Peugeot 3008 Mayıs'ta Türkiye'de

Bu konuyu okuyanlar

mila12

Müdavim
Emektar
Katılım
5 Kasım 2007
Mesajlar
9,864
Reaksiyon puanı
255
Puanları
83
Kompakt ve geniş hacimli bir crossover olan Peugeot 3008, sadece Peugeot ürün gamı içerisinde değil, mevcut otomobil pazarında yeni ve yenilikçi bir ürün arzı oluşturuyor. 3008 Mayıs'ta Türkiye'de.


Sochaux Fabrikası’nda üretilen Peugeot 3008, konseptini ve bütün standartlarını Peugeot markasının, bilgi birikimi ve değerlerinden alıyor.

Peugeot 3008, halen pazarda mevcut olan çok sayıda modelin kesişme noktasında yer alıyor: SUV, MPV veya hatchback dünyalarından izler taşıyor. Bu farklı modellerin karışımından doğan araç her bir modelin en güçlü yönlerini aldı ve bunlara Dynamic Rolling Control, güçlendirilmiş çekiş sistemi gibi çok sayıda yeni teknolojiler ekledi. ”Yüksek” bir araçta sürüş keyfi, çekiş gücü performansı ve çevreye saygı gibi genelde birbirlerine karşıt olarak değerlendirilen özellikler Peugeot 3008’de başarılı bir şekilde bir araya getirildi.

Geleneksel olmayan tarzı ve tasarım tercihleriyle yeni pazarlar kazanmaya yönelik tasarlanan Peugeot 3008 modern, pratik ve sürüş keyfi yüksek bir araç arayışında olan müşteri kesimlerine orijinal çözümlerle birlikte en üst seviyede çok amaçlı kullanım olanağı sunuyor. Güvenli, çok yönlü kullanıma uygun ve prestijli safkan bir crossover olan 3008, otomobil dünyasında yepyeni alanlar keşfediyor.

2009 yılının Nisan ayında Fransa pazarına sunulacak olan Peugeot 3008’in Mayıs ayı sonunda Türkiye pazarına sunulması planlanıyor. Peugeot 3008’in crossover segmentinde, sürüş keyfi ve aktif güvenlik yönlerinden yeni bir referans oluşturması hedefleniyor.

- Mimarisi ve tasarımıyla tam bir crossover

3008’in mimarisi, eğimli ön ve yan camları, tek hacimli tasarımı, aşağı doğru da açılabilen SUV tipi bagaj kapağı, yüksek sürüş konumu gibi SUV dünyasından alınan farklı unsurları bir araya getirmeyi başardı. Aracın özgün tasarımı, bu farklı özelliklerin başarıyla birleştirilmesinden doğdu. Dengeli boyutları, dinamik ve güçlü çizgileri, aracın yenilikçiliği ile ilgili ipuçları veriyor.

Önde, Peugeot özellikleri aracın geniş boyutlarına uyarlanmak üzere yeniden yorumlanırken, arka bölümde özenle tasarlanan geniş yan panoları aracın görsel olarak yola oturmasını sağlıyor. Belli bir donanım düzeyinden itibaren, tamponlar hizasındaki özel kaplamalar olmak üzere araçta “off-road” çağrışımlı unsurlar da kullanıldı.

- Peugeot 3008, yolcuların her biri için konfor, modülarite ve teknoloji sunan bir crossover

Aracın uçak kokpitlerini çağrıştıran geniş iç mekanında, prestijli ve ergonomik koltuklar dikkat çekiyor. Yolcular da geniş, son derece özenli ve konforlu bir iç mekanda yolculuk yapma keyfini yaşıyorlar. 1,60 m2’lik panoramik cam tavan, iç mekana daha fazla aydınlık ve görüş alanı kazandırıyor.

Araç Multiflex kabini, üç pozisyonlu hareketli bagaj döşemesi ve katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde isteğe göre şekil değiştirebiliyor. Koltuk sırtlıkları yatırıldıkları ve ön yolcu koltuk sırtlığının tablet şekline dönüştürüldüğü zaman, 3008 bagajından kokpit paneline kadar tamamen düz bir zemin sunabiliyor. Böylece aracın yükleme hacmi bagajda sadece bagaj koruyucusu altında 512 litre iken, ön koltuk arkasına kadar 1.604 litreye kadar çıkartılabiliyor.

Araçtaki herkesin huzur ve güvenliğini daha da artırmak üzere, pazarda bir ilk oluşturan çok sayıda teknoloji sürücünün kullanımına standart veya opsiyonel olarak sunuluyor. Bu özellikler arasında hıza göre iki araç arasındaki güvenlik mesafesine uyulması konusunda uyarıda bulunan Mesafe Alarmı, uçaklarda kullanılan ve 3008’e uyarlanan head up ekranı, elektrikli otomatik park freni, rampada kalkış yardım sistemi sayılabilir.

- Peugeot 3008, eşsiz sürüş keyfi ve akılcı güçlendirilmiş çekiş sistemiyle gerçek bir crossover

Markanın bilgi birikimi ve deneyimi ile kullanılan teknolojiler sayesinde 3008, üstün sürüş özellikleri sunuyor. “Yüksek” ve “geniş” bir araç için bu sonuç gerçek bir meydan okuma. 3008, crossover sınıfında sürüş keyfi ve aktif güvenlik yönlerinden yeni bir referans oluşturmayı hedefliyor. Mükemmel kasa sertliği ile güçlendirilmiş süspansiyonu, Mac-Pherson tipi bir ön takım ile esnek bir arka süspansiyon grubundan oluşuyor.

1,6 THP ve yeni 2,0 HDi FAP olmak üzere yüksek performanslı iki motor tipi ile sunulan arka dingil üzerindeki Dynamic Rolling Control sistemi, yalpa kontrolü konusunda limitleri daha da ileri taşırken, en üst seviyede bir süspansiyon konforu sağlıyor.

Sunulan bir diğer yenilik de, özel bir anti-patinaj fonksiyonu ile Mud & Snow lastiklerden oluşan güçlendirilmiş çekiş sistemi; bu sistem 3008’in iki ön tekerleğinin çekiş gücünün maksimize edilmesini sağlayarak, araca gerçek “off-road” özellikleri kazandırıyor. Sistemde sürücünün, Standard, Kar, arazi (Çamur/ Toprak/ Islak zemin), Kum ve ESP off olmak üzere 5 farklı moda göre ayar yapabilmesini sağlayan bir ayar düğmesi bulunuyor.

- Peugeot 3008, çevreye saygılı bir crossover

3008 projesinin başlangıcından itibaren, en yüksek çevre performansı arayışı önemli bir hedef olarak dikkate alındı. Bu amaçla aerodinamik yapı üzerinde özel çalışma yapıldı (Cx sadece 0,296), ağırlığı kontrol altında tutmak için yenilikçi çözümler uygulandı ve düşük yuvarlanma dirençli Michelin lastikleri (308 deneyiminden kaynaklanan) versiyonların çoğunda kullanıldı.

3008’in çevre performansının kalbinde pazardaki en ileri teknolojilerden yararlanarak geliştirilen, gerek benzinli (BMW Group ile ortaklaşa geliştirilen 1,6 VTi ve THP) gerekse dizel (1,6 l ve partikül filtreli 2,0 HDi) altı motor grubu yer alıyor. En çevreci versiyon sadece 4,9 l / 100 km’lik düşük bir yakıt tüketimi ile 130 g/km CO2 salınımı sağlıyor.

2009 yılında, 3008 ürün gamı aşağıdaki versiyonlardan oluşacak :
Dizel HDi FAP motorlar:
- 1,6 HDi FAP 80 kW (110 bg), 240 Nm, 6 ileri mekanik vites kutusu – CO2 : 137 g/km
- 1,6 HDi FAP 80 kW (110 bg), 240 Nm, 6 ileri sekansiyel mekanik vites kutusu – CO2 : 130 g/km (1)
- 2,0 HDi FAP 110 kW (150 bg), 340 Nm, 6 ileri mekanik vites kutusu – Euro 5, CO2 : 146 g/km (1)
- 2,0 HDi FAP 120 kW (163 bg), 340 Nm, 6 ileri otomatik vites kutusu – Euro 5, CO2 : 176 g/km (2)

Benzinli motorlar :
- 1,6 VTi 88 kW (120 bg), 160 Nm, 5 ileri mekanik vites utusu– Euro 5, CO2 : 165 g/km
- 1,6 THP 110 kW (150 bg ), 240 Nm, 6 ileri mekanik vites kutusu – CO2 : 176 g/km, ardından 1,6 THP 115 kW (156 bg ), 240 Nm, 6 ileri mekanik vites kutusu – Euro 5, CO2 : 170 g/km (2)
(1) 2009 yazından itibaren mevcut olacak
(2) 2009 sonbaharından itibaren mevcut olacak, rakamlar onaylı değildir.

Ayrıca, 3008, 2011 yılından itibaren, 2008 Paris Otomobil Fuarı’nda konsept model Prologue HYbrid4 üzerinde tanıtılan HYbrid4 teknolojisinden yararlanan PSA Grubu’nun ilk modeli olacak. Yakıt tüketimini ve CO2 salınımını azaltma yönünden gerçek bir dönüm noktası olan bu teknoloji, HDi FAP dizel motor tarafından sağlanan önden çekiş ve elektrikli bir motorun sağladığı arkadan itiş özelliği sayesinde, araca dört tekerlekten çekiş (4x4) olanağı sağlayacak. Araç aynı zamanda 0 emisyon sunan “salt elektrikli” modda çalışma özelliğine de sahip olacak.

- Peugeot 3008, güvenli bir crossover

3008, her açıdan maksimum güvenlik sunuyor. Güvenlik, sürüş özellikleri yönünden saptanan yüksek hedeflerle güvence altına alınıyor. Ayrıca optimize edilmiş bir yapıya ve yüksek performanslı tutma sistemlerine dayanıyor.

Peugeot 3008, iddialı kalite hedefleri olan prestijli bir crossover
308’in lansmanından itibaren hayata geçirilen yüksek üretim ve test standartları ile artırılmış olan kalite kavramı, 3008’in tasarım, geliştirme ve üretimi aşamalarında titiz ve özenli çalışmalara konu oldu. Bu amaçla, aracın lansmanında kalitesini en üst seviyeye getirmek için verilerin toplanması amacıyla 3 000 000 kilometrelik önemli bir sürüş test planı uygulanıyor. Aynı şekilde, özellikle çok sayıda sıkı kalite kontrolleri üretimin her aşamasında hayata geçirildi.

Üretim sürecinin her aşamasında en üst kalite düzeyini hedefleyen bu titiz çalışmaların 3008’in sağlamlığı, güvenilirliği ve bakım maliyetleri üzerinde de olumlu etkileri olacaktır. Özellikle, alıcıların çoğu için büyük, fakat özellikle filo müşterileri için temel önemi olan “toplam kullanım maliyeti” kavramı üzerinde de doğrudan bir etkisi olacaktır.

Aracın kullanım maliyeti ve ikinci el değeri de, cazibesine, çevre performansına ve bakım maliyetlerine bağlı olacaktır; 3008 tüm bu parametreleri sağlam argümanlarıyla karşılıyor.

Mayıs'ta Türkiye'de

Peugeot'in yeni crossover modeli 3008, Mayıs ayında Türkiye pazarına sunulacak.

Peugeot'dan yapılan açıklamaya göre, halen pazarda mevcut olan çok sayıda modelin kesişme noktasında yer alan ve SUV, MPV ve hatchback kavramlarından izler taşıyan 3008, Nisan ayında Fransa pazarına sunulacak.

Peugeot 3008'in, Mayıs ayı sonunda Türkiye'de satışına başlanması planlanıyor.


418920090116082839674.jpg

393920090116082847659.jpg

421420090116082855369.jpg

377220090116082904104.jpg

144920090116082912990.jpg

160020090116082922766.jpg

629020090116082936307.jpg


Kaynak
 

freewill

Müdavim
Katılım
8 Temmuz 2008
Mesajlar
7,637
Reaksiyon puanı
61
Puanları
48
tasarım hoş ama bu pegoutları hiç tavsiye eden olmadı çok fazla şikayetçi olan var özellikle uzun yolculuklarda sorun kaçınılmaz diyorlar
 

spybot

Müdavim
Emektar
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
629
Puanları
113
Hayırlısı olsun bakalım..:)
 

SeRCaN

Asistan
Katılım
14 Mart 2006
Mesajlar
422
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
ne kadar da çok "nissan qashqai" modelini anımsattı...
 

Rapchy

Müdavim
Emektar
Katılım
3 Ağustos 2008
Mesajlar
10,758
Reaksiyon puanı
119
Puanları
63
Güzel değilmiş
 

MegaWolt

Müdavim
Katılım
29 Mayıs 2007
Mesajlar
3,522
Reaksiyon puanı
42
Puanları
48
ben daha çok yeni sedan modelleri bekliyorum
 

antilove

Müdavim
Katılım
7 Ocak 2009
Mesajlar
3,580
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
Dış tasarımı fena değil beğendim ama para vermem
 

Fox.

Doçent
Katılım
27 Mayıs 2008
Mesajlar
729
Reaksiyon puanı
4
Puanları
0
Jip gibi sanki :) Arabalıktan çıkmış :)
 
Üst