Sunni Mezheplerden Hangisine Tabisiniz?

Sunni mezhepler hakkında ne düşünüyorsunuz?


  • Kullanılan toplam oy
    193

honen

Profesör
Katılım
28 Ekim 2007
Mesajlar
1,259
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Sunni mezheplerle ilgili düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Selametle.
 

turoksin0

Profesör
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
4,656
Reaksiyon puanı
0
Puanları
216
hanefiyim. duyduğum kadarıyla bazı olayların yorumlanmasında ayrılıyolarmış temel esaslara bağlı kalarak.
 

honen

Profesör
Katılım
28 Ekim 2007
Mesajlar
1,259
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Mezhepler Beş parmağın aynı noktada birleştiği gibi birleşmekte Sadece uygulamalarda küçük farklılıklar vardır.Ama hepsi de doğru yolu işaret eden yollar.
 

mehmet

Profesör
Emektar
Katılım
9 Mayıs 2007
Mesajlar
2,699
Reaksiyon puanı
47
Puanları
228
Hayırlı günler arkadaşlar!

Mezhebler hakikatte bir tafsilatta ayrı olmalarını bir misalle açabiliriz.

mesela:

Siz ve dört arkadaşınız bir çay bahçesinde veya kafede oturuyorsunuz.
ben size sorsam meşrubatın tanımı nedir diye?

kimi çay
kimi kola
kimi meyve suyu
kimi nescafe diyecek

ama hepsi meşrubat öyle değilmi?

mezheblerde de aynen öyle

mesela:
Peygamberimiz (A.S.M.) bir savaşta hafiften yaralanmış.
Hz. Aişe annemizde onun yaralarını temizlemeye çalışmış.
İşi bittikten sonra Peygamberimiz (A.S.M.) abdest alıp namaz kılmış.

Bunu gören sahabelerden bir kısmı Hz. Aişe,Peygamberimiz (A.S.M.)dokundu diye abdest aldı,demiş.
Diğer bir kısmıda yaradan kan aktığı için abdest aldı demiş.

Böylece hanefi mezhebinde vücuttan kan çıkınca abdest bozulur. şafide bozulmaz

şafide de bir kadın temas edince abdest bozulur hanefide bozulmuz.

şimdi hangisi doğru derseniz:
Elcevap:İkiside doğru

Saygılar

[size=10pt][size=10pt]Not:Sizleri adetim olmayarak yeni yılınızı tebrik etmekten ziyade,önümüzdeki gelecek günlerde ve yıllarda hayırlı uzun ömürler sürmenizi temenni ediyorum.[/size][/size]
 

lb.bingol

Profesör
Katılım
30 Ağustos 2007
Mesajlar
1,573
Reaksiyon puanı
10
Puanları
0
mehmet1101 dedi ki:
Hayırlı günler arkadaşlar!

Mezhebler hakikatte bir tafsilatta ayrı olmalarını bir misalle açabiliriz.

mesela:

Siz ve dört arkadaşınız bir çay bahçesinde veya kafede oturuyorsunuz.
ben size sorsam meşrubatın tanımı nedir diye?

kimi çay
kimi kola
kimi meyve suyu
kimi nescafe diyecek

ama hepsi meşrubat öyle değilmi?

mezheblerde de aynen öyle

mesela:
Peygamberimiz (A.S.M.) bir savaşta hafiften yaralanmış.
Hz. Aişe annemizde onun yaralarını temizlemeye çalışmış.
İşi bittikten sonra Peygamberimiz (A.S.M.) abdest alıp namaz kılmış.

Bunu gören sahabelerden bir kısmı Hz. Aişe,Peygamberimiz (A.S.M.)dokundu diye abdest aldı,demiş.
Diğer bir kısmıda yaradan kan aktığı için abdest aldı demiş.

Böylece hanefi mezhebinde vücuttan kan çıkınca abdest bozulur. şafide bozulmaz

şafide de bir kadın temas edince abdest bozulur hanefide bozulmuz.

şimdi hangisi doğru derseniz:
Elcevap:İkiside doğru

Saygılar

[size=10pt][size=10pt]Not:Sizleri adetim olmayarak yeni yılınızı tebrik etmekten ziyade,önümüzdeki gelecek günlerde ve yıllarda hayırlı uzun ömürler sürmenizi temenni ediyorum.[/size][/size]
Buraya bir yazı gireceğim Arif Nihat Asya'dan.Muhteşem bir yazı ama.
 

honen

Profesör
Katılım
28 Ekim 2007
Mesajlar
1,259
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Hanifi mezhebine tabi kardeşlerim daha çoğunlukta.
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Ülkemiz'de çoğunluk Hanefi mezhebinde.
Bu kardeşinize sorarsanız ben peygamberimi daha yüce görüyorum.
Beni mazur görün ki bu benim düşüncemdir;
Bence alemlere rahmet olan ve vazifesinde hiç bir kusur olmayan iki cihan serveri, insanları bir takım şüpheler içinde asla bırakmazdı. Nitekim insanların arasında 23 yılı peygamberlik olmak üzere 63 yıl kaldı. Bu da görece uzun bir süre. Yani hiç değilse 20 yıllık tebliğ döneminde kanın abdesti bozup bozmadığını mutlaka açıklamış olması gerekir. Velev ki açıklamadı (ki bu bence inanılmaz) o halde bu vaziyeti gören sahabe mutlaka sorardı. Şahsen ben olsam sorardım. Nitekim sormak öğrenmenin yarısıdır. Hatta hadis vardır bu konuda;
Haya iki türlüdür. Birincisi müminin hayasıdır ki günah işlemekten haya eder. Diğeri ise cahilin hayasıdır ki soru sormaktan haya eder. (Mealen)

Yani soru sormaktan utanmak ancak cahilin işidir. Hal böyleyken, 20 yıl boyunca Resulullah'ın bir çok tefsir ve hüküm bile öğretmişken basit bir abdest hükmünü eksik bırakmış olması düşünülemeyeceği gibi, onun etrafında bütün sahabenin de sormaktan haya edecek kadar cahil olduğu da düşünülemez.

Benim aklımın almadığı ise, bu tür fıkhi farklar bile göze pek hoş gelmezken, bir mezhebin bir konuda helal hükmü verirken diğerinin bu konuda mekruh veya haram hükmü vermesidir.

Bu kardeşinize soracak olursanız İslam'da hükmün bencesi veya sencesi olmayacağı için bir hüküm mutlaka doğrudan veya dolaylı olarak Resulullah'a dayanmalıdır.
 

mehmet

Profesör
Emektar
Katılım
9 Mayıs 2007
Mesajlar
2,699
Reaksiyon puanı
47
Puanları
228
Elbette hepimiz efendimizi herşeyden üstün tutuyoruz.

ama hiçbir mezhep alimide efendimizin sözlerine aykırı harekette bulunmamışlardır.
bu yüzden hak mezhebdirler.

hakikatte birdirler
tafsilatta ufak tefek değişiklikler vardır.

ilk mesajlarımdaki abdest örneğinde peygamberimizin sabit bir hadisi yoktur.
yani hanım dokununca abdest alın veya burnun kanayınca abdest alın diye.

ama bir hakikat vardır ki oda hanım dokununca veya bir uzvumuzdan kan akınca abdest almak hakikatı.

eğer peygamberimizin sabit bir hükmü olsaydı hiçbir mezhep alimi bu konularda ihtilafa düşmezdi.


saygılarımla
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Mehmetçim, ben de diyorum ki, benim peygamberim insanları böyle bir belirsizlik içinde bırakmaz. Üstelik de abdest gibi hayati bir konuda. Tam tamına 23 yıl peygamberlik ve 20 yıl da tebliğ yaptı. Basit bir abdest hükmünü açıklamak için yeterince uzun bir süre değil mi?

Benim inancım odur ki İslam peygamberi mutlaka bunu açıklığa kavuşturmuştur. Nitekim veda hutbesinde size herşeyi öğretmedim mi, diye sorarak şehadet almıştır.

Sonra mezhep alimleri arasında da bir takım ihtilaflar vardır, örneğin İmam Şafii, faiz müslümanla müslüman olmayan arasında olursa caizdir der, ancak İmam Hanefi hiç bir surette caiz olmadığını söyler. Sonra İmam Malik'in namazda el bağlama konusunda mekruh olduğunu söylemesine kadar yorumu vardır, ancak Hanefi mezhebinde el bağlamamak namazı batıl eder. Buna benzer bir çok zıtlıklar vardır. Keşke sadece basit farklar olsa, ama bir imamın sünnet dediğine diğer imam mekruh diyor.

Bir müslüman olarak kalben inanıyorum ki Hz. Peygamber (saav) mutlaka herşeyi hakkıyla öğretmiştir. Hele ki namaz gibi eksikliği ölümcül bir konuda..

Bu konuyla ilgili bir nükte;
Günün birinde müşrik veya Yahudilerden biri, peygamberimizin en sevdiği ashabından olan Selman'ı görünce onunla alay etti. Peygamberimiz hakkında hoşa gitmeyecek sözler sarf etti ve herşeyi bilip öğretmesi konusunda terbiyesizliğini ileriye götürmek için şöyle sordu; "sizin peygamberiniz size tuvalette ne yapacağınızı da öğretti mi"? Selman nise şu şekilde cevapladı: "Evet, and olsun, bizim peygamberimiz onu bile öğretti. Bize öğretmedik hiç bir şey bırakmadı"!

Hem sonra Hz. Peygamber bir çok savaşa katıldı, kanın abdesti bozup bozmadığını o ana kadar öğretmemiş de olsa, hiç değilse savaşta bunu dile getirir yine açıklardı.

Abdestten namazdan sonra öğrenilecek onlarca, yüzlerce karmaşık mesele varken ben peygamberimizin neyin abdesti bozduğunu neyinse bozmadığını öğretmeyecek kadar ihtiyatsız ve bilinçsiz davrandığına inanmak istemiyorum. En azından kalbim buna müsade etmiyor.
 

mehmet

Profesör
Emektar
Katılım
9 Mayıs 2007
Mesajlar
2,699
Reaksiyon puanı
47
Puanları
228
İnanın hakikaten sizin görüşünüze tamamen katıloyurum
Yani efendimiz dediğiniz gibi herşeyi her meseleyi halletmiştir.
aynen lavaboya girme adabı gibi

ama birde varolan bir hakikat var

tüm islam alimleri bu dört hak mezhepte birleşmişler midir?

cevabınız evet ise aramızda bir mesele yok

yani benim demek istediğim
peygamberimizin emrettiği ve yasakladığı şeylerden başka onlar da hiçbir şeyi emretmemiş ve yasaklamamış

şafii mezhebinden bir örnek vermişsiniz faiz konusuyla ilgili

bunu ben bilmiyorum vardır
ama hakikaten bu zamanda bu meselelere vakıf olan hocalarımız da var.
onlara sorulabilir
bu nasıl oluyor diye

birde o faiz meselesinde anladığım kadarıyla belli kıstaslar var onlara bakmak lazım.

Darül harb meselesine girer gibi geliyor bana.
dolayısıyla efendimiz zamanında da darül harp vardı darül islam vardır
meseleye bence bu yönden bakabilirsek daha iyi olur.

saygılarımla
 

engin azaklı

Asistan
Katılım
25 Ekim 2008
Mesajlar
330
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
elmacık kardeşim...mezhebler ne zaman ortaya çıktı diye bakarsanız.peygamberimizin irtihalinden ve bir zaman sonra.onun ahirete irtihaliyle birlikte akıl oyunlarıyla din zaafa değişik düşüncelere kaydırılmaya başladı.ihtiyaçtan ehli sünnet vel cemaat bir arada toplandı.yoksa biz bu kadar dinimizi herşeyi kolay ve sağlıklı anlayamazdık.doğru nedir tektir.ama peygamberimize soramıyacağımız için biz mezheb imamlarımızın anlayışına tabiyiz.ama alleme olursun kendi anladığınla amel etme hakkın var.bugüne kadar gelen alimlerde bir mezhebe tabi olmuşlardır.
 

cafgazhar

Öğrenci
Katılım
24 Nisan 2006
Mesajlar
50
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
peki arkadaşlar Alevilik hakkında ne düşünüyorsunuz...
Aleevilik de bir mezheb midir değil midir sizce?
 

zelenga

Profesör
Katılım
17 Şubat 2008
Mesajlar
2,509
Reaksiyon puanı
18
Puanları
218
peki arkadaşlar Alevilik hakkında ne düşünüyorsunuz...
Aleevilik de bir mezheb midir değil midir sizce?

isterseniz konu hiç o taraflara gitmesin...
Allah(c.c)'a ve Peygamberi Resulullah(s.a.v)'e inanan ve uyan onu yolundan gidenler müslümandır ...desek :icon_:
 

Mai Nai

Guru
Emektar
Katılım
23 Ağustos 2008
Mesajlar
21,614
Reaksiyon puanı
157
Puanları
243
Haklısın zelenga, müslüman müslümandır,insanın nasıl içinden geliyorsa uygulama şeklini ona göre seçer ve yaşar.
 

Mai Nai

Guru
Emektar
Katılım
23 Ağustos 2008
Mesajlar
21,614
Reaksiyon puanı
157
Puanları
243
Ama bu her ses değil ki,imanın sesi :)
 

ayhan.akyuz

Asistan
Katılım
18 Haziran 2007
Mesajlar
396
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
ümmetimin ayrılığında rahmet vardır hadisine uygun olarak karşılaştığımız zorluklar bu dört meshebin bize tanıdığı kolaylıklarla çözülür her meshebin kendine göre kolaylıkları içtihad farkları vardır aralarında birinden diğerine geçiştede bazı uygulamalar vardır mesheb imamlarımızda birbirinden hoca talebe esasına göre üstündür en üstünü ebu hanife hazretleri gelir şafii hazretleriyle devam eder
zorunlu hallerde diğer meshebi taklid edebiliriz ama diğer meshebler ve içtihadlar konusunda bilgili olmamız lazımdır
aslında hangi topluluktaysak o toplumun ictihadlarına uymak lazımdır ama imam 4 meshebe imamete niyet eder
genelde bizi ilgilendiren hanefinin abdes ve hac farizesi kolaylıkları şafinin kanayan bir yaramız olduğunda abdest kolaylığıdır
meseleye güzel bakan kardeşlerime saygılar
 

tsewen

Doçent
Katılım
14 Nisan 2008
Mesajlar
876
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
ne kadar az sorarsanız o kadar az sorumlu olursunuz
 

zafercem

Asistan
Katılım
17 Ekim 2008
Mesajlar
404
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
bu ankettekilerin hepsi sünni mezhebi.ya şia mezhepleri nerede.
 

yarışçı

Profesör
Katılım
30 Ağustos 2008
Mesajlar
1,922
Reaksiyon puanı
9
Puanları
218
************************
böyle devam edin siz ayrılmaya
ondan sonra İslam alemi niye geri kaldı
buraya yazardım iki saat uzun uzun ama ne gerek var, bıktım valla
 

technonur

Asistan
Katılım
8 Ekim 2006
Mesajlar
177
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
*******************
böyle devam edin siz ayrılmaya
ondan sonra İslam alemi niye geri kaldı
buraya yazardım iki saat uzun uzun ama ne gerek var, bıktım valla
neden böyle sert bir cevap verdiniz anlamak mümkün değil doğrusu arkadaş güzel bir soru sormuş ankette bile ayrımcılık yapılıyorsa bunun adına anket diyemeyiz en azından diğer diye bir seçenek olsaydı iyi olurdu diye düşünüyorum
 

zafercem

Asistan
Katılım
17 Ekim 2008
Mesajlar
404
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
*****************
böyle devam edin siz ayrılmaya
ondan sonra İslam alemi niye geri kaldı
buraya yazardım iki saat uzun uzun ama ne gerek var, bıktım valla

islam alemi asıl sizin yüzünüzden geri kaldı.biliyorsan yaz.öyle atıp tutmakla bu işler olmaz.kur'an-ı kerim'in neresinde yazıyor bu mezhepler.kur'an-ı kerim'i çok okudum ama böyle mezhepleri göremedim.

islam alemini ayırmak istemiyorsanız bu tarikatlar neden mantar gibi türedi.müslümanız diyorsunuz ama inançlarda bile ayırım yapıyorsunuz.aslında suç bizde hakkımızı adam gibi aramadık.hep devlete destek verdik,vatanımızı karşılıksız sevdik ama sonuç hor görülme,aşağılanma,hertürlü iftiraya uğrama.fakat bundan sonra sesimizi sonuna kadar duyuracağız, hakkımızı sonuna kadar alacağız.paylaşmayı sonunda öğreneceksiniz.hep bana rabbena anlayışınız ülkeyi tüketti.bunun için sesimize kulak verin.
 

yarışçı

Profesör
Katılım
30 Ağustos 2008
Mesajlar
1,922
Reaksiyon puanı
9
Puanları
218
kardeş beni güldürüyorsun, mezhepleri Kur'an da göremedim demişsin, yeni mepler iddiasında bulunan sensin, niye bu mezhep ankette yok diyorsun sonraıyor nerde bu mezhepler diyorsun?
işin komik tarafı ben de aynısını diyorum, neden bu kadar tarikat türedi, bu kadar farklı mezheplere ayrıldık? Neden Ayrıldık?
katılmadığım bir nokta var, seni kim hor gördü, kim aşağıladı iftira attı? hangi konuda paylaşmayı bilmiyormuşuz? yapan birkaç densiz yüzünden devlete destek mi vermeyeceksin? hangi hakkı alacaksın? yasalar üzerinde herşey normal, sorun uygulamaya geçince başlıyor?
hep bana rabbena anlayışı nedir bu arada merak ettim?
saygılar dilerim...
 

zafercem

Asistan
Katılım
17 Ekim 2008
Mesajlar
404
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
kardeş beni güldürüyorsun, mezhepleri Kur'an da göremedim demişsin, yeni mepler iddiasında bulunan sensin, niye bu mezhep ankette yok diyorsun sonraıyor nerde bu mezhepler diyorsun?
işin komik tarafı ben de aynısını diyorum, neden bu kadar tarikat türedi, bu kadar farklı mezheplere ayrıldık? Neden Ayrıldık?
katılmadığım bir nokta var, seni kim hor gördü, kim aşağıladı iftira attı? hangi konuda paylaşmayı bilmiyormuşuz? yapan birkaç densiz yüzünden devlete destek mi vermeyeceksin? hangi hakkı alacaksın? yasalar üzerinde herşey normal, sorun uygulamaya geçince başlıyor?
hep bana rabbena anlayışı nedir bu arada merak ettim?
saygılar dilerim...

sorun mezheplere inanıp inanmamak değil bu mezheplerin kabulu nerede yazıyor.onun için kur'an'dan bahsettim.bende biliyorum mezheplerin kur'an'dan sonra ortaya çıktığını.

seni kim hor gördü diyorsun ama ilkokul ve lisede alevilere nasıl yaklaşımda bulunanları gördüm.alevilere bir sürü hakaret,iftiraya şahit oldum.yani sen diyorsun ki bunlar yok öyle mi.işin iğrenç tarafı üniversite de bile gördüm.

mesele devlete destek verip vermemek değil mesele hakkını aramak,başkalarının senin inançlarını kabul etmesi,yani seni olduğun gibi kabul etmesi.9 kasım'da aleviler isteklerini devlete anlattılar.

hep bana rabbena derken onu açıklayayım.türban yani size göre başörtüsü (benim annem de başörtülü ama anadolu usulü sizin başörtü türünüzü ilk kez görüyorum) konusunda üniversitelerden hak talep ediyorsunuz.bunun için gerekirse oryantalizmden yararlanıyorsunuz.ama iş bizim haklara gelince otur oturduğun yerde öyle mi.devlet bu sorunu görmezden gelirse ileride türkiye'nin başedemeyeceği bir sorun haline gelir.************************** sesimize kulak verin sadece kendi hakkımızı istiyoruz.bunu vermek çok mu zor?
 

redfox19

Öğrenci
Katılım
10 Kasım 2008
Mesajlar
21
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
merhaba arkadaşlar:
mezhepler peygamberimizden sonraki yıllarda ortaya cıkan iştihatların birleştirilmesi ve insanların islam dışı uygulamalara yani bid'atlara sapmamaları için alınan bir önlemdir.Daha sonra islam ulemalarınca uygulanmıştır.
İslamın ilk yıllarında peygamberimizin yakınında bulunan sahabinin kendi çevresinde peygamberimizden gördüğü şekilde islamı yaşamak istemesidir.Peygamberimizin değişik zaman va zeminde yaptığı uygulamarı değişik sahabilerce değişik şekilde uygulanır olmuş.Ancak bu durum bu gün olduğu gibi o gün de islam düşmanlarınca kullanılmak istenmiş bu durumun farkına varan islam alimi ki önce imam azam ebu hanefedir.insanları islamdan uzaklaştırmayacak onlara kolaylıklar sunan bir akaid.(ibadetlerin yaşanış kuralları)nı toplamış.Ancak bu insanların yaşadıkları bölgelere cevap vermediği yerlerde olmuş.bu ihtiyacı yine peygamberin yaşantısını örnek alan imam şafi.ra.,imam hambali ra.,imam malik ra. de o uygulamaları derleyerek insanların yanlışa islam dışına çıkmalarını önlemişlerdir.yani mesheplerin uygulamaların tamamı peygamberin islamı yaşayışında alınmadır ve tamamı gerçekdir.Hepside islamdır.Bu durum bölünme değil bilakis bütünlemedir.Birinin diğerineüstünlüğü söz konusu değildir.
 

redfox19

Öğrenci
Katılım
10 Kasım 2008
Mesajlar
21
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
İNSAN SEÇMELİDİR...
Değerli arkadaşlar.Toplumlar arasındaki çeşitli farklılıkların çatışma ortamına çekilmesi tamammen belgesellerde izlediğiniz gibi hayvanlar alemindeki arslanların eğemenlik alanı belirlemesi gibidir.OYSA insanı yaratan yüce mevla ona akıl ki bu insanı melekler üstü bir varlık haline getirmektedir ve onun la seçme hakkı vermiştir.Yaratan mevla insana bak kural bu.iyiy yaparsan seni ödüllendiririm.Cennetime koyarım.Sevmediğim işleri yaparsan o zaman cezalandırırım.Cehennemi me atarım. Bize ne oluyorki insanların allah tarafından verieln seçme haklarına müdahale hakkı buluruz.İnsanların yanlış veya doğruda olduğunu bild,rme hakkı yanlız peygamberlere verilmiştir. Yoksa aramızad peygamvberler mi yaşıyor.BU APACIK CEHALET değilde nedir.
 

mehmet

Profesör
Emektar
Katılım
9 Mayıs 2007
Mesajlar
2,699
Reaksiyon puanı
47
Puanları
228
bu ankettekilerin hepsi sünni mezhebi.ya şia mezhepleri nerede.

Hayırlı günler zafercem arkadaşım;

Anladığım kadarıyla siz şia mezhebine tabisiniz.

Ben bizzat şia mezhebinin yaşandığı yerde (İran'da) bulundum.
Ve onların yaşayışını,ibadetlerini gözlerimle gördüm.
Ve onların imamlarının arkasında namaz kıldım.
Daha da ileri olarak Meşhed'de Sekizinci İmam olan İMAM RIZA'nın türbesini ziyaret ettim ve ruhuna yasin-i Şerif okudum.

Bunları niye anlattım biliyor musunuz?

Bu yaptıklarımda şia mezhebine aykırı birşey yapmamışsam herhalde şia mezhebinden çok bir farkım yoktur.

Ben Hz. Ali (R.A.)en az sizin kadar seviyorum.
Ve inanın birçok alevi dostum ve arkadaşlarım var.
Ve hepsiyle çok samimiyiz.

Aramızda ihtilaf olan meseleleri,görüş farklılıklarımızı oturduk,bir bir konuştuk.
Ve sonunda anladık ki;dönüp dolaşıp ikimizde aynı zatları seviyormuşuz ve aynı zatlara muhabbetimiz varmış,ve aynı zatların yolundan gidiyormuşuz.

İsterseniz sizinle müsait bir zamanda bu konuyu enine boyuna konuşabiliriz.Ve şuna inanın;gerçekten ikimizde aynı zatları seviyoruz ve muhabbet ediyoruz.


Saygılarımla

(Not:Bazı arkadaşlarımızın (haklı olarak) talepleri gereği anketimize "DİĞER MEZHEPLER" şeklinde bir şık daha konulmuştur.
 
Üst