- Konuyu başlatan
- #31
acabuco4
Profesör
- Katılım
- 26 Ekim 2008
- Mesajlar
- 4,007
- Reaksiyon puanı
- 24
- Puanları
- 218
Bu kabullenme veya kabullenmeme meselesi değil. Yaşın konuyla zaten uzaktan veya yakından alakası yok.
Konu ile ilgili zaten alimlerimiz bir çok açıklama yapmış. O yüzden ne sen Hanefi alimlerinde daha iyi içtihat yapabilirsin ne ben.
Sırf yanlış biliyorumdur belki diye Ömer Nasuh Bilmen'in ilmihaline baktım caiz diyor. Diyanetin sitesi de keza aynı şeyi söylüyor. Yada Cübbeli Ahmet hocanın you tube de açıklamaları mevcuttur.
Örn: Kolu kırılan bir kişinin kolunda alçı varken namaz kılabilir mi? Alçıyı çıkarıp, altını yıkayamaz. Kolları dirseklere kadar yıkamak abdestin farzlarından eee ne olacak şimdi ? Kişi Allahın emrini yerini getirmeyecek mi? Dersen ki alçının üstünü meshederek kılar, o zaman dişinde dolgu olan kişi de kılar sonuç aynı.
Aşağıdaki hadisleri dikketle incelersen yukarıdaki mesajımda belirttiğim nafile namazları kılabileceğini anlarsın.
Kazaya kalmış namazları kılmak, nafile namaz kılmaktan çok daha ehemmiyetli ve çok daha uygundur. Fakat beş vakit namazın sünnetleri, kuşluk, tesbih, tahiyyetül-mescid ve evvabin namazları bundan müstesnadır. Yani bu sünnet ve nafileler, kaza namazları için terk edilmezler." 1. Mevlânâ eş-Şeyh Nızâm. el-Fetâvâl-Hindiyye. (Bulak: Matbaa-i Emiriyye, 1310), 1:125; İbni Âbidin. 1493; el-Mezahibül-Erbaa, 1:492; Halebî-i Sağîr, s.349.
Kulun kıyamet günü ilk hesaba çekileceği konu, farz namazlardır. Eğer bu tamamsa işi kolaylaşmıştır. Aksi halde, "bakın bakalım, nafileden, bir şeyi var mı?" denir. Nafile ile farz eksikleri tamamlanır"buyurmuştur. (Tirmzî, Salât,188; İbn Mâce, İkame, 202)![]()
Hz. Aişe der ki:"Resûlullah iki şey arasında muhayyer bırakıldığında, günah olmadığı sürece mutlaka en kolayını seçerdi. Günah olursa, bundan en uzak insan O, olurdu" (6) Sence Allah Resulu kurtulma olasılığı olan dişin tedavi edilmesini mi emrederdi yoksa acılar çekmemizi yada dişimizi çektirip, dişsiz kalmamızı mı isterdi.
Yada aşağıdaki ayette bizim için bir delil değilmidir?
"Allah sizin için kolaylık ister, (size) zorluk istemez." (Bakara sûresi, 2/185)
Yani kısacası din kardeşim diş dolgusu da caizdir. Bazı nafile namazları kaza borcumuz varken kılmakta.
![]()
Bu nafile namazları kaza borcu varken kılma meselesi tek bir cevap olarak kalmamış, Osman Ünlü'yü bende günlük olarak takip eden biriyim, birçok zatın ismini vermişti bi konuşmasında, onay vermeyen zatlar. Denk geldiğimde yollarım sana da.
Bu olay şunun gibi, bazı alimler namaz olmadan inanç olmaz demişler bazıları namaz düzenli kılınmasa bile inanç vardır demişler. Görüş birliğine varamamışlar.