Tüketici Hakem Heyeti Sürecim

Saruhan0

Öğrenci
Katılım
19 Mart 2021
Mesajlar
98
Reaksiyon puanı
81
Puanları
18
Yaş
20
Merhaba, bugün sizlere bir mağazayla yaşadığım sorundan dolayı başlayan tüketici hakem heyeti sürecimi anlatacağım.

Tüketici Hakem Heyeti Nedir?

Tüketici hakem heyeti, satıcının, tüketiciye ayıplı mal ve hizmet sunması durumunda ya da ayıp olmamakla beraber sunduğu mal ve hizmette bir eksiklik olması durumunda tüketicinin başvuru yapabileceği bir müessesedir. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun madde 66’da “Bakanlık, tüketici işlemleri ile tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıklara çözüm bulmak amacıyla il merkezlerinde ve yeterlilik şartları yönetmelikle belirlenen ilçe merkezlerinde en az bir tüketici hakem heyeti oluşturmakla görevlidir.” Demektedir.

Tüketici hakem heyetleri kendi arasında İl Tüketici Hakem Heyeti ve İlçe Tüketici Hakem Heyeti olmak üzere ikiye ayrılır. Bu heyet, 1 başkan, 4üye ve 1 raportörden oluşur.
Kaynak

Benim sorun yaşadığım mağaza Vatan Bilgisayar. Sorunumu özet geçeyim.

Bundan bir sene önce Vatan Bilgisayar üzerinden AOC G2460PF model adlı monitörü satın aldım. Satın alışımdan bir sene sonra monitörde piksel hatası oluştu. Bu sorun üzerine Vatan Bilgisayar'a monitörümü götürdüm ve onlar da teknik servise gönderdi. Teknik servisten tekrar geldiğinde sorun olmadığı söylendi. Orada monitöre açıp baktım. Gerçekten de bir sorun gözükmüyordu. Hiçbir parça değişimi de yapılmamıştı. Eve gittiğimde monitörü kurdum ve üç saatlik kullanımdan sonra aynı hatanın tekrar oluştuğunu gözlemledim. Anladım ki monitör ısınınca beliren bir sorundu bu. Monitörü tekrar Vatan Bilgisayar'a götürdüm. Sorunu ve sorunun nasıl oluştuğunu detaylıca anlattım. Tekrar teknik servise gönderildi. Teknik servisten tekrar geldi ve yine sorun olmadığını söylediler. İyice öfkelenmiştim.

Bunun üzerine çareyi tüketici hakem heyetinde aradım ve TÜBİS üzerinden 22.2.2021 tarihinde başvuruda bulundum. Para iadesi talep ettim. 26.2.2021 tarihinde "SAVUNMASI İSTENDİ" şeklinde bildirim aldım. Bu, Vatan Bilgisayar'ın kendisini savunması istendiği anlamına geliyordu. 5.3.2021 tarihinde "SAVUNMASI GELDİ" bildirimini aldım. 9.3.2021 tarihinde "BİLİRKİŞİ GÖRÜŞÜ İSTENDİ" bildirimini aldım. Bu, monitörde sorun olduğunu teyit etmesi için görevlendirilen bilirkişiden görüş istendiği anlamına geliyordu.

Bu bildirimi aldıktan dört gün sonra evimize bilirkişi geldi ve monitördeki sorunu teyit etti. Notunu tuttu ve evden ayrıldı. Üç gün sonra "BİLİRKİŞİ GÖRÜŞÜ GELDİ" bildirimini aldım (16.3.2021 tarihinde). 24.3.2021 tarihinde "GÜNDEME ALINDI" bildirimini aldım. Bu, heyetin başvurumu gündeme aldıklarını ve kısa süre içinde karara bağlayacakları anlamına geliyordu. 29.3.2021 tarihinde ise "KARARA BAĞLANDI" bildirimini aldım. Bu, heyetin başvurumu karara bağladığı anlamına geliyordu.

TÜBİS'te karar formu hemen gözükmedi. Bir hafta sonra gözüktü. Kararın lehime sonuçlandığını görünce çok sevinmiştim. Ama daha bitmemişti. Çünkü evime tebligat gelmesini beklemeliydim. Karar formunun gözükmesinden iki gün sonra evime PTT yoluyla karar tebliğ edildi. Karar formunun fiziksel haliydi bu. Resmî bir kağıt olduğu için çok dikkatli olmam gerektiğini (kaybetmemem gerektiğini) biliyordum. Bu kağıdı aldıktan iki gün sonra da Vatan Bilgisayar'a gittim ve durumu anlattım. Tebligatı gösterdim ve bana 15 günlük bir itiraz hakkı sürecinin olduğu, itiraz edilmezse 15 gün içinde telefonuma bir mesaj geleceği söylendi. Evime döndüm ve haber beklemeye başladım. Ve bugün çok mutlu olmamın sebebi olan o haberi aldım.

"Müşteri memnuniyeti için ürününüzü iade alacağız." mesajı geldi telefonuma. En kısa sürede paramı alacağım.

Size sadece şunu söylemek istiyorum: Asla pes etmeyin, mücadele edin, hakkınızı arayın.
 
Üst