Sen Namaz Kılmış Olmadın

llavinya

Dekan
Katılım
9 Ekim 2006
Mesajlar
7,781
Reaksiyon puanı
92
Puanları
0
Sen Namaz Kılmış Olmadın


Resulullah (s.a.v.) Efendimiz, bir gün mescitte ashabıyla birlikte otururken, isni Hallad olan, yeni öğrenmiş bir bedevi zat girdi. Rüku ve secdesini tam yapmadığı bir namaz kıldı.
Sonra huzura gelerek selam verdi. Resulullah Efendimiz selamını aldı ve.
- Dön namazını tekrar kıl, buyurdu.
O zat dönerek, önceki kıldığı gibi namazını tekrar kıldı. Resul-i Zişan (s.a.v.),
- Dön tekrar kıl; çünkü sen, namaz kılmış olmadın!, buyurdu.
Bu hal üç defa tekerrür edince Hallad (r.a.) :
- Ya Resulullah! Seni hak ile gönderen Allah'a yemin olsun ki, ancak bu kadar biliyorum, doğrusunu bana öğretirmisin? dedi.
Bunun üzerine Efendimi z (s.a.v.):
- Namaz kılmak isteyince güzelce abdest al, kıbleye dön, iftitah tekbirini al, kolayına geldiği kadar Kur'an oku, sonra rükua varıp sukunet buluncaya kadar dur. Sonra başın büsbütün doğruluncaya kadar ayakta kal, sonra secdeye varıpmutmain oluncaya kadar dur, başını kaldırıp hareketsiz kalıncaya kadar otur. Bunları bütün namazlarda böylece yaparsan namazın tam olur, bundan neyi eksiltirsen namazı eksiltmiş olursun, buyurdu.
Kaynak
 

MaviAteş

Doçent
Katılım
16 Ağustos 2009
Mesajlar
629
Reaksiyon puanı
24
Puanları
0
Çok güzel bir hikaye, günümüzde insanlar yarışırcasına hızlı kılmak için her şeyi yapıyorlar.
Yalnız benim takıldığım nokta. Durumumuz bu kadar kötüyken, büyük dersler çıkarmamız gereken bu hikayeden gerekli dersleri çıkaramayacağız, çünkü hikaye güzel bir Türkçe ile anlatılmış olmasına rağmen, kilit noktası olan sözcüklerin arapçası kullanılmış.

"Secdeye varıp mutmain oluncaya kadar dur." Cümlesini sıradan bir vatandaşın anlaması mümkün değildir.
Bunu şimdiye kadar bir çok dini hikayede gördüğüm için, burada da karşılaşınca söylemek istedim.

Paylaşım için teşekkürler.
 

llavinya

Dekan
Katılım
9 Ekim 2006
Mesajlar
7,781
Reaksiyon puanı
92
Puanları
0
Merak edip araştırılması ya da birinin açıklaması gerekmektedir :)
Bilgi sahibi birinin anlatmasını bekliyorum.
 

hasal111

Asistan
Katılım
3 Mart 2008
Mesajlar
290
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Merak edip araştırılması ya da birinin açıklaması gerekmektedir :)
Bilgi sahibi birinin anlatmasını bekliyorum.

Arkadaşlar iftitah tekbiri (Allah-ü Ekber) alındıktan sonra sübhaneke okunur sonra fatiha ve Kurandan en az kevser suresi kadar ayet okunur ve Allah-ü Ekber denilerek rukuye gidilir burada 3 defa sübhane rabbiyel azim dediğimiz zaman yeterli derecede ruku etmiş oluruz.sonra semiallahülimen hamideh diyerek rukdan doğruluruz.(burada tam dik durmak lazım yani beden ve baş tam olarak doğrulacak) sonra Allah-ü Ekber diyerek secdeye gidilir ve secdede 3 defa sübhane rabbiyel ala denilir ve Allah-ü Ekber denilerek oturulur burada 1 defa sübhane rabbiyel ala diyecek kadar durur ve tekrar 2.secdeyei yaparız. sonraki rekatlarıda bu şekilde devam ederiz.

Burada mutmain den kasıt gönül razı olması adam namazı çok sever yada dertlidir secdede 15 dk.da durur 20dk.da durur ama en az yukarıda yazdıklarımız geçerlidir. tabii bunları söylerken harfleri yutarak söylemeyelim.

Allah(c.c.) hepimizin namazlarını kabul etsin.
 

googlog

Profesör
Katılım
21 Ağustos 2009
Mesajlar
2,402
Reaksiyon puanı
46
Puanları
0
Arkadaşlar iftitah tekbiri (Allah-ü Ekber) alındıktan sonra sübhaneke okunur sonra fatiha ve Kurandan en az kevser suresi kadar ayet okunur ve Allah-ü Ekber denilerek rukuye gidilir burada 3 defa sübhane rabbiyel azim dediğimiz zaman yeterli derecede ruku etmiş oluruz.sonra semiallahülimen hamideh diyerek rukdan doğruluruz.(burada tam dik durmak lazım yani beden ve baş tam olarak doğrulacak) sonra Allah-ü Ekber diyerek secdeye gidilir ve secdede 3 defa sübhane rabbiyel ala denilir ve Allah-ü Ekber denilerek oturulur burada 1 defa sübhane rabbiyel ala diyecek kadar durur ve tekrar 2.secdeyei yaparız. sonraki rekatlarıda bu şekilde devam ederiz.

Burada mutmain den kasıt gönül razı olması adam namazı çok sever yada dertlidir secdede 15 dk.da durur 20dk.da durur ama en az yukarıda yazdıklarımız geçerlidir. tabii bunları söylerken harfleri yutarak söylemeyelim.

Allah(c.c.) hepimizin namazlarını kabul etsin.


Çok güzel açıklamışsın kardeş .Arkadaşlar konu Tadil-i Erkan a uyularak namaz kılınmasıdır.Tadil-i Erkan nedir?

Tadil-i Erkan
Osman Ersan

Tadil-i Erkan; rükûnları düzgün yapmak anlamına gelir. Namazla ilgili bir terim olarak Tadil-i Erkan; rükûnların hakkını vermek, itminan halinde bulunmak, hareketten sonra durmak yahut kalkması eğilmesinden ayrılacak şekilde iki hareket arasında sükunet bulmaktır.

Namazda Tadil-i Erkan; rükûda, rükûdan doğrulmada, secdede iki secde arasındaki oturuşta söz konusu olur. Mesela rükûdan kıyam doğrulurken vücut dimdik bir hale gelmeli ve sükunet bulmalı, en az bir kere "Sübhânallahi'l azîm" (Yüce olan Allah'ı her türlü eksiklikten tenzih ederim) diyecek kadar ayakta durup sonra secdeye varmalıdır. Her iki secde arasında bu şekilde bir tespih miktarı durmalıdır. Nitekim Hadîs-i Şerîfte;

"Sizden biri, rükû ve secdelerde belini (tam olarak) doğrultmadıkça namazı yeterli olmaz" buyurudur (Ebu Davud, Salat, 148 )

Diğer bir Hadîs-i Şerîfte de rükû ve secdelerin tadil-i erkana uygun olarak yapılması emredilmekte ve şöyle buyurulmaktadır:

"Rükû ve secdeleri yerine getirin, Allah'a yemin olsun, siz secde ve rükû ettikçe ben arkamda olanları da görüyorum" (Buhari, Eyman, 3).

Tadil-i Erkan İmam-ı Azam ve İmam-ı Muhammed'e göre vaciptir. Bu iki ayrı görüşten birincisine göre, tadil-i erkan yapılmaksızın kılınan bir namazı yeniden kılmak (iade etmek) gerekir. İkinci görüşe göre ise, Bu durumda yalız sehiv secdesi etmek yeterlidir. Fakat böyle bir namazı yeniden kılmak daha uygundur. Böylece insanlar itilaftan kurtulmuş olur.

Namazdan manevi feyiz ve zevk almak isteyenler, namazda tadil-i erkana riayet ederler, acele etmekten sakınırlar. Acele etmeyi saygıya ve edebe aykırı görürler.

Ebu Hüreyre -radıyallahü anh- 'den rivayet edildiğine göre;

Bir adam mescide gelip rükû ve secdelerinde tadil-i erkana riayet etmeden bir namaz kıldı. Nebi -sallallahü aleyhi ve sellem- de onu gözetliyordu. Adam namazını bitirip geldi, selam verdi ve Rasulullah -sallallahü aleyhi ve sellem- :

"Git tekrar kıl, çünkü sen namaz kılmadın." buyurdu.

Adam gidip tekrar kıldı. Rasulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- tadil-i erkana riayet edinceye kadar, onu üç defa geri çevirdi.

Rasulullah -sallallahu aleyhi ve sellem- , bu adama sonunda şöyle demiştir:

"-Namazı kalktığın zaman, güzelce abdest al, sonra kıbleye ve tekbir al, sonra Kur'an'dan bildiğin sonra kolayına gelen bir yeri oku, sonra rükû et ve organların yatışıncaya kadar rükûda kal, sonra başını kaldırarak iyice doğrul! sonra secdeye git ve organların yatışıncaya kadar secde halinde kal, sonra başını kaldır ve organların yatışıncaya kadar otur! sonra tekrar secdeye git ve organların yatışıncaya kadar secde hakinde kal, sonra bütün namazlarda aynen yap." (Müslim, Salat, 45)

Tirmizi'nin rivayetinde şu ifade vardır:

"Bunu yaptığın zaman, namazın tamam olur; eğer bunlardan noksan yaparsan, namazını da noksan yapmış olursun. " (Tirmizi, Mevakit, 110)

Bir gün Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Efendimizin yanında hırsızlıktan söz edildi, Efendimiz sordu;

"-Hırsızlığın hangi çeşidi daha çirkindir?" Sahabeler:

"-Allah ve Resulü daha iyi bilir. " diye cevap verdiler. Bunun üzerine İki Cihan Güneşi Efendimiz şöyle buyurdu: "-Hırsızların en kötüsü namazdan çalandır. Yani rükûunu, secdesini, hûşu ve kıraatini tam yapmayarak çalandır. "

Kaynak:http://www.namazzamani.net/turkce/tadili_erkan.htm
 

mperk

Profesör
Katılım
25 Nisan 2010
Mesajlar
1,941
Reaksiyon puanı
55
Puanları
0
Allah cc razı olsun
 

Colditz

Asistan
Katılım
11 Ağustos 2010
Mesajlar
315
Reaksiyon puanı
7
Puanları
0
Çok sağolun bu güzel bilgiler için, Allah razı olsun.
 
Üst