Laptop alacaklar dikkat, Teknorya'dan uzak durun!

Bu konuyu okuyanlar

turgutsalgin

Asistan
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
232
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43
Trendyol üzerinden Teknorya mağazasından 2 ay önce HP Pavilion oyuncu laptobu aldım. Fakat aldıktan iki üç hafta sonra laptop ekranında ghost screen sorunu başladı. Mağazayı arayıp değişim talep ettim. Demelerine göre benim bu ürünü değiştirme ve iade hakkım yokmuş. Sadece ücretsiz onarım isteme hakkım varmış. Ürünler satıldıktan sonra onların sorumluluğundan çıkıyormuş. İade istersem HP servisine iade isteyerek göndermeliymişim, eğer onlar büyük bir sorun görüp kabul ederlerse anca o zaman iade edebilirmişim. Halbuki kanunlar böyle demiyor.

Başta yasal haklarımı çok bilmediğimden ben de mecbur garantiye göndermek zorunda kaldım. İlk seferinde suçu işletim sistemine atıp ekrana bakmamışlar bile. Neyse laptop bana geri geldi. Baktım hala aynı değişen bişe yok. Sinirlendim arayıp tekrar kayıt oluşturdum. Bu sefer Linux yükleyip gönderdim ve masaüstüne bilmeyen birine anlatır gibi sorunu nasıl test edeceklerini ve ne yapabileceklerini anlatan bir duvar kağıdı ayarladım. Bu sefer sonunda ekranı değiştirtebildim ve ürün elime ulaştı. Ekran değiştiği için içimde bir kuşku yoktu aslında. Sonra laptobu açtım ve sorunun düzeldiğini gördüm.

Buraya kadar herşey güzel. Daha sonra siyah ekrana geçince farkettim ki sanki ekranın köşelerini delmişlerde tüm ışık ekranın ortasına sızıyor. Yani çok aşırı ışık sızdırıyordu. Bunu görünce sinirim bozuldu. Ve ardından ekranın tam ortasında ölü piksel farkettim. Ondan sonra zaten kafayı yedim. Bir sorun düzelttiler, iki sorun açtılar. Malesef 3.kez göndermek zorunda kaldım. Bu sorunun daha önce olmadığını, ekran değiştikten sonra olduğunu ısrarla söyledim.Tekrar bana geldiğinde ise cihazda hiçbir işlem yapmamışlar. Açıklamasında ise "Işık sızması bir sorun değildir" yazılmış. Tüm bu işlemler 40-45 gün civarı sürdü. Ben artık sinir krizi geçirdim. Garantiyle falan uğraşacak halim yok ve gittim tekrar Teknorya'yı aradım ve durumu anlattım. Fakat beni bir gelip dövmedikleri kaldı. Öyle sert konuşuyorlar ki sanki tüm suç bendeymiş gibi.

Sonuç olarak ne değişim yapabildim ne de iade edebildim. Şimdilik bu şekilde kullanmak zorunda kaldım. Bunlar sinir bozan sorunlar olduğu için laptobun suratına dahi bakamıyorum artık. Mecbur mönitör ile kullanıyorum. Araştırdığım zaman bu mağazayla benzer sorunlar yaşayan bir çok kişi gördüm. Daha sonra Tüketici Hakları'na başvurup detaylı bir şekilde durumu anlattım. Şimdilik sonucu bekliyorum. İnşallah hakkımı alırım.

Yaşadığım bu deneyimi sizlerle paylaşmak istedim. Laptop alacak arkadaşlar lütfen dikkatli olalım. Böyle sahtekarlardan uzak durun.
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,061
Puanları
113
Sizin hatanız biraz da. Zamanında satıcıyı araya sokmadan Trendyola iade edecektiniz geri gönderirlerse de sadece Trendyol ile konuşacaktınız.

Ben de bir kamera almıştım tuşu bozuktu.
Satıcının numarasını hiçbir yerde bulamadım.
İsminden yola çıkarak da bulamadım.
En sonunda Trendyol a gönderdim.
Ama iade kabul edilmemiş bana geri gelecekmiş dedim sebep?
Sonra birkaç gün daha aradım bir baktılar ki iade olmuş paranın hesaba geçmesini bekliyormuşuz.
 

wittroc

44
Katılım
15 Kasım 2020
Mesajlar
6,323
Çözümler
36
Reaksiyon puanı
11,155
Puanları
113
Yaş
20
Daha birkaç saat önce Teknorya'nın HP Pavilion yorumlarını okudum. Herkes şikayetçi, istisnasız herkes.
 

turgutsalgin

Asistan
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
232
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43
Sizin hatanız biraz da. Zamanında satıcıyı araya sokmadan Trendyola iade edecektiniz geri gönderirlerse de sadece Trendyol ile konuşacaktınız.

Ben de bir kamera almıştım tuşu bozuktu.
Satıcının numarasını hiçbir yerde bulamadım.
İsminden yola çıkarak da bulamadım.
En sonunda Trendyol a gönderdim.
Ama iade kabul edilmemiş bana geri gelecekmiş dedim sebep?
Sonra birkaç gün daha aradım bir baktılar ki iade olmuş paranın hesaba geçmesini bekliyormuşuz.
İade işlemini sanırım 14 gün içinde yapabiliyorsunuz. 3 hafta oldu ve ben ayıplı olan ürünü iade etmek istedim. Bu durumda satıcı ile muhattap olmam gerekiyor diye biliyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Daha birkaç saat önce Teknorya'nın HP Pavilion yorumlarını okudum. Herkes şikayetçi, istisnasız herkes.
Malesef öyle :(
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,061
Puanları
113
İade işlemini sanırım 14 gün içinde yapabiliyorsunuz. 3 hafta oldu ve ben ayıplı olan ürünü iade etmek istedim. Bu durumda satıcı ile muhattap olmam gerekiyor diye biliyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Malesef öyle :(
Evet ben 14 gün içinde sandım.
 

lordare

Moderatör
Moderatör
Katılım
4 Eylül 2012
Mesajlar
3,041
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,747
Puanları
113
İade işlemini sanırım 14 gün içinde yapabiliyorsunuz. 3 hafta oldu ve ben ayıplı olan ürünü iade etmek istedim. Bu durumda satıcı ile muhattap olmam gerekiyor diye biliyorum.
Satıcı hasarlı laptop gönderdi 14 gün içinde iade yapamıyorum asus yetkili servisinden rapor almanız gerekiyor vs diye oyalıyorlar o zamana kadar 14 gün geçecek
 

general.027

Öğrenci
Katılım
3 Aralık 2021
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
Yaş
33
Alışveriş yapılmayacak bir firma en ufak pürüzde sorumluluk almıyorlar kapalı olan bir kutuyu açmadan hasarlı mı yeni mi eski mi olduğunu nerden bileceksiniz dıştan bakıldığında sorun olmayan kutu içini açınca kırık çıktı hiç bir şekilde iade kabul etmiyorlar müşteriyi mağdur ediyorlar kolay para kazanan bir işletme kesinlikle alışveriş yapmayın ağrımayan başınızı ağrıtmayın...
 
Üst