orcagada
Doçent
- Katılım
- 8 Temmuz 2007
- Mesajlar
- 521
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 0
Saha bey,
Lütfen yazdığınız önermeyi tekrar okuyun. Hacıcavcav arkadaşın zaten yanlıştır dediği şeyi ispat etmiş olduğunuzun farkında değilsiniz ve işin ilginci bunu bizden daha iyi bir şekilde yapmışsınız. Sonuçlar sizin hesaplamalarınızda da yanlış ki zaten sorun da bu eşitlik sağlanamıyor, bütüne ulaşılamıyor.
Burada konu adalet değil, sadece matematik olarak olması mümkün olmayan bir önermenin kuranda neden olduğu ve buradaki hesapla bir mirasın paylaştırılamayacağını anlayan halife ömerin avliye metodunu şeriata sokması.
Ayrıca "1" konusunda bir takıntı yok burada "1" den kasıt eldekinin tümü demektir. Ama görüldüğü üzere kurandaki önerme bu parayı söz konusu hak sahiplerine düzgün olarak dağıtamıyor.
Bu sorunun cevabını Sayın Pisho ile ortak cevaplayabilirsiniz,sanırım matematikçi kendileri,soru da yabancı değil Hacıcavcav kardeşin sorusu;
Bir adam öldü ve geride üç kız evlat, bir ana, bir baba ve eşini bıraktı bana 120 bin ytl yi hak sahiplerine ayetlerde bahsedildiği gibi dağıtılabildiğini ispatlayın.
Bak bahsettiğimiz ayet(nisa-4-11) nasıl bitmiş:
...Bunlar Allah tarafından konmuş farzlardır. Şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir.
Eğer önermendeki artan 5/24 oranın nisa 8 de yazan;"Miras taksimi yapılırken uzak akraba, yetimler ve yoksullar da orada hazır bulunuyorlarsa, hem onlara ondan bir miktar verin, hem de gönül alıcı sözler söyleyin." de dediği gibi haklı çıkarmak istiyorsan bu kimselere verilecek oranın ve bunun zorunluluğunu gösterir ayeti de göstermeni rica edeceğim.
Ve şunu da unutmayın eğer fakire fukaraya bir şeyler bırakmak gibi bir kaygısı olsaydı bunu ayette her zaman övündüğü gibi apaçık anlatabilirdi. Zaten nisa 8 de eğer orada hazır bulunuyorlarsa demiş yani bu da şartlıdır kesin değil.Orada çeşitli sebeplerden bulunamayan akrabaların hakkının yeneceği aşikardır.Dolayısıyla bu durum müşküle düşülmesin,sonradan kimse hak iddia etmesin diye düşünülerek kesin olarak pay oranıyla hükme bağlanamamıştır.
Buna da bakmayı unutma:
Nisa 13:”İşte bütün bu hükümler, Allah'ın çizdiği sınırlardır.(...)
Herşey bir yana madem buradaki paylandırma kusursuzdu da avliye metoduna neden ihtiyaç duyuldu?
Tanrının sınırlarını aşmak size ters gelmeli.
İyi geceler…
Lütfen yazdığınız önermeyi tekrar okuyun. Hacıcavcav arkadaşın zaten yanlıştır dediği şeyi ispat etmiş olduğunuzun farkında değilsiniz ve işin ilginci bunu bizden daha iyi bir şekilde yapmışsınız. Sonuçlar sizin hesaplamalarınızda da yanlış ki zaten sorun da bu eşitlik sağlanamıyor, bütüne ulaşılamıyor.
Burada konu adalet değil, sadece matematik olarak olması mümkün olmayan bir önermenin kuranda neden olduğu ve buradaki hesapla bir mirasın paylaştırılamayacağını anlayan halife ömerin avliye metodunu şeriata sokması.
Ayrıca "1" konusunda bir takıntı yok burada "1" den kasıt eldekinin tümü demektir. Ama görüldüğü üzere kurandaki önerme bu parayı söz konusu hak sahiplerine düzgün olarak dağıtamıyor.
Bu sorunun cevabını Sayın Pisho ile ortak cevaplayabilirsiniz,sanırım matematikçi kendileri,soru da yabancı değil Hacıcavcav kardeşin sorusu;
Bir adam öldü ve geride üç kız evlat, bir ana, bir baba ve eşini bıraktı bana 120 bin ytl yi hak sahiplerine ayetlerde bahsedildiği gibi dağıtılabildiğini ispatlayın.
Bak bahsettiğimiz ayet(nisa-4-11) nasıl bitmiş:
...Bunlar Allah tarafından konmuş farzlardır. Şüphesiz Allah ilim ve hikmet sahibidir.
Eğer önermendeki artan 5/24 oranın nisa 8 de yazan;"Miras taksimi yapılırken uzak akraba, yetimler ve yoksullar da orada hazır bulunuyorlarsa, hem onlara ondan bir miktar verin, hem de gönül alıcı sözler söyleyin." de dediği gibi haklı çıkarmak istiyorsan bu kimselere verilecek oranın ve bunun zorunluluğunu gösterir ayeti de göstermeni rica edeceğim.
Ve şunu da unutmayın eğer fakire fukaraya bir şeyler bırakmak gibi bir kaygısı olsaydı bunu ayette her zaman övündüğü gibi apaçık anlatabilirdi. Zaten nisa 8 de eğer orada hazır bulunuyorlarsa demiş yani bu da şartlıdır kesin değil.Orada çeşitli sebeplerden bulunamayan akrabaların hakkının yeneceği aşikardır.Dolayısıyla bu durum müşküle düşülmesin,sonradan kimse hak iddia etmesin diye düşünülerek kesin olarak pay oranıyla hükme bağlanamamıştır.
Buna da bakmayı unutma:
Nisa 13:”İşte bütün bu hükümler, Allah'ın çizdiği sınırlardır.(...)
Herşey bir yana madem buradaki paylandırma kusursuzdu da avliye metoduna neden ihtiyaç duyuldu?
Tanrının sınırlarını aşmak size ters gelmeli.
İyi geceler…