Samsung reklam harcamasında bir numara

Bu konuyu okuyanlar

aloisnebel

Profesör
Katılım
30 Ağustos 2012
Mesajlar
2,523
Reaksiyon puanı
4
Puanları
38
Dünyanın en büyük elektronik üreticilerinden biri olan Samsung’un, akıllı telefonlarını tanıtmak için en büyük rakibi Apple’dan daha fazla para harcadığı ortaya çıktı. Güney Koreli elektronik üreticisi, 2012’de akıllı telefon reklamı için Apple’dan 68 milyon dolar daha fazla harcadı.

130315saaammm1.hlarge.jpg


Samsung’un elektronik dünyasında başarıya ulaşmak için basit bir strateji kullandığı anlaşıldı: Kaliteli üretim, çok fazla promosyon.

Wall Street Journal’ın haberine göre, Samsung 2012’deki promosyon çalışmalarında sadece ABD’de akıllı telefonlarını tanıtmak için 401 milyon dolar harcadı. Kantar Media şirketinin verdiği verilere göre, Apple, kendi krallığında reklama 333 milyon dolar ayırdı.

Rakamlar, Samsung’un 2011’in ardından ABD’deki harcamalarını ciddi şekilde artırdığını gösterdi. Güney Koreli şirketin 2011’deki reklam harcamaları, Apple’ın üçte biri oranındaydı.

Verilere göre Samsung, sadece ABD Futbol Ligi’nin (NFL) şampiyonluk maçı Super Bowl’da reklama 15 milyon dolar harcadı. Galaxy S 4 telefonunun reklamı için New York’un ünlü Time Meydanı’ndadev bir billboard kiralayan Samsung, her ne kadar LG’nin kötü sürprizine maruz kalsa da, reklam stratejisiyle bugüne kadar başarı elde etmiş görünüyor.

130315spending02.jpg


RAKAMLAR YÜKSELDİ

Reklam stratejisi, Samsung’un iPhone’a göre daha ucuz kalan akıllı telefonlarının da başarısını artırdı. IDC araştırma şirketinin rakamlarına göre, Samsung 2012 yılının kapanışıyla küresel akıllı telefon piyasasındaki payını yüzde 30.3’e çıktı. Bu oran, 2011 yılında yüzde 19.0’dı.

Apple ise 2011 yılında yüzde 18.8 olan küresel payını, 2012’de sadece yüzde 0.3 artırarak yüzde 19.1’e çekti.

Gazete, billboard, TV ve internet gibi akla gelecek her türlü kanaldan reklama ağırlık veren Samsung, reklama tüm elektronik üreticilerinden daha fazla para harcıyor. Özellikle Galaxy S 3’ün küresel alandaki promosyonuna çok büyük ağırlık veren Samsung, Türkiye’de düzenlediği özel etkinliklerle de teknoloji gündemini meşgul etmeyi başarmıştı. Samsung Galaxy S serisi, Ocak ayında küresel alanda 100 milyon satış rakamını geçmişti.

KAYNAK
 

aagkn

Profesör
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
2,164
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
Samsung pazarlama konusunda çok ileri seviyede.
 

KaptaPrism

Asistan
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
283
Reaksiyon puanı
1
Puanları
16
O değil artık nokianın reklamalarını göremez oldum.Zaten düşmesi baştan belliydi.İnşallah durumunu düzeltir.

Bana göre en iddialı reklamlar Samsung ve Sony' de.
 

Goliath

Asistan
Katılım
19 Mart 2013
Mesajlar
359
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Diğer markalarda biraz yatırım yapsalar samsung gibi olabilirler ki samsung pazarlama konusunda bana göre çok iyi
 

recepkng

Asistan
Katılım
12 Şubat 2013
Mesajlar
122
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Samsung un reklamları da iyi pazarı da para kazanma yöntemini iyi biliyor :)
 

Spy.94

Asistan
Katılım
30 Mayıs 2010
Mesajlar
302
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
O değilde HTC'de hiç reklam yapmamış resmen zarardalar desek yeridir :D
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
63
htc kârlılığını ispatlamış oluyor bu grafiğe göre. daha düşük reklam bütçesi ile iyi satışlar yaptı htc. samsung ise zaten eski reklam bütçesi ile de liderliğie oynuyordu. samsung'un reklam bütçesini bu kadar yükseltmesi çok mantıklı gelmedi. genelde bu hamleler zarar getirir ancak zamanlama doğru görünüyor. bunu apple'ın iphone 5 ile yarattığı hayalkırıklığından faydalanma çabası olarak gördüm
 

Son mesajlar

Üst