AlpKutay
Öğrenci
- Katılım
- 13 Mayıs 2022
- Mesajlar
- 31
- Reaksiyon puanı
- 3
- Puanları
- 8
Mart ayındaki küresel mobil uygulamaların genel performansına bakacak olursak:
● Dil bilgisi denetleyici bir uygulama olan [Grammarly], yeni AI ürününün lansmanı için reklam çalışmalarını artırdı;
● Ramazan ayı, Arapça VOD hizmeti [Shahid] için indirme ve gelir artışını etkiledi;
● 2023 FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası başladığında, [F1TV] gelirini ikiye katladı ve gelirinin çoğu Hindistan'dan geldi;
● Proxy sunucuları [Q proxy] ve [FlyProxy] reklam çalışmalarını artırdı ve büyük ölçüde artan indirmeler elde etti
Reklama Göre En İyi 20 Uygulama
Yazı düzeltme aracı olan [Grammarly], Mart ayında reklamlarda %96 MoM artış bildirdi. Uygulama, temelinde dil bilgisi, yazım, noktalama, kelime seçimi ve stil hatalarını tespit eden bir yazım ve dil bilgisi denetleyicisidir.
Ağustos 2019'da piyasaya sürülen [Grammarly], en iyi İngilizce yazı asistanı uygulaması olarak kabul edilmektedir. Mart ortasında, uygulamanın ana şirketi, bağlamları, tercihlerinizi ve hedeflerinizi göz önünde bulunduran ve üretken bir AI olan [GrammarlyGo]'nun lansmanını duyurdu. Artan reklam çalışmaları, yeni ürünün lansmanına olan bir hazırlıktı. SocialPeta'nın Reklamveren Analizi'ne göre, uygulamanın Mart ayındaki reklam verileri şu şekilde:
● Kanada, ABD, Avustralya ve İngiltere'de reklam yaptı, dört bölgede reklamların yüzdeleri nispeten dengeliydi;
● Reklamları tıbbi, kelime, board game ve yarış alanlarında yayımlandı, her biri yaklaşık %19'luk bir paya sahipti;
● Reklam metinlerinde en sık kullanılan kelimeler "ücretsiz", "hata" ve "raporlar" idi;
● Daha iyi reklam etkileri sunan reklamlar genellikle iş yerinde yazıya odaklandı. Örneğin, bir e-postadaki yazım hatalarının kontrol edilmesi ve ardından uygulamanın birçok durumda sorunlarla nasıl başa çıkabileceğini göstermesi.
Süre: 31 Gün, Tahmini Etkileşim: 1.7 Milyon
● Reklamcılığı, Güneydoğu Asya, Kuzey Amerika ve Orta Doğu'daki birçok ülkeyi kapsamaktadır ve her ülke %1,4 ila %1,9 arasında değişen bir yüzdeye sahiptir. Açıkçası uygulama hala hedef pazarlarını arıyor denilebilir;
● Reklamları ağırlıklı olarak “tools” medyasında yayımlandı ve yaklaşık %21'lik bir paya sahipti; ardından bulmaca ve yiyecek & içecek medyası gelmekte, her biri yaklaşık %12'lik bir paya sahip olmaktaydı;
● FB Haber Akışı, ana reklam platformuydu ve yaklaşık %40'lık bir paya sahipti, ardından Instagram, Audience Network ve Messenger, her biri yaklaşık %20'lik bir paya sahipti;
● Son zamanlarda, [Monster Job Search]’ün daha etkili reklamları şu iki gruba ayrıldı: biri genellikle telefonları temizleyen 2D animasyonlu bir gösteriydi; diğeri ise AI görüntü dönüşümü, video sohbeti ve fotoğraf düzenleme gibi farklı yeteneklerini göstermeye yönelikti.
Süre: 109 Gün, Tahmini Etkileşim: 1.7 Milyon
App Store
● Ramazan boyunca insanların eğlenceye olan talebi arttıkça, Arapça VOD hizmeti [Shahid] Mart ayında indirmelerde %64 MoM artış bildirdi, bu da gelirinde %51'lik bir artışa yol açarak uygulamayı küresel olarak App Store'da en çok kazandıran 36. uygulama haline getirdi.
Google Play
● 2023 FIA Formula 1 Dünya Şampiyonası Mart ayı başlarında başladı ve resmi yayın uygulaması [F1TV]'ye çok dikkat çekti, bu da uygulamanın gelirinde %208 MoM artışa doğrudan yol açtı. Gelirinin çoğu, %55 bir oran ile Hindistan'dan geldi.
İndirmeye Göre En İyi 20 Uygulama
App Store
● Amazon tarafından küresel olarak yayınlanan bir video stream uygulaması olan [Amazon Prime Video], App Store'daki küresel indirme tablosunda 40. sırada yer aldı ve indirmeleri MoM bazında %41 arttı. İndirmelerin çoğu %31’lik bir pay ile ABD'den geldi, ardından Japonya %23'lük payıyla izledi.
Google Play
● Kasım 2022'de yayınlanan [FlyProxy], web sitelerinin engelini kaldırmaya, Wi-Fi güvenliği ve gizlilik korumasına yönelik bir uygulamadır. Uygulamanın indirmeleri Mart ayında MoM %110 arttı ve indirmelerin %76'sı Hindistan'dan geldi. Mart ayında Android'de 28 bin tekilleştirilmiş reklam ile bu yüksek indirme artışı hiç de şaşırtıcı değildi.
● [Q proxy], PRIME DIGITAL tarafından Şubat 2023'te yayınlanan bir web hızlandırıcı uygulamasıdır. Uygulamanın indirmeleri Mart ayında MoM %1195 arttı. İndirmelerin çoğu %58’lik bir pay ile Hindistan'dan geldi, ardından Pakistan %24'lük payıyla izledi.