kochevnik
Öğrenci
- Katılım
- 27 Temmuz 2022
- Mesajlar
- 3
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 1
- Yaş
- 24
Lenovo Ideapad Gaming 3 15IMH05 — Nvidia GeForce GTX 1650 Ti ekran kartı gözükmüyor/kullanılmıyor.
Cihazın bir gün aniden siyah ekran vermesi ve açılmaması üzerine fabrika ayarlarına döndürme işlemi uygulandı. Cihaz açılıyor fakat hızlı ısınıyor ve NVIDIA ekran kartı takılı değilmiş gibi davranıyor.
Aygıt Yöneticisi'nde "NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti" üzerinde sarı bir ünlem işareti var ve ayrıntılara girildiğinde hatanın kod 43 olduğu görülüyor. Aynı zamanda Görev Yöneticisi'nin "performans" sekmesinde ve DxDiag'ın "ekran" sekmesinde NVIDIA ekran kartıma dair hiçbir bilgi göremiyordum. Ayrıca sağ tık menüsünde gözükmesi gereken NVIDIA denetim manası menüsü de görünmüyordu.
Bu durumda aklıma ilk olarak sürücülerin yüklü olmayabileceği veya Windows Update'in güncellememiş olabileceği geldi, bunun üzerine birkaç hatayla karşılaşsam da (ki bu hatalar NVIDIA GeForce Experience'ın veya NVIDIA Denetim Masası'nın erişilememesi, açılmaması veya hata vermesi gibi) sürücüleri yüklemeyi başardım. Fakat bu yalnızca bilgisayarımı kapatıp açıncaya kadar Aygıt Yöneticisi'nde görünen sarı işareti kaldırıyordu, gerçekte hata çözülmüş değildi ve bilgisayarım yeniden başlatıldığında hata tekrar ortaya çıkıyordu. Sonuç olarak cihaz, ekran kartım sanki yokmuş gibi davranıyor ve bu büyük performans düşüşlerine sebep oluyor.
Bu sorunun nasıl çözülebilir, donanımla ilgili bir sorun olma ihtimali nedir ve Lenovo servisi bu durumu karşılar mı? Ne yapmalıyım?
Cihazın bir gün aniden siyah ekran vermesi ve açılmaması üzerine fabrika ayarlarına döndürme işlemi uygulandı. Cihaz açılıyor fakat hızlı ısınıyor ve NVIDIA ekran kartı takılı değilmiş gibi davranıyor.
Aygıt Yöneticisi'nde "NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti" üzerinde sarı bir ünlem işareti var ve ayrıntılara girildiğinde hatanın kod 43 olduğu görülüyor. Aynı zamanda Görev Yöneticisi'nin "performans" sekmesinde ve DxDiag'ın "ekran" sekmesinde NVIDIA ekran kartıma dair hiçbir bilgi göremiyordum. Ayrıca sağ tık menüsünde gözükmesi gereken NVIDIA denetim manası menüsü de görünmüyordu.
Bu durumda aklıma ilk olarak sürücülerin yüklü olmayabileceği veya Windows Update'in güncellememiş olabileceği geldi, bunun üzerine birkaç hatayla karşılaşsam da (ki bu hatalar NVIDIA GeForce Experience'ın veya NVIDIA Denetim Masası'nın erişilememesi, açılmaması veya hata vermesi gibi) sürücüleri yüklemeyi başardım. Fakat bu yalnızca bilgisayarımı kapatıp açıncaya kadar Aygıt Yöneticisi'nde görünen sarı işareti kaldırıyordu, gerçekte hata çözülmüş değildi ve bilgisayarım yeniden başlatıldığında hata tekrar ortaya çıkıyordu. Sonuç olarak cihaz, ekran kartım sanki yokmuş gibi davranıyor ve bu büyük performans düşüşlerine sebep oluyor.
Bu sorunun nasıl çözülebilir, donanımla ilgili bir sorun olma ihtimali nedir ve Lenovo servisi bu durumu karşılar mı? Ne yapmalıyım?