Sünnetlere uyulmazsa veya uyulursa şirke girer mi ?

Kuvvetmira

Profesör
Katılım
29 Nisan 2013
Mesajlar
2,462
Reaksiyon puanı
38
Puanları
228
Mesela bazı kişilerden duyuyorum diyolar ettahiyyatüyü okumak şirke girer Allah'ın söylediğinden başka şeyleri katmak felan böyle bişeyler diyorlar bana mantıklı gelmedi ister yaparsın ister yapmazsın farz dışındakini bunlar şirke girmez yanlış mıyım ?
 

Sagolera98

Öğrenci
Katılım
6 Ekim 2012
Mesajlar
18
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
İbadete Allah'tan başka kimseyi sokamazsın. Peygamberler de dahil. Kaldı ki ettahiyyatü de '' Ey Nebi! '' diye bir söz vardır ve bu şirktir. Ben namazımı içimden geldiği gibi dua ederek ve kendi dilimde kılıyorum anlayarak çünkü Kur'an'ın istediği de budur. Namazını anlamadan ne dediğini bilmeden okuyanları Kur'an maun suresi ile tokatlamış ve lanetlemiştir.

Kur'an'da tek bir kelime ima ile bile olsa Telaffuz kelimesi geçmez. Telaffuz, ağızdan atmak fırlatmak demek. yani anlamını bilmesen de okumak bana göre gak guk etmek. Ama Kur'an'da onlarca yerde Tedebbür kelimesi geçer. Yani anlayarak, düşüne düşüne okumak demek. Kur'an'ın istediği budur.

Neyse işin özü İbadete Allah'tan başka kimseyi koyamazsın. Zumer 3. ayeti okuyun. Fatiha 5. ayeti okuyun. En'am 22,41. ayeti okuyun.
 

mazruf

Guru
Emektar
Katılım
30 Temmuz 2009
Mesajlar
23,098
Reaksiyon puanı
1,117
Puanları
293
Yaş
41
İbadete Allah'tan başka kimseyi sokamazsın. Peygamberler de dahil. Kaldı ki ettahiyyatü de '' Ey Nebi! '' diye bir söz vardır ve bu şirktir. Ben namazımı içimden geldiği gibi dua ederek ve kendi dilimde kılıyorum anlayarak çünkü Kur'an'ın istediği de budur. Namazını anlamadan ne dediğini bilmeden okuyanları Kur'an maun suresi ile tokatlamış ve lanetlemiştir.

Kur'an'da tek bir kelime ima ile bile olsa Telaffuz kelimesi geçmez. Telaffuz, ağızdan atmak fırlatmak demek. yani anlamını bilmesen de okumak bana göre gak guk etmek. Ama Kur'an'da onlarca yerde Tedebbür kelimesi geçer. Yani anlayarak, düşüne düşüne okumak demek. Kur'an'ın istediği budur.

Neyse işin özü İbadete Allah'tan başka kimseyi koyamazsın. Zumer 3. ayeti okuyun. Fatiha 5. ayeti okuyun. En'am 22,41. ayeti okuyun.

1- Kur'an-ı Kerim'de Peygamber Efendimizi (sav) öven ayetler var. O zaman bu ayetleri zamm-ı süre olarak da okumayacağız, öyle mi?

2- Namaz Arapça kılınmalı. Fakat ne okuduğunu da mutlaka bilmelisin. Okuduğun sürenin Türkçe mealini biliyorsan çok güzel. Kur'an Arapça olarak inmiş; Türkçe dediğimizde, işin içine tercüme, insan yorumu giriyor. Tercüme de aslının yerini asla tutmaz.
 

Sagolera98

Öğrenci
Katılım
6 Ekim 2012
Mesajlar
18
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
1- Kur'an-ı Kerim'de Peygamber Efendimizi (sav) öven ayetler var. O zaman bu ayetleri zamm-ı süre olarak da okumayacağız, öyle mi?

2- Namaz Arapça kılınmalı. Fakat ne okuduğunu da mutlaka bilmelisin. Okuduğun sürenin Türkçe mealini biliyorsan çok güzel. Kur'an Arapça olarak inmiş; Türkçe dediğimizde, işin içine tercüme, insan yorumu giriyor. Tercüme de aslının yerini asla tutmaz.

Kardeşim Kur'an'dan bahsediyorsun bazı adamların uydurduğu duaları değil :)

2. şıkkın kusura bakma ama tam bir Arap-emevi ideolojisine maruz kalmış bir düşünce yapısı.

Arapça indi çünkü Peygamberimizin hitap ettiği kitle o olduğu için. Türkiye'de vahiy gelse ve Türk olsaydı Türkçe inecekti.

Kaldı ki İslam evrensel bir dindir ve Bu dini Sibirya daki insanda yaşıycak Nijerya daki insanda.

Hanefi mezhebenin yorum ikolü İmam-ı Azam diyor ki '' Kur'an'ın tercümesi yapılamaz demek, Kur'an'ın manası yok demektir. ''

Manası olmayan bir şey hint mantrası gibi bir şey. Sağol yinede tartışmaya girdiğin için :)
 

TbontbLethe

Asistan
Katılım
18 Ağustos 2014
Mesajlar
300
Reaksiyon puanı
8
Puanları
18
İbadete Allah'tan başka kimseyi sokamazsın. Peygamberler de dahil. Kaldı ki ettahiyyatü de '' Ey Nebi! '' diye bir söz vardır ve bu şirktir. Ben namazımı içimden geldiği gibi dua ederek ve kendi dilimde kılıyorum anlayarak çünkü Kur'an'ın istediği de budur. Namazını anlamadan ne dediğini bilmeden okuyanları Kur'an maun suresi ile tokatlamış ve lanetlemiştir.

Kur'an'da tek bir kelime ima ile bile olsa Telaffuz kelimesi geçmez. Telaffuz, ağızdan atmak fırlatmak demek. yani anlamını bilmesen de okumak bana göre gak guk etmek. Ama Kur'an'da onlarca yerde Tedebbür kelimesi geçer. Yani anlayarak, düşüne düşüne okumak demek. Kur'an'ın istediği budur.

Neyse işin özü İbadete Allah'tan başka kimseyi koyamazsın. Zumer 3. ayeti okuyun. Fatiha 5. ayeti okuyun. En'am 22,41. ayeti okuyun.
[MENTION=14249]sago[/MENTION]kolera98 arkadaşın fikirlerine katılıyorum günümüzde kur'an müslüman arkadaşlar için kullanıcı şartlaro sözleşmesi gibi kimse okumuyor ama kabul ettim diye işaretliyor
yıllarca namazında tebbet okuyup ebu leheb kimdir. neden lanetlenmiştir. bilmeyenler var . yada bunun namaz gibi insanın tanrısıyla başbaşa geçirdiği zamanda okunmasının ne gibi bi önemi var
ibadet denilen şey illa belli kıstaslara sokulmamalı bence.
 
Üst