Protein Tozu hakkında yorumlarınızı paylaşın!

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 3)

extronaction

Asistan
Yasaklı
hort konu...
ticari ürün olduğu için savunan vede kötülyen çok... tarafsız araştırmalara göre kesinlikle zararlı...
 

Byilmaz91

Asistan
Gene bir herkesin bildiği ve herkesin bilgin olduğu, hayatında 3 yılını bu işe vermeden hemen ben bitnesscıyım diye takılan tiplerin muvaffak olmadan yaptığı boşlar....


Dostum kendimi anlatmayacağım, özetle resmi sporcuyum ve 3 dalda spor yapıyorum ki çocukluğumdan bu yana gerek acemi gerek profesyonel birçok spor dalı ile yakından ilgilendim.

"Protein tozu kullanmadan vücut çıkarman imkansıza yakın." Demiş arkadaşımız, şöyle anlatayım ki protein tozu size kas çıkarmaz. Bu saçma sapan algıdan kurtulun lütfen! Protein tozu adı üstüne yıkıma uğrayan kasların protein ihtiyacını karşılar. PROTEİN içerir. Bu özel bir kimyasal değildir öyle içtiğiniz zaman Schwarzeneger olmazsınız. Kaslar antrenmanda yıkıma uğrarlar ve glikojen depoları boşalır. Antrenmanlardan sonra ise sağlam bir öğün tüketmek bu glikojen depolarının yeniden dolmasına yardımcı olur. Protein tozu, hayvansal ürünler ve süt ürünleri dahil yiyeceklerin genelinden yeteri kadar protein içerikli beslenemeyenler için kullanılması tavsiye edilen bir suplementtir. Proteinler Whey, kazein, Soya, Yumurta ve Et olmak üzere 5 başlığa ayrılırlar. Whey proteinin en çok tavsiye edilmesi ve kullanılmasının nedenlerinden biride kana karışma hızıdır. Sütün içerisinde bulunan proteinin %20'lik bir kısmı Whey proteindir. Sütün içerisindeki proteinin %80'lik bir kısmı kazein olmasına rağmen kana karışma hızı düşük olduğu için sporcular tarafından genellikle Whey tercih edilir. Besinler arasındaki en değerli protein kaynaklarından birisi, anne sütüne çok yakın değerler içerdiği için yumurtadır, o yüzdendir ki sporcular yumurta ağırlıklı beslenir ve birçok öğünün olmazsa olmazıdır. Kısaca Protein, kas kazanımına yardımcı olur. Ancak yalnızca belli bir noktaya kadar tüketmek iyidir, çünkü 1,6g/kg'dan fazla tüketmek daha fazla kazanç üretmez. Her halükarda 1,6g/kg'dan gerek az gerek fazla beslenseniz dahi belli bir ölçüde kas kazanımı sağlarsınız ancak fazla tüketmek her ne kadar sağlıklı olsa da daha fazla kas kazanımı yaşatmaz.

Bu konuların dışında vücutta gözle görülür bir değişim 4. ve 10. haftalar arasında gerçekleşir ve ilerler. Doğru antrenman ve sağlıklı yiyecekler ile desteklenen bu sürede, işi ciddiye almayanlara oranla çok daha güzel değişimler gerçekleştirilebilir. Yaptığınız antrenman türü ve kategorinize göre yaptığınız antrenman sonucu değişir, örneğin powerlift kategorisinde yarışan biri çok iri dururken, estetik kategorisinde yarışan biri daha az cüsseye sahip ancak daha güzel bir görüntüye sahiptir. Bu Powerlifterlar kas yapamaz demek değildir. O yüzden bir işe girişmeden önce iyice bir bilgi alın ve bilen insanlara danışın, ülkemizde bu alanda ün salan ve cidden işini aşkla yapan hocalarımız var ve Instagram, twitter gibi birçok sosyal medya sitesinde ücretsiz paylaşımlar gerçekleştiriyorlar.
 

Apocalypse_

Profesör
Onursal Üye
Benim bugün kargo geldi L-carnitine ve Whey protein tozu aldım misal bazen yeri geliyor protein tozu kullanmam gerekiyor gerekli proteini alamıyorum buda hızlı ve kolay olduğu için tercih.
 

KağanBody

Üyecik
Dostum ben ilk başta korkuyla yaklaşmıştım ancak suplementer marka aldım 6 aydır yapıyorum 3 aydır da çikolata aromalı protein tozu kullanıyorum sütle karıştırarak bi sıkıntısını görmedim bazı barzoların uydurduğu gibi de öle yok kas şişiriyo bilmem ne sanki steroit gibi söylüyorlar böyle bişi de yok
 

Sardaukar

Profesör
Yasaklı
Eğer beslenmen yeterli değilse protein tozu ihtiyaçtır, ayrıca daha ekonomiktir,kas falanda şişirmez
 
Üst
stat counter