Marmaray'a kardeş geliyor: Avrasya Tüneli!

Bu konuyu okuyanlar

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
529
Puanları
0
Temeli 2011’de atılan ve 2015’te tamamlanması planlanan Avrasya Karayolu tüneli biri gidiş, biri geliş olmak üzere iki katlı olacak. Tünelden sadece otomobil ve minibüsler geçebilecek.

Gj73PDm.jpg


Marmaray açılışında Başbakan’ın “Marmaray’a kardeş kazandıracağız” sözleriyle işaret ettiği Avrasya Tünel Projesi tüm hızıyla ilerliyor. İki yakayı 106 metre derinde birleştiren tünelin 2015 yılında açılması planlanıyor. Tünelle Kazlıçeşme-Göztepe arası otomobille 15 dakikaya inecek.

Asya ile Avrupa arasında boğazın altından demiryolu ulaşımı sağlayan Marmaray’ın açılışının ardından gözler, iki kıtayı birbirine karayoluyla bağlayacak Avrasya Tüneli Proje’ne çevrildi. Başbakan Erdoğan’ın önceki gün Marmaray açılış töreninde “Marmaray’a kardeş kazandıracağız” sözüyle işaret ettiği Avrasya Tünel Projesi’nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Temeli 26 Şubat 2011’de atılan proje kapsamında Cankurtaran sahili ile Haydarpaşa arasında inşa edilecek ‘İstanbul Boğazı Karayolu Geçiş Projesi’nin tamamlanmasıyla Kazlıçeşme ile Göztepe arasında 100 dakikaya varan seyahat süresi 15 dakikaya kadar inecek. İstanbul Boğazı’nın altından Avrupa ve Asya yakasını karayoluyla bağlayacak projede deniz tabanının altından geçecek tünel 5,4 kilometre uzunluğunda olacak. Güzergahın tamamı ise 14,6 kilometre. Karayolu tüneline ek olarak tünele ulaşacak mevcut yollar da genişletilecek. Boğaz’ı geçen mevcut iki köprüyle bağlantılı olarak planlanan tünel olumsuz hava koşullarından etkilenmeyecek şekilde tasarlandı.

İki katlı tünel

Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerindeki trafiği hafifletmeyi hedefleyen proje, biri geliş, diğeri gidiş olmak üzere iki katlı karayolu şeklinde inşa edilecek. Tünel, Boğaz zeminindeki kayalara tünel açma makinesi aracılığıyla inşa edilecek. Zemin özel tasarlanan makinelerle kazılıyor ve günlük ilerleme hızı 8-10 metre. Deniz tabanının altına inşa edilecek 5,4 km uzunluğundaki tünelin maliyetiyse 1.1 milyar dolar. Kamyon, otobüs ve motorsiklet gibi iki tekerlekli araç trafiğine kapalı olacak tünelden yalnızca otomobil ve minibüsler geçiş yapabilecek. Tünelden geçişin 4 dolar + KDV olması planlanıyor.

Marmaray’a kardeş

Marmaray’ın ardından Boğaz’ın ikinci tüp geçidi olacak Avrasya Tüneli, Başbakan Erdoğan’ın deyimiyle Marmaray’ın kardeş projesi. İstanbul’un iki yakasını bu kez karayoluyla birbirine bağlacak tünel, Marmaray’ın yaklaşık 2 kilometre güneyinden geçecek. Yap-işlet-devret modeliyle inşa edilen tünelin projelendirilmesi, inşaası ve yaklaşık 26 yıllık işletmesi Türk-Kore ortak girişimi Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. tarafından yapılacak.

BOĞAZ’A TÜNEL FİKRİ 19. YÜZYILDAN

İstanbul Boğazı’nı tünelle geçme fikri ilk kez 19. yüzyılda ortaya atıldı. Ancak dönemin siyasi ve teknik koşulları nedeniyle sadece fikir aşamasında kaldı. 20. yüzyıl boyunca, dünyanın çeşitli bölgelerinde İstanbul Boğazı’na benzer nitelikler taşıyan noktalarda çok sayıda karayolu tüneli inşa edildi. 1997’de İstanbul Büyükşehir Belediyesi adına hazırlanan Ulaşım Master Plan’ı bulgularına göre “yeni Boğaz geçişi” için 2003’te bir ön fizibilite çalışması yapıldı. Fizibilite sonuçları, bir karayolu tünelinin ‘fizibilitesi en yüksek çözüm’ olarak tünel tavsiye edildi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 2005 yılında Nippon Koei Co. Ltd. şirketine yeni tünel geçişinin güzergah seçeneklerini inceleyen bir fizibilite çalışması yaptırdı. Mevcut iki köprü de dikkate alınarak planlanan tünelin konumunun Boğaz geçişlerinde sağladığı eşit dağılım, tünel uzunluğunun kısa olması sonucunda en düşük yatırım maliyeti ve inşaat şantiyelerinin ve işletme tesislerinin (gişeler, işletme binası) kurulması için yeterli alanın mevcut olması projenin mevcut güzergahını belirleyen kriterler arasında öne çıkıyor.

Sayılarla Avrasya Tüneli
- Tünelin Boğaz geçişi 5,4 km olacak.
- İki yaka 106 metre derinde birleştirilecek.
- Tünelin maliyeti 1,1 milyar dolar.
- Projenin toplam uzunluğu 14,6 km olacak.
- Tüp geçidin çapı 14,5 metre olacak.

En uzun tünel Japonya’da
- Brooklyn-Battery Tüneli, New York(1950) Uzunluk: 2 bin 779 metre
- Holland Tüneli, New York(1927) Uzunluk: 2 bin 608 metre
- Queens-Midtown Tüneli, New York(1940) Uzunluk: 1955 metre
- Lincoln Tüneli, New York(1957) Uzunluk : 28 kilometre
- SMART Tüneli, Kuala Lumpur(2007) Uzunluk: 9 bin 700 metre
- Seikan Tüneli, Japonya(1988) Uzunluk: 54 kilometre
- Manş tüneli; İngiltere - Fransa Uzunluk: 51 kilometre.

Milliyet
 

Jomolocco

Doçent
Katılım
4 Eylül 2012
Mesajlar
872
Reaksiyon puanı
5
Puanları
18
Marmaray tamamlandi her sey super bir bu kaldi. Bir isi bitirmeden digerine baslama ozelligi turkiyeye ozgu sanirim
 

Nemre

Profesör
Katılım
26 Nisan 2011
Mesajlar
2,581
Reaksiyon puanı
29
Puanları
38
Marmaray tamamlandi her sey super bir bu kaldi. Bir isi bitirmeden digerine baslama ozelligi turkiyeye ozgu sanirim

Biri raylı sistem diğeri otoyolu,farklı klasmanda ikisi de.Niye diğerinin bitmesi beklensin ki. Marmarayın bir problemi mi var dı ? Görmemişlerin her gördüğü butona basma merakı yüzünden aksayan 1-2 sefer dışında problem çıkmadı, ama medyaya bakıyorum sanki tünel çökmüş binlerce kişi ölmüş gibi yaygarayı basıyor. zihniyet belli nasılsa, ne yaparsanız yapın Size yaramaz.
 

Jomolocco

Doçent
Katılım
4 Eylül 2012
Mesajlar
872
Reaksiyon puanı
5
Puanları
18
Biri raylı sistem diğeri otoyolu,farklı klasmanda ikisi de.Niye diğerinin bitmesi beklensin ki. Marmarayın bir problemi mi var dı ? Görmemişlerin her gördüğü butona basma merakı yüzünden aksayan 1-2 sefer dışında problem çıkmadı, ama medyaya bakıyorum sanki tünel çökmüş binlerce kişi ölmüş gibi yaygarayı basıyor. zihniyet belli nasılsa, ne yaparsanız yapın Size yaramaz.

Marmaray tamamlanmamış bir sistemdir. İster inan ister inanma zihniyetle felan alakalı değil. Yanlış bulduğum bir şeyi eleştiririm. Detaylarını yandaş veya objektif haber sitelerinden okuyabilirsin.Uzatacak değilim
 

ByEGT

Profesör
Katılım
26 Kasım 2009
Mesajlar
3,025
Reaksiyon puanı
15
Puanları
38
Sefer yapabilecek hale gelen bir sistemi, boya badana işlerinden sonra açmak o arada zarar etmek demektir. Sistem çalışıyor işte, geri kalanı kısa sürede rahatlıkla halledilir.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Bütün bu projeler yani marmaray, 3.köprü, tünel felan hepsi kısa sürede bitmeli çünkü boğaziçi köprüsünün miadı dolmak üzere!!!
 

Karargaht

Dekan
Katılım
14 Kasım 2007
Mesajlar
9,235
Reaksiyon puanı
112
Puanları
63
Adamlar 2011'de temeli atmışlar bile.

Ne diyelim bu Marmaray'dan kısa dönemde daha önemli bi haber esasında.
 

MerveOzgur

Doçent
Katılım
31 Ekim 2013
Mesajlar
633
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
Türkiyenin genel olarak ikizler burcu ruhuna sahip olduğuna artık eminim. :D
 
Üst