Sistemim Için Şık Ve Modern Bir Gnu/Linux Dağıtımı Önerisi Yapabilir Misiniz?

Bu konuyu okuyanlar

margarin

dilf lover😴🥱
Yönetici
Moderatör
Katılım
17 Şub 2018
Mesajlar
2,768
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
6,767
Puanları
113
Kendi sistemim için Dual-Boot ile Windows'un yanında bir GNU/Linux dağıtımı kurmak istiyorum. Açıkçası benim için görünüş çok önemli, sistem de pek kötü değil. Performans sorunu yaşamayacağım için GUI olarak dağıtımın basit olmasına gerek yok. Bana dağıtım önerisi yapabilir misiniz?

Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim. :)
 

olge

Asistan
Katılım
30 Ara 2020
Mesajlar
215
Reaksiyon puanı
188
Puanları
43
Yaş
16
Fedora 34 KDE
Edit: daha bu sabah kurdum benim külüstürde tek adam gibi fedora çalışıyor :D
 

olge

Asistan
Katılım
30 Ara 2020
Mesajlar
215
Reaksiyon puanı
188
Puanları
43
Yaş
16
Sadece bunu kurmam yeterli midir? Yoksa güzel gözüken paketler varsa onları da kurayım mı?
KDE programları bana gereksiz geliyor tek komutla hepsini kaldırdım, zaten ayarlarda her şey var, gözüne güzel mi gözüktü? Tıkla insin :D
 

margarin

dilf lover😴🥱
Yönetici
Moderatör
Katılım
17 Şub 2018
Mesajlar
2,768
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
6,767
Puanları
113
KDE programları bana gereksiz geliyor tek komutla hepsini kaldırdım, zaten ayarlarda her şey var, gözüne güzel mi gözüktü? Tıkla insin :D
1620137330731.png


İniyor. :)

Benim de aklımda zatem önceden de kullandığım Ubuntu ve Fedora vardı. :D
 

margarin

dilf lover😴🥱
Yönetici
Moderatör
Katılım
17 Şub 2018
Mesajlar
2,768
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
6,767
Puanları
113
Kubuntu da denedim dün yine, çok yavaş çalışıyor bende, dağıtımdan mı kaynaklı bilmiyorum ama Arch ve Fedora kadar stabilini görmedim ben. Suse'da var tabiim
Hmm, önceden Arch da denemiştim fakat gelişmiş kullanıcı olmadığım için her aşamada araştırıp, sonrasında istediğimi yapabilmek beni Windows'a sürükledi. :D
 

Harnapazade

Profesör
Katılım
16 Şub 2017
Mesajlar
1,422
Reaksiyon puanı
1,294
Puanları
113
Yaş
28
Şık ve modern dediğine göre ya GNOME ya Budgie kullanmanı tavsiye ederim. En iyi GNOME deneyimi Fedora'da en iyi Budgie deneyimi de hiç tartışmasız Solus'ta yaşanır.
 

olge

Asistan
Katılım
30 Ara 2020
Mesajlar
215
Reaksiyon puanı
188
Puanları
43
Yaş
16
KDE daha şık, budgie gnome'un çatallaması. İçinde de doğru düzgün bir şey yok zaten.
 

Harnapazade

Profesör
Katılım
16 Şub 2017
Mesajlar
1,422
Reaksiyon puanı
1,294
Puanları
113
Yaş
28
KDE daha şık, budgie gnome'un çatallaması. İçinde de doğru düzgün bir şey yok zaten.
Daha çıkalı ne kadar oldu Budgie zaten tabi zaman içerisinde geliştikçe GNOME'dan ayrılacağını düşünüyorum. Eskisi gibi değil Budgie Applets baya gelişti iş görecek kadar eklenti var. Evet KDE şık ve modern ama görünüm anlamında biraz dağınık her yerden bir şey çıkıyor :) çünkü özelleştirme hat safhada.
 

OzgunPr

Asistan
Katılım
15 Ara 2019
Mesajlar
182
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
219
Puanları
43
Şık ve modern dediğine göre ya GNOME ya Budgie kullanmanı tavsiye ederim. En iyi GNOME deneyimi Fedora'da en iyi Budgie deneyimi de hiç tartışmasız Solus'ta yaşanır.

Fedora'da Gnome Shell ile ciddi performans sorunları yaşanabilir, bir çok ortamda karşılaştım. Hatta bu tür performans sorunları çözmek için 3. parti Gnome depoları (copr) hazırlayanlar vardı. Durum buyken önerme çok da doğru değil bence. Güncel sürümde böyle bir sorun var mıdır bilemiyorum, önceki bir kaç sürümde bu tür sorunlara rastlanıyordu.

Kendi sistemim için Dual-Boot ile Windows'un yanında bir GNU/Linux dağıtımı kurmak istiyorum. Açıkçası benim için görünüş çok önemli, sistem de pek kötü değil. Performans sorunu yaşamayacağım için GUI olarak dağıtımın basit olmasına gerek yok. Bana dağıtım önerisi yapabilir misiniz?

Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim. :)

Son kullanıcı açısından değerlendirildiğinde Linux Mint Cinnamon en uygun seçeneklerden. Cinnamon, KDE kadar karışık değil, Gnome kadar da yavan gelmiyor. Dengeli bir masaüstü ortamı ve son kullanıcı için bir çok kolaylık içeren bir dağıtım için, bunu deneyebilirsiniz. Cinnamon çok iddialı bir görsellik sunmuyor, ama yine de modern bir ortam. Bununla birlikte çok kolay biçimde özelleştirilebilir, bir kaç tema ile istenen hale getirilebilir.

KDE'yi beğeniyorsanız; doğrudan KDE tarafından hazırlanan, KDE Neon dağıtımını deneyebilirsiniz. Bu dağıtım Ubuntu tabanlıdır. KDE neon

Ya da yine KDE destekçisi bir kurum tarafından hazırlanan Netrunner da denenebilir. Netrunner Debian kararlıyı taban alıyor. DistroWatch.com: Netrunner
 
Son düzenleme:

DDLAO

Asistan
Katılım
9 Nis 2021
Mesajlar
195
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
249
Puanları
63
Yaş
13
Hmm, önceden Arch da denemiştim fakat gelişmiş kullanıcı olmadığım için her aşamada araştırıp, sonrasında istediğimi yapabilmek beni Windows'a sürükledi. :D
Bende mazoşistlik mi var bilmiyorum, böyle olunca daha zevk alıyorum ben. İnternete bakıyorum, hocalarıma soruyorum, bazen de kodları sallıyorum azcık diğer komutlarla aynıysa diye. Aslında ben hala yeni kullanıcı olabilirim bilmiyorum, 4 aydır falan Arch kullanıyorum. Yani Linux'a direkt Arch ile başladım. Biraz daha dişinizi sıkarsanız çok tatlı bir işletim sistemi oluyor. Ben daha değişmem işletim sistemi. :D Özelleştirme olarak Gentoo öneriyordu bazı hocalarım ama cidden zormuş ve işlemci istiyormuş, yani yeni kullanıcı için pek iyi bir seçenek değil. Fedora da çok güzel, kullanmadım fakat en beğenilen Linux dağıtımı olabilir belki de. Aslında Linux dağıtımlarını biraz da zevkiniz için seçin. Örneğin ben sadece 1 komut için 2 saat uğraşmayı seviyorum. Siz de bu şekilde zevkinize uygun bir şey seçin. Şanslıymışım, ben ilkinde buldum istediğim dağıtımı. Tabii Gentoo'yu biraz kıskanıyorum fakat sonra vaz geçiyorum. :D Ha bir de pek irade meselesi değilmiş Arch, bende irade cidden sıfır, ama çok seviyorum. :p
 
Üst