Teknosanın yaptığı büyük ayıp

blueways_344

Öğrenci
Katılım
11 Eylül 2009
Mesajlar
16
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Slm arkadaşlar geçen sene arkadaşla tepenatilus teknosadan hp marka 1800-1900 tl ye kaptop aldık.Ürün arızalandı.Ürünü neomarin teknosaya götürdük fatura olmadığı için bir şey yapamayacaklarını söylediler.Onlarda tepenatilusa yönlendirdiler.Bu gün de oraya gittik fatura tarihini istediler fatura tarihini bilmediğimiz için ürünü almadılar.Ben exa,eksen bilgisyar,borsa pazar gibi yerlerden ürün aldım ama böle bi durumla karşılaşmadım.Sizce böyle bir yerden alışveriş yapılırmı ? Size söylüyorum arkadaşlar....
 

Buraktuna

Asistan
Katılım
1 Aralık 2007
Mesajlar
464
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
Faturayı ve fatura tarihini bilmiyorsun! Bence sana yardımcı olmamaları doğal
 

ufukcoskun

Dekan
Katılım
28 Kasım 2008
Mesajlar
6,467
Reaksiyon puanı
104
Puanları
1,243
2008in başlarında Samsung u700 telefon almıştım Teknosa dan. 2 gün sonra arızalandı,götürdüm tabi.Yok efendim garantiye göndeririz ama sizden dolayı sanırım sorun cart curt dediler,ne oluyor ya dedim.Daha alalı 2 gün oldu ne sorun çıkartacam dedim.Biraz dişimi gösterdim,bağırıp çağırdım o zaman garanti devreye girdi.Bedava değişildi telefon.Fabrikasyon hatasıymış bu arada.

Yani Teknosa dan birşey almak mı?Allah korusun.
 

N3CAT1

Dekan
Emektar
Katılım
20 Nisan 2008
Mesajlar
6,607
Reaksiyon puanı
144
Puanları
243
kardeş prosedür o şekilde malesef. bizde de teknik servis var ve garanti belgesinden çok faturayı istiyoruz.
 

myefsane

Dekan
Katılım
15 Eylül 2006
Mesajlar
6,949
Reaksiyon puanı
49
Puanları
228
teknosa bunu çok yapıyor benimde 15 tllik bir cihaz vardı yok ürününün ambalajı yokmuş ya dedim ürün bozuk ambalajı ne yapacaksınız başkasına mı satacaksınız bozuk ürünü .... deli ediyorlar insanı....
 

blueways_344

Öğrenci
Katılım
11 Eylül 2009
Mesajlar
16
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
kardeş prosedür o şekilde malesef. bizde de teknik servis var ve garanti belgesinden çok faturayı istiyoruz.
bu durumda sizin prosedürünüze güvenerek ürün alınmaz anlamı çıkıyor.Oysa ben exa dan ram aldım hemde fiş bildiğimiz yazar kasa fişi.Ürün bozuldu götürdüm verdim garantiye.30 gün sonra baktım bana ürünün en yeni bi modelini teslim ettiler.
 

mustang

Dekan
Katılım
30 Ekim 2008
Mesajlar
8,662
Reaksiyon puanı
34
Puanları
228
Bence faturani saklamalıydın kardeş bu en önemli şey bana göre adamlar doğru olanı yapmışlar hata sizde
 

blueways_344

Öğrenci
Katılım
11 Eylül 2009
Mesajlar
16
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
bende bildiğim bütün forumlarda yayma kararı aldım bu durumu.Hatta facebook ta bilene
 

mdkbet

Profesör
Katılım
13 Kasım 2006
Mesajlar
2,607
Reaksiyon puanı
89
Puanları
228
bu durumda sizin prosedürünüze güvenerek ürün alınmaz anlamı çıkıyor.Oysa ben exa dan ram aldım hemde fiş bildiğimiz yazar kasa fişi.Ürün bozuldu götürdüm verdim garantiye.30 gün sonra baktım bana ürünün en yeni bi modelini teslim ettiler.

exa satış sonrası destek konusunda bana göre iyi bir firma bozulan mouse'u yenisiyle değiştirdiklerinde oldukça şaşırmıştım bir iki kere daha teknik servis maceramız oldu hepsinden memnun ayrıldık :)
ayrıca geçenlerde satın aldığım notebook'un garantisi ile ilgili mail yoluyla yardım almak istedim adamlar 10 dakika içinde cevap verdiler burdan kendilerini tebrik ediyorum :)

ancak satış öncesinde daha kötü bi yer görmedim
kadıköyde yazıcıoğlunu biraz geçince bir exa mağazası var
içeriye girdiğinizde 4-5 tane masa görüyorsunuz ve bu masalarda güya müşteri ile ilgilenmesi gereken personel oturuyor ancak bi allahın kulu da yüzünüze bakmıyor (boş oturanlar dahil)
yahu buyrun diyin bişey diyin...
içeride bakıcak vitrin falanda yok, dükkana giriyorsun mal gibi kalıyorsun
adamın başında dikiliyorum kafasını kaldırıp kim lan bu tepemde dikilen diye merak etmiyor
başka yerde exa mağazası varmı bilmiyorum ama kadıköydekinin tok satıcı olduğu 5-6 ziyaretten sonra anlaşılıyor.
ayrıca personel çok bilgisiz size verecekleri en net cevap ürünün ellerinde olup olmadığı

şimdi diyeceksiniz ki "madem bu kadar kötüler niye alışveriş yapıyorsun?"
çünkü en ucuz fiyatı verdiler :)
 

eylüleymen

Öğrenci
Katılım
16 Aralık 2009
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Benim damat çalıştığı şirkete Eryaman Teknosadan sıfır dizüstü almışlardı. 2 ay sonra bozulup servise gittiğinde servis bu bilgisayarın daha önceden servise gelip tamir olduğunu söylemiş. Buna rağmen adamlar yinede zorluk çıkartmışlardı. Sonuçta bir ay dan fazla uğraşıp yerine yenisini aldılar.
ben hukuki her yola başvurmasını istedim ama yenisini alınca vazgeçti.
İşte teknosa bu.

Bende web cam almıştım, görüntü bozuktu 2 sonra götürdüm ve değiştirmediler. Satış sonrası müşteriyi pek önemsemiyorlar.
 

NikeSteeL

Dekan
Katılım
13 Mart 2009
Mesajlar
8,421
Reaksiyon puanı
131
Puanları
243
Fatura Olmadan Sattıklarü Ürün Kodu ile Birlikte İrsaliyesini Ulaşabilirler Demekki Uğraşmak İstememişler

Vestel in Mönitörü Vardı Bende ne Garanti Belgesi Ne Faturası Vardı Ürün Kodundan Faturasını Görüntelip Tamir Etmişlerdi !
 

quazar

Doçent
Katılım
6 Haziran 2007
Mesajlar
805
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
Bu gerçekten bir rezalet. Seri numarasına göre satılan bi,r ürünün garantisi aktif edildiği için sonraki hiç bir dönemde fatura sorulmaması lazım. Ben Avustralyada bilgisayar işindeyim ve HP DELL vs yüzlerce kez muhatap oldum. Tek ihtiyacın olan ürünün seri numarasıdır. Zaten o numaraya göre sizin detaylarınıza kadar herşeyi bulurlar. Yukarıda dünyadan habersiz arkadaşların fatura olmadan bu sonuç normal demeleri ne kadar bilinçsiz olduklarını gösterir.
Siz ayrıca eğer markla HP Dell gibi ise Türkiye servis numaralarını arayın %100 konuya el atarlar. Yardımcı olurlar demiyorum çünkü bu yapmak zorunda oldukları bir şey. Siz ürünü satın aldınız seri numarası orda. Tüm detaylarınız onlarda olay bitmiştir.
 

The_Climb

Asistan
Katılım
23 Ocak 2008
Mesajlar
160
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
ben bütün elektronik alış-verişimi teknosa'dan yapıyorum şimdiye kadar hiçbir problem yaşamadım ve her türlü konuda da yardımcı oluyorlar bilinçli bir müşteri gibi fiş,kutu-aksesuar vb. malzemeleri saklayınca hiçbir problem kalmıyo...
 

spybot

Guru
Emektar
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
630
Puanları
7,293
Teknosadan uzak durmak lazım.:)
 

gameovermee

Asistan
Katılım
25 Temmuz 2008
Mesajlar
128
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
benzer bir durum benim de başıma gelmişti 50 tl lik bir kulaklık için ortalıgı ayaga kaldırmıştım. üstelik garanti belgelerimi getirmiştim bana faturanız olmadan işlem yapamazsınız gibi saçmalıklar ürettiler. madem bir işe yaramıyor o zaman o garanti belgesi neden verilir?? teknosanın saçmalıkları
 

ben@12

Asistan
Katılım
23 Ekim 2009
Mesajlar
234
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
o laptopun seri numarisi var assagida ve onlarda kayitli 2 dk icinde ne zaman alindigin ortaya cikiyor anlasilan sen fazla adamlara dayatmamisin normal sartlarda almalari lazim tekrar git ve sikayet etecem filan de bak görürsün adamlar alir garantiye gönderirler
 

thedeli

Asistan
Katılım
2 Nisan 2008
Mesajlar
406
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
benim arkadaşımın bilgisayarı arıza yaptı ve teknosa aracılığı ile garantiye gitti. Teknosa "hata" ile kutusuz kabul etti laptopu. ve laptopun ya gelirken yada giderken kasasında kırık olmuş. farkedince hemen teknosaya götürdük geri. ve "hata"larını kabul edip teknik servis aracılığı ile kasasını değiştirdiler laptopun. eğer siz de faturanızı kaybetmemiş olsaydınız yada en azından tarihi hatırlasaydınız yardımcı olurdular :)
 

gloster

Öğrenci
Katılım
14 Ağustos 2009
Mesajlar
20
Reaksiyon puanı
7
Puanları
3
arkadaşlar teknosa günde binlerce hatta genel olarak düşünürsek milyonlarca ürün satıyor bunların arasnda arızalı yada bozuk ürün çıkması muhtemeldir. hiç kızmaya yada eleştrmeye gerek yok bazı hukuki yasallar vardır bu firma bunların ötesine gidemez sonra aldığımız ürünler marka ürünler, ne hp yi bunlar üretiyor ne de webcami yanlız ürünü aldığınız zaman ne olursa olsun orada deneyip ve de iyice inceleyip öyle alacaksınız arkadaşlar sadece teknosa için değil bütün mağazalar için aynı
 

nikoteen

Doçent
Katılım
17 Kasım 2008
Mesajlar
525
Reaksiyon puanı
8
Puanları
18
Sen faturayı götürme, fatura tarihini bile bilme, sonra b.k at..
Teknosa değil, kimse elinde bi belge olmadan uğraşmaz zaten..
 

maiwesiyah

Profesör
Katılım
2 Mart 2009
Mesajlar
1,197
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
faturanın ne önemi var anlamıyorum ya üretilen her ürün tektir yani kendine ait kodu seri numarası falan vardır iki tıkla bütün bilgilerine ulaşılabilir ama istenirse tabi!
 

Pesimistyle!

Profesör
Katılım
13 Temmuz 2009
Mesajlar
2,115
Reaksiyon puanı
50
Puanları
0
Boş yere adamların ekmeğine çamur atamazsınız.

Ben siz haksızsınızda demiyorum fakat bu tür yollarla yok o forumdan bu foruma yayıcam facebook'a yayıcam demek ile sadece kendinizi haksız duruma düşürmüş oluyorsunuz.

Arkadaşım bana Hdd verdi faturası vs. herşeyi içinde aradan 1.5 sene geçti hdd arızalandı gittim faturasını falan teslim ettim yazılar fazla okunmucak şekilde silinmişti.
Adam ordan ürünün kodu na baktı sadece bütün bilgiler gözüktü ve bozulan ürünü teslim aldı.
30 iş günü içinde de teslim aldım.

Fatura önemli. Siz kendi ettiğiniz ile kalmışsınız.
Fatura yok,tarih yok o yok bu yok ee adamlar nerden bilsinler ordan aldıgınızı veya başkasının isminden bedavaya yaptırmaya çalışmanıızı ve bir çok neden..

Siz sadece ürününüz zarar gördüğü için biraz asabileşmişsiniz.
Sorunu sadece onlarda değil kendinizde de aramanız lazım.


Saygılar.
 

REDFOKS

Rektör
Emektar
Katılım
31 Ocak 2009
Mesajlar
18,032
Reaksiyon puanı
201
Puanları
243
Teknosadan uzak durmak lazım.:)

aynen bizde bi arkadasıma pc aldık oda hp idi teknosanın beşiktaş şubesınden kurulumu yaptılar..aldık çıktık bilenler bilir kazan birahanesinin yanıda oturduk hem çay içelim hemde pc ye bakalım kapagı acar acmaz "ç" tuşu fırladı cıktı takamadık aldık dogru teknosaya ne yaptıysak kabul etmedıler.. benım yolum artık teknosadan geçmez..
 

NikeSteeL

Dekan
Katılım
13 Mart 2009
Mesajlar
8,421
Reaksiyon puanı
131
Puanları
243
Sen faturayı götürme, fatura tarihini bile bilme, sonra b.k at..
Teknosa değil, kimse elinde bi belge olmadan uğraşmaz zaten..

Senin Biraz Marka Fanatikliği Fazlasıyla!

Fatura Olmadan Ürün Numarası ile Gerekli işlemler Yapılabilir İlgili Servise Ürün Gönderilebilir .

Ve Konu Başlığına da Yapılan Davranış Uyuyor

Teknosa'nın Ayıbı . Tabi Bu Genelide Böyledir Demek Değildir!

Pesimistyle!

Senin Dediğine Karşılık Bir Cevap Değildir Bu Mesajımda
Arkadaşlarımın Öğrenmesini İstiyorum Bu Konuda Bilgilensinler

Fatura Garanti Belgesi VS. Olmasa Dahi Ürün Seri Numarasından Fatura Teslimat Tarihi Hatta Saati Kimin Adına Kesildiği Gibi Bilgileri Görülebilir . O Yüzden Bu Tip Sorunla Karşılaşırsanız Seri Numarasından Bakmaları Konusunda Israr Edin.!
 

sdelta

Profesör
Katılım
23 Nisan 2008
Mesajlar
4,234
Reaksiyon puanı
145
Puanları
243
Sana yardımcı olmamaları doğal ancak ürünün seri numarasının onlarda kayıtlı olması lazım sanırım, belki ondan birşey çıkarılabilir. Yinede suç tamamen sende, ürünün faturası garantisidir. Faturayı kaybedersen, o ürünün garantisi bitmiş demektir.
 

NikeSteeL

Dekan
Katılım
13 Mart 2009
Mesajlar
8,421
Reaksiyon puanı
131
Puanları
243
Sana yardımcı olmamaları doğal ancak ürünün seri numarasının onlarda kayıtlı olması lazım sanırım, belki ondan birşey çıkarılabilir. Yinede suç tamamen sende, ürünün faturası garantisidir. Faturayı kaybedersen, o ürünün garantisi bitmiş demektir.

Hiç Alakası Bile Yok Arkadaşım Bu Konuda Bilinçlenin

Garanti Süresi Faturanın Varlığı İle Ölçülmez Hatta Fatura Sadece 2El Satmak İstediğiniz Zaman Lazım Olur Diyebilirim Veya Garanti Süresinin Başlangıcını Gösteren Belgedir

Elektronik Eşyalarda Hepsi Buna Dahil Ürünün Tüketiciye Satışı Gerçekleşdiği An Yani Faturan Basıldığı An Garanti Süresi Başlar

Ürünün Garanti Süresi 2 Yılsa İstediğin Her An Garantiye Götürebilir Bir Belgede İbraz Etmek Zorunda Değilsin İstenirse Kimlik Belgesi Göstermen Yeterlidir . Bu Durum Yasalarla da Korunmaktadır
 

Cybernetic

Asistan
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
272
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
resmi prosedür ; urunun iadesi , degisimi vs talep edildiginde satış fişi yada faturanın ibrazıdır.

calıstıgım sirket bunyesinde uygulanan sistemde budur.

ancak bazı özel durumlarda sorumluluk alınıp urun iadeleri ; satısın kayıt oldugu bilgisayar sisteminden urun satıs fisinin cıkarılması usuluyle alınabilir.

teknosa'nın ; müşteri eger fatura ibraz edemezse diye dusunup bu tarz '' musteri memnuniyetinin tatmin edilmesi gereken haller '' konusuna egilmesi gerekli. :wink:

cybernetic.
 

algorian

Öğrenci
Katılım
16 Aralık 2009
Mesajlar
13
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Mağdura arkadaşa tavsiyem
http://h20338.www2.hp.com/enterprise/cache/617753-0-0-225-121.html
şu adresten ürünün garantisini onaylayıp doğrudan distribütör firmaya göndersin.


Prosedür öyle değildir arkadaşlar!
Bir ürünün, sadece seri numarasına bakılarak garantisi araştırılabilir!
Hatta yerde bulduğunuz bir ürünün bile garantisi devam ediyor olabilir! Fatura beyan etmek zorunda değilsiniz. Bu durumda muhattabınız ürünü aldığınız yer değil, ürünün Türkiye dağıtımcısıdır.

Misal: gittigidiyor'dan aldığım kullanılmış WD passport diskim bozuldu. Western Digital'in sitesinden garantisine baktım devam ediyor. Distribitör firmaya ulaştım, hemen gönderdim. Sorgusuz sualsiz (fatura falan istemeden, hatta faturam olmadığını da belirtmiştim) yenisini gönderdiler.

TeknoSa bunu bilerek yapıyor.
Teknosa'nın yaptığı sadece bununla da kalmıyor. Normalde tüketici yasasına göre aldığınız herhangi bir ürünü belli koşullar içinde hiç sebep belirtmeden 1 hafta içinde iade adebilirsiniz. Ama teknosa'da değil! Adamlar sanki kendilerine ait bit yenilikmiş gibi sattıkları ürünün kutusuna, kutu açılmayacak şekilde bir etiket yapıştırıyor ve kutuyu açmadığınız sürece 1 hafta içinde iade edebilirsiniz diyor. Oysa tüketici hakları bunu söylemiyor, eğer ürün tekrar satılabilecek durumda ise geri iade edebilirsiniz diyor. Hem de sebep belirtmeden!
Bu yüzden teknosa ile alışverişimi kestim.
 
Üst