Microsoft: DirectX 11, Vista İle Uyumlu Olacak

Nemesis

Dekan
Katılım
31 Ekim 2007
Mesajlar
7,765
Reaksiyon puanı
13
Puanları
218
Yaş
38
Daha önce verdiğimiz bir haberde önceden söylediğimiz gibi Microsoft, Gamefest 2008 etkinliğinde oyun meraklılarına ve geliştiricilere DirectX 11 API'sini tanıttı. Tanıtıma katılanların paylaştıkları bilgilere göre DirectX 11 iddia edildiği gibi sadece Windows 7 ile değil, Windows Vista ile de uyumlu olacak.
DirectX 11, hakikaten büyük yeniliklerle geliyor. Bunlardan en dikkat çekici olanı "Multi-threaded Resource Handling". Açıklayıcı olmak gerekirse bugün işlemcilerin tüm çekirdeklerini kullanan oyunlar çok az. Özellikle dört çekirdekli işlemcilerin oyun başarımına katkısının çok az olduğunu görüyoruz çünkü tüm çekirdeklerden yararlanmak oyun geliştiricilerinin kodlama sınırlarını zorlamakta. İşte bu yeni teknoloji sayesinde oyunları çok çekirdekli işlemciler için optimize etmek bir işkence olmaktan çıkacakmış. Ayrıca Intel'in de oyun yapımcılarına bu konuda oldukça destek olduğunu biliyoruz. İkinci büyük atılım ise GPU'ların bilimsel amaçlı kullanılması: Compute Shaders. Yani, Nvidia'nın GPGPU teknolojisini oldukça andırıyor. Üçüncü dikkat çekici yenilik "Tessellation". Eskiden ATI'nın kullandığı TruForm teknolojisine benzer bir şekilde, bu teknoloji nesnelere daha yuvarlak ve net hatlar vererek gerçekçi bir görüntü oluşmasını sağlıyor.
Haber kaynağında DirectX 11 uygulama programlama arayüzünün DirectX 10/10.1 sınıfı grafik işlemcilere de "bazı işlevler" ekleyeceği yazıyor ancak bunların ne gibi fonksiyonlar olduğu konusunda başka herhangi bir bilgi şimdilik mevcut değil.


Kaynak
 
Üst