Telefonuma Virüs bulaşmış olabilir mi?

Bu konuyu okuyanlar

kafkasli1

Asistan
Katılım
1 Nisan 2021
Mesajlar
189
Reaksiyon puanı
107
Puanları
43
Yaş
22
Herkese cevapları için çok teşekkür ediyorum, burada herkes sorunlarımızla ilgileniyor, çözmeye çalışıyor. Hepiniz sağolun varolun :)
 

Ahmet 3412

Öğrenci
Katılım
27 Mayıs 2021
Mesajlar
33
Reaksiyon puanı
22
Puanları
8
Yaş
23
Bnmi endişelendiriyorum abartmayın dedim görmedinizmi hocam ama casus yazılımlar gerçek virüs bulasmaz ama o apk dosyalarının içine gömülü yazılımlar olabilir bilgi çalan
Hocam bu gömülü yazılımlar belirti verir mi ya da tarama yaptığımızda ortaya çıkar mı
 

Xinzu

Doçent
Katılım
26 Kasım 2020
Mesajlar
768
Reaksiyon puanı
895
Puanları
93
Dürüst olayım, 6-7 sene önce bu siteden çok indirme yapardım. Ve şuana kadar hiç bir şey olmadı:)
 

HP Kullanıcısı

Profesör
Cezalı
Katılım
30 Aralık 2020
Mesajlar
1,263
Reaksiyon puanı
1,283
Puanları
113
Hard reset yapdıysanız virüs olsa bile şimdi o virüs gitmiştir endişelenmeyin. Eğer tekrar sistem virüs kaparsa kaspersky ile tarama yapabilirsiniz.
 

kafkasli1

Asistan
Katılım
1 Nisan 2021
Mesajlar
189
Reaksiyon puanı
107
Puanları
43
Yaş
22
Herkese teşekkür ederim cevaplarınız için, telefonumda, virüs olmadığına eminim Kaspersky bitdefender dahil yaklaşık 10 tane antivirüs temiz demişti.
 

hakkikilic

Öğrenci
Katılım
16 Temmuz 2021
Mesajlar
9
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
26
Telefonda virüs olduğunu düşünüyorsanız bu kadar telaş etmenize gerek yok. Öncelikle en son hangi programları yüklediniz onları tespit edin ve silin. Arkasına Kaspersky kesinlikle bu anti virüs programı indirin ve kurun. Hemen ardından tarama yaptırın. Kesinlikle virüs varsa karşınıza çıkacaktır. Tabi virüs ile ilgili en kesin ve kalıcı çözüm telefonu komple sıfırlamaktır. Tabi bundan önce kesinlikle yedeklerinizi almayı unutmayın. Virüsün olup olmadığını anlamanız için birçok yol vardır hocam.
 
Son düzenleyen moderatör:

Enes Kol

Öğrenci
Katılım
9 Mart 2021
Mesajlar
39
Reaksiyon puanı
14
Puanları
8
Yaş
16
Kanka benim ilk telefonum S3 idi. O telefonun üzerinden 7-8 yıl geçti. O telefonumdan şu anki telefonuma kadar android oyun club dan indirmediğim popüler oyun kalmadı ve telefonlarımın hiçbirine de virüs bulaşmadı.Arada bi mb , kaspersky gibi programla da tarattım, bugüne kadar hiç bulamadım. Toprak abim sağolsun
 

Yahya7760

Asistan
Cezalı
Katılım
19 Ocak 2021
Mesajlar
215
Reaksiyon puanı
91
Puanları
28
Yaş
15
Telefonun root ile erişebilen yerlerine sistem klasörlerinin olduğu yerlere apk yerleştirilebiliyor maalesef hard reset atsanız bile system klasöründe olduğu için geri geliyor bunları silmek aşırı zor örneğin "kingroot" dediğimiz program bunu yapıyor cihazınızı mahvediyor
 

EFI Shell

shellx64.efi
Yönetici
Moderatör
Katılım
9 Ağustos 2018
Mesajlar
17,465
Çözümler
20
Reaksiyon puanı
17,892
Puanları
113
Yaş
17
Telefonun root ile erişebilen yerlerine sistem klasörlerinin olduğu yerlere apk yerleştirilebiliyor maalesef hard reset atsanız bile system klasöründe olduğu için geri geliyor bunları silmek aşırı zor örneğin "kingroot" dediğimiz program bunu yapıyor cihazınızı mahvediyor
Stock ROM kurmak yeterli Kingroot gibi şeyler için. Sıfırlamak tabi işe yaramaz.
 
Katılım
17 Mart 2020
Mesajlar
1,344
Reaksiyon puanı
844
Puanları
113
Yaş
16
Kardeşim telefonuma Android Oyun Club isimli bir site üzerinden, mail.ru isimli bağlantıyla APK oyun indirmiş. Herhangi bir virüs belirtisi yok fakat ben güvenemediğim için hard reset attım. Telefonu AVG, Avast, Avira, Comodo, Bitdefender, Malwarebytes, Dr. Web, Kaspersky, antivirusleri ile tarattım. Bir şey çıkmadı. Virüs bulaştığını anlamanın başka bir yolu var mı, ya da ben mi paranoyak davranıyorum?
ya tedbirli olmakta fayda var fakat AOC baya duyulmuş bi apk sitesi. Yani virüs gibi olaylar biraz zor.
 

GamerCat123

Asistan
Katılım
27 Şubat 2022
Mesajlar
102
Reaksiyon puanı
33
Puanları
28
Yaş
22
Kardeşim telefonuma Android Oyun Club isimli bir site üzerinden, mail.ru isimli bağlantıyla APK oyun indirmiş. Herhangi bir virüs belirtisi yok fakat ben güvenemediğim için hard reset attım. Telefonu AVG, Avast, Avira, Comodo, Bitdefender, Malwarebytes, Dr. Web, Kaspersky, antivirusleri ile tarattım. Bir şey çıkmadı. Virüs bulaştığını anlamanın başka bir yolu var mı, ya da ben mi paranoyak davranıyorum?
Reset attığın için gitmiştir virüs.
 

BbglGamer

Öğrenci
Katılım
1 Haziran 2015
Mesajlar
54
Reaksiyon puanı
17
Puanları
8
Kardeşim telefonuma Android Oyun Club isimli bir site üzerinden, mail.ru isimli bağlantıyla APK oyun indirmiş. Herhangi bir virüs belirtisi yok fakat ben güvenemediğim için hard reset attım. Telefonu AVG, Avast, Avira, Comodo, Bitdefender, Malwarebytes, Dr. Web, Kaspersky, antivirusleri ile tarattım. Bir şey çıkmadı. Virüs bulaştığını anlamanın başka bir yolu var mı, ya da ben mi paranoyak davranıyorum?
Öncelikle Android işletim sisteminde virüs olayı yoktur.Trojan veya keylogger uygulamaları üzerinden sizi takip edecek uygulama vasıtasıyla bir saldırı söz konusu olabilir.
Genelde rootlu cihazlarda böyle birşey den belki bahsedilebilir.Zira şuanda Android 5 ile beraber sistem kapalı halde geliyor yani sisteme müdahele şansınız pek yok.O yüzden müsterih olunuz ve şüpheli gördüğünüz programları kaldırınız.
Bu arada antivirüs programlar RAM kasmaktan öteye bir işe yaramıyor bilginize...
 

Son mesajlar

Üst