Yardım Lenovo Ideapad Gaming 3 15IMH05 Nvidia GTX 1650 Ti ekran kartı gözükmüyor

kochevnik

Öğrenci
27 Temmuz 2022
3
0
1
24
Lenovo Ideapad Gaming 3 15IMH05 — Nvidia GeForce GTX 1650 Ti ekran kartı gözükmüyor/kullanılmıyor.

Cihazın bir gün aniden siyah ekran vermesi ve açılmaması üzerine fabrika ayarlarına döndürme işlemi uygulandı. Cihaz açılıyor fakat hızlı ısınıyor ve NVIDIA ekran kartı takılı değilmiş gibi davranıyor.

Aygıt Yöneticisi'nde "NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti" üzerinde sarı bir ünlem işareti var ve ayrıntılara girildiğinde hatanın kod 43 olduğu görülüyor. Aynı zamanda Görev Yöneticisi'nin "performans" sekmesinde ve DxDiag'ın "ekran" sekmesinde NVIDIA ekran kartıma dair hiçbir bilgi göremiyordum. Ayrıca sağ tık menüsünde gözükmesi gereken NVIDIA denetim manası menüsü de görünmüyordu.

Bu durumda aklıma ilk olarak sürücülerin yüklü olmayabileceği veya Windows Update'in güncellememiş olabileceği geldi, bunun üzerine birkaç hatayla karşılaşsam da (ki bu hatalar NVIDIA GeForce Experience'ın veya NVIDIA Denetim Masası'nın erişilememesi, açılmaması veya hata vermesi gibi) sürücüleri yüklemeyi başardım. Fakat bu yalnızca bilgisayarımı kapatıp açıncaya kadar Aygıt Yöneticisi'nde görünen sarı işareti kaldırıyordu, gerçekte hata çözülmüş değildi ve bilgisayarım yeniden başlatıldığında hata tekrar ortaya çıkıyordu. Sonuç olarak cihaz, ekran kartım sanki yokmuş gibi davranıyor ve bu büyük performans düşüşlerine sebep oluyor.

Bu sorunun nasıl çözülebilir, donanımla ilgili bir sorun olma ihtimali nedir ve Lenovo servisi bu durumu karşılar mı? Ne yapmalıyım?
 

Ekli dosyalar

  • 1.png
    1.png
    165.5 KB · Görüntüleme: 125
  • 2.png
    2.png
    132.9 KB · Görüntüleme: 97

EFI Shell

Süper Moderatör
Süper Moderatör
9 Ağustos 2018
19,424
33
19,138
5,258
18
Lenovo Ideapad Gaming 3 15IMH05 — Nvidia GeForce GTX 1650 Ti ekran kartı gözükmüyor/kullanılmıyor.

Cihazın bir gün aniden siyah ekran vermesi ve açılmaması üzerine fabrika ayarlarına döndürme işlemi uygulandı. Cihaz açılıyor fakat hızlı ısınıyor ve NVIDIA ekran kartı takılı değilmiş gibi davranıyor.

Aygıt Yöneticisi'nde "NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti" üzerinde sarı bir ünlem işareti var ve ayrıntılara girildiğinde hatanın kod 43 olduğu görülüyor. Aynı zamanda Görev Yöneticisi'nin "performans" sekmesinde ve DxDiag'ın "ekran" sekmesinde NVIDIA ekran kartıma dair hiçbir bilgi göremiyordum. Ayrıca sağ tık menüsünde gözükmesi gereken NVIDIA denetim manası menüsü de görünmüyordu.

Bu durumda aklıma ilk olarak sürücülerin yüklü olmayabileceği veya Windows Update'in güncellememiş olabileceği geldi, bunun üzerine birkaç hatayla karşılaşsam da (ki bu hatalar NVIDIA GeForce Experience'ın veya NVIDIA Denetim Masası'nın erişilememesi, açılmaması veya hata vermesi gibi) sürücüleri yüklemeyi başardım. Fakat bu yalnızca bilgisayarımı kapatıp açıncaya kadar Aygıt Yöneticisi'nde görünen sarı işareti kaldırıyordu, gerçekte hata çözülmüş değildi ve bilgisayarım yeniden başlatıldığında hata tekrar ortaya çıkıyordu. Sonuç olarak cihaz, ekran kartım sanki yokmuş gibi davranıyor ve bu büyük performans düşüşlerine sebep oluyor.

Bu sorunun nasıl çözülebilir, donanımla ilgili bir sorun olma ihtimali nedir ve Lenovo servisi bu durumu karşılar mı? Ne yapmalıyım?
DDU ile NVIDIA sürücüsünü kaldırıp, tekrar yükleyin sürücüyü. Bunu bir deneyin.
 

kochevnik

Öğrenci
27 Temmuz 2022
3
0
1
24
Yeni mi oldu yoksa cihazı aldığınızdan beri mi böyle?
Bir süredir bu sorunu yaşıyorum aslında Lenovo desteğine yazdım fakat geri dönüş almadım henüz, cihazı alalı 1.5 sene kadar oluyor sorun birkaç aydır var.
Mesaj otomatik birleştirildi:

DDU ile NVIDIA sürücüsünü kaldırıp, tekrar yükleyin sürücüyü. Bunu bir deneyin.
Ekteki ikinci görsel DDU ile NVIDIA sürücüsünü kaldırıp geri yükledikten sonra denetim masasının bana verdiği bir hataydı. Bunu eklemeyi unutmuşum, kusura bakmayın.
 

kochevnik

Öğrenci
27 Temmuz 2022
3
0
1
24
1.5 sene ise garanti bitmemiş demektir yolla garantiye
Garanti merkezleri İstanbul'da, kargoyla göndermem gerekir ve buna biraz çekiniyorum.
Ayrıca 2 gündür kendilerine yazıyorum destek merkezlerinden fakat umursanmıyorum.
Herhalde arayıp anlatmam gerekecek derdimi.
Teşekkürler.
 

Yahya7760

Asistan
Cezalı
19 Ocak 2021
212
90
28
17
Garanti merkezleri İstanbul'da, kargoyla göndermem gerekir ve buna biraz çekiniyorum.
Ayrıca 2 gündür kendilerine yazıyorum destek merkezlerinden fakat umursanmıyorum.
Herhalde arayıp anlatmam gerekecek derdimi.
Teşekkürler.
Siz bilirsiniz ama uzaktan pek muhattap alan olmaz
 
Üst