Servis süresi

karaytutaha

Asistan
Katılım
1 Kasım 2013
Mesajlar
189
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Telefonumda yaşadığım sorun: http://forum.shiftdelete.net/samsung/345112-s3-sarjla-ilgili-yasadigim-ilginc-sorun.html

Forumdan aldığım bilgiler ve çevremde sorduğum kişiler doğrultusunda servise vermeye karar verdim. Şimdi bu servisle ilgili yasal süre 20 iş günü diyenler oldu. Telefonu yenisiyle değiştirmek veya bu süre içinde telefondan cevap gelmezse para iadesi bile yapmaları yasal zorunluluk diye duydum. Bu doğru mudur? Bir de benim yapmam gereken bir şey var mı bu para iadesi işlemi için? Telefonu darty'den aldım bu arada. Teşekkürler
 

Qbilay

Asistan
Katılım
25 Nisan 2008
Mesajlar
302
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
Merhaba.

Sagdan soldan duyduklarin degilde www.tuketici.gov.tr adresindeki kanunlar ve tuketici haklarini ogrenmen en mantiklisi olur.
 

Theurer

Doçent
Katılım
1 Ocak 2013
Mesajlar
729
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
fiyat 1100 liranın altındaysa hakem heyeti üstündeyse mahkeme kararı falandı diye biliyorum. 20 günü geçirmemeye onlarda özen gösteriyolardır. ama takip et bende servise vermiştim günlük arıyodum nerdeyse
 

karaytutaha

Asistan
Katılım
1 Kasım 2013
Mesajlar
189
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
İlk zamanlarında almıştım 2012 Temmuzunda 1800 liraydı. Tüketici heyetine mi başvurmam gerekiyor yoksa darty'le bu sorunu halledebilir miyim
 

devereci08

Öğrenci
Katılım
19 Aralık 2012
Mesajlar
86
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
anladığım kadarıyla daha telefonu servise vermemişsin.servise verdikten sonra süreç şöyle işliyor: 30 iş günü(1 hafta= 5 gün)içerisinde tamir edilip teslim edilmesse. servis ana merkeze cihazın yenilenme talebi gönderiyor bunun sonuçlanmasıda bi 10 gün alıyor .bu servis aşamalarında servisi arayarak bilgi alabiliyorsun.. benim tahminim senin telefonun değiştirilmez .Servis sadece bataryayı değiştirerek sorunu çözecektir . fakat yasal süre içinde sorununu çözüp telefonu teslim etmezlerse yapman gereken tüketici hakları başvurusu yapmandır 2013 yılı için değeri 1191,52-TL. ve üzerindeki uyuşmazlıklarda ise Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulabileceği gibi doğrudan Tüketici Mahkemesine de başvurulabilir. Bu değer ve üzerindeki uyuşmazlıklar için Hakem Heyetinin vereceği karar bağlayıcı olmayıp delil niteliği taşıdığından, taraflarca benimsenmemesi halinde yine Tüketici Mahkemesine başvurulması gerekecektir.Buradan sadece telefonun faturasında belirtilen ücretinin iadesi yönünde karar çıkabilir
Darty telefonun tamiri veya yeni telefon konusunda yetkili değildir bu konuda sana yardımcı olmazlar
 
Üst