Vatan'dan Neden Ürün Alınmaz?

Bu konuyu okuyanlar

İlbozan

Öğrenci
Katılım
24 Temmuz 2015
Mesajlar
6
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Mrb arkadaşlar, öncelikle forumda yeniyim eğer yanlış yerdeyse taşınablir.
3 gün evvel Vatan Bilgisayar mağazasından bir tomar para dökerek bir adet toshiba p-50 serisi notebook aldık ve bu ürün inanlımaz derecede fazla ısınıyor. Şöyle söyleyeyim kopyalama işlemi yaparken bile makina zorlanıyor. Helel hele oyun açtığın zaman 100-105 dereceye (cpu) dakikalar içinde fırlıyor. Aynı zamanda gpu da fazla ısınıyor. Üründe gtx 950m ekran kartı var ve soğutma sistemi kesinlikle bu donanımı rahat çalıştırmaya uygun değil. Her neyse bu sorun karşısında ürünü hemen kolisine geri koydum ve jelatinleri dahi sökmeden mağazaya gittiğimde iade veya değişim yapılamayacağını ve servise gideceğini söylediler, ancak sitelerinde 15 gün içinde kullanmadığınız ürünleri değiştirebiliriz şeklinde bir yalanı yayınlıyorlar ve mağazaya gittiğinde "bu sadece mesafeli satışarda geçerli" cevabını alıyorsun. Ancak o yazıda kesinlikle bu şekilde bir ek yok, yani tüm satışlar kast ediliyor.
Ben servis raporu arızalı olmadığını beyan etse dahi kesinlikle tüketici mahkemesine gideceğim ve hakkımı arayacağım.
Ancak size son olarak bilgi vereceğim konu şudur: Herhangi bir Vatan mağazasına gittiğiniz zaman orada göreceğiniz müşterilerin büyük çoğunluğu yeni ürün almak için değil daha önce aldıkları ürünlerdeki sorunlardan dolayı görevlilerle mücadele eden kişiler olacaktır. Paranızı çöpe atmayın benim gibi. Herkese selamlar...
 

topalsolucan

Rektör
Katılım
25 Mart 2010
Mesajlar
15,674
Reaksiyon puanı
555
Puanları
113
malesef böyle bir saçmalıkları var. internetten siparişle alınan ürünü sorgu sualsiz iade etme hakkınız var ama bayiden alınca iade edemiyorsunuz. tüketici mahkemesi çözer bu işi. ben çözemedim gerçi ama istedikleri evrakları toparlamakla uğraşmadım. yoksa adamlar direk haklısın dediler :)
 

goodolddays

Dekan
Katılım
30 Ağustos 2010
Mesajlar
6,907
Reaksiyon puanı
202
Puanları
63
Tüketicilerin sıklıkla yaptığı hatayı yapmışsınız. Ürünü sadece iade etmek istediğinizi söylediğinizde almak zorundalar. Siz ürünün arızalı olduğunu, bunun için iade ettiğini söylüyosunuz. İşin içine "arıza" sözcüğü girince bütün mağazalar servis raporu olmadan alamayız diyo.

Müşteri desteği olarak ben mi çok şanslıyım bilmiyorum ama çok şükür böyleleri bana denk gelmiyo.
 

İlbozan

Öğrenci
Katılım
24 Temmuz 2015
Mesajlar
6
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Hayır arkadaşım öncelikle sadece memnun olmadığımı söyleyerek ve sitelerindeki bilgiyi aktararak iade -hatta hediye çeki- talep ettim. Çünkü bu servis olayını biliyorum.
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
63
sen yine iyisin hepsiburada da mesafeli satışta da servise yollayın diyorlar. aldığım ürünün bir ayağı kırık çıktı vaktim olmadığı için geri vermedim kullanıyorum öyle
 

İlbozan

Öğrenci
Katılım
24 Temmuz 2015
Mesajlar
6
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Hocam şu şekilde: Baktığında görünen bir arıza yok ama dediğim gibi ısınma değerleri normalin çok çok üzerinde. Kopyalama işleminde bile zorlanırken oyun açtığın zaman 3 dakikada 105 derece oluyor işlemci, zaten kapanma sıcaklığı bu. Daha önce birçok notebook kullandım ve 2 tanesi de toshibaydı. Tamam dizüstü oyun oynamak için değil ama ben bu bilgisayarla 5 dakka oyun oynayamayacaksam buna neden gtx950 m ekran kartı konuldu? Zaten fiyatını artıran grafik kartı. Ben üretimde konfigürasyon hatası olduğunu düşünüyorum. Hava girişi çok ufak.

- - - Mesaj Güncellendi - - -
 

CMYK

Profesör
Katılım
11 Haziran 2011
Mesajlar
1,048
Reaksiyon puanı
7
Puanları
38
Başka bir vatan şubesine git ürünü beğenmedim iade etmek istiyorum de alacaklar. Saçmalıklarla uğraşmaya değmez.
 

İlbozan

Öğrenci
Katılım
24 Temmuz 2015
Mesajlar
6
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Alacaklarını sanmıyorum, zaten kanunen de böyle zorunluluk yok -tabi arıza yoksa- . Ancak sitelerindeki bilgi yalancılıktan başka bir şey değil, ben ona güvenerek aldım yoksa netten alırdım. Çünkü mesafeli satışlarda 7 gün koşulsuz cayma hakkı var. Aldık belayı başımıza mahkemeden başka çare yok sanırm.
 

CMYK

Profesör
Katılım
11 Haziran 2011
Mesajlar
1,048
Reaksiyon puanı
7
Puanları
38
Daha önce benimde başıma geldi değiştirmek istediğim ürünün arızasından bahsedince iade yerine servise gönderdiler.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Burası daha yakın! :D
Adama derler aldığın yere neden gitmiyorsun diye.
 

İlbozan

Öğrenci
Katılım
24 Temmuz 2015
Mesajlar
6
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Servis arıza raporu vermezse mahkemede kazanma şansım nedir acaba? Daha önce benzer durum yaşayan var mı arkadaşlar?
 

kadirirdem

Dekan
Katılım
23 Mayıs 2013
Mesajlar
6,217
Reaksiyon puanı
708
Puanları
113
Mrb arkadaşlar, öncelikle forumda yeniyim eğer yanlış yerdeyse taşınablir.
3 gün evvel Vatan Bilgisayar mağazasından bir tomar para dökerek bir adet toshiba p-50 serisi notebook aldık ve bu ürün inanlımaz derecede fazla ısınıyor. Şöyle söyleyeyim kopyalama işlemi yaparken bile makina zorlanıyor. Helel hele oyun açtığın zaman 100-105 dereceye (cpu) dakikalar içinde fırlıyor. Aynı zamanda gpu da fazla ısınıyor. Üründe gtx 950m ekran kartı var ve soğutma sistemi kesinlikle bu donanımı rahat çalıştırmaya uygun değil. Her neyse bu sorun karşısında ürünü hemen kolisine geri koydum ve jelatinleri dahi sökmeden mağazaya gittiğimde iade veya değişim yapılamayacağını ve servise gideceğini söylediler, ancak sitelerinde 15 gün içinde kullanmadığınız ürünleri değiştirebiliriz şeklinde bir yalanı yayınlıyorlar ve mağazaya gittiğinde "bu sadece mesafeli satışarda geçerli" cevabını alıyorsun. Ancak o yazıda kesinlikle bu şekilde bir ek yok, yani tüm satışlar kast ediliyor.
Ben servis raporu arızalı olmadığını beyan etse dahi kesinlikle tüketici mahkemesine gideceğim ve hakkımı arayacağım.
Ancak size son olarak bilgi vereceğim konu şudur: Herhangi bir Vatan mağazasına gittiğiniz zaman orada göreceğiniz müşterilerin büyük çoğunluğu yeni ürün almak için değil daha önce aldıkları ürünlerdeki sorunlardan dolayı görevlilerle mücadele eden kişiler olacaktır. Paranızı çöpe atmayın benim gibi. Herkese selamlar...
geçmiş olsun geçende arkadaşın biri hepsiburada.comdan aldıgı ürün gelmedi diye şikayet etmiş güvenip alacagımız yer kalmayacak böyle giderse yav....
 

Can-K.

Doçent
Katılım
7 Nisan 2015
Mesajlar
975
Reaksiyon puanı
17
Puanları
18
Dostum tüketici hakları mahkemesine başvurmanı şiddetle tavsiye ediyorum.O zaman bilgisayarı kabul etmeden paranı geri verirlerse şaşırma.
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,676
Reaksiyon puanı
26
Puanları
48
.......ancak sitelerinde 15 gün içinde kullanmadığınız ürünleri değiştirebiliriz şeklinde bir yalanı yayınlıyorlar ve mağazaya gittiğinde "bu sadece mesafeli satışarda geçerli" cevabını alıyorsun. Ancak o yazıda kesinlikle bu şekilde bir ek yok, yani tüm satışlar kast ediliyor........
Doğru söylemişler. Mağazaya gidip görerek alım yaptığın için ürünün arızalı veya ayıplı olması durumunda iade edebilirsin. İnternetten almış olsaydın eğer keyfe keder iade yapabilirdin.
 

NecronomicoN

Profesör
Katılım
30 Temmuz 2007
Mesajlar
2,765
Reaksiyon puanı
12
Puanları
38
keyfe keder iade yapılabilmesi için kullanılmamış ve açılmamış olma şartı var ama arkadaşlar. buradaki arkadaşımız açmış, kullanmış, oyun oynamış. yapılan incelemelerde kullanıldığının fark edilmesi yüksek. görünüş itibariyle de bir bozukluk olmadığı için almayı reddetmişler. ama gözle görülür bir bozukluk problemi olsaydı geri almak zorunda kalacaklardı.

tüketici hakları der ki yeni aldığınız ürün 30 gün içerisinde bozulursa müşterinin satıcıdan yenisini isteme hakkı vardır.

Firma hangi durumlarda satın aldığımız ürünü değiştirmek zorundadır? - UZMANTV

bir de arkadaşımıza şunu okumasını tavsiye ediyorum:
http://blog.milliyet.com.tr/ayipli-malin-iadesi-/Blog/?BlogNo=284536
 

vetteron

Öğrenci
Katılım
18 Ağustos 2012
Mesajlar
89
Reaksiyon puanı
1
Puanları
8
Dostum vatanın sattığı urunlerin coğunda sıkıntı olduğuna bende inanıyorum. Ben galaxy s3 almıştım ekranda morluk vardı. Gittim ertesi gün değiştirmek istediğimi söyledim. Yan tarafta servis gibi bir yerleri vardı, geçtim oraya anlattım durumu, yenisiyle değiştiridm. Sonra notebook almıştım bluetooth çalışmıyordu. Bir gün windows8 yüklemek için bios güncelledim, baktım bluetooth çalışmaya başladı.:) DVD sürücüsü sıkıntılıydı bazen okumuyordu çıkarıp takmak zorunda kalıyordum, normal den daha aşırı gürültülü sarsıntılı çalışıyordu, senede 1 defa falan ya kullanıyorum ya kullanmıyorum o yüzden sorun etmedim. Senin olayına gelirsek üretici hatası o yüzden servisten rapor alman lazım, servise yüklenmen lazım. Tabi burda vatanın sana yardımcı destek olmazı gerek. Sana tavsiyem hem notebook firmasının hemde vatanın sağda solda bu urunun kotu reklamını yap, sitesin de ürünün altında yorumda kötüle şikayetim varda durumu belirt. Notebook alırken ilk iş sıcaklık kontrolü yapın, bazı kasalar güzel soğutmuyor. Aldığınız urunu kutusundan çıkartıp ordaki elamanlara test ettirin makinayı yüke falan bindirin. Bakın ısı durumuna orada acık tested makinalar var zaten onlardada deniye bilirsiniz. Bu işlerden anlamıyorsanız yanınızda bilen bir arkadaşınızla gitmenizde cok fayda var.
 

yasin0252

Asistan
Katılım
3 Eylül 2010
Mesajlar
258
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
Vatan dan bir mouse aldım bugüne kadar onda da sorun çıkmadı şükür.. Ama Vatan ın şöyle bi sorunu var. Ürünleri diğer mağazalardan çok daha pahalı satıyorlar.. Ne internet sitesi ne de mağazalarına uğramayın kendilerini toparlasınlar..
 

İlbozan

Öğrenci
Katılım
24 Temmuz 2015
Mesajlar
6
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Dediklerinin hepsini yapıyorum zaten. Cevap için teşekkür ederim.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Dostum vatanın sattığı urunlerin coğunda sıkıntı olduğuna bende inanıyorum. Ben galaxy s3 almıştım ekranda morluk vardı. Gittim ertesi gün değiştirmek istediğimi söyledim. Yan tarafta servis gibi bir yerleri vardı, geçtim oraya anlattım durumu, yenisiyle değiştiridm. Sonra notebook almıştım bluetooth çalışmıyordu. Bir gün windows8 yüklemek için bios güncelledim, baktım bluetooth çalışmaya başladı.:) DVD sürücüsü sıkıntılıydı bazen okumuyordu çıkarıp takmak zorunda kalıyordum, normal den daha aşırı gürültülü sarsıntılı çalışıyordu, senede 1 defa falan ya kullanıyorum ya kullanmıyorum o yüzden sorun etmedim. Senin olayına gelirsek üretici hatası o yüzden servisten rapor alman lazım, servise yüklenmen lazım. Tabi burda vatanın sana yardımcı destek olmazı gerek. Sana tavsiyem hem notebook firmasının hemde vatanın sağda solda bu urunun kotu reklamını yap, sitesin de ürünün altında yorumda kötüle şikayetim varda durumu belirt. Notebook alırken ilk iş sıcaklık kontrolü yapın, bazı kasalar güzel soğutmuyor. Aldığınız urunu kutusundan çıkartıp ordaki elamanlara test ettirin makinayı yüke falan bindirin. Bakın ısı durumuna orada acık tested makinalar var zaten onlardada deniye bilirsiniz. Bu işlerden anlamıyorsanız yanınızda bilen bir arkadaşınızla gitmenizde cok fayda var.
Dediklerinin hepsini yapıyorum zaten, cevap için teşekkür ederim.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

keyfe keder iade yapılabilmesi için kullanılmamış ve açılmamış olma şartı var ama arkadaşlar. buradaki arkadaşımız açmış, kullanmış, oyun oynamış. yapılan incelemelerde kullanıldığının fark edilmesi yüksek. görünüş itibariyle de bir bozukluk olmadığı için almayı reddetmişler. ama gözle görülür bir bozukluk problemi olsaydı geri almak zorunda kalacaklardı.

tüketici hakları der ki yeni aldığınız ürün 30 gün içerisinde bozulursa müşterinin satıcıdan yenisini isteme hakkı vardır.

Firma hangi durumlarda satın aldığımız ürünü değiştirmek zorundadır? - UZMANTV

bir de arkadaşımıza şunu okumasını tavsiye ediyorum:
http://blog.milliyet.com.tr/ayipli-malin-iadesi-/Blog/?BlogNo=284536
Arkadaşım ben yasal prosedürün tamamını biliyorum zaten. Ayrıca ayıp fark edilemeyecek durumda ise süre 6 aydır. Mal ayıplı olduğunda tüketicinin seçimlik üç hakkı vardır:
1-İade ve satış sözleşmesinin iptali
2-Ücretsiz onarım
3-Yenisiyle değişim..
Ben burada yasal durumları sormuyorum benzer şeyler yaşayan arkadaşlardan yardım istiyorum. Cevap için teşekkürler.
 

tolgablc

Öğrenci
Katılım
21 Temmuz 2014
Mesajlar
61
Reaksiyon puanı
7
Puanları
8
Vatan o pc yi geri almaz.hakem heyetine basvurun sonuclar muthis olumlu hatta basvurdugunuzda sonuc cikmadan size telefon acabilirler gelin iadeyi alalim gibi.
 

beyzabetül

Profesör
Katılım
1 Mayıs 2011
Mesajlar
3,290
Reaksiyon puanı
356
Puanları
83
Adama derler aldığın yere neden gitmiyorsun diye.

ben LCW den bankamatik kartımla mont almıştım.birkaç ay sonra yırtıldı.aldığım mağazaya gidip iade edip paramı geri almak istediğimde bana verdikleri slimi istediler,bende yırtıp attığımı söyledim.bana bu şekilde para iadesi yapılamayacağını söylediler.bir sokak ilersinde başka bir LCW mağazasına gittiğimde slim olmadan da bana direk paramı iade yaptılar.aldığın mağazaya git falan demediler.
bayanlar bu tür konularda erkeklere göre karşılarındakine daha iyi yardımcı oluyorlar.ben bunu farkettim:)
 

Son mesajlar

Üst