aloisnebel
Profesör
- Katılım
- 30 Ağustos 2012
- Mesajlar
- 2,523
- Reaksiyon puanı
- 4
- Puanları
- 38
Dünyanın en büyük elektronik üreticilerinden biri olan Samsungun, akıllı telefonlarını tanıtmak için en büyük rakibi Appledan daha fazla para harcadığı ortaya çıktı. Güney Koreli elektronik üreticisi, 2012de akıllı telefon reklamı için Appledan 68 milyon dolar daha fazla harcadı.
Samsungun elektronik dünyasında başarıya ulaşmak için basit bir strateji kullandığı anlaşıldı: Kaliteli üretim, çok fazla promosyon.
Wall Street Journalın haberine göre, Samsung 2012deki promosyon çalışmalarında sadece ABDde akıllı telefonlarını tanıtmak için 401 milyon dolar harcadı. Kantar Media şirketinin verdiği verilere göre, Apple, kendi krallığında reklama 333 milyon dolar ayırdı.
Rakamlar, Samsungun 2011in ardından ABDdeki harcamalarını ciddi şekilde artırdığını gösterdi. Güney Koreli şirketin 2011deki reklam harcamaları, Appleın üçte biri oranındaydı.
Verilere göre Samsung, sadece ABD Futbol Liginin (NFL) şampiyonluk maçı Super Bowlda reklama 15 milyon dolar harcadı. Galaxy S 4 telefonunun reklamı için New Yorkun ünlü Time Meydanındadev bir billboard kiralayan Samsung, her ne kadar LGnin kötü sürprizine maruz kalsa da, reklam stratejisiyle bugüne kadar başarı elde etmiş görünüyor.
RAKAMLAR YÜKSELDİ
Reklam stratejisi, Samsungun iPhonea göre daha ucuz kalan akıllı telefonlarının da başarısını artırdı. IDC araştırma şirketinin rakamlarına göre, Samsung 2012 yılının kapanışıyla küresel akıllı telefon piyasasındaki payını yüzde 30.3e çıktı. Bu oran, 2011 yılında yüzde 19.0dı.
Apple ise 2011 yılında yüzde 18.8 olan küresel payını, 2012de sadece yüzde 0.3 artırarak yüzde 19.1e çekti.
Gazete, billboard, TV ve internet gibi akla gelecek her türlü kanaldan reklama ağırlık veren Samsung, reklama tüm elektronik üreticilerinden daha fazla para harcıyor. Özellikle Galaxy S 3ün küresel alandaki promosyonuna çok büyük ağırlık veren Samsung, Türkiyede düzenlediği özel etkinliklerle de teknoloji gündemini meşgul etmeyi başarmıştı. Samsung Galaxy S serisi, Ocak ayında küresel alanda 100 milyon satış rakamını geçmişti.
KAYNAK
Samsungun elektronik dünyasında başarıya ulaşmak için basit bir strateji kullandığı anlaşıldı: Kaliteli üretim, çok fazla promosyon.
Wall Street Journalın haberine göre, Samsung 2012deki promosyon çalışmalarında sadece ABDde akıllı telefonlarını tanıtmak için 401 milyon dolar harcadı. Kantar Media şirketinin verdiği verilere göre, Apple, kendi krallığında reklama 333 milyon dolar ayırdı.
Rakamlar, Samsungun 2011in ardından ABDdeki harcamalarını ciddi şekilde artırdığını gösterdi. Güney Koreli şirketin 2011deki reklam harcamaları, Appleın üçte biri oranındaydı.
Verilere göre Samsung, sadece ABD Futbol Liginin (NFL) şampiyonluk maçı Super Bowlda reklama 15 milyon dolar harcadı. Galaxy S 4 telefonunun reklamı için New Yorkun ünlü Time Meydanındadev bir billboard kiralayan Samsung, her ne kadar LGnin kötü sürprizine maruz kalsa da, reklam stratejisiyle bugüne kadar başarı elde etmiş görünüyor.
RAKAMLAR YÜKSELDİ
Reklam stratejisi, Samsungun iPhonea göre daha ucuz kalan akıllı telefonlarının da başarısını artırdı. IDC araştırma şirketinin rakamlarına göre, Samsung 2012 yılının kapanışıyla küresel akıllı telefon piyasasındaki payını yüzde 30.3e çıktı. Bu oran, 2011 yılında yüzde 19.0dı.
Apple ise 2011 yılında yüzde 18.8 olan küresel payını, 2012de sadece yüzde 0.3 artırarak yüzde 19.1e çekti.
Gazete, billboard, TV ve internet gibi akla gelecek her türlü kanaldan reklama ağırlık veren Samsung, reklama tüm elektronik üreticilerinden daha fazla para harcıyor. Özellikle Galaxy S 3ün küresel alandaki promosyonuna çok büyük ağırlık veren Samsung, Türkiyede düzenlediği özel etkinliklerle de teknoloji gündemini meşgul etmeyi başarmıştı. Samsung Galaxy S serisi, Ocak ayında küresel alanda 100 milyon satış rakamını geçmişti.
KAYNAK