Servisteki Hayalet

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan eSa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

eSa

Dekan
Katılım
5 Kasım 2011
Mesajlar
9,780
Reaksiyon puanı
352
Puanları
263
Otomotiv, son dönemde ‘Phantom test’ yani hayalet testiyle gizli müşteri kılığında, servis zamanı gelen araçlarda 5 farklı küçük arıza meydana getirip, bayilerini denetliyor. Bu gizli testten haberi olmayan bayiler 3 kez başarısız olursa sözleşmelerine son veriliyor. Araç sahipleri ise firmalarla bu işbirliğine girerse, periodik bakıma para ödemiyor.

19864324.jpg


OTOMOTİV sektöründe markaların artık sadece modellerinin iyi olması değil, satış ve satış sonrası hizmetlerinin de aynı oranda başarılı olması gerekiyor. Aksi halde rekabette geri düşüyorsunuz. İşte bu doğrultuda ‘Gizli müşteri’ uygulaması, dünyadaki adıyla ‘Phantom Test’ yani hayalet testi son yıllarda Türkiye’de otomotiv sektörü tarafından kullanılmaya ve hızla yaygınlaşmaya başladı. Bu testle Türkiye’de faaliyet gösteren otomobil markaları, bayilerinin satış ve satış sonrası hizmet kalitesini yükselterek rekabette bir adım öne geçmek istiyor. Daha doğrusu bayilerini gizli bir testten geçirip, yaptıkları hizmetin seviyesini belirliyor. Eğer beğenmezse, uyarıyor, uyarıya da cevap vermezse, bayilik sözleşmesini fesh ediyor.

5 FARKLI ARIZA


“Bu gizli müşteri testini tarafsız ajanslar yapıyor. Yılda bir kez bayilere gizli müşteri gönderiyoruz. Bu sayede hizmet kalitesini artırıyoruz. Test için önce periodik bakım zamanı gelmiş özel müşteriler sistemden bulunuyor. Bu kişiler ajans tarafından aranıp, bu uygulamadan bahsediliyor. Ajans, müşteri kabul ederse aracında servise girmeden önce 5 farklı arıza oluşturuyor. Bunlar küçük şeyler. Mesela, silecek suyunun boşaltılması, stepnenin indirilmesi gibi... Müşteri bu işbirliğini kabul ederse, işbirliği karşılığı servis ücretini vermiyor. Bu küçük arızalardan sonra gizli müşteriler araç sahibiyle birlikte servise gidiyor.”


90 PUAN ALMALI


Oluşturulan 5 arızanın 105 puan olduğunu kaydeden Çetinkaya, yetkili servisin bu testi geçmesi için 90 puan alması gerektiğini belirtiyor. Çetinkaya, “Eğer 90 puan alamazsa 3 ay süre veriliyor ve bu süre sonunda yine gizle müşteri gibi gidilip yeniden kontrol ediliyor. 3 kez bu uyarıyı alan bayinin sözleşmesi fesh ediliyor. Ayrıca bu testin maliyeti de o bayiye fatura ediliyor. Şu anda 2 uyarı alan 3 bayimiz var. Bu bayiler son kez genel merkeze çağrılıp yönetim kuruluyla görüşecek” dedi.

Kaynak
 

mustang

Dekan
Katılım
30 Ekim 2008
Mesajlar
8,662
Reaksiyon puanı
34
Puanları
228
Güzel Uygulama bence.
Zira bu servislerden çok çekiyor Millet.
Birde Şu Bakım Ücretlerindede bir standart tuttursalar iyi olur.
Bu Arabamı aldığımda bir Triger seti değişimi için 4 adet Yetkili servisi aradım.Aralarında 500lira gibi bir fiyat farkı vardı.
Sonra ben bu fiyat farkındanda az ödeyerek bu işi özel serviste hallettim.
 

mdkbet

Profesör
Katılım
13 Kasım 2006
Mesajlar
2,607
Reaksiyon puanı
89
Puanları
228
harika bir uygulama
servisler biraz kendine çeki düzen versin
servis ücretleri de önemli ancak ustaların işlerini iyi yapıyor olmaları daha önemli
her arabaya bindiğimizde canımızı tehlikeye atıyoruz.
 
Üst