Rx 5500 xt vs rtx 2060

Bu konuyu okuyanlar

mychar276

Yerli ve Milli Tech Guy
Katılım
17 Mayıs 2016
Mesajlar
2,534
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
2,497
Puanları
113
1. düzeyde transistör sayısı etkili aslında.
4 milyar 400 milyon daha fazla transistöre sahip doğal olarak daha çok performansı var.
aşağıdaki görselde başka başlıkları da görebilirsin hepsi performansına etki eden etmenler.
1607374384178.png
 

TheOrderMtk

Asistan
Katılım
23 Kasım 2019
Mesajlar
156
Reaksiyon puanı
18
Puanları
18
Yaş
24

mychar276

Yerli ve Milli Tech Guy
Katılım
17 Mayıs 2016
Mesajlar
2,534
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
2,497
Puanları
113
Bu arada 5500 XT' nin de önde olduğu bazı başlıklar var,
Mesela çekirdek hızı biraz daha fazla, Daha az enerji harcıyor, daha çok rami var, Daha düşük nm üretim teknolojisine sahip ama bütün bunlara rağmen geçemiyor.
1607374790143.png
 

mychar276

Yerli ve Milli Tech Guy
Katılım
17 Mayıs 2016
Mesajlar
2,534
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
2,497
Puanları
113
Pek anlayamadım ama anlamış gibi yapayım bari ?
Görüntüyü hesaplamak toplama çıkartma gibi dir. Sürekli birşeyleri ekran kartı hesaplar. Hesaplarken de transistör dediğimiz yarıiletken teknolojiyi kullanır.

- O yüzden ne kadar çok transistöre sahipse benim çekirdeğim, o kadar çok hesaplama yapabilir.
- Ne kadar çok hesaplama yaparsa bir kare görüntü çizmesi o kadar kısa sürer
- 1 kare görüntüyü çizmesi ne kadar kısa sürerse 1 saniye de o kadar çok kare yani Frame üretir. Buna da fps yani frame per second / saniye başına kare sayısı denir.

Olabildiğince basite indirgedim umarım anlaşılır olmuştur.
 

alpsadik

Map Tech Harita
Emektar
Katılım
5 Haziran 2020
Mesajlar
2,220
Reaksiyon puanı
2,871
Puanları
113
Ekran kartı onu işleyebilecek güce sahip olmadığı sürece VRAM'in oyunlarda bir önemi kalmıyor. Tabii ki bu gidin 1gb ekran kartı alın demek değil fakat, 2060 ve 5500xt karşılaştırmasına baktığımızda bu durum böyle.
 

TheOrderMtk

Asistan
Katılım
23 Kasım 2019
Mesajlar
156
Reaksiyon puanı
18
Puanları
18
Yaş
24
Görüntüyü hesaplamak toplama çıkartma gibi dir. Sürekli birşeyleri ekran kartı hesaplar. Hesaplarken de transistör dediğimiz yarıiletken teknolojiyi kullanır.

- O yüzden ne kadar çok transistöre sahipse benim çekirdeğim, o kadar çok hesaplama yapabilir.
- Ne kadar çok hesaplama yaparsa bir kare görüntü çizmesi o kadar kısa sürer
- 1 kare görüntüyü çizmesi ne kadar kısa sürerse 1 saniye de o kadar çok kare yani Frame üretir. Buna da fps yani frame per second / saniye başına kare sayısı denir.

Olabildiğince basite indirgedim umarım anlaşılır olmuştur.
Hiçbir bilgim olmamasına rağmen bu bilgiyi bana kazandırabildiğiniz için teşekkür ederim
 

vuralemre

Öğrenci
Katılım
16 Kasım 2013
Mesajlar
28
Reaksiyon puanı
20
Puanları
3
Herkese merhaba. Kafayı yemek üzere olduğum seçim hakkında otorite niteliğinde gördüğüm sdn'ye danışmak istiyorum. Bütçem kısıtlı..

 

aliyasiny65

Profesör
Katılım
17 Şubat 2019
Mesajlar
2,352
Reaksiyon puanı
2,283
Puanları
113
Yaş
21
Sadece VRAM önemli değil önemli olan mimarisidir mesela R7 240 4 GB var ve GTX 1650 var ikiside 4 GB ama GTX 1650 her türlü R7 240ı katlar kenara koyar.
 
Üst