İETT, toplu taşımada kullanılan otobüslerin doğalgaza dönüşümü için Güney Koreli şirketle anlaşma imzaladı.. Uygulama başarılı olursa yeni otobüsler doğalgazlı olacak ve fiyatlar da düşecek
İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri(İETT), toplu taşımada kullanılan otobüslerin doğalgaza dönüşümü için Güney Koreli CEV şirketi ile iyi niyet anlaşması imzaladı.
İETT Genel Müdürü Baraçlı, deneme sürecinde başarılı olunması halinde İETT'nin diğer otobüslerinde de doğalgaza geçileceğini, buradan elde edilen tasarruf ile bilet fiyatlarını ucuzlatabileceklerini açıkladı. Baraçlı, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulunun(DEİK) organizasyonu ile Cumhurbaşkanı Abdullah Gülün Güney Koreye düzenlediği resmi geziye katıldı. DEİK'ten yapılan açıklamada Baraçlı, imzalanan anlaşmanın ilk etapta 400 otobüsün doğalgaza dönüşümünü kapsadığını açıkladı.
Doğalgazla çalışan otobüslerin mazotlulara göre yaklaşık yüzde 40 daha az maliyetli olacağını söyleyen Baraçlı, deneme sürecinde başarılı olunması halinde İETTnin diğer otobüslerinin de doğalgaza geçeceğini, buradan elde edilen tasarrufla bilet fiyatlarını da ucuzlatabileceklerini açıkladı. Açıklamada, CEV şirketinin ise mazotla çalışan otobüslere göre tasarruf oranını yüzde 60 olarak öngördüğü bildirildi.
-BAŞARILI OLURSA YENİ OTOBÜSLER DOĞALGAZLI OLACAK-
İETT Genel Müdürü Hayri Baraçlı, filoda bulunan yaşlı otobüslerin yenilenmesi gerektiğini, doğalgaz kullanımında başarılı olunması halinde yeni alınacak araçların doğalgazlı olacağını ifade etti. Baraçlı, bu alımlarda Türk firmaları tercih etmek istediklerini söyledi. Otobüslerde doğalgaz kullanımının egzoz gazını azaltarak çevreye de olumlu katkısı olacağına dikkat çeken Baraçlı, metrobüsler sayesinde günlük karbon emisyonunun 623 ton azaldığını hatırlattı.
DEİK'in açıklamasına göre, otobüslerin mazottan doğalgaza dönüşümü için İETT herhangi bir masraf yapmayacak. Toplam maliyet, 14 taksite bölünürken, elde edilen tasarrufun belli bir yüzdesi şirkete ödenecek. İETTnin halen toplam 2 bin 830 aracı bulunduğu, Anonim şirket olarak görüldüğü için akaryakıt kullanımında ÖTV'de ödediği, İETTnin aylık akaryakıt giderinin 20 milyon TLyi geçtiği ve 5 bin 500 şoförün kurumda çalıştığı belirtildi. Bir şoförün ortalama toplam maliyetinin 4 bin 500 TL olduğu belirtilen açıklamada, şirketin yıllık zararının 100 milyon TL olduğu bildirildi.
-45 YILLIK MÜTEAHHİT TÜRKİYE'NİN ÇÖPÜNE TALİP-
Cumhurbaşkanı Abdullah Gülün Güney Koreye düzenlediği resmi geziye katılan Yapı Merkezi Murahhas Azası Başar Arıoğlu ise Türkiyedeki Büyükşehir belediyelerinin atık yönetimini yapmaya talip olmayı düşündüklerini söyledi. Güney Korede atık yönetimi alanında dünyanın en iyi teknolojilerinden birini üreten MECEN IPC adlı firma ile görüştüklerini belirten Arıoğlu, Koreli firmaların bu alanda hem iyi teknoloji ürettiklerini; hem de ucuz olduklarını kaydetti.
-SEUL BELEDİYESİ ÇÖPTEN 60 MEGAVAT ENERJİ ÜRETİYOR-
Müteahhitlik sektöründe nakit akışında yaşadıkları düzensizliğin kendilerini farklı arayışa yönelttiğini ifade eden Arıoğlu, Türkiyede bazı belediyelerin çöpten enerji ürettiğini, ancak bu belediyelerin de Güney Koredeki teknolojiyi kullanmaları halinde çok daha verimli sonuçlar alacaklarını belirtti. Arıoğlu, Güney Koreli firmaların kullandığı teknoloji ile normal koşullarda 10 yılda dolan atık sahalarının 60-80 yıl kullanılabileceğini kaydetti. Çöpten enerji üretimi için Türkiyedeki belediyelerin eğitilmesi gerektiğine dikkat çeken Yapı Merkezi Murahhas Azası Arıoğlu, yüksek teknolojili atık yönetimi için Türkiyedeki belediyelerin birçoğunun masraf altına girmeyeceğini; bazı belediyelerin ise çöp için harcadığı masrafı düşürebileceğini söyledi. Arıoğlu, Seul belediyesinin çöpten saniyede 60 megawattlık enerji ürettiğini sözlerine ekledi.
-SERBEST TİCARET ANLAŞMASI İMZALANMASINI BEKLİYORUZ-
DEİK Türk- Kore İş Konseyi Başkanı Ali Kibar ise, kısa sürede Türkiye ile Güney Kore arasında serbest ticaret anlaşması imzalanmaması halinde Türkiyenin Avrupa Birliğine yönelik ihracatının darbe alacağını söyledi. Ali Kibar, iki ülke arasında serbest ticaret anlaşması müzakerelerinin nisan ayında başladığını hatırlattı ve sonbaharda Güney Korede yapılacak G-20 toplantıları sırasında bu anlaşmanın imzalanmasının beklendiğini kaydetti.
Kibar, Güney Kore'nin, bu anlaşma ile Avrupa Birliğine ihraç ettiği otomotiv, demir-çelik, beyaz eşya gibi ürünlerde gümrük vergisini sıfırladığı, Türkiyenin Koreden ithal edip üzerine katma değer koyarak ihraç ettiği ürünlerin bu nedenle yüzde 8-10 daha pahalı hale geldiğini söyledi.
Kaynak
İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri(İETT), toplu taşımada kullanılan otobüslerin doğalgaza dönüşümü için Güney Koreli CEV şirketi ile iyi niyet anlaşması imzaladı.
İETT Genel Müdürü Baraçlı, deneme sürecinde başarılı olunması halinde İETT'nin diğer otobüslerinde de doğalgaza geçileceğini, buradan elde edilen tasarruf ile bilet fiyatlarını ucuzlatabileceklerini açıkladı. Baraçlı, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulunun(DEİK) organizasyonu ile Cumhurbaşkanı Abdullah Gülün Güney Koreye düzenlediği resmi geziye katıldı. DEİK'ten yapılan açıklamada Baraçlı, imzalanan anlaşmanın ilk etapta 400 otobüsün doğalgaza dönüşümünü kapsadığını açıkladı.
Doğalgazla çalışan otobüslerin mazotlulara göre yaklaşık yüzde 40 daha az maliyetli olacağını söyleyen Baraçlı, deneme sürecinde başarılı olunması halinde İETTnin diğer otobüslerinin de doğalgaza geçeceğini, buradan elde edilen tasarrufla bilet fiyatlarını da ucuzlatabileceklerini açıkladı. Açıklamada, CEV şirketinin ise mazotla çalışan otobüslere göre tasarruf oranını yüzde 60 olarak öngördüğü bildirildi.
-BAŞARILI OLURSA YENİ OTOBÜSLER DOĞALGAZLI OLACAK-
İETT Genel Müdürü Hayri Baraçlı, filoda bulunan yaşlı otobüslerin yenilenmesi gerektiğini, doğalgaz kullanımında başarılı olunması halinde yeni alınacak araçların doğalgazlı olacağını ifade etti. Baraçlı, bu alımlarda Türk firmaları tercih etmek istediklerini söyledi. Otobüslerde doğalgaz kullanımının egzoz gazını azaltarak çevreye de olumlu katkısı olacağına dikkat çeken Baraçlı, metrobüsler sayesinde günlük karbon emisyonunun 623 ton azaldığını hatırlattı.
DEİK'in açıklamasına göre, otobüslerin mazottan doğalgaza dönüşümü için İETT herhangi bir masraf yapmayacak. Toplam maliyet, 14 taksite bölünürken, elde edilen tasarrufun belli bir yüzdesi şirkete ödenecek. İETTnin halen toplam 2 bin 830 aracı bulunduğu, Anonim şirket olarak görüldüğü için akaryakıt kullanımında ÖTV'de ödediği, İETTnin aylık akaryakıt giderinin 20 milyon TLyi geçtiği ve 5 bin 500 şoförün kurumda çalıştığı belirtildi. Bir şoförün ortalama toplam maliyetinin 4 bin 500 TL olduğu belirtilen açıklamada, şirketin yıllık zararının 100 milyon TL olduğu bildirildi.
-45 YILLIK MÜTEAHHİT TÜRKİYE'NİN ÇÖPÜNE TALİP-
Cumhurbaşkanı Abdullah Gülün Güney Koreye düzenlediği resmi geziye katılan Yapı Merkezi Murahhas Azası Başar Arıoğlu ise Türkiyedeki Büyükşehir belediyelerinin atık yönetimini yapmaya talip olmayı düşündüklerini söyledi. Güney Korede atık yönetimi alanında dünyanın en iyi teknolojilerinden birini üreten MECEN IPC adlı firma ile görüştüklerini belirten Arıoğlu, Koreli firmaların bu alanda hem iyi teknoloji ürettiklerini; hem de ucuz olduklarını kaydetti.
-SEUL BELEDİYESİ ÇÖPTEN 60 MEGAVAT ENERJİ ÜRETİYOR-
Müteahhitlik sektöründe nakit akışında yaşadıkları düzensizliğin kendilerini farklı arayışa yönelttiğini ifade eden Arıoğlu, Türkiyede bazı belediyelerin çöpten enerji ürettiğini, ancak bu belediyelerin de Güney Koredeki teknolojiyi kullanmaları halinde çok daha verimli sonuçlar alacaklarını belirtti. Arıoğlu, Güney Koreli firmaların kullandığı teknoloji ile normal koşullarda 10 yılda dolan atık sahalarının 60-80 yıl kullanılabileceğini kaydetti. Çöpten enerji üretimi için Türkiyedeki belediyelerin eğitilmesi gerektiğine dikkat çeken Yapı Merkezi Murahhas Azası Arıoğlu, yüksek teknolojili atık yönetimi için Türkiyedeki belediyelerin birçoğunun masraf altına girmeyeceğini; bazı belediyelerin ise çöp için harcadığı masrafı düşürebileceğini söyledi. Arıoğlu, Seul belediyesinin çöpten saniyede 60 megawattlık enerji ürettiğini sözlerine ekledi.
-SERBEST TİCARET ANLAŞMASI İMZALANMASINI BEKLİYORUZ-
DEİK Türk- Kore İş Konseyi Başkanı Ali Kibar ise, kısa sürede Türkiye ile Güney Kore arasında serbest ticaret anlaşması imzalanmaması halinde Türkiyenin Avrupa Birliğine yönelik ihracatının darbe alacağını söyledi. Ali Kibar, iki ülke arasında serbest ticaret anlaşması müzakerelerinin nisan ayında başladığını hatırlattı ve sonbaharda Güney Korede yapılacak G-20 toplantıları sırasında bu anlaşmanın imzalanmasının beklendiğini kaydetti.
Kibar, Güney Kore'nin, bu anlaşma ile Avrupa Birliğine ihraç ettiği otomotiv, demir-çelik, beyaz eşya gibi ürünlerde gümrük vergisini sıfırladığı, Türkiyenin Koreden ithal edip üzerine katma değer koyarak ihraç ettiği ürünlerin bu nedenle yüzde 8-10 daha pahalı hale geldiğini söyledi.
Kaynak