Kanal İstanbul: ‘Proje, sadece Türkiye değil 6 ülkenin güvenliğini tehlikeye atıyor

Bu konuyu okuyanlar

Sardaukar

Profesör
Katılım
7 Haziran 2019
Mesajlar
2,129
Reaksiyon puanı
903
Puanları
113
Yaş
24


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 2011'de açıklanan ve kamuoyunda "çılgın proje" olarak anılan Kanal İstanbul, projenin çevresel etki değerlendirme (ÇED) sürecinin tamamlanması amacıyla 28 Kasım'da bakanlıklar katılımıyla gerçekleşen toplantıyla, bir kez daha Türkiye'nin gündeminde yerini aldı. Hem ortaya atıldığı dönemde hem de bugün pek çok soru işaretleri ve tartışmaları beraberinde getiren projeye, çevre ve jeoloji mühendisleri, akademisyenler, muhalefet partileri, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği'ne bağlı çeşitli meslek odaları başta olmak üzere pek çok kesimden itirazlar sürüyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın "Proje ve planlama çalışmalarını tamamlayıp yapımına başlayacağız" dediği projeyi uzmanlar, çevresel, jeolojik ve bölgesel güvenlik açısından Sputnik’e değerlendirdi.

‘Karadeniz’e kıyısı olan tüm ülkelerin güvenliği söz konusu, Rusya için Montrö’yü kale olarak görüyor’

Sputnik’e değerlendirmelerde bulunan Emekli Tümamiral Cem Gürdeniz, konuyu Türk boğazlarından geçiş rejimini ve boğazların güvenliği düzenleyen Montrö Boğazlar Sözleşmesi ve Karadeniz’in güvenliği konuları üzerinden ele aldı. Gürdeniz “Baştan söyleyeyim, Montrö Türk Boğazları Sözleşmesi, Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran Lozan gibi bir omurga antlaşmadır. Montrö Sözleşmesi sadece Türk Boğazları‘ndan gemi geçişini düzenleyen bir sözleşme değil; dünya deniz ve okyanuslarının on binde 14’ü kadar olan küçücük bir deniz alanında, belki de örneği olmayacak bir şekilde, mükemmel bir deniz güvenlik ve denge rejimi tesis eden bir sözleşmedir. 1936’dan bu yana başarılı bir şekilde yürürlükte olan Montrö, sadece Türkiye’nin değil altı ülkenin güvenliğini sağlamaktadır. Bu sözleşme sayesinde Türkiye, İkinci Dünya Savaşı’nı, Soğuk Savaşı ve sonrası dönemi ve hatta 11 Eylül sonrası dönemi istikrarlı bir şekilde atlatmıştır. Montrö, nükleer bir güç ve Karadeniz’de önemli kıyılara sahip olan Rusya’yı da en az Türkiye kadar yakından ilgilendirmektedir. Ben bugüne kadar yaptığım değişik uluslararası görüşmelerde Rus temsilcilerin Montrö’yü deniz ve bölgesel güvenliğin bir kalesi olarak gördüğünü bizzat biliyorum” ifadelerini kullandı.

‘Montrö olmasa bugün Romanya’nın Köstence Limanı dünyanın en büyük Amerikan deniz üssü olurdu’

Kanal İstanbul projesinin gerçekleştirilmesi, Montrö Sözleşmesi’nin başında belirtilen ve Çanakkale Boğazı, Marmara Denizi ve İstanbul Boğazı’nı kapsayan bütüncül “boğazlar bölgesi” tarifini yerle bir edeceğinin ve bunun da sözleşmeyi tartışmaya açacağının altını çizen Gürdeniz şöyle devam etti:

“Bu da yarın öbür gün, ülkenin bir emrivaki ile karşılaşmasına sebep olur. Tek kutuplu düzenden çok kutuplu düzene geçildiği; Atlantik çağının sona erip Asya çağının başladığı ve ABD dayatmalarının giderek arttığı bir dönemde bu sözleşmeyi, tartışmaya açacak ortam yaratmak büyük hata olur. 2004’e kadar Karadeniz’de tek NATO ülkesi olan Türkiye’nin bu sularda herhangi bir NATO tatbikatına ev sahipliği yapmaması bölgedeki dengeleri koruyordu. Türkiye’nin arabuluculuk rolü sayesinde, Soğuk Savaş dönemi boyunca Karadeniz’de bir kriz yaşanmadı. Türkiye, daha sonra Karadeniz Donanma İşbirliği Görev Grubu (BLACKSEAFOR) ve Karadeniz Uyumu Harekatı gibi deniz güvenlik işbirliği adımlarına aracı oldu. Rusya, Türkiye’nin geçmiş sicili nedeni ile güvenilir arabulucu konumuna güvenerek bu girişimlere katıldı. Ama 2004’te Romanya ve Bulgaristan’ın NATO ülkesi olmasıyla Türkiye’nin uyguladığı bu hassas denge bozuldu. Özellikle Romanya’nın üsler kurması ABD’ye ikili anlaşmalarla çok önemli ayrıcalıklar tanıması bölgedeki istikrarın önündeki risk ve tehditleri açıkça ortaya koydu. Eğer Montrö kuralları bugün olmasaydı Romanya’nın Köstence Limanı bugün dünyanın en büyük Amerikan deniz üssü olurdu. Bu sebeple Montrö’nün yarattığı etki çok önemli.”

‘Kanal İstanbul, bölgeyi 70-80 tane savaş gemisi bulunan Basra Körfezi’ne çevirebilir, bu çok riskli’

Montrö’nün bölgenin onlarca savaş gemisi bulunan Basra Körfezi’ne dönmesinin önüne geçtiğine işaret eden Gürdeniz “21 gün, aynı anda 9 gemi ve 15 bin ton ile Karadeniz’de toplam 30 bin tonaj kısıtlamaları, uçak gemisi ve denizaltıların geçememesi kuralı da bölgedeki dengeler açısından son derece önemli. Eğer bugün Montrö olmasa bölge Basra Körfezi gibi olurdu. Basra Körfezi’nde en az 70-80 tane savaş gemisinin bulunduğunu hatırlatayım. Bu yığılmalar küçücük bir alanda büyük bir kışkırtmaya, tehdide açık senaryolar zinciri yaratabilir. Bu yüzden benim gördüğüm kadarıyla Karadeniz’i karmaşadan uzak tutan en önemli araç Montrö Sözleşmesidir. Bunu riske atmamak lazım” ifadelerini kullandı.
 

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
Ben de şimdi diyeyim ki KANAL iSTANBUL, bütün terör örgütlerinin sonunu getirecek bir politikanın ilk adımları, ilk tomurcuğudur. :)

Sen de git hemen terör örgütlerinin haber kaynağından bak bakalım, ne tür propaganda veya proje demeçler verilmiş, haberler dizilmiş :D

Hatta siyonist israil basınından da işine gelen haberleri, demeçleri filan fişman ne bulabilirsen artık git bul getir ve konu aç ?

Bunlar için haber bulamadıysan son olarak işleri veya çıkarları TÜRKİYE CUMHURİYETİ ile ters düşen ülkelerden haberler cımbızla getir konu yaz hemen, sevinsin garibanlar ...
 

Sardaukar

Profesör
Katılım
7 Haziran 2019
Mesajlar
2,129
Reaksiyon puanı
903
Puanları
113
Yaş
24
Ben de şimdi diyeyim ki KANAL iSTANBUL, bütün terör örgütlerinin sonunu getirecek bir politikanın ilk adımları, ilk tomurcuğudur. :)

Sen de git hemen terör örgütlerinin haber kaynağından bak bakalım, ne tür propaganda veya proje demeçler verilmiş, haberler dizilmiş :D

Hatta siyonist israil basınından da işine gelen haberleri, demeçleri filan fişman ne bulabilirsen artık git bul getir ve konu aç ?

Bunlar için haber bulamadıysan son olarak işleri veya çıkarları TÜRKİYE CUMHURİYETİ ile ters düşen ülkelerden haberler cımbızla getir konu yaz hemen, sevinsin garibanlar ...
montajlı resimler paylaşırken chpkk diye iftiralar atarken iyi ama ben paylaşım yapınca o terör sitesi o yalan o dolan eyyyy amerika imf israil köpeği


dimi.


senin mantığınla bunları diyen ekrem immaoğludamı siyonist veya terör örgütlerinin haber kaynağından alınmış ?

 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,711
Puanları
113
Günümüzde tüm Ticari gemiler istedikleri gibi Boğazdan geçiyorlar ve tek kuruş ödeme yapmıyorlar. Ama güvenliği biz sağlıyoruz.

Askeri gemilerin kısıtlaması Rusya'yı Akdenize ulaşımdan engelleme amaçlı bir kısıtlama. Amerika girip orada ne yapacak? Avrupa karasından zaten Rusya topraklarına bağlantısı var.

kanal İstenbul'un yapımı bir çok yeni iş imkânı yaratacak. Hem inşaat esnasında, hem de tamamlandıktan sonra. Çünkü orasının sürekli işletilmesi ve bakımı gerekiyor. Buna örnek olarak Panama kanalını gösterebilirim. Panama'da tüm denetim Amerika'nın elinde ve Panama'dan giriş ve çıkış denetimli olarak mümkün. Ve tüm geliri de yine Amerika'nın elinde.

Kanal İstanbul'a karşı çıkan ülkeler, gemilerini bedava geçiremeyecekleri için bu projeye karşı çıkıyorlar, çünkü aynı zamanda Bogazdan yük gemilerinin geçişi güvenlik nedeniyle yasaklanacak. O ülkelerin sözcülüğünü yapanlar da onların adına projeyi zabote etmeye çalışıyorlar.
 

Smoke On the Water

Profesör
Katılım
8 Temmuz 2017
Mesajlar
4,766
Reaksiyon puanı
3,910
Puanları
113
Süveyş ile Kanal İstanbul’un ne alakası var hadi geçtim bogazlar sözleşmesini bir okuyun, hadi onu da geçtim Montrö konferansında alınan kararların iptali (ülkenin karasularının bağımsızlığı için önemli bir adım olacaktır) bu proje ile savaşsız bir şekilde söz konusu olabilecektir ve kanal İstanbul projesinin ülkeye sağlayabileceği yarar zararından çok daha fazla, karsi olmak ülke bekasi için dogru olmayacaktır, Süveyş’i bu proje ile bir tutmanız beni çok şaşırttı, birde aynısını İncirlik için diyebilseniz...
Mesaj otomatik birleştirildi:

Kanal İstanbul'a karşı çıkan ülkeler, gemilerini bedava geçiremeyecekleri için bu projeye karşı çıkıyorlar, çünkü aynı zamanda Bogazdan yük gemilerinin geçişi güvenlik nedeniyle yasaklanacak. O ülkelerin sözcülüğünü yapanlar da onların adına projeyi zabote etmeye çalışıyorlar
Rusya Federasyonu’nun deniz aşırı operasyonları için engel, ticari yönü uçak yolu ile (maliyetin içinden geçersiniz öyle yaparsanız, bir Çin’e uçak maliyeti ucuz topdan alışverişte) çözülebilir ama deniz aşırı operasyon şansını (Avrupa tarafı için) minimuma indirgemis olur Montrö’nun iptali daha çok.
 

Sardaukar

Profesör
Katılım
7 Haziran 2019
Mesajlar
2,129
Reaksiyon puanı
903
Puanları
113
Yaş
24
Kardeş dikkat ettimde sen hep Türkiye aleyhine çalışan haber sitelerinin paylaşımlarını yapıyorsun.Hayırdır ?
Sizde haber beğenmiyorsunuz

A haber akit falan mı paylaşayım ?

Sputnik artık yani bunuda beğenmiyorsan.
 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,711
Puanları
113
Montrö anlaşmasında "Kanal İstanbul" yapılamaz diyormuş.

Tabi imzalayan kişilerin statüleri de ilginç.

BOGAZLAR REJIMINE ILISKIN OLARAK, MONTREUX'DE 20 TEMMUZ 1936’
DA IMZALANAN SÖZLEŞME

MAJESTE BULGARLAR KRALI, FRANSA CUMHURİYETİ BAŞKANI, MAJESTE
BÜYÜK BRİTANYA, İRLANDA VE DENİZLER ÖTESİ BRİTANYA ÜLKELERİ
KRALI, HİNDİSTAN İMPARATORU, MAJESTE ELENLER KRALI, MAJESTE
JAPONYA İMPARATORU, MAJESTE ROMANYA KRALI, TÜRKİYE CUMHURİYETİ
BAŞKANI, SOVYET SOSYALİST CUMHURİYETLERİ BİRLİGİ MERKEZİ YÜRÜTME
KOMİTESI VE MAJESTE YUGOSLAVYA KRALI;
 

Sardaukar

Profesör
Katılım
7 Haziran 2019
Mesajlar
2,129
Reaksiyon puanı
903
Puanları
113
Yaş
24
A haber yayınla demiyorum.Bu yayınladıkların hangisi Türkiye için bir tane güzel haber yapmış.Gösterebilir misin ? Eleştiri başka düşmanlık başka.
Gir sputnike kaç tane güzel yaptığı haber var git gezin

Kaldı ki yapmasa haberi yanlışmı oluyor otomatikman?
 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,711
Puanları
113
Satılık kanallardan iyi haber mi gelir? Ancak Türkiye battı denilirse, onlar için iyi haber olur.
 

Lazzz

Rektör
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
113
Keşke şu kanal projesini doğuda ülkemizi diğer dış ülkelerden ayırarak yapsalarmış. Şöyl4e bi çizdim baksanıza ne güzel oldu.
4lturkiye-mulki-idare-haritasi2.jpg
 
Üst