İstanbul trafiğine derin çözüm!

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
529
Puanları
0
İstanbul'a dünyanın 6. büyük tüneli yapılıyor. Boğaz'ın iki ucunu 106 metre derinde birleştiren tüneli kazacak dev köstebek tamamlandı. Proje ile Kazlıçeşme-Göztepe arası 15 dakikaya inecek.

1375222699353.jpg


İstanbul trafiğine çözüm için birbiri ardına dev projelere imza atılıyor. İstanbul'da yapılan dünyanın 6'ncı büyük tüneli ile Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki seyahat süresi 100 dakikadan 15 dakikaya inecek. Asya ve Avrupa kıtasını denizin altından birleştirecek İstanbul Boğazı karayolu tüneli, hız kazandı. Yap-işlet-devret modeliyle Türk- Kore Ortak Girişimi ATAŞ sorumluluğunda, otomobiller için İstanbul Boğazı'nın 106 metre altına yapılacak, 14.6 kilometrelik Avrasya Tüneli Projesi'nde önemli bir aşama kaydedildi. Boğaz'da 2 katlı tüneli kazacak olan ve 13.7 metre çapıyla 4 katlı binaya eşit yüksekliği olan tünel açma makinesinin yapımı tamamlandı.

YILDIRIM BAYEZİD KAZACAK

Makineye, savaş meydanlarında çok hızlı hareketi ile tarihe geçen dördüncü Osmanlı padişahı Yıldırım Bayezid'in ismi verildi. Üretici Herrenknecht firmasının Almanya Schwanau'daki tesislerinde, makinenin son testleri de yapıldı. Daha sonra parçaları sökülerek İstanbul'a nakledilecek dev makine, burada yeniden bir araya getirilecek. Tünel açma makinesi İstanbul Boğazı zemin şartlarına, basınç ortamına özel tasarlandı. Bin 500 ton ağırlığındaki makinenin uzunluğu 130 metre. Makine, destek ekipmanlarıyla birlikte 150 milyon dolara mal oldu. Makinenin Kasım ayında kazıya başlaması planlanıyor. Dev makine için Haydarpaşa Limanı'nın kenarında 40 metre derinliğinde, 150 metre uzunluğunda bir çukur hazırlanıyor. Günde 10 metreden fazla kazı yapacak dev köstebeğin, kazı çalışmasını 1.5 yılda bitirmesi hedefleniyor.

GEÇİŞ ÜCRETİ 4 DOLAR+KDV

2011 yılında başlanan Avrasya Tüneli Projesi'nin toplam maliyeti 1 milyar 250 milyon dolar. Proje kapsamında Cankurtaran ile Kazlıçeşme arasındaki sahil yolu 8 şeride çıkarılacak. 2015 yılı ortasında açılması hedeflenen tünelden günde 100 bin aracın geçeceği öngörülüyor. Projede, her 2 yakada da gişe yer alacak ve geçiş ücreti 4 dolar + KDV olacak.

Takvim
 

ahmeta

Profesör
Katılım
5 Temmuz 2009
Mesajlar
2,328
Reaksiyon puanı
36
Puanları
48
8 TL gidiş 8 TL dönüş biraz pahalı olur bu durumda millet eski yoldan gitmeye devam eder herhalde
 

by_matrix

Doçent
Katılım
31 Ekim 2008
Mesajlar
534
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
adamlardaki terbiyesizliğe bak.o trafiği çözmek devlet olarak senin görevin zaten.yaptığın yolu parayla satıcaksın sonra trafik sorununu çözdüm yatırım yaptım diyeceksin.
 

marancı

Profesör
Katılım
6 Haziran 2013
Mesajlar
1,740
Reaksiyon puanı
1
Puanları
36
adamlardaki terbiyesizliğe bak.o trafiği çözmek devlet olarak senin görevin zaten.yaptığın yolu parayla satıcaksın sonra trafik sorununu çözdüm yatırım yaptım diyeceksin.


Ne enteresan bir yaklaşım. Hangi ülkede yok ki yol ücreti almamak. Bunu yapanlar terbiyesiz oluyorda siz devlet büyüklerine terbiyesizlik yaptıklarını söyleyerek ne olmuş oluyorsunuz. Eleştirilerimizi bize yakışan şekilde yapmalı değil miyiz? Yoksa zaten öyle mi yapmaktayız?
 

by_matrix

Doçent
Katılım
31 Ekim 2008
Mesajlar
534
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
Ne enteresan bir yaklaşım. Hangi ülkede yok ki yol ücreti almamak. Bunu yapanlar terbiyesiz oluyorda siz devlet büyüklerine terbiyesizlik yaptıklarını söyleyerek ne olmuş oluyorsunuz. Eleştirilerimizi bize yakışan şekilde yapmalı değil miyiz? Yoksa zaten öyle mi yapmaktayız?

bana göre bu yapılan vatandaşı soymaktır.Sen önce trafiği normal düzenine getir.ondan sonra alternatif yollar yapda para al.sen bir çözüm bulmamışsın trafik için, her geçen gün daha da kötüye götürmüşsün.fakat yol yapımı söz konusu olunca parayla.vatandaş uçarak mı seyahat etsin? zaten yol yapmak için vergi almıyormusun? ekstradan yol geçişi için ücret istemek neden? bu vatandaşı soymaktır ve bana göre terbiyesizliktir.
 

NecronomicoN

Profesör
Katılım
30 Temmuz 2007
Mesajlar
2,765
Reaksiyon puanı
12
Puanları
38
amerikada köprülerin geçiş ücretleri 15 ile 25 dolar arası değişiyor. avrupada da durum aynı, çoğu yol paralı. çok da şaşırmadım bu duruma
 

El Padrino

Dekan
Emektar
Katılım
15 Şubat 2007
Mesajlar
6,045
Reaksiyon puanı
70
Puanları
48
Makineyide görseydik keşke.Dehşet vericidir.
 

sdbz

Asistan
Katılım
12 Kasım 2008
Mesajlar
135
Reaksiyon puanı
12
Puanları
18
8 liralık geçiş ücretine itiraz edenler, 85 dakika fazladan çalışan aracın harcadığı (yaklaşık) 20 lirayı düşünmüyor musunuz? Ayrıca çalışan motor havayı kirletir, milli serveti yakar.... Hiç mi düşünemezsiniz, azcık akıllı olun.
 

djvietnam

Profesör
Katılım
5 Temmuz 2011
Mesajlar
3,306
Reaksiyon puanı
8
Puanları
38
istanbula dünyanın değil evrenin en büyük tünelini yapsanız nafile önce eğitim
 

cosmosfb

Asistan
Katılım
20 Haziran 2011
Mesajlar
101
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
8 liralık geçiş ücretine itiraz edenler, 85 dakika fazladan çalışan aracın harcadığı (yaklaşık) 20 lirayı düşünmüyor musunuz? Ayrıca çalışan motor havayı kirletir, milli serveti yakar.... Hiç mi düşünemezsiniz, azcık akıllı olun.
İnsanlar 8 liralık ücretin fazla olduğunu ve zaten halkın kendi vergisiyle yapılan bir tünelin tekrar halka para ile hizmete sunulmasına tepki gösteriyor.
 

TosunPasaa

Doçent
Katılım
16 Haziran 2012
Mesajlar
752
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
8 liralık geçiş ücretine itiraz edenler, 85 dakika fazladan çalışan aracın harcadığı (yaklaşık) 20 lirayı düşünmüyor musunuz? Ayrıca çalışan motor havayı kirletir, milli serveti yakar.... Hiç mi düşünemezsiniz, azcık akıllı olun.

Herkesten mantıklı olmasını bekleyemeyiz ki. Herkes aklının ve fikrinin izin verdiği ölçüde düşünür ve yorum yapar.
 

DumDumaq

Dekan
Katılım
17 Ocak 2013
Mesajlar
5,084
Reaksiyon puanı
9
Puanları
0
o kadar yatırım yapılıyor para almaları normal
 

amesfa

Dekan
Emektar
Katılım
10 Eylül 2007
Mesajlar
9,863
Reaksiyon puanı
150
Puanları
63
Güzel yatırım, bu kadr araç satışının olduğu şu dönemde trafiğe çare bulmak git gide zorlaşacaktır ki bu normal.
 

by_matrix

Doçent
Katılım
31 Ekim 2008
Mesajlar
534
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
8 liralık geçiş ücretine itiraz edenler, 85 dakika fazladan çalışan aracın harcadığı (yaklaşık) 20 lirayı düşünmüyor musunuz? Ayrıca çalışan motor havayı kirletir, milli serveti yakar.... Hiç mi düşünemezsiniz, azcık akıllı olun.

madem ülkeye zarar veriyor fazladan çalışan motor, o zaman kısa yolu ücretsiz kullandırarak teşvik edilebilir insanlar
 

BERVA

Doçent
Katılım
24 Nisan 2011
Mesajlar
712
Reaksiyon puanı
8
Puanları
18
Yolun bakımı da var !
Otoyol vb. paralı olması doğal ama fiyat yüksek olmamalı.
4$+KDV nedir ayrıca,Para birimimiz ne zaman Dolar oldu ?
 

marancı

Profesör
Katılım
6 Haziran 2013
Mesajlar
1,740
Reaksiyon puanı
1
Puanları
36
8 liralık geçiş ücretine itiraz edenler, 85 dakika fazladan çalışan aracın harcadığı (yaklaşık) 20 lirayı düşünmüyor musunuz? Ayrıca çalışan motor havayı kirletir, milli serveti yakar.... Hiç mi düşünemezsiniz, azcık akıllı olun.
Makul 50 gerekçe daha sunsanız gene de beğenilmeyecek. Yani herşeyi geçtim böyle yollardan her ülkede ücret alınır bile yeterli iken. Yanlı hareket eden hep yanlı devam eder.
 

ali1792

Asistan
Katılım
27 Ekim 2012
Mesajlar
108
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Artan arac sayısına çözüm bulunmaz ise her 20 senede ortaya cikan kopru ve tünel projeleri çözümü sadece ertelemekten ileri gitmez istersen tum bogazi boydan boya koprulerle tüneller ile doldur illaki yine tikanicak o trafik kontrolsuz arac artisi nedeniyle geçici çözümlere bu kadar bel baglayanlari anlamakta zorluk cekiyorum ancak madem yapılacak gecisin ücretli olması da son derece normal
 

Lee Tai

Profesör
Katılım
16 Temmuz 2013
Mesajlar
1,539
Reaksiyon puanı
2
Puanları
36
adamlardaki terbiyesizliğe bak.o trafiği çözmek devlet olarak senin görevin zaten.yaptığın yolu parayla satıcaksın sonra trafik sorununu çözdüm yatırım yaptım diyeceksin.

Sen geçmezsin kullanmazsın olur biter ne dert ediyosunki , geçecek adam dusunsun. Ha benim isim var kullanmak zorundayım ama 8 lira bana cok gidersin ozaman eski yoldan burda simdi bosyere muhalefet yapma.
 

rtgrlndr

Profesör
Katılım
19 Aralık 2010
Mesajlar
1,397
Reaksiyon puanı
4
Puanları
38
yapılsın abim. Doğrudur devlet hizmet etmek zorundadır ama bu hizmet için de küçük meblağlar talep edilebilir. Örnek olması bakımından veriyorum http://www.youtube.com/watch?v=GN5A2L-Lcj4 manş tünelinden de gayet yüksek ücretler talep ediliyor. Örnek olarak yolcu başına 16 dolar gibi.. Ama orası medeniyetin beşiği avrupa onlar alır. Bizimkiler alınca ....

bence fiyat bira düşürülebilir ama alınması gayet normal.
 

Lee Tai

Profesör
Katılım
16 Temmuz 2013
Mesajlar
1,539
Reaksiyon puanı
2
Puanları
36
yapılsın abim. Doğrudur devlet hizmet etmek zorundadır ama bu hizmet için de küçük meblağlar talep edilebilir. Örnek olması bakımından veriyorum http://www.youtube.com/watch?v=GN5A2L-Lcj4 manş tünelinden de gayet yüksek ücretler talep ediliyor. Örnek olarak yolcu başına 16 dolar gibi.. Ama orası medeniyetin beşiği avrupa onlar alır. Bizimkiler alınca ....

bence fiyat bira düşürülebilir ama alınması gayet normal.

Doğru diyosun bizimkiler alınca soygunculuk oluyo. Bi sure sonra fiyat duse yeni yapıldıgı ıcın yuksek miktarda para harcandıgı toparlamak lazım biraz.
 

rtgrlndr

Profesör
Katılım
19 Aralık 2010
Mesajlar
1,397
Reaksiyon puanı
4
Puanları
38
türkiye'ye yapılan yatırımları incelemek ve ona göre konuşmak lazım biraz da. marmaray tek başına bile başlı başına bir projedir, bitiyor. İstanbula yapılan metro ve hafif raylı sistemler, artık nerelere metro gidiyor bi araştırmak lazım. Hali hazırda 3. köprü yapılmaya başlandı, maliyeti. Hızlı tren hatları. 29 ekim'de istanbul ankara 3 saat olacak inş. Diğer yerleri saymıyorum bile. İzmir-İstanbul arası geçiş. yine tek başına bir proje. yapılıyor şuan. ve daha niceleri. Yani bunları görmek lazıım. biraz da vicdanlı olmak lazım.
 

memin_1461

Asistan
Katılım
7 Haziran 2013
Mesajlar
367
Reaksiyon puanı
4
Puanları
0
bence İstanbul'a göçü engellemeye yönelik çalışma yapsalar daha iyi olur.Çünkü her geçen gün artan nüfusa ne kadar büyük proje yapsalar yetersiz kalır.
 

NecronomicoN

Profesör
Katılım
30 Temmuz 2007
Mesajlar
2,765
Reaksiyon puanı
12
Puanları
38
arkadaşlar tünelin halkın vergileriyle verildiğinden bahsediyorsunuz ama haberde de bahsedildiği gibi " Yap-işlet-devret modeliyle Türk- Kore Ortak Girişimi ATAŞ sorumluluğunda" benim bildiğim böyle olunca halkın parasıyla yapılmak yerine şirketin parasıyla yaptırılıyor. dolayısıyla adamların geçiş ücreti koyması gayet normal. bu kadar tepki verilecek bir şey olduğunu sanmıyorum
 

TosunPasaa

Doçent
Katılım
16 Haziran 2012
Mesajlar
752
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
Bakmak ile görmek arasındaki farkı anlamış olsaydık şimdi herşeyin fazlasıyla farkında olurduk.
 

pcwolf

Dekan
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
7,545
Reaksiyon puanı
33
Puanları
48
Sen geçmezsin kullanmazsın olur biter ne dert ediyosunki , geçecek adam dusunsun. Ha benim isim var kullanmak zorundayım ama 8 lira bana cok gidersin ozaman eski yoldan burda simdi bosyere muhalefet yapma.

Bu düşünceye göre benzinli araba kullanma, doğal gazı lpgyi elmayı armutu bilmem neyi pahalı buluyorsan kullanma olur biter.
Ha canım istedi yiyecem veya kullanacam diyorsan gidersin alternatiflerine yönelirsin/parasını ödersin olur biter.
 

-Hewal-

Dekan
Katılım
27 Haziran 2008
Mesajlar
5,206
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
Bizi avrupa ve abd ile kıyaslamişlar oradaki adamın kazandığı para ile buradaki adamın kazandığı para bir mi Ha onlar gibi para kazanalım bizde verelim değilmi ama
 
Üst