- Katılım
- 17 Mayıs 2017
- Mesajlar
- 2,701
- Çözümler
- 2
- Reaksiyon puanı
- 1,185
- Puanları
- 358
- Konum
- İstanbul/Kartal
Arkadaşlar biliyorsunuz Türkiye’de E - Devlet dönemi ile başlayan devletin birçok işlemi artık İnternet ortamında oluyor…
Mesela ben Istanbul’dayım ama Balıkesir’deki elektrik aboneliğini inşaat bittiği için iptal ettim yarında teminatım banka hesabıma iade edilecek…
Bunlar kolaylık her şirket veya her yönetici mutlaka aynı şeyi yapacak diye bir durum söz konusu olamaz….
Siz siz olun sakın ağızla iş yapmayın sakın dizin durumunuzu en iyi siz bilirsiniz
Şimdi burada şirket yönetimlerinden bahsedeceğim; Bunların içinde de kendi benimsediğim ve uyguladığımı anlatacağım;
Bir şirket yada holding’in birden fazla yönetimi vardır; Hangi tarzda yöneteceklerini firma sahipleri belirler;
Ancak her tarz her firmada işe yaramaz ve her yöneticide her tarzda iş yapamaz !
1 -) otoriter
Baskıcı geleneksel bir yönetim tarzıdır; Herşeye hakim olup; Herkesin işine karışır…
Avantajları
Her işe hakim olması
Dezavantajı
Bıktırması yani çalışanda istek bırakmaz
(Benim babamın tarzıdır ve babam 2010’da büyük batmıştır)
2 -) demokrat yönetim tarzı
Buda herkesten görüş alır; Bütün millet işine karışır; Son derece tehlikeli bir anlayıştır…
Avantajı
Birden fazla görüş alması ve yeniliklere açık olması
Dezavantajı
Rakiplerin çabuk sızıp yanlış yönlendirebilmesi
3 -) Danışma Yönetim (benim yönetimim)
Kararını verir ve seçimini yapmadan evvel doğruluğunun sağlamasını yapmak için yönetim katındaki herkesten girdi yani rapor ister.Bunu yapmak için haftada birkez toplatı yapar ve herkesten e posta ister…
3.411 tane e-postayı yarın okuyacam
İstişare yöntemiyle tüm personelinin deneyiminden faydalanır…
Ayrıca personellerden de geri bildirim alırlar ( mesela usta gelen gaz tuğlanın kalitesi nasıldı ?) ancak her ne kadar personel ile iletişime girsede danışma yöneticinin sınırı vardır…Son kararı kendileri verirler…
Avantajları
Daha yüksek çalışan katılımı;Daha etkilip bir ekip ile problem çözme ve düşük ciro
Dezavantajları
İşbirlikçi yönetim tarzının içindeki son kararı kendisi verem bir otoriter yönetim kurulu başkanı olur Buda çatışma çıkarabilir…
4 -) Laisses - Faire
Ekip bırakın ne yaparlarsa yapsınlar tarzında ekip üyeleri kendi işlerini seçerler
Avantajları
Geniş ve rahat çalışma alanı
Dezavantajı
Denetimsizlik
5 -) işbirlikçi
Fazlasıyla işbirliğine dayalı bir sistemdir; Bu sistemde her grup üyesi yönetim kurulu başkanı kadar söz hakkına sahip olacaktır
Dezavantajı
Birde fazla kişinin şirketi yönetmesi
Avantajı
Birçok farklı fikirin olması
6 -) dönüşümsel yönetici (babam işleri bana bırakmadan önceki yaptığımız sistem)
Farklı zamanlarda yada farklı bölümlerde şirketi birden fazla yöneticinin yani anlayışın dönüşümlü olarak yönetmesi 15 sene boyunca başarılı bir şekilde kullandım
Avantajları
İş bölümüyle yükin hafiflemesi hata olasılığının düşüklüğü
Dezavantajı
Çatışma ortamına zemin hazırlar ( ne kavga ederdik babamla yönetim tarzlarımız farklı olduğundan)
7 -) Antrenörlük
Çok kullanılan ve tercih edilen tarz değildir yardımcı yöneticiliktir…
8 -) Delegayon Yönetimi
Delegeler yöntemiyle yönetilen enzor yönetim şeklidir; Genelde siyasi partiler tarafından kullanılır…
9 -) Vizyoner Yönetim
Kulüp yönetimi tarzıdır ortaya belirli hedefler koyar ve ona doğru ilerler ancak firmalarda çok tercih edeilmezler… Çünkü projenin ikinci bir planı yoktur…
10 -) İkna Edici Yönetim
Genelde ikna kabiliyetleri ile şirketi yönetirler.Sürekli geri adım atıp fırsatları kaçırma gibi bir durum söz konusu olabileceğinden tercih edilmez
11 -) Hizmetkar Yönetim
Bu yönetim tarzı günün tüm zamanını şirketinde çalışarak geçirir fakat içe kapanma gibi bir durumu olduğundan teknolojik gelişmeleri ve sektöründeki yenilikleri takip edemeyebilir (kodak gibi)
12 -) işlemsel
Microsoft yönetim tarzının bir benzeridir ve genellikle teknoloji şirketleri kullanır
Mesela ben Istanbul’dayım ama Balıkesir’deki elektrik aboneliğini inşaat bittiği için iptal ettim yarında teminatım banka hesabıma iade edilecek…
Bunlar kolaylık her şirket veya her yönetici mutlaka aynı şeyi yapacak diye bir durum söz konusu olamaz….
Siz siz olun sakın ağızla iş yapmayın sakın dizin durumunuzu en iyi siz bilirsiniz
Şimdi burada şirket yönetimlerinden bahsedeceğim; Bunların içinde de kendi benimsediğim ve uyguladığımı anlatacağım;
Bir şirket yada holding’in birden fazla yönetimi vardır; Hangi tarzda yöneteceklerini firma sahipleri belirler;
Ancak her tarz her firmada işe yaramaz ve her yöneticide her tarzda iş yapamaz !
1 -) otoriter
Baskıcı geleneksel bir yönetim tarzıdır; Herşeye hakim olup; Herkesin işine karışır…
Avantajları
Her işe hakim olması
Dezavantajı
Bıktırması yani çalışanda istek bırakmaz
(Benim babamın tarzıdır ve babam 2010’da büyük batmıştır)
2 -) demokrat yönetim tarzı
Buda herkesten görüş alır; Bütün millet işine karışır; Son derece tehlikeli bir anlayıştır…
Avantajı
Birden fazla görüş alması ve yeniliklere açık olması
Dezavantajı
Rakiplerin çabuk sızıp yanlış yönlendirebilmesi
3 -) Danışma Yönetim (benim yönetimim)
Kararını verir ve seçimini yapmadan evvel doğruluğunun sağlamasını yapmak için yönetim katındaki herkesten girdi yani rapor ister.Bunu yapmak için haftada birkez toplatı yapar ve herkesten e posta ister…
3.411 tane e-postayı yarın okuyacam
İstişare yöntemiyle tüm personelinin deneyiminden faydalanır…
Ayrıca personellerden de geri bildirim alırlar ( mesela usta gelen gaz tuğlanın kalitesi nasıldı ?) ancak her ne kadar personel ile iletişime girsede danışma yöneticinin sınırı vardır…Son kararı kendileri verirler…
Avantajları
Daha yüksek çalışan katılımı;Daha etkilip bir ekip ile problem çözme ve düşük ciro
Dezavantajları
İşbirlikçi yönetim tarzının içindeki son kararı kendisi verem bir otoriter yönetim kurulu başkanı olur Buda çatışma çıkarabilir…
4 -) Laisses - Faire
Ekip bırakın ne yaparlarsa yapsınlar tarzında ekip üyeleri kendi işlerini seçerler
Avantajları
Geniş ve rahat çalışma alanı
Dezavantajı
Denetimsizlik
5 -) işbirlikçi
Fazlasıyla işbirliğine dayalı bir sistemdir; Bu sistemde her grup üyesi yönetim kurulu başkanı kadar söz hakkına sahip olacaktır
Dezavantajı
Birde fazla kişinin şirketi yönetmesi
Avantajı
Birçok farklı fikirin olması
6 -) dönüşümsel yönetici (babam işleri bana bırakmadan önceki yaptığımız sistem)
Farklı zamanlarda yada farklı bölümlerde şirketi birden fazla yöneticinin yani anlayışın dönüşümlü olarak yönetmesi 15 sene boyunca başarılı bir şekilde kullandım
Avantajları
İş bölümüyle yükin hafiflemesi hata olasılığının düşüklüğü
Dezavantajı
Çatışma ortamına zemin hazırlar ( ne kavga ederdik babamla yönetim tarzlarımız farklı olduğundan)
7 -) Antrenörlük
Çok kullanılan ve tercih edilen tarz değildir yardımcı yöneticiliktir…
8 -) Delegayon Yönetimi
Delegeler yöntemiyle yönetilen enzor yönetim şeklidir; Genelde siyasi partiler tarafından kullanılır…
9 -) Vizyoner Yönetim
Kulüp yönetimi tarzıdır ortaya belirli hedefler koyar ve ona doğru ilerler ancak firmalarda çok tercih edeilmezler… Çünkü projenin ikinci bir planı yoktur…
10 -) İkna Edici Yönetim
Genelde ikna kabiliyetleri ile şirketi yönetirler.Sürekli geri adım atıp fırsatları kaçırma gibi bir durum söz konusu olabileceğinden tercih edilmez
11 -) Hizmetkar Yönetim
Bu yönetim tarzı günün tüm zamanını şirketinde çalışarak geçirir fakat içe kapanma gibi bir durumu olduğundan teknolojik gelişmeleri ve sektöründeki yenilikleri takip edemeyebilir (kodak gibi)
12 -) işlemsel
Microsoft yönetim tarzının bir benzeridir ve genellikle teknoloji şirketleri kullanır
Son düzenleme: