Kuran'da hesap hatası var mıdır?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

orcagada

Doçent
Katılım
8 Temmuz 2007
Mesajlar
521
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Saha bey,

Lütfen yazdığınız önermeyi tekrar okuyun. Hacıcavcav arkadaşın zaten yanlıştır dediği şeyi ispat etmiş olduğunuzun farkında değilsiniz ve işin ilginci bunu bizden daha iyi bir şekilde yapmışsınız. Sonuçlar sizin hesaplamalarınızda da yanlış ki zaten sorun da bu eşitlik sağlanamıyor, bütüne ulaşılamıyor.

Burada konu adalet değil, sadece matematik olarak olması mümkün olmayan bir önermenin kuranda neden olduğu ve buradaki hesapla bir mirasın paylaştırılamayacağını anlayan halife ömerin avliye metodunu şeriata sokması.

Ayrıca "1" konusunda bir takıntı yok burada "1" den kasıt eldekinin tümü demektir. Ama görüldüğü üzere kurandaki önerme bu parayı söz konusu hak sahiplerine düzgün olarak dağıtamıyor.

Bu sorunun cevabını Sayın Pisho ile ortak cevaplayabilirsiniz,sanırım matematikçi kendileri,soru da yabancı değil Hacıcavcav kardeşin sorusu;

Bir adam öldü ve geride üç kız evlat, bir ana, bir baba ve eşini bıraktı bana 120 bin ytl yi hak sahiplerine ayetlerde bahsedildiği gibi dağıtılabildiğini ispatlayın.

Bak bahsettiğimiz ayet(nisa-4-11) nasıl bitmiş:
...Bunlar Allah tarafından konmuş farzlardır. Şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir.

Eğer önermendeki artan 5/24 oranın nisa 8 de yazan;"Miras taksimi yapılırken uzak akraba, yetimler ve yoksullar da orada hazır bulunuyorlarsa, hem onlara ondan bir miktar verin, hem de gönül alıcı sözler söyleyin." de dediği gibi haklı çıkarmak istiyorsan bu kimselere verilecek oranın ve bunun zorunluluğunu gösterir ayeti de göstermeni rica edeceğim.

Ve şunu da unutmayın eğer fakire fukaraya bir şeyler bırakmak gibi bir kaygısı olsaydı bunu ayette her zaman övündüğü gibi apaçık anlatabilirdi. Zaten nisa 8 de eğer orada hazır bulunuyorlarsa demiş yani bu da şartlıdır kesin değil.Orada çeşitli sebeplerden bulunamayan akrabaların hakkının yeneceği aşikardır.Dolayısıyla bu durum müşküle düşülmesin,sonradan kimse hak iddia etmesin diye düşünülerek kesin olarak pay oranıyla hükme bağlanamamıştır.

Buna da bakmayı unutma:
Nisa 13:”İşte bütün bu hükümler, Allah'ın çizdiği sınırlardır.(...)

Herşey bir yana madem buradaki paylandırma kusursuzdu da avliye metoduna neden ihtiyaç duyuldu?


Tanrının sınırlarını aşmak size ters gelmeli.

İyi geceler…

 

gokhankayaci

Doçent
Katılım
28 Şubat 2007
Mesajlar
550
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
arkadaşım o maddeler nasıl maddelerdir aşalayıcı üsşupla nasıl yazabiliyorsun bunları ? inanmıyorsan saygı duymanı beklerim.

Bu arada birşeye inanmak için mantık ve matematiksel bir doğru gerekmez. herkez istediği şeye inanabilir kimse yargılayamaz sadece saygı duyar. Tabi kişilik sahibi birisiyse.
 

Galileo

Öğrenci
Katılım
29 Mart 2008
Mesajlar
97
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
dnzz dedi ki:
konulara kilit atmak ne kadar kolay dı mı.... hımm ben burda sıkıstım kılıt lutfen. guzel taktıkmıs bende sıkıstıgım yerde kılıt ısteyecegm

kardeşim ben niye sıkışayım konuyu benmi açtım :) ben sadece tartışma konusu olmasın diye söylemiştim beni baglamaz birşeyleri isteyip istememek herkezin tercihidir saygı duyarım
 

saha

Asistan
Katılım
12 Mart 2008
Mesajlar
123
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Sayın orcagada :

Ateist,ler feraiz ilmini bilmediği için böyle yanlış hesap yapıyor. Önce feraiz ilmine göre hesabı yapalım, sonra gerekçelerini bildirelim. Feraiz ilmine göre, feraiz programları yapılmıştır.

3 KIZ + 1 ANA + 1 BABA + 1 ZEVCE varsa, Kızların her biri, 16/ 81 hisse alır. Üç tanesi 48/81 ini alır. Anne, 12/ 81, baba, 12/81, zevce, 9/ 81 alır. 48 +12+12+9 = 81 eder.

Ateistler avl nedir bunu bilmiyorlar. S. Ebediyye kitabında avl bahsi şöyle anlatılıyor:
Meselâ, zevce ve ana ve iki kız kardeş ve anadan iki kız kardeş bulunduğu zaman, mîrâs on ikiye taksîm edilip, zevceye üç hisse, anaya iki hisse, iki kız kardeşe sekiz hisse [her birine dört hisse], ana bir kız kardeşe dört hisse [her birine ikişer hisse] verilir ki, hisseler mecmû’u 17 oluyor. Şu hâlde, meselenin aslı on yediye (Avl) etti denir ve mîrâs on yediye taksîm edilir.

Mesela, zevc ve beş kız kardeş bulunduğu zaman, meselenin aslı altıdan ise de, hisselerin toplamı yediye avl ediyor [yani hisselerin toplamı yedi oluyor] ve beş kız kardeşe, dört hisse düşüyor. Dört hisse, beş kız kardeşe bölünemeyeceği için, meselenin aslı, 5 x 7 = 35 olur. Beş kıza, [4 x 5 = 20] yirmi hisse verilir. Zevc, [3 x 5 = 15] on beş hisse alır.

Fetâvâ-yı Hindiyye)de diyor ki, meyyitenin zevci, kız kardeşi ve babadan kız kardeşi olsa, zevc yarısını ve kız kardeş de yarısını, babadan kız kardeş altıda birini alıp, meselenin aslı, altıdan yediye avl eder. Babadan erkek kardeş de bulunsaydı, babadan kız kardeşi, farz hissesinden düşürüp asabe yapardı. Zevcden ve kız kardeşten geriye bir şey kalmadığı için, babadan kız kardeş, hiçbir şey alamazdı.

Avl: Meyyitin oğlu yoksa, zevc ve zevce, kız ve kardeşler olursa, avl durumu gündeme gelmekte ve hisse sayısı otomatik yükselmektedir.


Bununla ilgili örnekler:

1 zevc 3/7, 2 tane kız kardeş - her biri 2/7 Ortak payda 6 idi, fakat avl ederek 7 oldu. Ortak payda = 6, Toplam 7 hisse. Meselenin aslı 6 dan ise de hisselerin toplamı 7 ye avl ediyor. Yani hisselerin toplamı 7 oluyor.

1 zevce 3/17, 2 tane kız kardeş - her biri 4/17, 2 tane anadan kardeş - her biri 2/17
1 ana 2/17 Ortak payda 12 idi, fakat avl ederek 17 oldu. Ortak payda = 12 toplam 17
1 zevc 9/21, 6 kız kardeş - her biri 2/21, Ortak payda 18 idi, ama avl ederek 21 oldu.
1 zevc 21/49, 7 kız kardeş - her biri 4/49, Ortak payda 42 idi, fakat avl ederek 49 oldu.


Esen kalın
 

Cem

Profesör
Katılım
23 Ağustos 2006
Mesajlar
1,028
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
orcagada dedi ki:
Bir adam öldü ve geride üç kız evlat, bir ana, bir baba ve eşini bıraktı bana 120 bin ytl yi hak sahiplerine ayetlerde bahsedildiği gibi dağıtılabildiğini ispatlayın.Eğer tövbe edip müslüman olmazsam.... (aklınıza ne geliyorsa)

müslüman olman bu sorunun cevabına bağlıysa sen başka bir soruda sıkıştığında yine ...(aklıma bişi gelmedi) olursun, iyisi mi sen böyle kritik bir karara varmak istiyorsan forum köşelerinde kayıp arkadaşın hacicavcav gibi ara(n)ma, git "müslüman olacağım ama bana bu sorunun cevabını verir misiniz' sayın yaşar nuri öztürk veya Cevat Akşit veya Fethullah Gülen veya veya veya de! yoksa böyle karışık bir soruda müslüman oldum sanarsan yarın karmakarışık bir müslüman olursun... samimi ol yani,"müslüman olmazsam aklınıza ne geliyorsa" bu ne ya... böyle diyen adam müslüman olsa kendi bişi kazanmazken bize vaat ettiğin "aklınıza ne geliyorsa" kime ne kazandırır? sen böyle kal. bu zihniyetten kurtulursan böyle kalma, yazık olur sonuna...

ha birde bahsettiğin o miras durumu başına gelirse onunda çözümü bulunur merak etme, hele bir gerçekleşsin bak nasıl halloluyor...
 

orcagada

Doçent
Katılım
8 Temmuz 2007
Mesajlar
521
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
cems dedi ki:
orcagada dedi ki:
Bir adam öldü ve geride üç kız evlat, bir ana, bir baba ve eşini bıraktı bana 120 bin ytl yi hak sahiplerine ayetlerde bahsedildiği gibi dağıtılabildiğini ispatlayın.Eğer tövbe edip müslüman olmazsam.... (aklınıza ne geliyorsa)

müslüman olman bu sorunun cevabına bağlıysa sen başka bir soruda sıkıştığında yine ...(aklıma bişi gelmedi) olursun, iyisi mi sen böyle kritik bir karara varmak istiyorsan forum köşelerinde kayıp arkadaşın hacicavcav gibi ara(n)ma, git "müslüman olacağım ama bana bu sorunun cevabını verir misiniz' sayın yaşar nuri öztürk veya Cevat Akşit veya Fethullah Gülen veya veya veya de! yoksa böyle karışık bir soruda müslüman oldum sanarsan yarın karmakarışık bir müslüman olursun... samimi ol yani,"müslüman olmazsam aklınıza ne geliyorsa" bu ne ya... böyle diyen adam müslüman olsa kendi bişi kazanmazken bize vaat ettiğin "aklınıza ne geliyorsa" kime ne kazandırır? sen böyle kal. bu zihniyetten kurtulursan böyle kalma, yazık olur sonuna...

ha birde bahsettiğin o miras durumu başına gelirse onunda çözümü bulunur merak etme, hele bir gerçekleşsin bak nasıl halloluyor...

Şiir okuma Cems efendi,

Hesabını kitabını görelim.Lafı nerenden anladın belli direk belden aşağı çalıştırmışsın daracık dimağını.
 

orcagada

Doçent
Katılım
8 Temmuz 2007
Mesajlar
521
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
saha dedi ki:
Sayın orcagada :

Ateist,ler feraiz ilmini bilmediği için böyle yanlış hesap yapıyor. Önce feraiz ilmine göre hesabı yapalım, sonra gerekçelerini bildirelim. Feraiz ilmine göre, feraiz programları yapılmıştır.

3 KIZ + 1 ANA + 1 BABA + 1 ZEVCE varsa, Kızların her biri, 16/ 81 hisse alır. Üç tanesi 48/81 ini alır. Anne, 12/ 81, baba, 12/81, zevce, 9/ 81 alır. 48 +12+12+9 = 81 eder.

Ateistler avl nedir bunu bilmiyorlar. S. Ebediyye kitabında avl bahsi şöyle anlatılıyor:
Meselâ, zevce ve ana ve iki kız kardeş ve anadan iki kız kardeş bulunduğu zaman, mîrâs on ikiye taksîm edilip, zevceye üç hisse, anaya iki hisse, iki kız kardeşe sekiz hisse [her birine dört hisse], ana bir kız kardeşe dört hisse [her birine ikişer hisse] verilir ki, hisseler mecmû’u 17 oluyor. Şu hâlde, meselenin aslı on yediye (Avl) etti denir ve mîrâs on yediye taksîm edilir.

Mesela, zevc ve beş kız kardeş bulunduğu zaman, meselenin aslı altıdan ise de, hisselerin toplamı yediye avl ediyor [yani hisselerin toplamı yedi oluyor] ve beş kız kardeşe, dört hisse düşüyor. Dört hisse, beş kız kardeşe bölünemeyeceği için, meselenin aslı, 5 x 7 = 35 olur. Beş kıza, [4 x 5 = 20] yirmi hisse verilir. Zevc, [3 x 5 = 15] on beş hisse alır.

Fetâvâ-yı Hindiyye)de diyor ki, meyyitenin zevci, kız kardeşi ve babadan kız kardeşi olsa, zevc yarısını ve kız kardeş de yarısını, babadan kız kardeş altıda birini alıp, meselenin aslı, altıdan yediye avl eder. Babadan erkek kardeş de bulunsaydı, babadan kız kardeşi, farz hissesinden düşürüp asabe yapardı. Zevcden ve kız kardeşten geriye bir şey kalmadığı için, babadan kız kardeş, hiçbir şey alamazdı.

Avl: Meyyitin oğlu yoksa, zevc ve zevce, kız ve kardeşler olursa, avl durumu gündeme gelmekte ve hisse sayısı otomatik yükselmektedir.


Bununla ilgili örnekler:

1 zevc 3/7, 2 tane kız kardeş - her biri 2/7 Ortak payda 6 idi, fakat avl ederek 7 oldu. Ortak payda = 6, Toplam 7 hisse. Meselenin aslı 6 dan ise de hisselerin toplamı 7 ye avl ediyor. Yani hisselerin toplamı 7 oluyor.

1 zevce 3/17, 2 tane kız kardeş - her biri 4/17, 2 tane anadan kardeş - her biri 2/17
1 ana 2/17 Ortak payda 12 idi, fakat avl ederek 17 oldu. Ortak payda = 12 toplam 17
1 zevc 9/21, 6 kız kardeş - her biri 2/21, Ortak payda 18 idi, ama avl ederek 21 oldu.
1 zevc 21/49, 7 kız kardeş - her biri 4/49, Ortak payda 42 idi, fakat avl ederek 49 oldu.


Esen kalın

Yani sayın Saha,

Nisa 11-12 yanlış doğrusu da avliye hesabı dediniz yine.

Anlamıyorum ki aynı şeyi biz söyleyince "hadi ordan dinsiz", siz söyleyince "allah birşeyler biliyordur".

Bizde aynı şeyi söylüyoruz.Anlayın artık eğer avliye olmazsa bu mirasın paylaştırılması imkansız ancak avliye halife ömerin icadı yani kuranda yok,kurandaki hesap yanlış.

iyi günler...
 

Cem

Profesör
Katılım
23 Ağustos 2006
Mesajlar
1,028
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
orcagada dedi ki:
cems dedi ki:
orcagada dedi ki:
Bir adam öldü ve geride üç kız evlat, bir ana, bir baba ve eşini bıraktı bana 120 bin ytl yi hak sahiplerine ayetlerde bahsedildiği gibi dağıtılabildiğini ispatlayın.Eğer tövbe edip müslüman olmazsam.... (aklınıza ne geliyorsa)

müslüman olman bu sorunun cevabına bağlıysa sen başka bir soruda sıkıştığında yine ...(aklıma bişi gelmedi) olursun, iyisi mi sen böyle kritik bir karara varmak istiyorsan forum köşelerinde kayıp arkadaşın hacicavcav gibi ara(n)ma, git "müslüman olacağım ama bana bu sorunun cevabını verir misiniz' sayın yaşar nuri öztürk veya Cevat Akşit veya Fethullah Gülen veya veya veya de! yoksa böyle karışık bir soruda müslüman oldum sanarsan yarın karmakarışık bir müslüman olursun... samimi ol yani,"müslüman olmazsam aklınıza ne geliyorsa" bu ne ya... böyle diyen adam müslüman olsa kendi bişi kazanmazken bize vaat ettiğin "aklınıza ne geliyorsa" kime ne kazandırır? sen böyle kal. bu zihniyetten kurtulursan böyle kalma, yazık olur sonuna...

ha birde bahsettiğin o miras durumu başına gelirse onunda çözümü bulunur merak etme, hele bir gerçekleşsin bak nasıl halloluyor...

Şiir okuma Cems efendi,

Hesabını kitabını görelim.Lafı nerenden anladın belli direk belden aşağı çalıştırmışsın daracık dimağını.
aferin orca efendi,n güzel anlamışsın şiirin anafikrini! sen belden yukarıdaki kafanı çalıştırıp anladığın zaman anlarsın şiir miymiş yoksa kallavi bir tavsiye miymiş... umarım hem geç hem güç olmaz...(aklınıza bişi gelmesin) sorunun ilk cevap aşamasında bu kadar kasılırsan cevabın tamamında heder olursun, bu öğütleri kavramaya çalış, senin için faydalı bir gerçeği ifade ettim, bu soruyla müslüman olan adam olmasın diyorum ki bu senin çoook işine gelir emin ol...
 

itsfresh

Asistan
Katılım
27 Mart 2007
Mesajlar
390
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
fenerbahceyi bu sefer hakem bile kurtaramayacak...
 

zatialim

Öğrenci
Katılım
2 Şubat 2008
Mesajlar
58
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Sayın Orcagada;
Ben hiçbirzaman hukuk kitaplarında bir cümle okuyup bunun yanlış olduğunu söylerlerse bile tartışmayı girmem.
neden mi?olayın tümünü bilmediğim içindir.
burada islam hukucusu yok.madem bu kadar kafanızı karıştıryor bu konuda gerçek bir bilgisi olan birine danışmayı denediniz mi?Sanırım hayır.
Bakın hacıcavcava yazdığım gibi eger niyetiniz kafa karıştırmaksa bu olmıyacaktır.
yok gerçekten merak ediyosanız diyanetin telefonları var.
msjıma cevap verirsen sevinirim.
 

orcagada

Doçent
Katılım
8 Temmuz 2007
Mesajlar
521
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
zatialim dedi ki:
Sayın Orcagada;
Ben hiçbirzaman hukuk kitaplarında bir cümle okuyup bunun yanlış olduğunu söylerlerse bile tartışmayı girmem.
neden mi?olayın tümünü bilmediğim içindir.
burada islam hukucusu yok.madem bu kadar kafanızı karıştıryor bu konuda gerçek bir bilgisi olan birine danışmayı denediniz mi?Sanırım hayır.
Bakın hacıcavcava yazdığım gibi eger niyetiniz kafa karıştırmaksa bu olmıyacaktır.
yok gerçekten merak ediyosanız diyanetin telefonları var.
msjıma cevap verirsen sevinirim.

Sayın Zatıalim,

Öncelikle değerli tavsiyeniz ve yazınızdaki alçak gönüllülük için teşekkürler.

Ama anlamadığınız bir nokta var o da bunun hukuksal değil matematiksel bir hata olması.İslam hukuğu üzerine benimde bilmediğim çok şey vardır muhakkak ,ancak matematikte yorum olmaz.

Niyet konusunda da şu misyonerlik saçmalığını okudukça daha çok gülesim geliyor.Kimse bu yazılarda art niyet veya güdümlülük arayarak kendine daha çok güldürmesin.Planlı bir grubun kıçı-kuyruğu falan değilim.Sadece özgür iradeli,hobi olarak dinleri araştıran biriyim.

Daha önce de yazdım yineliyorum.Kendi aklına güvenmeyen kimse benim aklımla iş yapmasın.

Tekrar konu itibariyle diyorum ki;

1-Sayın Cems haklısınız geç vakitte yazılan bir yazıydı tekrar okuyunca bana da hoş gelmedi.Ben yazımın o bölümünü düzeltiyorum.Sizde alıntı yaptığınız yerde düzeltirseniz sevinirim.Yapmazsanız da canınız sağolsun.

2-Konu sadece ve sadece matematikle alakalıdır.Yani yanlış verilen bir önerme neticesinde avliye hesabı olmaksızın nisa 11-12 de mal paylaştırmak adına verilen değerler uygulanabilir değildir.

İyi günler...
 

Thegrey

Öğrenci
Katılım
20 Mayıs 2007
Mesajlar
56
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
zatialim dedi ki:
sayın hacıcavcav;
Said Nursi tartışmasından sonra Kuran'ı Kerime geçtin.Sana sormak istediğim tek birşey var ve inan bunu gönülden soruyorum.
İnanmak istiyosunda mı bu kadar araştırma yapıyosun. yane aklın mı karışık?Eger böyle ise çok sevinirim ve her daim tartışalım doğru yolu beraberce kimseyi kırmadan birbirimize anlatalım.
yok derdin bizlerin kafasını karıştırmaksa böyle yazılar yazmana gerek yok.Çünkü başaramassın.yukardaki yazıyı okumadım. okumayada gerek yok. Sen dünya yıklıyo desende inanmam.
Bak bu yazıları insanlar yazmadı.Senin ve benim küçük beynim bu kitaptaki sırları alğılayamaz.
Bunları ne seni nede başkalarını yadırgamak için yazıyorum.Ama yapmayın.
Eger inançla ilgili bir problemin varsa tartışalım.Ama bu yalan bu gerçek tarzı konuşmalara girme.
Saygılar
+1
 

zatialim

Öğrenci
Katılım
2 Şubat 2008
Mesajlar
58
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Sayın Orcagada;
Bakın benim sorunum bunun matematiksel veya hukuksal olması değil.yarım sayfalık yazıyla bunun hesabını yapamam.
benim size sorduğum şu;bu konuyu diyanete veya bu konu hakkında derin bilgisi olan birine sorup sormadığınız.
sizin de takdirinizdirki burda tartışılan konu 4 işlemle halledilecek konular değildir.Kuran'ı Kerimdede bunun matetmatiksel işlemi ayrıntılı şeklide verilmeyecektir.Bunu Peygamberimizin sünnetlerine dayanarak çözebilecegimize inanıyorum.
size sorumu tekrar ediyorum. bu konuyu islam hukuku bilen birine veya diyanete başvurup sordunuz mu??? veya soracakmısınız?
cevaplarsanız seviniirm..
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Konuyla ilgili ayetin orijinalini bilen var mı arkadaşlar? Gördüğüm kadarıyla iddiayı ortaya atan hacıcavcav dahil kimse bilmiyor. (Ki zaten ortaya attığı iddia kopya, kendisine ait bir yazı değil.) O halde bilmediğimiz bir konuyu mu tartışıyoruz?

İkinci olarak, sevgili Orcagada, Matematik soyut bir şeydir. Dolayısıyla elle tutulur olmadığına göre, değişen şartlarda değişik souç çıkar. Çarpma işlemi örneğini defalarca verdim ama demek kimse dinlememiş.

Çarpma işlemi, iki kere ikinin dört etmesidir dersen bu çarpma işleminin tanımı olmaz. O zaman da derler ki "madem iki kere iki dört ediyor, o halde üç kere üç nasıl dokuz eder, çarpma işleminde hata var".. Ne kadar mantıklı? Matematik soyuttur ve her zaman sayılara bağlı değildir. Şartlara göre sonuçlar değişir.

Örneğin:
2x2 = 4
Burada 2 yerine (√2)[sup]2[/sup] yazabiliriz. İşlem şu hale gelir:
(√2)[sup]2[/sup]x(√2)[sup]2[/sup]=4
Burada √2 yerine ~1.4142135623730950488016887242097 yazabiliriz.
O halde işlem şu hale gelir:
(1.4142135623730950488016887242097)[sup]2[/sup][red]x[/red](1.4142135623730950488016887242097)[sup]2[/sup]=4
Burada (1.4142135623730950488016887242097)[sup]2[/sup] yerine ~1.99999999999999999999999999998 yazabiliriz. Bu durumda işlem şu hale gelir:
1.99999999999999999999999999998[red]x[/red]1.99999999999999999999999999998=4
Çarpma işlemini de yaparsak, o zaman da şu sonuç çıkar:
3.9999999999999996 = 4

Peki bu sayılar birbirlerine gerçekten eşit mi? Hayır. Peki ben Matematik bilimine aykırı bir işlem yaptım mı? Hayır. O halde gördüğün gibi, Matematik kendi içinde onlarca kabuleden ibaret olduğuna göre, onun soyut olduğunu bilmelisin. Bunun, dini ilimlerle ilgisi yok, konuya başka boyuttan yaklaşıyorum. Zaten dini boyutunu tartışamayız, ikimiz de ayetin orijinalini bilmiyoruz. Doğru mu?

Başka meşhur bir örnek daha vereyim:
Bir oku dart tahtasına atıyorsun. Diyelim ki mesafe 10 metre. Ok önce bu yolun yarısını gider. Yani 5 metre. Sonra onun da yarısını gider, 2.5 metre.. Derken derken sonsuza kadar bu işlem devam edeceğine göre ve 0 dışındaki hiç bir reel sayının 2'ye bölümü 0 etmeyeceğine göre Matematiksel olarak okun hiç bir zaman tahtaya ulaşmaması lazım. Oysa ulaşıyor. O halde Matematik yanılıyor mu? Bazı şeyleri "mış gibi kabul ediyor". "Sıfırmış gibi". Bu örnekte ortaya atılabilecek bir başka görüş de hareketin sonsuza kadar devam edeceği.. Yani ok, tahtaya ulaşabilmek için sonsuza kadar yol almak zorunda.. Ya da diğer bir iddia, okun 5 metre gitmiş olması için önce 2.5 metre gitmesi lazım, ondan önce 1.25.. derken yine sonsuza kadar sürer. O halde sen bu oku hiç atmamışsın sonucu çıkar. (Bu iddiayı ortaya attıklarında ben böyle yanıtlamıştım ve hayatımda ilk defa duyuyordum bu "meşhur" problemi.) O halde ikisi de müspet ilimlerden olan ya Fizik ya da Matematik yalan söylüyor demektir. Yalan olduğunu söylemek yerine bence soyut olduğunu söylemek daha makul.

Bir başka örnek de matematikte işlemler konusudur. Hani şöyle denilir örneğin: "a*b işlemi a*b=2a+3b şeklinde tanımlanmış olsun" gibi. Burada diyebilir misin ki a*b=a+b ya da a*b = axb ? Veya 2*2 = 10 çıkıyor diye bu işleme yanlış diyebilir misin? Hayır, gayet doğrudur. Çünkü şöyle olursa şöyle olur, böyle olursa böyle olur gibi ön koşullar ve o ön koşula göre işlemler yapılır. Şimdi ben sana a*b=2a+3b formülünü vermemiş olsaydım, sen 2*2 kaç eder bulabilir miydin? Bulamazdın. O halde İslam'ın bu konudaki önkoşulları bilmediğine göre, 2*2 'nin 4 edeceğini nereden iddia edebiliyorsun?

Sevgilerimi sunuyorum.
 

Cem

Profesör
Katılım
23 Ağustos 2006
Mesajlar
1,028
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
orcagada dedi ki:
1-Sayın Cems haklısınız geç vakitte yazılan bir yazıydı tekrar okuyunca bana da hoş gelmedi.Ben yazımın o bölümünü düzeltiyorum.Sizde alıntı yaptığınız yerde düzeltirseniz sevinirim.Yapmazsanız da canınız sağolsun.
İyi günler...
başka bişiden değil kolayıma geldiğinden canım sağolsun desem umarım alınmazsınız inşaAllah Orcagada...(kırıcı olabilecek küçük bir düzeltiyi yine de yaptığımı belirteyim)
Elmacık, cevabını daha sonra böyle bir miras konusunda olurda gerekirse kullanmak üzere saklıyorum. Emeğine sağlık.
 

orcagada

Doçent
Katılım
8 Temmuz 2007
Mesajlar
521
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Elmacık,

İnan bana bu yazıyı yazanın sen olduğuna inanamadım.Bu kadar mı katakulleye getirmek lazım sence bu hesabı.

Tamam o zaman hodri meydan yap Hacıcavcavın sorusunu nisa 11-12 ye göre.Anladım ki matematiğin de kuvvetli ben matematiğin sistematiğinden falan bahsetmiyorum ve canla başla saptırmaya çalışıyorsun.

Ayetin orjinalini bilmiyoruz ne demek bunu bir anlasam.3 ayrı meale ve diyanetin çevirisine baktım aynı daha ne zorluyorsun ki?

Açıkça durum şu kardeşim;Soruya göre tanrının kelamıyla bu insanlara bu mirası avliye kullanmadan dağıtabiliyor musun?Yoksa tanrı ömer kadar matematik bilmiyor mu?

Yapamıyorsan bin dereden su getirme.Nihayetinde tüm islam dünyası becerememiş avliyeyi kabullenmiş.Sende kabullen ömerin matematiğinin muhammedten daha iyi olduğunu olsun bitsin.

Ayrıca matematik dart örneğinde olduğu gibi konuya açıklık getirmek için yokluk anlamı taşıyan bir sayı üretmiştir.Adı da sıfır (0)'dır.Yani teoride dart tahtaya ulaşamaz gözükse de pratikte aradaki mesafe 0 seviyesine düşer.Bu durumu bile çarpıtmışsın dinamik ve statik hesaplarını tekrar düşün.Dinamikten statiğe ulaştığında okun tahtaya mesafesi sıfırdır.

Yani önermen çarpıtılmış dinamikliğin devamı ve sonsuzluğu üzerine saçma bir şekilde kurulmuş durumda.Reel değil.

...mış gibi kabullenen matematik değil senin de yaptığın gibi matematik doğru sonucu verebiliyor ama bize kolay olsun diye yaklaşık tam değerle sabitleniyor.Sen bana bu ayetteki yaklaşık tam değer kabullenmesini gösterebilir misin?

saygılar...
 

saha

Asistan
Katılım
12 Mart 2008
Mesajlar
123
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Buradan izlediğim kadarıyla avl yöntemi ile problemin çözülüyor olması geçerli cevap olarak görülmüyor.Aslında eğer problemse ve bir şekilde çözülüyorsa işlem tamamdır, amaca ulaşılmıştır ancak bu soruya takmış olan ateistlerin bekledikleri cevap problemin çözülebilir olması değil. Bir bütünün 24 parçaya bölünüp 27 parça olarak dağıtılabilmesinin matematik olarak imkansız olduğundan hareketle "HATA" sorgulaması yapıp, biz de "vay be buradaki hatayı 1400 küsür yıldır göremedik, inancımızdan vazgeçelim" mi diyecez, bilmem bunu mu beklerler.

Evet varsa eğer hata nerede veya kimlerde:

Konu, Nisa 11 ve 12. ayetlere dayanılarak 3kız,ana,baba,eşe miras paylaşımının yapılması. Aslında bazı arkadaşlar bu gibi durumlarda miras paylaşımının (payın az yada çok olduğu, paydaya denk olmadığı durumlarda) nasıl çözüldüğünü göstermişler.Fakat ateistler 27/24 eşitsizliğine takılıyorlar.

1-Eğer hata arıyorsanız hata önce matematikte!!

Mesela 1 hiçbir zaman bazı sayılara bölünemez.Ama her kes bunu böyle "KABUL EDER" Bu bir netice değil KABULLENİŞTİR.Önce buradaki hatanın düzelmesi gerek.Tabii bu hataysa nasıl düzelebileceğini matematiği "İCAD!!" edene sormak gerek:)
Matematikte olmayan sayılarla da işlem yapabilirsiniz.Mesela -1/2=-0.5 diyebilirsiniz.Şimdi bu işleme hatalı diyen var mı?Niye demiyorsunuz? Bana eksi bir tane bir "şey" gösterebilir misiniz? Matematikle ilgili buna benzer olmayan ama var kabul edilen "şey/ler!!" vardır.Şey diyorum çünkü olmayanın adı da olmaz ki. Mesela sonsuz sayısının varlığı da bir kabuldür.Çıkarın bakalım matematikten kabulleri geriye abaküs hesabı kalır:)Ancak kabuller olmazsa da matematik gelişemez.
Kısacası matematik ile realite her zaman birebir örtüşmemektedir.Dolayısı ile matematik hayatın realitesi açısından mutlak manada güvenilir değildir. Verilen örnekteki 27/24 eşitsizliği problemin çözümünü tıkaymamakta, nitekim eksiltme vaya arttırma yöntemleri ile hayatın pratiğine kendi şartları içerisinde uyarlanmaktadır.
48/81+12/81+12/81+9/81 çözümü oldukça adil bir paylaşımdır.

2-Hata, 27/24 eşitsizliğine öncelik verilmesinde:

Siz hiç şimdiye kadar gördünüz mü?Kalan bir miras matematiğe uymadı diye paylaşılamamış Mesela 1000m2 arazi 3 kişiye kalmış, onlar da "vay be 1000 3'e tam olarak bölünemiyor, kalsın!" demişler.En kötü ihtimal satarlar parasını paylaşırlar, ama bu sefer kuruşların da 3'e tam olarak bölünebileceği bir miktarı öngörürler.Hiç bir şey yapamasalar birisi 3 kuruş eksik veya fazla alır, gene yola davam!!
Burada önce görülmesi gereken paylaşmayı matematiğin YARDIMI ile İNSANLARIN yapacak olması.Yani amaç bir matematik problemindeki eşitsizlik üzerinde tıkanmak değil.Dolayısı ile mirası paylaşacak olanlar aralarındak PAYLAŞIM ORANLARINA öncelik verilir.Bu örnekte de eksiltme yöntemi ile ulaşılan sonuç mirasçıların oranları matematiğin izin verdiği!! oranda korunarak elde edilmiştir.Kısacası hata neye öncelik verileceğini doğru görmemekte.

3-Hata, bir çok "şeyin" eşit olarak bölünemeyeceğinde;

para miktar açısından belki istenilen ölçülerde paylaşılabilir (bölünebilir) ama mesela bir tarla hiç bir zaman "MATEMATİKSEL BİR EŞİTLİK" olarak bölünmez.Mutlaka, matematik adına tarafların birine az yada çok (görece) hakkı geçer.Bir tarlayı diyelim sadece 2'ye "eşit" olarak bölebilecek olan var mıdır?Pratikte mümkün müdür?

4-Hata, ayetin verdiği mesajları islama göre görememek:

"Alemleri ben yarattım" "iddiasının (haşa)" sahibi verilen örnekte ateistlerin iddia ettiği gibi basit bir matematik "hatasını " nasıl yapar? Bunu iddia edenler alemlerdeki -tabiriyle- "sıfır hata" ile bu hatayı nasıl bağdaştırabilir? En bariz örnek; genişleyen evren torisi.Daha dün vakıf olduğumuz bazı yeni bilgiler bu gün dünya üzerindeki hayatımıza kadar uzanan evrenin başlangıcındaki bir kaç saniyenin bile, temel etken olduğu yönünde.Milyarlarca yıl önce yapılan bir hesapta hiç hata yok.1400 yıl öncekinde var!! Bu noktada ateistler "siz Allah'a (yaratıcıya) inandığınız için kabulünuz bu yönde" diyebililer.Ben bu noktadan mukayese yapmıyorum.Kur'an, "herşeyi yaratan olarak" Allah'a inanmayı emreder.Bu bir insan aklının iddiası olabilir mi? Düne kadar "kaos-gelişigüzel-karışık v.b." gördüğümüz evrendeki bir çok "şey" in kendine has kuralları olan son derece hassas bir düzen, denge içerisinde olduğunu yeni yeni öğreniyoruz.1400 yıl önce bu dengeyi öngörebilen insan olabilir mi?En popüler ve alim!!! olanlar ise "madde öteden beri hep vardı" demişlerdi!!!! ve bu türden bilgisizliğe endeksli felsefe üretmişler, kitleleri de kandırmışlardı.

Netice olarak yüzyıllardır nice allameler Kur'an da hata/lar arayıp durmuşlardır ama nafile.Herşeyden önce bu bir inanç davasıdır ve bu davadaki seçiminde kişi özgürdür.Kur'an'ı da insanlar her zaman bilgileri oranında anlayabilmişlerdir.Mesela şimdiye kadar hiç bir forumda Kur'an'ı orijinal metinden okuyup, tamamına vakıf olup yorum yapabilen bir ateist görmedim.

Ateistler boş yere matematiksel bir KABULE dayalı olarak "burada eşitsizlik, dolayısı ile hata var!" diye nefes tüketmeyin.Sizlere her zaman söyleyecek sözümüz var.

 

orcagada

Doçent
Katılım
8 Temmuz 2007
Mesajlar
521
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Sevgili Saha bey,

Neden ısrarla anlamıyorsunuz.Bakın avliye adil yada değil bu konuda hiçbir sıkıntımız yok.İslamın tutumu mirası inanılmaz bir katilikle paylaştırıyor da olabilir.O da dert değil soru çok basit nisa 11-12 de yazan şekliyle Hacıcavcavın söylediği mirasçılara 120 bin Ytl'yi paylaştırmak mümkünse yapın biz de susalım.

Diğer bir konuda yine aynı şekilde mahkum bir pozisyondasınız.Muhammedden çok önce değişik uygarlıklar tanrı-denge-sonsuzluk teorieri üretmişler,yaşadığımız gezegeni tanımaya çalışmışlardır.Saat,takvim çalışmaları yapmışlar,matematik ve geometri kullanmışlardır.

Herşeyin muhammed ve islamla başladığını düşünmek bariz derecede komik bir düşüncedir.

Tekrar düşünün lütfen.

İyi akşamlar...
 

gokhankayaci

Doçent
Katılım
28 Şubat 2007
Mesajlar
550
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
offfff neyi tartışıyorsunuz arkadaşlar yok bilmem ne suresinde şöyle demiş burada böyle olmuşş.. Herkes kafasına göre dağıtsın burada kuran ı neden irdeliyorsunuz? neyi yargılıyorsunuz? bırakın insanlar nasıl isterse yapsınlar. bunu din düşmanlığına dökmek se amacınız bilmem..
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Orcagada,

Sevgili abicim, herşeyin HZ. Muhammed s.a.v. ve İslam'la başladığını söylediğimizi nereden çıkardın? Bizim adımıza fikirler üretip sonra yine kendin anti-tezler öne sürüyorsun. Bizim öyle bir iddiamız yok ki? Daha önce defalarca söyledim, Allah Muhammed'den önce de peygamberler gönderdi.

Ayrıca Matematik konusunda benim yaptığım yanlış bir hesap var mı yukarıda? Onun neresi katakulle? Gayet açık, net hesaplar yaptım, eğer bir hesap hatası yaptıysam söyle..

Ben onunla, dinden sıyırdım konuyu ama sen sıyıramamışsın. Benim orada açıklamaya çalıştığım matematiğin soyut bir bilim olduğu ve şartlara göre değiştiği idi. Şimdi sen bana metnini senin de benim de bilmediğim bir matematik sorusunun cevabını soruyorsun. Her çarpmanın sonucu aynı değildir. Tüm argümanları bilmiyorsun. Burada "İslam hukuku bilmediğin için boşuna yorum yapıyorsun" diyenlere kızmamalısın; çünkü argümanlarını bilmediğin matematik işlemini yapamazsın.

Öncelikle daha önce özel mesajda da söylediğim gibi, ben kendi adıma araştırır öğrenirim, burada açıklama zorunluluğum yok. Nitekim araştırmaya niyetliyim, ayetin orijinal Arapça metninden başlayarak. Ama senin, yukarıda benim verdiğim Matematik-Fizik karşılaştırmasını açıklama zorunluluğun var; çünkü iddia sahibi sensin. Ben de sana elindeki argümanların soyut olduğunu ve senin iddia ettiğin gibi önceden belirlilik kesinlik içermediğini ve şartlara göre mutlaka değişken olduğunu ıspatladım; ıspatımı çürütebiliyorsan buyur abicim saygıyla bekliyorum.
 

orcagada

Doçent
Katılım
8 Temmuz 2007
Mesajlar
521
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Elmacık canımın içi,

Konuyu boğuntuya getiriyorsun ve ben zaten bunu yaptığın için daha çok şaşırıyorum.

Şu halde sana diyebileceğim şey şu;iddialarında sen haklısın,matematik de fizikte soyut,ben bilmiyormuşum demek ki saygıyla dinliyorum.

Oku şu ayetin arapçasınımı okuycaksan artık.Diyanetten,Abdülbaki Gölpınarlıdan,Elmalılıdan iyi bir çeviri yapacaksın sanırım ki bu beklemeye değecek.

Sonrada sana zahmet şu parayı bir bölüştür de biz de rahatlayalım.Topla payları,eldeki verilerle dağıt ben de sana hakkını vereyim,

Kendim tez üretmiyorum kardeşim,eğer biri bana 1400 yıl önce biri bu bilgilere nasıl ulaştı bunlar yoktu derse ben de ona eski medeniyetlerde (ki muhammedin bile binlerce yıl gerisinde yaşamışlardır) cayır cayır matematik ve astronomi bilgileri vardı bunları tanrısal saymak komik olur derim.

Kareköklerle yaptığın o matematik kesin midir olayını sanırım açıkladım.İspatladın evet ama neyi ispatladın yapma lütfen zaten ilgili ayetlerde öyle karışık bir durum yok.Karekök falan lazım değil.

Ayrıca her çarpmanın sonucu aynı değildir ne demek biraz açar mısın?Ayrı sayılarla yapılan her işlem farklı sonuç verecektir bunu bilmek için alim olmak gerekmez.

Yok aynı sayılar her zaman aynı sonucu vermez gibi bir iddian olacaksa o zaman ne dediğini tekrar düşünmeni rica edeceğim.

Senin verdiğin matematik-fizik karşılaştırmasını açıklamaya gerek yok ki.Eğer O dart okundan bahsediyorsan zaten yazdım.Reel olarak sen okun dinamiğinin sonsuz olduğunu iddia edemezsin.Bu senin yazdığın zamanında çok eleştirdiğin evrim teorisi gibi bir teori sadece.Dinamik bittiği anda yani ok tahtaya saplandığında hesap sisteminin tamamı değişir,yani "devamlılık arz eder" denilemez.

Tekrar ediyorum topic deki soru bunlar değil Elmacık kardeşim,

Sen bu 120 bin lirayı ayetlerdeki gibi Hacıcavcav arkadaşın mirasçılar dediği gruba paylaştır,ben de bükemediğim bileği öpeyim.Yok aksi olursa o zaman bazı şeyleri baştan düşünmen gerektiğini anla.

İyi günler...
 

Cem

Profesör
Katılım
23 Ağustos 2006
Mesajlar
1,028
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Yani kitaplar Kitabı Allahu Teala'nın kelamından dert edine edine ölmeden bu yaşta miras derdine düşüp inananları dert sahibi yapmayı istemek ve birde üstüne "bunu cevaplayın inanayım" diyerek miras konusuyla inanacağım demek ne kadar abes ise orca kusura kalma ama her doğru cevaba verdiğin yanlış mücadele de bir o kadar abes...

Kimdi o değerli zat-ı muhterem hatırlamıyorum ama kapısını çalıp fetva soranlara cevap vermeden önce sordukları sorunun gerçekleşip gerçekleşmediğini sorarmış. (Yanılmıyorsam İmam-ı Azam Hazretleri -en azından o büyük isimlerden birisi) yani örnek atmak gerekirse;
bir adam gelip
-benim 100 koyunumdan 90'ı ölürse kalan 10 taneden zekat vermem gerekir mi?
-bu olay gerçekleşti mi?
-hayır
-o zaman gerçekleşirse gel cevabını veririm

dermiş Zat-ı muhterem.
bir durum gerçekleşmeden durum değerlendirmesi yapılmasını istemek de bir soru işareti anlayacağınız.
yoksa atımın kuyruğu şu ayete göre düşünülürse öldüğünde kısa kalabilir! amanın!. hadi bunu cevaplayın da inanayım, cevaplayamazsanız sizde inancınızı gözden geçirin bak ha ona göre!
halbuki önce bi atım olsun, sonra bi ölsün, sonra bi de kuyruğu kısa kalsın, o zaman hal çaresine bakarız. yani bırakacağın bir miras varsa orca sen git bir fetva kuruluna ve de ki "Ben Hazreti Ömer'in (R.A.) yöntemiyle değil beni yoktan Yaradan Rabbimin insan kullanım kılavuzunda belirttiği gibi olmasından yanayım. Acaba Hazreti Ömer'in (R.A.) yönteminde bir yanlışlık mı var? bu kadar mirasım var. geride üç kız evlat, bir ana, bir baba ve eşimi bırakacağım. bana 120 bin ytl yi hak sahiplerine nasıl dağıtağımı söyleyin çünkü doktorlar söyledi ben 3 güne kalmaz ölüyor muşum, dert oldu içime, derdime hal çare!"

yoksa böyle ferasetten uzak, at gözlüğü bakışıyla karalama çalışması yapmanın hele hele tutp "Kur'an'da hesap hatası var mıdır?" gibi rezil bir başlıkla insanları kışkırtmanın alemi yok. zaten cevaplara da baksan 6 sayfa olmuş soruyu sorup sıvışan Acıcavcav ve Ortacagda dan başka kimsenin hata görmediğini görebilirsin. 6 sayfa cevap almışsın ama sen başladığın yerde kalmışsın çünkü amacın zaten bizzatihi orada kalmak. neyseki bizzatihi orada kalıyorsun. sizin bu yaptığınız danimarkalı şuursuz karikatüristlerin yaptığı gibi işe bile yarıyor. her cevapla imanım artıyor. meraklanıp cevap bulanlar var. Danimarka'da ya geçen yıl ya önceki yıl en çok satan ve okunan kitabın Kur'an-ı Kerim olması bir tesadüf olmadığı gibi senin de bu soruları sorman tesadüf değil.
"Yaradan Rabbinin adına/adıyla" okursan inşaAllah sende soruların cevaplarını bulursun ve bugününü dünden daha ileri noktaya getirebilirsin.
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Orcagada, elbette topikteki soru bu değil. Ama sen "matematiğin kesinliğine dayanarak Kur'anda hesap hatası olduğunu" iddia ettin. Ben de matematiğin senin söylediğin gibi kesin olmadığını ıspatladım. O halde sorun ne?

Senin dayanağın matematikti, ben de matematiğin dayanağını kırdım.

Sonra matematiğin Muhammed ile başladığını zaten iddia eden olmadı neden "Muhammed'den önce de matematik vardı" diyorsun, yani hemfikiriz bu konuda.

Benim sana sormak istediğim bir şey var; pozitif bilimlerin tarihini araştırman. Ama ciddi bir araştırma. Örneğin yer çekimi kanununu Newton'un tek başına değil de bir arkadaşıyla birlikte bularak daha sonra arkadaşına bir tekme savurup sadece kendi bulmuş gibi göstermesini bilecek kadar derin bir araştırma. Çünkü tarihe dikkatli yaklaşmazsın bir çok yalanı gerçek sanabilirsin.

Bu araştırmanın sonucunda pozitif bilimlerin nereden ve nasıl kaynaklandığını (çıkış noktaları) bulduğun zaman bizimle de paylaş. İlgiyle dinleyeceğiz, eminim ki sen de bazı şeylere çok şaşıracaksın. :)

Ayetin çevirisi umurumda bile değil, kim çevirmiş olursa olsun. Arapça grameri ve edebiyatını iyice öğrenmem gerekiyor "yorum" sahibi olmam için. Esasen bu yorum da bir öğrenmeden ibaret, yoksa kafadan hüküm getirmek değil. Yanisi, benim onu çevirecek kadar Arapçam yok, senin de yok neden ısrarla yanlışlık var diyorsun bilmediğin şey hakkında?

İkinci olarak, Kur'anın tek başına çok fazla şey ifade etmediğini defalarca söyledik. Hacıcavcav gibi çelişki dolu bir insan bile bu gerçeği kabul ediyor. Sana "greyder apaçık bir şeydir, kesindir, somuttur, nasuhu-mensuhu yoktur, müteşabih değildir, o halde niye kullanamıyorsun" diye sorsam bana verecek hiç bir cevabın yok. Ama benim söyleyecek bir şeyim var; greyderi birisinin sana öğretmesi gerekir, yoksa yanlış kullanımdan geri dönülemez hatalara neden olabilirsin. O halde Kur'anın da bir öğreticisi olduğunu neden göz ardı ediyorsun?
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Sevgili Cem abimin yazısı hakkında kızmazsa görüş belirtmek istiyorum. Alim olmadığım için bu benim kendi görüşüm ve inancımla ilgili elbette.

Cem abinin dediği, daha önce benim ve Mehmet kardeşimin defalarca söylediği gibi, ateist arkadaşları ilgilendirmemesi gerekiyor Kur'andaki "hesap hatası"nın. Hatta daha önce bir iddia attım ortaya, ateistlerin Kur'anla bu denli uğraşması bile Kur'anın azametine bir delildir demiştim. Çünkü yanlışsa bırak orada kalsın, neden sürekli kurcalayıp alt etmeye çalışasın? O halde içinde tam olmamış bir eksiklik, gediğine oturmamış bir taş var. O halde tarafsız yaklaşmak daha makul değil mi? Ben ateist olsaydım ve dinlerin tam olarak yanlış olduklarına kanaat getirseydim (ki çürümeyen anti-tezler öne sürmüş olmam gerekirdi) o zaman bırakırdım kim Kur'ana inanmış, içinde ne yanlışlar varmış, bana ne.. Rahatıma bakardım ve değerli zamanımı daha önemli işlere harcardım, "olmayan" bir tanrıya değil.

Cem abinin ilk söylediğine katılamıyorum tarafsız birisi olarak. Yani bir olayı öğrenmek için önce ona ihtiyacımız olması gerekmiyor. Özellikle İslam'da. Bunun bir çok nedeni var. Öncelikle İslam "ilim" dini olduğu için ilim talep edenlere talep ettikleri her ilim karşılığında böyle bir olay yaşayıp yaşamadıklarını sormak abes olacağı gibi, her bilenin her bildiğini önceden yaşamış olması mümkün değildir. Örneğin eğer İmam-ı Azam "100 koyundan 90'ı ölse, geriye kalandan zekat vermem lazım mı" diye soru soran kişiye "başına gelirse o zaman cevap veririm" diyebilmesi, yani cevap verebilmesi için kendisinin de başına gelmiş olması lazım o zaman. Yani İmam-ı Azam, kendi üstatlarına sorduğu her soruyu başından geçtiği için sormadı şüphesiz. Yoksa alim olamazdı, ama biz onun alim olduğunu biliyoruz. Sonra bazı şeyler aciliyet arz edebilirler, yani olayı yaşamadan önce öğrenmiş olmak gerekir. Örneğin ilkyaradım gibi.. "Başına geldikten sonra gel anlatayım" dersek adam ölür gider. Nitekim başına gelmeden öğrenmesi gerekirdi ilkyardımı. Ancak sorun şu ki, bunu öğrenmesi gereken "inanan" kişidir, inanmayan kişinin sorması gereken soru "namaz nasıl kılınır" değil, "namaz kılınmalı mıdır" olmalı; hatta ondan da önce,"namaz nedir, tanrı nedir, var mıdır" sorularını sormalı". Yani fıkıh inananların meselesidir, inanmayanların meselesi fıkıh değil, itikaddır. Geçenlerde hacıcavcav Cebrail'in kanat sayısından bahsediyordu, onunla ben bile ilgilenmiyorum, inanmayan biri neden ilgileniyor?

Soru soran birine özellikle cevap vermemek, ancak kalbindeki kötü niyeti bilmekle ve hatta o bile maslahat gereği olursa olur. Kalplerdekini de çoğu zaman Allah'tan başkası bilmez. Ben orcagada'da bu kötü niyetin olmadığına inanıyorum, bundan ötürü içim rahat. Ama başını bilmediği bilginin sonunu öğrenmesinin fayda getirmeyeceğini de söylüyorum.

Cem abinin son söylediğine de katılıyorum; ateist arkadaşların çoğusu araştırma niyetiyle sormazlar sorularını ve ne söyleyecekleri genellikle de baştan bellidir. Çünkü ilerlemek, anlamak, dinlemek, öğrenmek istemedikleri, yani yerlerinde saymak istedikleri zaten bellidir.
 

orcagada

Doçent
Katılım
8 Temmuz 2007
Mesajlar
521
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Sayın Elmacık ve Cems,

Lütfen artık bunu yapmaktan vazgeçin.Tanrının kelamı kurandaki bu ayetlerde geçen paylandırmayla şu işi yapın olsun bitsin.Çaresiz bir debelenmeden öteye gitmez bu yaptıklarınız.

Ama Elmacık madem kuran kafanı karıştıryor vazgeçtim ayetleri yok say bana direk yardımcı ol.Ben 3 gün sonra öleceğim diyorum aklımada mirasım geldi.Malı mülkü satmıştım az zaman önce elimde miras diyebileceğim sadece 120 bin lira var.

3 kızıma 120 bin ytlmin 2/3 ünü uygun buldum.

Annem ve babama 1/6 şar olamak üzere iki pay vericem

Karımda 1/8 ile pay sahibi olacak.

Sence bu paylaştırmayı yapabilir miyim?Yapabilirsem kim ne kadar alacak anlatır mısın?

Daha nasıl açık olunur bilmem ki ana okulumu burası?

Kolay gelsin...

 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Orcagada, aynı hatada ısrar ediyorsun. Ben diyorum ki, ortada bir greyder var, ben sadece ileri gitmeyi biliyorum, sen anarya nasıl gidebilir diyorsun. Orcagada, metafiziksel bir olayı matematiğe sorarsan yanılacağını ıspatladım yukarıda. O halde soruyu öğreticiye sorman lazım. O öğretici de ben değilim. Hala nerede anlaşamıyoruz? :) Ben dört işlem biliyorum, dört işlem sorun varsa sor, integral sorusunu bana sorma, integral bilen bir öğreticiye sor. :) İşin aslı, integrali sen de bilmiyorsun, integral bilen birisi sorduğun soruyu cevap verse anlamayacaksın, o halde neden önce integral nedir demiyorsun?

Hala anlaşamadık mı?

Düzenleme: Şunu da ekleyeyim, ben greyderi kullanmayı bilmiyorsam bu greyderin suçu değildir, benim suçumdur. Kötü biniciye bakarak "bu greyder de ne dandikmiş" demek çok abes olur. Nitekim bazı iddialara göre Türkiye'de o yüzden otomobil üretilmemiş. Çünkü cumhurbaşkanı binince benzini bitmiş, adam da "gözüm görmesin bunu kaldırın, bir işi beceremediniz" diyerek cillop gibi arabada bulmuş suçu..
 

Cem

Profesör
Katılım
23 Ağustos 2006
Mesajlar
1,028
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
orcagada dedi ki:
Sayın Elmacık ve Cems,
Lütfen artık bunu yapmaktan vazgeçin.Tanrının kelamı kurandaki bu ayetlerde geçen paylandırmayla şu işi yapın olsun bitsin.Çaresiz bir debelenmeden öteye gitmez bu yaptıklarınız.
çaresiz debeleniyormuşum gibi görünüyorsa senin çaresizliğine çare içindir o meraklanma. bana değil sana kolay gelse de 6 sayfadan bir satır cevap çıkaramamazlık etmesen...

Bu arada Elmacık kardeşim, sana kızmak mı daha neler... haddime değil. dediğin gibi fıkıh konusunda müslüman olana laf anlatılır. ben o Zat-ı muhteremin adını hatırlayamadım. Uygulamalarını ve kim olduğunu net olarak öğreneyim. Bilgiyi genişleteyim. Bu arada bir greyder bu kadar mı güzel kullanılır! ellerine sağlık, yıkıcı bir cevap...
 

hacicavcav

Asistan
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
150
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Selamlar;

2+2=4
3x3=9
4x4=16

Yukarıda yaptığım işlemlerde herhangi bir matematiksel hata varmı?
El cevap; YOK

Pekiyi ,bu hesabın verdiğimiz örnekle bir ilgisi var mı?

El cevap; Yine YOK.
Ayrıca Matematik konusunda benim yaptığım yanlış bir hesap var mı yukarıda? Onun neresi katakulle? Gayet açık, net hesaplar yaptım, eğer bir hesap hatası yaptıysam söyle..

Demişsiniz.

Bak bende yukarda net hesaplar yaptım.Bir hata varmı bu hesaplarda söyle…

Ama dediğim gibi bu hesapların konumuzla ilgisi yok.Orcagaca’nın dediği gibi,laf kalabalığına,katakulleye getirip konuyu başka mecralara çekmeye çalışıyorsun..

BUNA İZİN VERMEM.

Hesaba kaldığımız yerden devam edelim.Örneğimize dönecek olursak,

Elimize 120 adet bir milyar YTL.yi alıyoruz.

1-Mirasçılara Nisa suresi 11. ve 12. ayetlerde Allahın takdir ettiği oranlara uygun bir biçimde dağıtımı yapıyoruz.Ve sonuçta ne oluyor.Adamın Karısı mirastan pay alması gerekirken iyot gibi açıkta kalıyor.Hiç bir şey alamıyor. E şimdi oldumu bu?(Bak bu hesapta senin yaptığın gibi kesirdi,küsürattı cinsinden bir şeyde yok.Her şey çok açık.Rica ederim kıvırmayalım.)

2-Yok herkese Allahın takdir ettiği oranlara göre bu mirası dağıtacam diyorsan o zamanda para yetmiyor.

İşte bu apaçık,bariz,net bir biçimde KURAN AYETLERİNDE MATEMATİKSEL BİR HATA OLDUĞUNU GÖSTERİR NOKTA

Saha bey
Sayın hacicavcav :
Aklını az kullanan insan !
diye başlamış yazısına,

Doğrudur.Ben çok akıllı sayılmam.Hatta biraz embesilim.O yüzdende anlayışım biraz kıt.Şimdi saha’cığım verdiğim örneğe göre parayı Allahın emrettiği oranlara göre nasıl dağıtacağını şu embesile bir anlatıver.Yanlız dağıtımı yapamazsan benim gibi bir embesilden de zeki olduğun!!! Anlaşılır.Anlıyorsun değil mi?

Onuda geçelim.

Pekiyi biz burada Kuran ayetinin hatalı olduğunu ortaya apaçık bir biçimde ortaya koyduk,ispatladık ta ne oldu?

Pisho demiş ki;
islam bir akla sığmayacak kadar büyüktür.. kusuru islamda değil kendimizde arayalım !

İşte apaçık bir şekilde Kuranın hatalı olduğunu ortaya koymamıza rağmen ,bunun kabul edilmediğini,ısrarla ve inatla insanların dayanaksız itirazlarda bulunduklarını üzüntüyle izliyorum.Konuya tamamen ön yargılı bakılıyor.Kuranda hata olamayacağına göre bende,benim aklımda bir sorun var diyenler çıkabiliyor.İşte üzücü olan budur.Böyle kesin bir delili kabul etmeyen bir akıldan,diğer konularla ilgili olarak bu güne kadar getirdiğimiz ve bundan sonrada getirmeye devam edeceğimiz eleştirilerde anlayış beklemek oldukça zor.Hadi anlayış göstermeyi geçtim kendi aklını kullanmayı bile reddeden insanlara,artık aklınızı kullanın diyorum.Akıl her şeyi anlamaya,kavramaya yetmeyebilir.Bu doğrudur.Ama bir şeyleri anlayabileceksek bunu sadece kendi aklımızla yapabiliriz.

Devam edecek....
 

hacicavcav

Asistan
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
150
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Eternity demiş ki;

Bu tartışmayı bir başka "ilahi dinin" tartışma forumunda
"ateistlerin islama cevabı" başlığı altında görmüştüm.
Ironi yi anlayın artık.

Edit: şeytanın ayetlerine kadar gidiyor bu saçmalıklar. Salman rüştü nün takipçiliği..

Şeytan ayetleri islamın gerçeğidir.O kunuyla ilgili olarak bir yazı yazmayı düşünüyorum.Yüreğin yetiyorsa orada eliştirilerini bekleyeceğim.

yuureii bey.
"Nihâyet Ye'cüc ve Me'cüc (sedleri) açıldığı zaman onlar her tepeden (dünyaya) saldırırlar. Artık gerçek va'd (Kıyamet) yaklaşmıştır. İnkâr edenlerin gözleri birden donup kalır... " (el-Enbiya, 21/96-97)

demişler.

Sizce bu yecüc ve mecüc kimdir?Bazı arap müellifler ve siyasetçiler Kuranda geçen Yecüc ve Mecüc kavminin BİZ TÜRKLER olduğumuzda ittifak etmişlerdir.Bunların başında da Mısır’lı lider Nasır gelmektedir.Tarihi iyi okuyalım.

Şimdilik Son Söz;

Kurandaki bu çarpıklığı çözüme kavuşturamadığınız sürece,(Ki bunu çözemezsiniz)
Bir daha karşımıza çıkıp;
1-Kuran en büyük hikmettir.
2-Kuran en büyük mucizedir.
3-Bir tek kuran yeter türünden saçma cevaplar tarafımdan cevap olarak değerlendirilmeyecektir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst