ashabulyemin
Profesör
- Katılım
- 6 Aralık 2008
- Mesajlar
- 3,389
- Reaksiyon puanı
- 20
- Puanları
- 0
s.a
ihvan
Nikah konusunu ayrıntılı biçimde işledik uymamız gerekenleri kaçınmamız lazım gelenleri gördük.Ana hatlarıyla bence önemli çizgiler evlenilmesi yasak veya sakıncalı olanlar özellikle süt hısımlığıydı birde la'netlenmiş mut'a nikahı ki ehli sünneti şia dan ayıran özelliklerden biriydi.
Şimdi nasib olursa Allah[cc]ın hiç hoşlanmadığı gerçekleştiğinde ise arş-u ala melaikelerinin titrediği boşanma konusuna değineceğiz.Burada takip etmemiz gereken bazı inceliklere uymayıp bir anda nikahın düştüğü hallerdir ki Allah[cc]korusun insan evli olduğunu zannederde eşiyle zina üzerine olur.
ilk konuyla başlayalım vaktimiz yettikçede devam ederiz kaynaklarımız muteberdir ve ehli sünnet üzerinedir.
Allah[cc]doğruları yazmayı okumayı anlamayı ve onunla amel etmeyi nasib eylesin
amin.
BOŞANMA
Sözlükte bağı çözmek ve serbest bırakmak anlamına gelen talak kelimesi, fıkıh ıstılahın da nikah bağını çözmek ve evliliğe son vermek anlamına gelir.
Dinimizce hoş karşılanmamakla birlikte talak; kitap, sünnet ve icma ile kabul edilmiş olup İslam hukukunda yerini almıştır. Kur’ân-ı Kerimde talakla ilgili âyet-i kerimelerin bazıları şunlardır:
“(Dönüş yapılabilecek) boşama iki defadır. Sonrası, ya iyilikle geçinmek, ya da güzellikle bırakmaktır.”[1]
“Ey Peygamber! Kadınları boşamak istediğinizde onları iddetlerini dikkate alarak (temizlik halinde) boşayın ve iddeti sayın. Rabbiniz olan Allah’a karşı gelmekten sakının.”[2]
Sevgili Peygamberimiz boşamanın sevimsiz bir şey olduğu konusunda şöyle buyurmuştur:
“Allah katında helallerin en sevimsizi boşamadır.” [3]
Dinen hoş karşılanmayan sevimsiz bir şey olmakla birlikte boşanmanın caizliği konusunda müslümanlar görüş birliği içindedirler. Zorunluluk halinde boşanmanın bir çözüm yolu olacağını akıl da kabul etmektedir. Çünkü eşler arasında şiddetli geçimsizlik baş gösterip de evlilik çekilmez olunca, boşanmaları kaçınılmaz olur.
[1] Bakara, 2/229.
[2] Talak, 65/1.
[3] Ebu Davud, Talak, 3, (1863);İbnu Mace, Talak, 1; Hakim, Müstedrek, 2/196; Beğavî, Mesabuhu’s-Sünne, nr. 2449.
ihvan
Nikah konusunu ayrıntılı biçimde işledik uymamız gerekenleri kaçınmamız lazım gelenleri gördük.Ana hatlarıyla bence önemli çizgiler evlenilmesi yasak veya sakıncalı olanlar özellikle süt hısımlığıydı birde la'netlenmiş mut'a nikahı ki ehli sünneti şia dan ayıran özelliklerden biriydi.
Şimdi nasib olursa Allah[cc]ın hiç hoşlanmadığı gerçekleştiğinde ise arş-u ala melaikelerinin titrediği boşanma konusuna değineceğiz.Burada takip etmemiz gereken bazı inceliklere uymayıp bir anda nikahın düştüğü hallerdir ki Allah[cc]korusun insan evli olduğunu zannederde eşiyle zina üzerine olur.
ilk konuyla başlayalım vaktimiz yettikçede devam ederiz kaynaklarımız muteberdir ve ehli sünnet üzerinedir.
Allah[cc]doğruları yazmayı okumayı anlamayı ve onunla amel etmeyi nasib eylesin
amin.
BOŞANMA
Sözlükte bağı çözmek ve serbest bırakmak anlamına gelen talak kelimesi, fıkıh ıstılahın da nikah bağını çözmek ve evliliğe son vermek anlamına gelir.
Dinimizce hoş karşılanmamakla birlikte talak; kitap, sünnet ve icma ile kabul edilmiş olup İslam hukukunda yerini almıştır. Kur’ân-ı Kerimde talakla ilgili âyet-i kerimelerin bazıları şunlardır:
“(Dönüş yapılabilecek) boşama iki defadır. Sonrası, ya iyilikle geçinmek, ya da güzellikle bırakmaktır.”[1]
“Ey Peygamber! Kadınları boşamak istediğinizde onları iddetlerini dikkate alarak (temizlik halinde) boşayın ve iddeti sayın. Rabbiniz olan Allah’a karşı gelmekten sakının.”[2]
Sevgili Peygamberimiz boşamanın sevimsiz bir şey olduğu konusunda şöyle buyurmuştur:
“Allah katında helallerin en sevimsizi boşamadır.” [3]
Dinen hoş karşılanmayan sevimsiz bir şey olmakla birlikte boşanmanın caizliği konusunda müslümanlar görüş birliği içindedirler. Zorunluluk halinde boşanmanın bir çözüm yolu olacağını akıl da kabul etmektedir. Çünkü eşler arasında şiddetli geçimsizlik baş gösterip de evlilik çekilmez olunca, boşanmaları kaçınılmaz olur.
[1] Bakara, 2/229.
[2] Talak, 65/1.
[3] Ebu Davud, Talak, 3, (1863);İbnu Mace, Talak, 1; Hakim, Müstedrek, 2/196; Beğavî, Mesabuhu’s-Sünne, nr. 2449.