turgutsalgin
Asistan
- Katılım
- 7 Aralık 2020
- Mesajlar
- 232
- Reaksiyon puanı
- 119
- Puanları
- 43
Trendyol üzerinden Teknorya mağazasından 2 ay önce HP Pavilion oyuncu laptobu aldım. Fakat aldıktan iki üç hafta sonra laptop ekranında ghost screen sorunu başladı. Mağazayı arayıp değişim talep ettim. Demelerine göre benim bu ürünü değiştirme ve iade hakkım yokmuş. Sadece ücretsiz onarım isteme hakkım varmış. Ürünler satıldıktan sonra onların sorumluluğundan çıkıyormuş. İade istersem HP servisine iade isteyerek göndermeliymişim, eğer onlar büyük bir sorun görüp kabul ederlerse anca o zaman iade edebilirmişim. Halbuki kanunlar böyle demiyor.
Başta yasal haklarımı çok bilmediğimden ben de mecbur garantiye göndermek zorunda kaldım. İlk seferinde suçu işletim sistemine atıp ekrana bakmamışlar bile. Neyse laptop bana geri geldi. Baktım hala aynı değişen bişe yok. Sinirlendim arayıp tekrar kayıt oluşturdum. Bu sefer Linux yükleyip gönderdim ve masaüstüne bilmeyen birine anlatır gibi sorunu nasıl test edeceklerini ve ne yapabileceklerini anlatan bir duvar kağıdı ayarladım. Bu sefer sonunda ekranı değiştirtebildim ve ürün elime ulaştı. Ekran değiştiği için içimde bir kuşku yoktu aslında. Sonra laptobu açtım ve sorunun düzeldiğini gördüm.
Buraya kadar herşey güzel. Daha sonra siyah ekrana geçince farkettim ki sanki ekranın köşelerini delmişlerde tüm ışık ekranın ortasına sızıyor. Yani çok aşırı ışık sızdırıyordu. Bunu görünce sinirim bozuldu. Ve ardından ekranın tam ortasında ölü piksel farkettim. Ondan sonra zaten kafayı yedim. Bir sorun düzelttiler, iki sorun açtılar. Malesef 3.kez göndermek zorunda kaldım. Bu sorunun daha önce olmadığını, ekran değiştikten sonra olduğunu ısrarla söyledim.Tekrar bana geldiğinde ise cihazda hiçbir işlem yapmamışlar. Açıklamasında ise "Işık sızması bir sorun değildir" yazılmış. Tüm bu işlemler 40-45 gün civarı sürdü. Ben artık sinir krizi geçirdim. Garantiyle falan uğraşacak halim yok ve gittim tekrar Teknorya'yı aradım ve durumu anlattım. Fakat beni bir gelip dövmedikleri kaldı. Öyle sert konuşuyorlar ki sanki tüm suç bendeymiş gibi.
Sonuç olarak ne değişim yapabildim ne de iade edebildim. Şimdilik bu şekilde kullanmak zorunda kaldım. Bunlar sinir bozan sorunlar olduğu için laptobun suratına dahi bakamıyorum artık. Mecbur mönitör ile kullanıyorum. Araştırdığım zaman bu mağazayla benzer sorunlar yaşayan bir çok kişi gördüm. Daha sonra Tüketici Hakları'na başvurup detaylı bir şekilde durumu anlattım. Şimdilik sonucu bekliyorum. İnşallah hakkımı alırım.
Yaşadığım bu deneyimi sizlerle paylaşmak istedim. Laptop alacak arkadaşlar lütfen dikkatli olalım. Böyle sahtekarlardan uzak durun.
Başta yasal haklarımı çok bilmediğimden ben de mecbur garantiye göndermek zorunda kaldım. İlk seferinde suçu işletim sistemine atıp ekrana bakmamışlar bile. Neyse laptop bana geri geldi. Baktım hala aynı değişen bişe yok. Sinirlendim arayıp tekrar kayıt oluşturdum. Bu sefer Linux yükleyip gönderdim ve masaüstüne bilmeyen birine anlatır gibi sorunu nasıl test edeceklerini ve ne yapabileceklerini anlatan bir duvar kağıdı ayarladım. Bu sefer sonunda ekranı değiştirtebildim ve ürün elime ulaştı. Ekran değiştiği için içimde bir kuşku yoktu aslında. Sonra laptobu açtım ve sorunun düzeldiğini gördüm.
Buraya kadar herşey güzel. Daha sonra siyah ekrana geçince farkettim ki sanki ekranın köşelerini delmişlerde tüm ışık ekranın ortasına sızıyor. Yani çok aşırı ışık sızdırıyordu. Bunu görünce sinirim bozuldu. Ve ardından ekranın tam ortasında ölü piksel farkettim. Ondan sonra zaten kafayı yedim. Bir sorun düzelttiler, iki sorun açtılar. Malesef 3.kez göndermek zorunda kaldım. Bu sorunun daha önce olmadığını, ekran değiştikten sonra olduğunu ısrarla söyledim.Tekrar bana geldiğinde ise cihazda hiçbir işlem yapmamışlar. Açıklamasında ise "Işık sızması bir sorun değildir" yazılmış. Tüm bu işlemler 40-45 gün civarı sürdü. Ben artık sinir krizi geçirdim. Garantiyle falan uğraşacak halim yok ve gittim tekrar Teknorya'yı aradım ve durumu anlattım. Fakat beni bir gelip dövmedikleri kaldı. Öyle sert konuşuyorlar ki sanki tüm suç bendeymiş gibi.
Sonuç olarak ne değişim yapabildim ne de iade edebildim. Şimdilik bu şekilde kullanmak zorunda kaldım. Bunlar sinir bozan sorunlar olduğu için laptobun suratına dahi bakamıyorum artık. Mecbur mönitör ile kullanıyorum. Araştırdığım zaman bu mağazayla benzer sorunlar yaşayan bir çok kişi gördüm. Daha sonra Tüketici Hakları'na başvurup detaylı bir şekilde durumu anlattım. Şimdilik sonucu bekliyorum. İnşallah hakkımı alırım.
Yaşadığım bu deneyimi sizlerle paylaşmak istedim. Laptop alacak arkadaşlar lütfen dikkatli olalım. Böyle sahtekarlardan uzak durun.