SEO ve Alan Adı İlişkisi

bud

Dekan
Cezalı
Katılım
29 Kasım 2014
Mesajlar
5,328
Çözümler
6
Reaksiyon puanı
1,710
Puanları
113
Yaş
24
SEO ve Alan Adı İlişkisi

domain.png

Alan adı web sitelerine ulaşmak için kullandığımız adreslere verilen isimdir. SEO ise sitenizin arama sonuçlarında üst sıralarda yer alması için yapılan optimizasyon çalışmalarının bütünüdür. SEO’ya etki eden yüzlerce farklı değişken bulunsa da, bu değişkenlerden en önemlilerinden biri seçtiğimiz site adresidir.


Alan Adı, Anahtar Kelime ve İçerik Uyumu


Seo ile alakalı gerçekleştirilen herhangi bir işlem sırasında ilk akla gelen soru, o web sitesinin alan adı ve sahip olduğu anahtar kelimedir. Anahtar kelimenin, alan adı ile aynı içerikte olması ve tam bir uyum göstermesi kesinlikle çok önemlidir. Anahtar kelime ile tam eşleşen alan adlarının, eğer spam amaçlı kullanılan bir site değilse arama sonuçlarında ilk üç sırada gösterilme olasılığı %70 civarındadır. Burada gözden kaçırılmaması gereken bir diğer nokta ise, içeriğin anahtar kelimeyi destekler nitelikte hazırlanmasıdır. İçerikte anahtar kelimenin yer alma yoğunluğu için optimum oran %3’tür. Özetlersek eğer ziyaretçinin arama motorunda kullandığı anahtar kelime, alan adınızda geçiyorsa ve içerikte bunu destekler şekilde hazırlandıysa arama sonuçlarında ilk sırada yer alma olasılığınız oldukça yükselir.


Alan Adının Akılda Kalıcı Nitelikte Olması

Alan adının kolay hatırlanabilir olması çok önemlidir. Akılda kalıcı alan adı ve bu alan adının sitenin içeriğiyle uyumlu olması kullanıcının tekrar o siteyi ziyaret etme olasılığını arttırır. Ayrıca kullanıcı alışkanlıklarının da google tarafından incelendiği bir gerçektir. Sitenin direk isminin aratılması ya da site adresiyle siteye giriş yapılması, çeşitli arama sonuçlarının siteye yönlendirilmesinden daha etkili ve önemlidir. Herkes mutlaka arama motorlarından ziyaretçi çekmeye çalışır, fakat ne yaparsanız yapın bazı anahtar kelimelerde üst sıralara çıkabilmeniz mümkün olmaz. Fakat kullanıcı direk siteyi ziyaret ederse arama motorunun veya anahtar kelimenin hiçbir önemi kalmaz, google’da bu durumun bilincindedir ve arama algoritmasında bu konuya yer vermektedir. Bu tarz ziyaretlerin belirli bir oranda olması sitenizin prestijini google’ın gözünde iyileştirir.


Alan adının uyumundan sonra dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta ise domain uzantısıdır. İnternet dünyasında çok çeşitli domain uzantıları bulunmakta ve bu uzantılar web sitelerinin içeriğine göre değişmektedir. Domain uzantısının sonuna tr’yi eklemek, web sitesinin Türkiye içerisinde faaliyet gösterdiğini ve hedef kitlesi olarak da sadece Türkiye’de yaşayanları seçtiğini göstermektedir. Fakat tr uzantısı olmayan bir alan ismi uluslar arası arenada faaliyet göstererek, farklı ülkelerden olan kullanıcıları da hedeflemektedir. Mesele yurtdışından bir kullanıcı arama yaptığı zaman tr uzantılı web siteleri çok aşağılarda görünmektedir. Fakat eşit şartlardaki siteler içerisinde Türkiye’den yapılan aramalar sonucunda tr uzantılı sitenin üst sıralarda yer alacağı bir gerçektir. Sitenin hizmet sunacağı kitle iyi belirlenerek ona göre uzantı ve alan adı seçilmelidir.

Kaynak..

 
Üst