaya başlamıştık. Yine webmin üzerinde Postfix Mail Server kullanarak mail gönderim alımlarımızı da SSL/TLS sertifikalarıyla ve IMAP protokolüyle gönderip almakta bir sorun yaşamıyorduk.
Yaklaşık 20 gün kadar önce Telekom dan aldığımız internet hizmetinde yaklaşık 2 gün süren bir kopma yaşadıktan sonra yaptıkları işlem sonucunda server sadece Localhost olarak çalışmaya başladı ancak server dışarıya 80 portu üzerinden websiteyi yayınlayabiliyorken ve sorun yokken aynı server üzerinden mail gönderim alımlarında şöyle bir sorun ortaya çıktı. Kendi adreslerimiz Localhost içerisinde birbirine mail gönderip alabiliyorken, dışarıya Örneğin; hotmail ya da gmail e mail göndermeye çalıştığımızda dışarıdan gelen maillerin bize ulaşmadığını, bizim gönderdiklerimizin de Postfix üzerinde Mail Queue içinde beklemede kaldığını gördük.
Burada sıkışan maillerde No Route to Host veya Network Unreachable sorunları görülmektedir.
Önce kendi sistemimizde sorun arayıp yaşanan sıkıntıdan 1 ay kadar önce aldığımız sistem yedeğini yükleyerek çözüm aradık ancak bir sonuca ulaşamadık.
Daha sonra Telekom un kopma hatasını gidermek amacıyla yaptığı çalışmanın içeriğini öğrendik, hizmet aldığımız mahalle portuna bağlı bazı kabloları değiştirdiklerini söylediler.
Buna bağlı olarak altyapı güncellemesi yapıp halihazırda Statik IP satın almak suretiyle açtırıp kullanmakta olduğumuz 25 portunun tekrar kapatılmış olabileceğini, bu sebeple de maillerin dışarıya ulaşmadığını ve dışarıdan alınamadığını düşünüp 25 portunun kontrol edilmesi ve kapalıysa tekrar açılmasını talep etik ancak sonuç almamız yaklaşık 15 gün aldı maalesef.
Bugün itibariyle 25 portunun da açık olduğunu gördük ancak hala dışarıya mail atamamakta ve dışarıdan mail alamamaktayız.
Sorunun domain hizmeti aldığımız firmadan yaptığımız yönlendirme kayıtlarında sorun olabileceğini düşünmekteyiz çünkü arkadaş sorunu ararken oradaki kayıtlarda sıkıntı olabileceğini düşünüp yanlışlıkla kayıtları tekrar firma DNS lerine otomatik yönlendirme yapmış ve biz tekrardan kendi serverımıza yönlendirmek için kayıtlar oluşturduk ancak girdiğimiz kayıtlarda ne eksik bulamamaktayiz.
Sonuç itibariyle bu konuda yetkin bir yardıma ihtiyacımız olduğu kesin.
Konuyla ilgili yardımınız olabilirse minnettar olurum.
Şimdiden ilginize teşekkürler...
NOT: Mail client olarak bilgisayarda Microsoft Outlook ve Mobilde Bluemail sorunsuz şekilde servera mail gönderip alıyor ve hata vermiyor. Ancak dışarıdan herhangi bir mail almıyor ya da servera gönderilen mailler dışarıya iletilmiyor.