Online Oyun Konu Fikri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan akadal
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

akadal

Öğrenci
Katılım
30 Mart 2010
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Selamlar arkadaşlar.

Bildiğimiz üzre, Travian, ogame v.s. oyunların başını çektiği, browser game dediğimiz tarayıcı oyunları pekçe sevilerek oynanmakta.
Bu günlerde bende böyle bir oyun yapmayı düşünüyorum. Ancak konu olarak kafam çok karışık. Bir konu üretip yazmaya başlamıştım ki, çok fazla benzerliği olan oyunlar olduğu için vazgeçtim.

Aranızda illaki bu tür oyunları oynayanlarınız çokça vardır.
Benim istediğim, nasıl bir oyun olsa severek oynardınız. Nasıl bir konusu ve/veya amacı olan oyunla saatlerinizi harcarken sıkılmazdınız.

Ufaktan bir beyin fırtınası başlatalım yani.

Fazla "ti"ye almadan, aklınıza ne tür fikir geliyorsa yazın lütfen. Nihayetinde size saçma gelen bir fikir başka bir arkadaşın kafasında ampul yakabilir.

Önerileri bombardımanınızı bekliyorum. :)
 

Darknes$

Rektör
Emektar
Katılım
13 Haziran 2008
Mesajlar
17,951
Reaksiyon puanı
351
Puanları
3,263
Mesela benim aklımdaki oyun ;

Ordum olucak benim giriş yaptıgımda ordu oyunda olucak, istedigim yere gidip kapıışık itifaka girip yapıp yıkıcam
 

akadal

Öğrenci
Katılım
30 Mart 2010
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Mesela benim aklımdaki oyun ;

Ordum olucak benim giriş yaptıgımda ordu oyunda olucak, istedigim yere gidip kapıışık itifaka girip yapıp yıkıcam

iyi de bu konuda çok fazla oyun var. Örneğin: travian, kingsage, uygarliksavasi v.s.

Özgün oyun olmasını istiyorum ben.
 

CieM

Asistan
Katılım
24 Kasım 2008
Mesajlar
459
Reaksiyon puanı
4
Puanları
0
Bilemiyorum nasıl bi fikir gerçeğe döküLebilirmi ama yinede söyliyim belki işine yarar.. neden the sims tarzında bişey yapmıyorsun.. çok güzel olabilir birçok insan bu tür oyunlara aşırı ilgi gösteriyor olaylar arası bekleme süresi çok uzun olmayan günlük işe gidebileceği akşam olunca uyuyacağı bi tür oyun.. :) örneğin şehirde,mapde haritada herneyse belirli yerler olur.. örneğin oyun salonları gibi oraya uğrayabilir para harcayabilir.. üstündeki elbiseleri değiştirebilir.. bi kaç aksesuar alabilir.. bazı küçük görevler olabilir..böyle bi oyun düşündüm.. olsa düşünmeden girerdim doğrusu... ama dediğim gibi sadece fikir olur mu olmaz mı bilemem.. başarılar..
 

Darknes$

Rektör
Emektar
Katılım
13 Haziran 2008
Mesajlar
17,951
Reaksiyon puanı
351
Puanları
3,263
Savaş strateji oyunu olsun bizim olsun:D
 

Micuvan

Dekan
Emektar
Katılım
3 Mayıs 2007
Mesajlar
5,371
Reaksiyon puanı
57
Puanları
1,228
Yaş
37
Futbol Menajer :D Detaylı ve mantıklı :)
 

akadal

Öğrenci
Katılım
30 Mart 2010
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bilemiyorum nasıl bi fikir gerçeğe döküLebilirmi ama yinede söyliyim belki işine yarar.. neden the sims tarzında bişey yapmıyorsun.. çok güzel olabilir birçok insan bu tür oyunlara aşırı ilgi gösteriyor olaylar arası bekleme süresi çok uzun olmayan günlük işe gidebileceği akşam olunca uyuyacağı bi tür oyun.. :) örneğin şehirde,mapde haritada herneyse belirli yerler olur.. örneğin oyun salonları gibi oraya uğrayabilir para harcayabilir.. üstündeki elbiseleri değiştirebilir.. bi kaç aksesuar alabilir.. bazı küçük görevler olabilir..böyle bi oyun düşündüm.. olsa düşünmeden girerdim doğrusu... ama dediğim gibi sadece fikir olur mu olmaz mı bilemem.. başarılar..

Teşekkürler öneriniz için. Buna benzer, hatta daha ayrıntılı ve atraksiyonel olanı geldi aklıma ancak bu tür oyunlar da bu aralar Facebook'ta çok var. Aklımdaki en parlak fikir bina yönetimi gibisinden bi'şey. Daireleri kiraya verme/satma. Yeni binalar inşa etme ve bunlardan da gelir elde etme v.s. şeklinde. Ama fikirden kendim tam tatmin olamadığım için başka fikirlere yöneliyorum. Mevcut fikrimi geliştirir ve başta kendim ısınabilirsem böyle olacaktır büyük ihtimalle.

---------- saat 23:49 eklendi ---------- önceki mesaj saat 23:48 eklenmişti ----------

Savaş strateji oyunu olsun bizim olsun:D

Mümkündür. Ama en azından orjinal bi konu ya da amaç olmalı :)

---------- saat 23:51 eklendi ---------- önceki mesaj saat 23:49 eklenmişti ----------

Futbol Menajer :D Detaylı ve mantıklı :)

Aslında olabilir. Kullanıcıların birbirleriyle maç yapmaları v.s. Ancak bildiğim kadarıyla ntv spor yeterince sömürüyor bu konuyu :)
 

cheleby

Profesör
Katılım
8 Mayıs 2009
Mesajlar
2,717
Reaksiyon puanı
227
Puanları
243
Online menajerlik.Şuan böyle bir oyunu oynuyoruz fakat maç motoru insanlara gına getirdi.İyi bir şekilde yapılırsa güzel olur.

Benim oynadığım futbol oyunu trophymanager.Bence dahada geliştirilirse güzel olur.
 

akadal

Öğrenci
Katılım
30 Mart 2010
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Online menajerlik.Şuan böyle bir oyunu oynuyoruz fakat maç motoru insanlara gına getirdi.İyi bir şekilde yapılırsa güzel olur.

Benim oynadığım futbol oyunu trophymanager.Bence dahada geliştirilirse güzel olur.

Bu konu üzerinde daha fazla düşünücem. Teşekkürler öneriniz için.
 

snlskrk

Doçent
Katılım
28 Şubat 2009
Mesajlar
530
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
benim aklımdaki oyun bi karakter olacak ve biz karakteri geliştireceğiz geliştirmeler sırasında başka kullanıcı karakterlerine sataşabilsek çalışsak ve para kazansak göev falan yapsak böyle bi şey yani mesela dilenci olarak karakteri başlatsak taki zenginliğe doğru geliştirsek.
 

akadal

Öğrenci
Katılım
30 Mart 2010
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
benim aklımdaki oyun bi karakter olacak ve biz karakteri geliştireceğiz geliştirmeler sırasında başka kullanıcı karakterlerine sataşabilsek çalışsak ve para kazansak göev falan yapsak böyle bi şey yani mesela dilenci olarak karakteri başlatsak taki zenginliğe doğru geliştirsek.

Benim ilk fikrim de benzer bi'şeydi. Body salonunda güç arttırıyordu, gücüne göre iş bulabiliyordu. Parasına göre yatırım yapabiliyordu ve taşınmaz mal alabiliyordu. Aslında çok sevmiştim başlangıçta ama nedense soğudum konudan. Bu konuyu da tekrar bi baştan düşünmem gerekiyo sanırım.
 

snlskrk

Doçent
Katılım
28 Şubat 2009
Mesajlar
530
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
Benim ilk fikrim de benzer bi'şeydi. Body salonunda güç arttırıyordu, gücüne göre iş bulabiliyordu. Parasına göre yatırım yapabiliyordu ve taşınmaz mal alabiliyordu. Aslında çok sevmiştim başlangıçta ama nedense soğudum konudan. Bu konuyu da tekrar bi baştan düşünmem gerekiyo sanırım.

ortaya çıkacak oyunda zamanları düşmesini öneririm. bence birçok oyun bundan başarısız adam bi göev yapıyor yarım saat bekliyor.
ayrıca oynadığım bir oyun var ona benzer şeyler anlattım özelden ulaşırsan link veririm örnek alırsın belki:D
 

N3CAT1

Dekan
Emektar
Katılım
20 Nisan 2008
Mesajlar
6,607
Reaksiyon puanı
144
Puanları
243
muhtarlık, belediye başkanlığı gibi bir konu olabilir. herkes şehrini veya mahallesini ne kadar iyi yönetirse şehrini o kadar genişletir.
 

kelb

Doçent
Katılım
11 Kasım 2008
Mesajlar
541
Reaksiyon puanı
6
Puanları
0
Hiç düşünme sana sağlam bir proje. Bu projenin harbi bir ekip tafaından yapılması gerekiyor. Yıllar önce Byzantine:Sırlar Labirenti diye bir oyun vardı. Bu oyunu online hale getirmek ana fikir. Ya Flash ile ya da Google'ın Street View'de kullandığı gibi bir yöntem kullanarak hazırlanmalı. Bir karakter olacak ve senaryo takip edilecek. İpuçları olacak, vs. Bir olayı çözmeye çalışacak oyuncular. İşin asıl güzel kısmı çizim değil, fotoğraflar kullanılması. Oyunu yaparken gidip fotoğraflar çekilecek. Oyunu bilmeyenler araştırsın. Gerçekten insanı sürükleyen bir tarzı var. Bir benzeri daha var mı bilmiyorum. Bu proje masraflı mı olur bilmiyorum ancak en azından bir beta sürüm çıkarılabilir. Bu işe el atacak sermaye sahipleri bulunacaktır. Not: Bu fikri çalmayın. Kopiraytıd.
 

akadal

Öğrenci
Katılım
30 Mart 2010
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Hiç düşünme sana sağlam bir proje. Bu projenin harbi bir ekip tafaından yapılması gerekiyor. Yıllar önce Byzantine:Sırlar Labirenti diye bir oyun vardı. Bu oyunu online hale getirmek ana fikir. Ya Flash ile ya da Google'ın Street View'de kullandığı gibi bir yöntem kullanarak hazırlanmalı. Bir karakter olacak ve senaryo takip edilecek. İpuçları olacak, vs. Bir olayı çözmeye çalışacak oyuncular. İşin asıl güzel kısmı çizim değil, fotoğraflar kullanılması. Oyunu yaparken gidip fotoğraflar çekilecek. Oyunu bilmeyenler araştırsın. Gerçekten insanı sürükleyen bir tarzı var. Bir benzeri daha var mı bilmiyorum. Bu proje masraflı mı olur bilmiyorum ancak en azından bir beta sürüm çıkarılabilir. Bu işe el atacak sermaye sahipleri bulunacaktır. Not: Bu fikri çalmayın. Kopiraytıd.

aslında olabilir ama bende flash bilgisi yok. php ve mysql kullanarak yapabilirim ancak. düz html de bu oyun için baya sönük olur gibi gözüküyor.. :/
 

tetrapanazomi

Asistan
Katılım
8 Nisan 2009
Mesajlar
417
Reaksiyon puanı
26
Puanları
0
akadal,

Ben browser oyunlarını bilmiyorum. Beyin fırtınasına başlamadan önce bilmeyenler için mümkün olduğunca hem ön yüzünü hem de arka planının (tekniğini) anlatır mısın?

Böylece fikir geliştirme konusunda daha fazla katılım sağlayabileceğini düşünüyorum.
 

akadal

Öğrenci
Katılım
30 Mart 2010
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
akadal,

Ben browser oyunlarını bilmiyorum. Beyin fırtınasına başlamadan önce bilmeyenler için mümkün olduğunca hem ön yüzünü hem de arka planının (tekniğini) anlatır mısın?

Böylece fikir geliştirme konusunda daha fazla katılım sağlayabileceğini düşünüyorum.

Browser oyunları, normal siteler gibi çalışan (yani cd ile bilgisayara yüklenen oyunlar gibi bir görsellik vermeyen) yalnızca yazı tabanlı ve sabit resim dosyalarından oluşmuş oyunlardır.

Bir sitede yaptığınız işlemin sonucunun kaydedilmesi gibi, oyunlarda da seçimlerini kaydedilir. mesela thecrims.com da, yaptığınız her iş için kuvvet ve saygınlığınız artar. bir barda karşılaştıklarınızla kavga edebilirsiniz. döverseniz yine gücünüz artar, kaybederseniz düşer ve cebinizdeki paranın bi kısmı diğer üyenin cebine girer. Enerji bitince barda bişeyler içerek yükseltebilirsiniz...

Tabi sayfa yazı tabanlı olduğundan bunlar çıkan yazılarla anlaşılır. yani gerçekten bir video ile kavga veya görevi göremezsiniz. başarılı veya başarısız şeklinde ekrana çıkan yazıları takip ederek oyununuzu oynarsınız.

Ya da travian gibi oyunlarla kendi ordunuzu kurup başka köye saldırırsınız, saldırı anından 1 saniye sonra saldırı raporu iletilir size. raporda kaç askeriniz öldü kaç asker öldürdünüz görürsünüz.

Umarım anlatabilmişimdir..
 

kelb

Doçent
Katılım
11 Kasım 2008
Mesajlar
541
Reaksiyon puanı
6
Puanları
0
@Akadal tutacak bir proje istiyorsan sağlam bir fikre ihtiyacın var. Benim sunduğum fikir sanırım baya baya sağlam. Bahsettiğim proje sanıyorum sadece Flash altyapısında gerçekleştirilebilir. Madem böyle bir işe girişmeyi düşünüyorsun, en azından bir takım kurabilirsin. Atıyorum projectbyzantine.kom gibi bir site açarsın. Oyun hakkında bilgi ve görsel yayımlarsın. İşe böyle başla bence. Hatta birlikte yapabiliriz. Takım kurulur ve ilk beta yayınlanır. Sonra gerisi gelir bence.
 

akadal

Öğrenci
Katılım
30 Mart 2010
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
@Akadal tutacak bir proje istiyorsan sağlam bir fikre ihtiyacın var. Benim sunduğum fikir sanırım baya baya sağlam. Bahsettiğim proje sanıyorum sadece Flash altyapısında gerçekleştirilebilir. Madem böyle bir işe girişmeyi düşünüyorsun, en azından bir takım kurabilirsin. Atıyorum projectbyzantine.kom gibi bir site açarsın. Oyun hakkında bilgi ve görsel yayımlarsın. İşe böyle başla bence. Hatta birlikte yapabiliriz. Takım kurulur ve ilk beta yayınlanır. Sonra gerisi gelir bence.

aslında şu an tam da senin projen hakkında düşünüyordum. bunu flashsız nasıl yapabilirim diye, ve aklıma fikirler geliyo. netleşirse ve aklıma yatarsa seninle paylaşıcam. teşekkür ederim ilgin için..
 

cheleby

Profesör
Katılım
8 Mayıs 2009
Mesajlar
2,717
Reaksiyon puanı
227
Puanları
243
Bizide oyunlardan mahrum etmeyin :D Tez zamanda görmek istiyoruz.
 

kelb

Doçent
Katılım
11 Kasım 2008
Mesajlar
541
Reaksiyon puanı
6
Puanları
0
biz sizler için varız
 

tetrapanazomi

Asistan
Katılım
8 Nisan 2009
Mesajlar
417
Reaksiyon puanı
26
Puanları
0
Evet sayın arkadaşım,

Yanlış anlamadıysam FRP tarzı bir yapısı var bu online oyunların. Yani belirli karakterler, davranış biçimleri ve bu davranışlarına göre biraz şans biraz da oyun kuralları içinde taktik-stratejik başarılarına göre kazanma veya kaybetme durumları söz konusu.

Benim aklıma kaba hatları ile şöyle bir senaryo geliyor:

Oyun iki katmanlıdır;
1- İnsan katmanı
2- Mikroorganizma katmanı

1- İnsan katmanı: Belirleyeceğin sayıda değişik yaş, cinsiyet ve yaşantı tarzı farklı kişiler oluşturmalısın. Bunlar birbiriyle sosyal ilişkiler mantığına uygun olarak temas halinde olmalı. Yani hayatlı mantıklı şartlar içinde kesişmeli. Geniş bir aile tasarlayabilirsin mesela. Büyükanne, Büyükbaba, Anne, Baba, değişik yaş ve cinsiyette çocuklar ve hatta aile ile bağlantılı amca, dayı, teyze, hala vs..
Çevrendeki kişilerden esinlenerek bunlara birar hayat tasarlamalısın.Bir günleri nasıl geçiyor, hafta sonları neler yaparlar, özel günlerdeki faaliyetleri vb..

Bu kişiler gerçek zamanlı olarak sabah okula, işe, gezmeye gitmeli. Yemek yemeli, kitap okumalı, otobüse binmeli, evine gitmeli, TV izlemeli, kötü alışkanlıkları olmalı, yıkanmalı, tuvalete gitmeli, sevişmeli, uyumalı be hatta korkmalı, heyecanlanmalı, üzülmeli, sevinmeli vs.

Bu kısım tamamen senin insiyatifinde olacak. Yani ne programlarsan gerçek zamanlı olarak bunlar gerçekleşecek.

2- Mikroorganizma Katmanı: İşte oyuncuların rol alarak oynayabileceği kısım budur. Oyunda yeralan bir üst katmandaki herbir bireyin vücudundaki savunma hücreleri ve mikroplardan oluşacak yüzlerce karakter tanımlayabilirsin.

İsimleri latince ya da yerleşik haliyle kullanabilirsin, normoblast, lökosit, trombositler, makrofajlar, T hücreleri, B hücreleri gibi...
Mikroplar için de en çok bilinen bakteriler ve virüsler kullanılabilir.
Her iki taraf için de davranış özelliklerini orjinal davranış biçimlerini kopyalayarak ve modifiye ederek kullanabilirsin.

Oyunun akışı içinde mikroplar, vücut bölgelerinde savunma hücreleriyle karşılaştıklarında her iki taraftan hangisi daha kalabalık, daha fazla tecrübeli ve daha fazla teknik donanımlıysa o taraf savaşı kazanır. Kaybeden taraf eğer başarabilirse zayıflamış ve sayısı azalmış olarak oradan kaçar. Vücudun o bölümünü kazanan tarafa bırakır. Bu arada mikroplar için savunma hücreleri ile karşılaştıklarında faaliyetini dondurma (bir nevi gizlenme) gibi hoş tercihler de olabilir. Bu durumda savunma hücrelerinin mikrobu farketmesi tamamen random işlemin sonucuna bağlı olacaktır.
Virüsler belirli sayıya ve güce ulaştıklarında daha tehlikeli bir hastalık virüsüne dönüşebilirler. Mesela grip virüsü olarak başlayan bir oyuncu zamanla daha tehlikeli virüslere dönüşebilir. Misal Ebola veya Hiv virüsüne dönüşerek ortalıkta ne T hücresi ne başka bir şey bırakmayacak derecede güçlenir.

Vücudu (yani birinci katmanda oluşturacağın kişilerin herbirini) sağlıklı tutmaya böylece puanını ve tecrübesini artırmaya çalışan savunma hücresi tercihli oyuncular ortak çalışma grupları oluşturarak mikroplara karşı güçlü ittifaklar oluşturabilirler.
Bu durumda mikrop oyuncuların da eli boş durmuyor olacak tabi ki... Birleşerek süper enfeksiyonlara sebep olabilirler veya kendi özellik puanlarını bir başka oyuncuya aktararak insan katmanında tanımlı diğer bir kişiye bulaşabilirler. Bir ortamda iki hasta varsa ve bunlar ilaç kullanmıyorlarsa mikropların daha çok güçlenmesine sebep olacaktır bu.

İnsanlar savunma hücrelerini perişan eden içki, sigara gibi kötü alışkanlıklar ve yorgunluk, stres gibi olumsuz şartlarla savunma hücre oyuncularını zor durumda bırakabileceği gibi bazen de antibiyotik ve benzeri ilaçlarla mikropları zayıf düşürebilir. İnsan katmanındaki yönetim, olayların gelişimi tamamen Admin tarafından kararlaştırılmalı-programlanmalıdır.

Oyun varolan bilgiler ışığında biraz da renk katacak hayal gücü kurgusuyla çok başarılı ve eğlenceli olabilir. Oyuna hiç katılmayacak kişilerin dahi insan katmanındaki kişilerin hayatlarını, sağlık durumlarını takip etmek isteyeceklerini tahmin ediyorum. Oyunun ekranları anlık gelişmeleri ve sürprizleri izlenebilecek esneklikte tasarlanmalıdır.

Ticari başarı şansının; reklam ve sponsorluklarla çok büyük olabileceğini siz de tahmin edersiniz zaten.

Şimdilik bu kadar, vaktim oldukça fikir eklemeye devam ederim umuyorum.
 

akadal

Öğrenci
Katılım
30 Mart 2010
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Evet sayın arkadaşım,

Yanlış anlamadıysam FRP tarzı bir yapısı var bu online oyunların. Yani belirli karakterler, davranış biçimleri ve bu davranışlarına göre biraz şans biraz da oyun kuralları içinde taktik-stratejik başarılarına göre kazanma veya kaybetme durumları söz konusu.

Benim aklıma kaba hatları ile şöyle bir senaryo geliyor:

Oyun iki katmanlıdır;
1- İnsan katmanı
2- Mikroorganizma katmanı

1- İnsan katmanı: Belirleyeceğin sayıda değişik yaş, cinsiyet ve yaşantı tarzı farklı kişiler oluşturmalısın. Bunlar birbiriyle sosyal ilişkiler mantığına uygun olarak temas halinde olmalı. Yani hayatlı mantıklı şartlar içinde kesişmeli. Geniş bir aile tasarlayabilirsin mesela. Büyükanne, Büyükbaba, Anne, Baba, değişik yaş ve cinsiyette çocuklar ve hatta aile ile bağlantılı amca, dayı, teyze, hala vs..
Çevrendeki kişilerden esinlenerek bunlara birar hayat tasarlamalısın.Bir günleri nasıl geçiyor, hafta sonları neler yaparlar, özel günlerdeki faaliyetleri vb..

Bu kişiler gerçek zamanlı olarak sabah okula, işe, gezmeye gitmeli. Yemek yemeli, kitap okumalı, otobüse binmeli, evine gitmeli, TV izlemeli, kötü alışkanlıkları olmalı, yıkanmalı, tuvalete gitmeli, sevişmeli, uyumalı be hatta korkmalı, heyecanlanmalı, üzülmeli, sevinmeli vs.

Bu kısım tamamen senin insiyatifinde olacak. Yani ne programlarsan gerçek zamanlı olarak bunlar gerçekleşecek.

2- Mikroorganizma Katmanı: İşte oyuncuların rol alarak oynayabileceği kısım budur. Oyunda yeralan bir üst katmandaki herbir bireyin vücudundaki savunma hücreleri ve mikroplardan oluşacak yüzlerce karakter tanımlayabilirsin.

İsimleri latince ya da yerleşik haliyle kullanabilirsin, normoblast, lökosit, trombositler, makrofajlar, T hücreleri, B hücreleri gibi...
Mikroplar için de en çok bilinen bakteriler ve virüsler kullanılabilir.
Her iki taraf için de davranış özelliklerini orjinal davranış biçimlerini kopyalayarak ve modifiye ederek kullanabilirsin.

Oyunun akışı içinde mikroplar, vücut bölgelerinde savunma hücreleriyle karşılaştıklarında her iki taraftan hangisi daha kalabalık, daha fazla tecrübeli ve daha fazla teknik donanımlıysa o taraf savaşı kazanır. Kaybeden taraf eğer başarabilirse zayıflamış ve sayısı azalmış olarak oradan kaçar. Vücudun o bölümünü kazanan tarafa bırakır. Bu arada mikroplar için savunma hücreleri ile karşılaştıklarında faaliyetini dondurma (bir nevi gizlenme) gibi hoş tercihler de olabilir. Bu durumda savunma hücrelerinin mikrobu farketmesi tamamen random işlemin sonucuna bağlı olacaktır.
Virüsler belirli sayıya ve güce ulaştıklarında daha tehlikeli bir hastalık virüsüne dönüşebilirler. Mesela grip virüsü olarak başlayan bir oyuncu zamanla daha tehlikeli virüslere dönüşebilir. Misal Ebola veya Hiv virüsüne dönüşerek ortalıkta ne T hücresi ne başka bir şey bırakmayacak derecede güçlenir.

Vücudu (yani birinci katmanda oluşturacağın kişilerin herbirini) sağlıklı tutmaya böylece puanını ve tecrübesini artırmaya çalışan savunma hücresi tercihli oyuncular ortak çalışma grupları oluşturarak mikroplara karşı güçlü ittifaklar oluşturabilirler.
Bu durumda mikrop oyuncuların da eli boş durmuyor olacak tabi ki... Birleşerek süper enfeksiyonlara sebep olabilirler veya kendi özellik puanlarını bir başka oyuncuya aktararak insan katmanında tanımlı diğer bir kişiye bulaşabilirler. Bir ortamda iki hasta varsa ve bunlar ilaç kullanmıyorlarsa mikropların daha çok güçlenmesine sebep olacaktır bu.

İnsanlar savunma hücrelerini perişan eden içki, sigara gibi kötü alışkanlıklar ve yorgunluk, stres gibi olumsuz şartlarla savunma hücre oyuncularını zor durumda bırakabileceği gibi bazen de antibiyotik ve benzeri ilaçlarla mikropları zayıf düşürebilir. İnsan katmanındaki yönetim, olayların gelişimi tamamen Admin tarafından kararlaştırılmalı-programlanmalıdır.

Oyun varolan bilgiler ışığında biraz da renk katacak hayal gücü kurgusuyla çok başarılı ve eğlenceli olabilir. Oyuna hiç katılmayacak kişilerin dahi insan katmanındaki kişilerin hayatlarını, sağlık durumlarını takip etmek isteyeceklerini tahmin ediyorum. Oyunun ekranları anlık gelişmeleri ve sürprizleri izlenebilecek esneklikte tasarlanmalıdır.

Ticari başarı şansının; reklam ve sponsorluklarla çok büyük olabileceğini siz de tahmin edersiniz zaten.

Şimdilik bu kadar, vaktim oldukça fikir eklemeye devam ederim umuyorum.


Son derece orjinal, eşini benzerini görmediğim bir fikir sundunuz. Hiç bana düşünmeye fırsat vermeden tüm düşünülmesi gereken ayrıntıları düşünmüşsünüz. :) Ancak şöyle bir korkum mevcut, bu oyunu kaç kişi zevkle oynar acaba. Yani normal bir hayatta her an hasta olmamaya çalışmayı vadediyoruz üyelere. Yapımcı tarafı unutup tamamen tüketici olduğumu düşündüğümde, ben bu oyunu oynamazdım diye düşünüyorum. Ama kişisel düşünce tabi. Bu konu altına bu fikirle ilgili olumlu yorumlar gelirse kendimde bir hata var olarak görücem ve bu fikrin üzerine gidicem. :) Çok teşekkür ederim ilginiz için. Önerilerinizin devamını bekliyorum...
 

kryyltkn

Doçent
Katılım
13 Nisan 2009
Mesajlar
520
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Gerçek dünya haritası... kayıt olan kişiyi seçtiği kıtanın fethedilmemiş topraklarına atıyor 1000 tane asker 20 tane de inşaatçı falan veriyor. amaç dünyaya egemen olmak. Anlaşmalardan tut da ekonomiye kadar gerçekçilik verilebilir.
 

Slokr

Profesör
Katılım
17 Mayıs 2009
Mesajlar
2,842
Reaksiyon puanı
33
Puanları
228
Tek bir adamımız olacak evimiz olacak tarlamız olacak mmorpg gibi olacak yani.Adamımızı geliştireceğiz.Ama başka yerler alma gibi bir şey olmayacak böyle bir şey işte :D
 

aruchan.blog

Profesör
Katılım
18 Mart 2010
Mesajlar
1,638
Reaksiyon puanı
56
Puanları
228
merhaba
benim de yıllardır aklımda bi online oyun fikri var sana yazayım...ben yapamadım belki sen yaparsın...gerçi bunu NFS biraz yapmaya başladı ama elini çabuk tutabilirsin:)
evet doğru tahmin ettin...online yarış oyunu...ama NFS tarzı...güzel yanı ise şehir içinde arabanla geziyorsun...yarışlara giriyorsun...o anda online olan diğer araba sahipleriyle birebir kapışıp para kazanıyorsun...evde bilgisayar başında sanal zekaya karşı yarışmaktansa bu bence daha iyi...ama arabalar hasar görmesin yada görse bile tamiri ucuz olsun:)en nefret ettiğim oyun NFS Prostreet oyunuydu...cadde yerine pist yapmışlar bide araba arıza yapıyo tamire bi sürü para gidiyo:)
neyse işte böyle...
umarım işine yarar...
 

tetrapanazomi

Asistan
Katılım
8 Nisan 2009
Mesajlar
417
Reaksiyon puanı
26
Puanları
0
Son derece orjinal, eşini benzerini görmediğim bir fikir sundunuz. Hiç bana düşünmeye fırsat vermeden tüm düşünülmesi gereken ayrıntıları düşünmüşsünüz. :) Ancak şöyle bir korkum mevcut, bu oyunu kaç kişi zevkle oynar acaba. Yani normal bir hayatta her an hasta olmamaya çalışmayı vadediyoruz üyelere. Yapımcı tarafı unutup tamamen tüketici olduğumu düşündüğümde, ben bu oyunu oynamazdım diye düşünüyorum. Ama kişisel düşünce tabi. Bu konu altına bu fikirle ilgili olumlu yorumlar gelirse kendimde bir hata var olarak görücem ve bu fikrin üzerine gidicem. :) Çok teşekkür ederim ilginiz için. Önerilerinizin devamını bekliyorum...

Bu oyunun başarısı mikro seviyede belirlenecek rollerden çok insan seviyesindeki kişilerin canlandırılma başarısına bağlıdır. İnsan tiplemelerinin hepsinin kendine göre gerçek bir hayatı, karakteri, hayalleri, zayıf ve güçlü yanları olacak. Tipler arasında ilgi çekici olaylar, maceralar, çekişmeler ile renkli hale getirelecek.
Sağlıkla ilgili kısım, yani oyuncuların etkili olacağı bölüm ise bu insanların normal hayatlarını etkileyecek. Mesela insan katmanındaki tiplerden biri (kötü karakterli) diyelim ki birine kötülük yapmayı planlıyorken mikropların saldırısıyla hasta olup yatağa düşebilecek. Ya da delikanlı sevdiği kıza aşkını ilan edecekken aniden suratına hapşurabilecek. Bu enteresanlıklar hem oyunculara hem de izleyiciye "Bak, şu olay olacak-oluyor-oldu" şeklinde sunulmalıdır. izleyiciler için "ne olacak acaba?" merak duygusu, oyuncular için de "bu noktada etkili olmalıyım!" isteği oluşturulamadığı takdirde oyunun başarılı olması düşünülemez.
Yani oyuncunun mikrop olup tiplerden birini enfekte etmeye çalışması veya savunma hücresi olup bir tipin güçlü olmasını sağlamayı istemesi tamamen o tip ile kendi arasında kuracağı duygusal bağ ile doğru orantılıdır. Televizyon dizilerinin bu derece çok takip edilmesinin ardında yatan gerçek de budur zaten.
Tiplerin izleyici/oyuncu tarafında bir hoşluk/yakınlık veya iticilik/kınama oluşturması sayesinde (kendisiyle özdeşleştirme) yüksek izlenme oranlarına sahip olabilmektedir. Yani özetle diyeceğim 1.katman (insan katmanı) için harcanacak kurgu ve teknik tasarım emeği 2.katman (mikroorganizma) için harcanak emekten abartısız 10 kat fazla olmalıdır.

Mesela Aşkı memnu dizisindeki Behlül'ün vücuduna aids virüsü olarak girip ortalığı darmadağın etmek isteyecek bir çok insanın olabileceğini tahmin ediyorum :)

(Konuyu takip eden arkadaşların bu oyun fikri hakkında eleştirilerini bekliyorum ben de)
 

ZorhaK

Rektör
Katılım
24 Kasım 2008
Mesajlar
10,757
Reaksiyon puanı
265
Puanları
243
galdyatör oyunu oynamak isterdim ..böyle bir flasf oyun vardı .hamleler sırayla yapılıyordu.

işte şu oyun.Özgün değil ancak çok uzun zaman oynamıştım.Ve tarayıcı tabanlı oyun için uygun bir seçenek.geliştirilebilir.

nfhflk.jpg
 

kelb

Doçent
Katılım
11 Kasım 2008
Mesajlar
541
Reaksiyon puanı
6
Puanları
0
tetrapanazomi senin anlattığını ancak türkler yer. dünya çapında birşey olmalı. dizi havasında değil.
 
Üst