İslamda çocuk yaşta evliliğe müsade olması konusu

Bu konuyu okuyanlar

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Bahsettiğiniz konu hakkında hiç bir fikrim yok . Öğrendiklerimin neredeyse 60% inançsızlarla olan konuşmamdan öğrendim . Yaş 16 görüp göreceğim çok şey var hele benim . Bu arada şu siteye pek güvenmeyin derim . Özellikle sözler köşkü kaynaklarına
Anladım.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
Hocam mürted demek dinden çıkmak dinden çıkan kişi demek değil mi? Ben dinden çıktım tövbede etmiyorum geri dönmüyorum şeriatta benim hükmüm ölüm değil mi?
Bunu hadislere dayanarak alimler söylüyor. Aynı alimler tövbe etmene izin vermenin iyi bir hareket olduğunu da söylüyor. Peki sorayım sana vatanına ihanet edip dağılması için elinden gelen herşeyi yapan bir hainin neden cezası ölüm oluyor ? Dinden çıkan birisi bu dini kötüleyip inananlardan imanı zayıf olanları da inançtan çıkarıyorsa hükmü ne olmalı ? Sürgün mü edilmeli yoksa izin mi verilmeli ?
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Bunu hadislere dayanarak alimler söylüyor. Aynı alimler tövbe etmene izin vermenin iyi bir hareket olduğunu da söylüyor. Peki sorayım sana vatanına ihanet edip dağılması için elinden gelen herşeyi yapan bir hainin neden cezası ölüm oluyor ? Dinden çıkan birisi bu dini kötüleyip inananlardan imanı zayıf olanları da inançtan çıkarıyorsa hükmü ne olmalı ? Sürgün mü edilmeli yoksa izin mi verilmeli ?

Vatana ihanet ile dinden çıkmak aynı şey değildir. Dinden çıkmak bir suç değildir. İnsan dinden çıkıp neden dinden çıktığını dillendirip başka insanlarında dinden çıkmasına neden olması yine suç değildir. İnanç kişiseldir ben inancımı terk ettim diye öldürüleceksem o dinde zorlama vardır.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
Vatana ihanet ile dinden çıkmak aynı şey değildir. Dinden çıkmak bir suç değildir. İnsan dinden çıkıp neden dinden çıktığını dillendirip başka insanlarında dinden çıkmasına neden olması yine suç değildir. İnanç kişiseldir ben inancımı terk ettim diye öldürüleceksem o dinde zorlama vardır.
Zaten baştan beri inanmayan veya başka inanca sahip olanlara ölüm olduğunu söylemiyorlar. Semavi dinlerde kurallar ve uyulmazsa sonuçlarının ne olacağı belirtilmiştir. Ama Kuranda mürtedin öldürülmesine dair tek ayet yoktur. Alimlerden bazıları sadece bazı ayetlerin tefsirde bu anlamı çıkarıyorlar bu da biraz zorlama anlam çıkarma oluyor. Yani mürtedin zaten cezası tövbe etmediği sürece öbür tarafta bellidir. Ama Kuranda dünyevi cezasının olduğuna veya ne olacağına nasıl olacağına dair bir hükümde yoktur.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Zaten baştan beri inanmayan veya başka inanca sahip olanlara ölüm olduğunu söylemiyorlar. Semavi dinlerde kurallar ve uyulmazsa sonuçlarının ne olacağı belirtilmiştir. Ama Kuranda mürtedin öldürülmesine dair tek ayet yoktur. Alimlerden bazıları sadece bazı ayetlerin tefsirde bu anlamı çıkarıyorlar bu da biraz zorlama anlam çıkarma oluyor. Yani mürtedin zaten cezası tövbe etmediği sürece öbür tarafta bellidir. Ama Kuranda dünyevi cezasının olduğuna veya ne olacağına nasıl olacağına dair bir hükümde yoktur.

Yok konu zaten mürted. hiç müslüman olmamış insanlar değil. Kuranda mürtede dair ölüm hükmü dediğin gibi yoktur benimde bildiğim kadarıyla. Ama hadiste ve fıhıkta vardır şeriattada uygulanmıştır. Yine dediğin gibi Alimlerin çoğu mürtedin cezasının ölüm olduğuyla alakalı fikir birliğindedir. Yine alimlerce her şey kuranda olmak zorunda değil kuranda olmayan çoğu şeyin hükmüde hadislerce belirlenmiştir. O yüzden kuran müslümanı olmayan hadisleride kabul eden biri için islamda mürtedin cezası ölümdür. Bu durumda dediğim gibi bu konu dinde bir zorlama doğurur. Kişi kendi içinde artık inancını yitirmiştir ama ölüm korkusu yüzünden ben artık müslüman değilim diyemez inanç özgürlüğünü baltalamış olur.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
Yok konu zaten mürted. hiç müslüman olmamış insanlar değil. Kuranda mürtede dair ölüm hükmü dediğin gibi yoktur benimde bildiğim kadarıyla. Ama hadiste ve fıhıkta vardır şeriattada uygulanmıştır. Yine dediğin gibi Alimlerin çoğu mürtedin cezasının ölüm olduğuyla alakalı fikir birliğindedir. Yine alimlerce her şey kuranda olmak zorunda değil kuranda olmayan çoğu şeyin hükmüde hadislerce belirlenmiştir. O yüzden kuran müslümanı olmayan hadisleride kabul eden biri için islamda mürtedin cezası ölümdür. Bu durumda dediğim gibi bu konu dinde bir zorlama doğurur. Kişi kendi içinde artık inancını yitirmiştir ama ölüm korkusu yüzünden ben artık müslüman değilim diyemez inanç özgürlüğünü baltalamış olur.
Şeriata göre dediğin var ama ülkemizde şeriat yok. Ve burada sen inançsız olduğunu söylerken ölmen gerek diyen de yok. Ayrıca alimlerin ele aldığı hadislerde mürted ne zaman ne kadar sürede nasıl öldürülür diye bir açıklama da yok. O yüzden farklı mezheplerde farklı fikir birlikleri de var. Bahsettiğin hadiste mürted ne zaman ne şekilde ne kadar süre içerisinde öldürülür ölmelidir diye bir ifade vardı da ben mi göremedim.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Şeriata göre dediğin var ama ülkemizde şeriat yok. Ve burada sen inançsız olduğunu söylerken ölmen gerek diyen de yok. Ayrıca alimlerin ele aldığı hadislerde mürted ne zaman ne kadar sürede nasıl öldürülür diye bir açıklama da yok. O yüzden farklı mezheplerde farklı fikir birlikleri de var. Bahsettiğin hadiste mürted ne zaman ne şekilde ne kadar süre içerisinde öldürülür ölmelidir diye bir ifade vardı da ben mi göremedim.

Bahsettiğim mesele bugün şeriat olup olmaması mı? Mürtedin ne zaman ne kadar sürede öldürülmesi mi? Mürted öldürülür buda dinde zorlama olduğunu gösterir. Bundan bahsediyorum.


Ebubekir sifil, 3 gün boyunca kişinin dinden çıkma nedenleri sorularak ve ikna edilmeye çalışılacak eğer ikna olmaz geri dönmezse kişinin bunu inatla yaptığı kanısına varılıp ölümü gerçekleştirilir diyor. Her ne kadar ikna etmeye çalışsın 3 gün tanısın inancı yüzünden insanı öldüren dinde zorlama vardır vicdani değildir herkes kendi istediğine başkalarına zarar vermedikçe inanmakta özgürdür. Ama burada böyle zarar vermek gibi bir şart falan olmaksızın öldürülecek. Niye inanmadı diye... Zorlama değiil de ne bu?
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
Bahsettiğim mesele bugün şeriat olup olmaması mı? Mürtedin ne zaman ne kadar sürede öldürülmesi mi? Mürted öldürülür buda dinde zorlama olduğunu gösterir. Bundan bahsediyorum.


Ebubekir sifil, 3 gün boyunca kişinin dinden çıkma nedenleri sorularak ve ikna edilmeye çalışılacak eğer ikna olmaz geri dönmezse kişinin bunu inatla yaptığı kanısına varılıp ölümü gerçekleştirilir diyor. Her ne kadar ikna etmeye çalışsın 3 gün tanısın inancı yüzünden insanı öldüren dinde zorlama vardır vicdani değildir herkes kendi istediğine başkalarına zarar vermedikçe inanmakta özgürdür. Ama burada böyle zarar vermek gibi bir şart falan olmaksızın öldürülecek. Niye inanmadı diye... Zorlama değiil de ne bu?
Sana nasıl anlatayım bilemiyorum. 1400 yıl önce çıkan bir din düşün. İnsanlar savaşlar yapıyor. Kadınların değeri yok. Herkes kendini savunmak zorunda kılıç var hançer var korunmak için. Güçlü güçsüzü eziyor öldürüyor. Aynı şey dünyanın heryerinde var. Gel gör ki insanlar birilerinin gücüyle istediğini yapabiliyorlar. Hadisteki mürted denilen kişi serbest diyelim ve güçlü müslüman olmayan birisi bunu destekledi para verdi git dedi tanrı yoktur diye anlat emrine de asker verdi biraz diyelim. Bu adam şimdi sınırların bile değişken olduğu bir ortamda müslümanların yaşadığı ülkeyi parçaladı fitne soktu ve en sonunda gücünü aldığı adamın ordularıyla yıktı. Bunun olması ihtimaline dair alimler fikir birliği yapmış olabilirler. Hadislerin doğru nakledildiğini elbette bilemeyiz ama onu da alimler doğru olmasının yüksekliğine göre sahih zayıf veya yanlış olarak ayırmışlar.

İnsanın ele alındığı bir ortamda Mevlana ne olursan ol yine gel diyor. Bunu duyan alimler sen nasıl dersin diyip Mevlanayı neden öldürmediler acaba ? Demek ki hadis bunu diyor diye yapmak zorunluluğu yokmuş. Hadiste de illa ki şu durumlar olduğu takdirde şu kadar sürede tövbe etmezse öldürmek zorundasınız öldürmek sevaptır gibi bir zorunlulukta yok. Ayrıca Kuranda buna dair bir ayette yok. O zaman nasıl dinde zorlama var diyebiliyorsun.
Mesaj otomatik birleştirildi:

İnanmayabilirsin istersen güler geçersin umurumda da değil zaten. Sadece bazı şeyleri düşünürken neden niçin niye ne zaman nasıl ve kim sorularını sorarsan ve sözün veya kararın alındığı zamanı mekanı kişileri olayı ve olabilecek nedenleri ele alırsan neler olduğunu daha iyi anlarsın.
 
Son düzenleme:

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Sana nasıl anlatayım bilemiyorum. 1400 yıl önce çıkan bir din düşün. İnsanlar savaşlar yapıyor. Kadınların değeri yok. Herkes kendini savunmak zorunda kılıç var hançer var korunmak için. Güçlü güçsüzü eziyor öldürüyor. Aynı şey dünyanın heryerinde var. Gel gör ki insanlar birilerinin gücüyle istediğini yapabiliyorlar. Hadisteki mürted denilen kişi serbest diyelim ve güçlü müslüman olmayan birisi bunu destekledi para verdi git dedi tanrı yoktur diye anlat emrine de asker verdi biraz diyelim. Bu adam şimdi sınırların bile değişken olduğu bir ortamda müslümanların yaşadığı ülkeyi parçaladı fitne soktu ve en sonunda gücünü aldığı adamın ordularıyla yıktı. Bunun olması ihtimaline dair alimler fikir birliği yapmış olabilirler. Hadislerin doğru nakledildiğini elbette bilemeyiz ama onu da alimler doğru olmasının yüksekliğine göre sahih zayıf veya yanlış olarak ayırmışlar.

İnsanın ele alındığı bir ortamda Mevlana ne olursan ol yine gel diyor. Bunu duyan alimler sen nasıl dersin diyip Mevlanayı neden öldürmediler acaba ? Demek ki hadis bunu diyor diye yapmak zorunluluğu yokmuş. Hadiste de illa ki şu durumlar olduğu takdirde şu kadar sürede tövbe etmezse öldürmek zorundasınız öldürmek sevaptır gibi bir zorunlulukta yok. Ayrıca Kuranda buna dair bir ayette yok. O zaman nasıl dinde zorlama var diyebiliyorsun.

Yani şimdi ne desem bilemedim. Hanefi mezhebince kural belli fıkıh belli irtidat ne mürted ne ve cezası nedir belli. Sen bunları red ediyorsan senin inancın tabi sonuçta. Ama senin red etmen demek değilki böyle bir şey yok. O yüzden o zaman bunu kabul edenlere sormuş olayım dinden çıkanın öldürüldüğü dinde nasıl zorlama olmaz?

Ha dinden her çıkan yazdığın gibi şeyler yapacak diye birşey mi var? Yok adam inancını değiştirip öyle Yaşar yani illa hainlik mi yapacak savaş mı açacak hayır.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
Yani şimdi ne desem bilemedim. Hanefi mezhebince kural belli fıkıh belli irtidat ne mürted ne ve cezası nedir belli. Sen bunları red ediyorsan senin inancın tabi sonuçta. Ama senin red etmen demek değilki böyle bir şey yok. O yüzden o zaman bunu kabul edenlere sormuş olayım dinden çıkanın öldürüldüğü dinde nasıl zorlama olmaz?

Ha dinden her çıkan yazdığın gibi şeyler yapacak diye birşey mi var? Yok adam inancını değiştirip öyle Yaşar yani illa hainlik mi yapacak savaş mı açacak hayır.
Anlamak istemiyorsun galiba. Ben hiçbir şeyi reddetmiyorum. Reddediyorum gibi bir ifadem ve ima bile yok. O dönemde veya hadisi aktaran kişiyi tanımadığım görmediğim bilmediğim için naklettiği hadisin doğruluğunu bilmem mümkün müdür değildir tabi ki de. Burada hadisleri doğruluğuna göre ayıran alimlere bakacağım elbette.

Atasözü vardır kurunun yanında yaş da yanar diye bilmem bilir misin. Her mürted bunu yapacak diye bir kaide yok ama yapmayacak diye de bir kaide yok. O yüzden alimler günün koşullarına göre fikir birliği yapmışlar. Ona bakarsan kardeş katli vaciptir diye fetva yayınlatan Osmanlı padişahı vardı. Acaba bir müslüman neden müslüman öz kardeşini öldürtür ? Demek ki öyle her şeye yüzeysel bakmakla olmuyor durumlar.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Anlamak istemiyorsun galiba. Ben hiçbir şeyi reddetmiyorum. Reddediyorum gibi bir ifadem ve ima bile yok. O dönemde veya hadisi aktaran kişiyi tanımadığım görmediğim bilmediğim için naklettiği hadisin doğruluğunu bilmem mümkün müdür değildir tabi ki de. Burada hadisleri doğruluğuna göre ayıran alimlere bakacağım elbette.

Atasözü vardır kurunun yanında yaş da yanar diye bilmem bilir misin. Her mürted bunu yapacak diye bir kaide yok ama yapmayacak diye de bir kaide yok. O yüzden alimler günün koşullarına göre fikir birliği yapmışlar. Ona bakarsan kardeş katli vaciptir diye fetva yayınlatan Osmanlı padişahı vardı. Acaba bir müslüman neden müslüman öz kardeşini öldürtür ? Demek ki öyle her şeye yüzeysel bakmakla olmuyor durumlar.

Hocam o dönem içindir bugün için değil diyorsunuz ama çoğu hocada aksini söylüyor. Hem böyle yaklaşırsanız fıkıhtaki çoğu şeyi böyle 1400 yıl önceye atabiliriz. Sizin için böyle ise saygı duyarım tabii ki.
Kurunun yanında yaşta yanar nedir kişi inancını değiştirdi diye öldürülüyor sadece inancını değiştirdi diye. İnancını değiştirmesi demek direkt olarak müslümanın düşmanı demek mi? Her müslüman olmayan müslümanın düşmanı mı?
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35

Ben şeriatla yönetilen bir ülkede değilim. O yüzden hadistekilerin uygulanmasını gerektiren bir ortamda da değilim. Bak linkteki videoda Kuran deneyinde İncilde olanlar söyleniyor. O zaman İncilde de zorlama vardır deriz. Alimler fıkıhta kendi kafalarına göre kural koymuyorlar. Üzerine düşünüp tartışıp fikir birliğine varmaya çalışıyorlar.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113

Ben şeriatla yönetilen bir ülkede değilim. O yüzden hadistekilerin uygulanmasını gerektiren bir ortamda da değilim. Bak linkteki videoda Kuran deneyinde İncilde olanlar söyleniyor. O zaman İncilde de zorlama vardır deriz. Alimler fıkıhta kendi kafalarına göre kural koymuyorlar. Üzerine düşünüp tartışıp fikir birliğine varmaya çalışıyorlar.

İncil ne alaka şimdi?
Mesele zaten bu kuralların bu ülkede uygulanıp uygulanmaması değil bu var mı var bende bunun üzerinden birşey sorguluyorum bugün şeriat yoksa sorun yok mu demeliyim?
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
İncil ne alaka şimdi?
Mesele zaten bu kuralların bu ülkede uygulanıp uygulanmaması değil bu var mı var bende bunun üzerinden birşey sorguluyorum bugün şeriat yoksa sorun yok mu demeliyim?
İncil mi ne alaka ? Anlamadıysan dinde zorlama olmaz diyorsun ya sana bir örnek sunuyorum. İnsanlar bilmedikleri şeye karşı ön yargılı davranabiliyorlar. Hadis var ve hadisi sorguluyor musun ? Neden niçin nasıl ne zaman niye ve kim diye. Sorguladığında cevapları aynı hadiste yazıyor mu diye baktın mı ? Şu an şeriat yok ve günümüzdeki toplum standartları yaşam biçimleri ve normları farklıyken neden takılıp kalıyorsun aynı noktaya. İnançsızsan seni öldüren de yok sana küfredip saldıran da yok. Tövbe kapısı her zaman açık. Bence aşağıdaki yazıyı bir okursan şu ana kadar ne demeye çalıştığımı da anlarsın.

 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
İncil mi ne alaka ? Anlamadıysan dinde zorlama olmaz diyorsun ya sana bir örnek sunuyorum. İnsanlar bilmedikleri şeye karşı ön yargılı davranabiliyorlar. Hadis var ve hadisi sorguluyor musun ? Neden niçin nasıl ne zaman niye ve kim diye. Sorguladığında cevapları aynı hadiste yazıyor mu diye baktın mı ? Şu an şeriat yok ve günümüzdeki toplum standartları yaşam biçimleri ve normları farklıyken neden takılıp kalıyorsun aynı noktaya. İnançsızsan seni öldüren de yok sana küfredip saldıran da yok. Tövbe kapısı her zaman açık. Bence aşağıdaki yazıyı bir okursan şu ana kadar ne demeye çalıştığımı da anlarsın.

Bilmediğim birşey değil ki o hadisleri okudum tabii ki sahih ve sağlam hadisler ayrıca fıkıhta zaten nasıl alındığı belli.
Hala aynı şeyi söylüyorsun :D bugün uygulanması ve benim ölüp ölmemem olay değil. Dinde olan birşey ya hani bende dinde bu varken nasıl islamda zorlama yoktur denebilir onu soruyorum.

Ben dinden çıktım ve bu dine karşı, dinin doğru olmadığına dair konuşuyorum benim cezam ölüm. Benim dine muhalefet etmem ölüm nedeni. Bunu söylemem bu kuralı örneklendirme nedenim. Ölmekten korkuyorum diye yazmıyorum ;)
 
Son düzenleme:

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
Bilmediğim birşey değil ki o hadisleri okudum tabii ki sahih ve sağlam hadisler ayrıca fıkıhta zaten nasıl alındığı belli.
Hala aynı şeyi söylüyorsun :D bugün uygulanması ve benim ölüp ölmemem olay değil. Dinde olan birşey ya hani bende dinde bu varken nasıl islamda zorlama yoktur denebilir onu soruyorum.

Ben dinden çıktım ve bu dine karşı, dinin doğru olmadığına dair konuşuyorum benim cezam ölüm. Benim dine muhalefet etmem ölüm nedeni. Bunu söylemem bu kuralı örneklendirme nedenim. Ölmekten korkuyorum diye yazmıyorum ;)
Verdiğim linkteki yazıyı okudun mu acaba ? Orada neden olduğu detaylıca yazıyor ne demek istediğim demedim mi sana ?

https://dergipark.org.tr/tr/downloa...r.)&text=Müslüman‟ı kasden öldüren, öldürülür.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113

Okudum. Öldürülme nedeni kendi görüşleri sebebiyle topluma nifak sokacak olması ve toplum düzenini, vicdanını zedeleyecek, huzuru kaçıracak olmasıymış. Zaten akıl var mantık var kişi dinden çıkıyorsa mutlaka muhalif görüşleri olacak yoksa dinden niye, nasıl çıksın? Kaynaklarda mürted sizinle savaşmıyorsa öldürmeyin gibi bir kuralın olmadığını oknudun mu hiç? Bu savaşın sadece kılıç kalkan savaşı olmadığını islama sözlü muhalefet etmekte olduğunu okudun mu hiç? Ha birde kadının fiili bir savaşta olmamasına rağmen hapsedilip tövbe edene kadar müslüman olmasının zorlandığını okudun mu attığın yazıda?


Benim dinim bana sizin dininiz size diyen dine bakın bir. Dinden çıkmanın suç olduğu kuralı daha nasıl savunabilirsinizki? Birde dünya için kusursuz düzen şeriattır şeriat olmadığı için çok kötü durumdayız demezler mi.



3. Mürted (İrtidat Eden)'le İlgili Hükümler:
Mürtedin öldürülmesi: İrtidat eden şahsın öldürülmesinin vacip olduğunda alimler ittifak halindedirler. Çünkü Resulullah (a.s.) Efendimiz: "Kim dinini (İslamı) değiştirirse onu öldürünüz." (2) "Müslüman bir kişinin kanı ancak şu üç şeyden biri ile heliil olur: Zind eden evli şahıs, başka birini öldüren kişi, cemaatten ayrılıp dinini terkeden kimse." buyurmuştur. (3) İrtidat eder erkeğin öldürülmesi Hizım geldiği hakkında ilim ehli icma etmiştir. Hanefiler hariç cumhura göre irtidat eden kadın da öldürülür. Bunun delili şu haberdir: "Ümmü Mervan adındaki bir kadın İslam'dan dönmüştü. Durumu Hz. Peygamber (a.s.)'e bildirildi. O da kadının tövbeye davet edilmesini, tövbe ederse bırakılmasını, yoksa öldürülmesini emretti." <4>Meşhur Muaz (r.a.) hadisinde zikredildiğine göre Resulullah (a.s.) kendisini Yemen'e gönderdiği vakit şöyle buyurdu: "Hangi erkek İslam'dan dönerse onu önce İslam'a davet et. Dönerse ne ala; yoksa boynunu vur. Yine hangi kadın İslam'dan dönerse onu önce İslam'a davet et. Dönerse ne ala; yoksa onun da boynunu vur." <5>Hafız İbni Hacer: "Hadisin isnadı hasendir. İhtilaf konusunda temel kabul edilmesi gereken bir nastır." demektedir.

Hanefilere göre, irtidat eden kadın öldürülmez; fakat İslam’a dönmesi için zorlanır. Zorlamak da İslama dönesiye ya da ölesiye dek hapsedilmesi şeklinde olur. Çünkü büyük bir suç işlemiş durumdadır. Her üç günde bir dine geri dönmeye zorlamak için dövülür. İrtidat eden kadını öldüren kişiye şüphe bulunduğu için bir şey gerekmez. (Vehbe Zuhayli, İslam fıkıh ansiklopedisi cilt 7 ,465)

(Kaynakça)
(2)- Müslim dışında cemaaı ile lbni Ebu Şeybe ve AbdWTezzak lkrime yoluyla Hz. İbni Abbas'dan rivayet etmişlerdir. Tahrici yukarıda geçti. Neylü'l-Evıfır, Yii, 190.
(3)- Buhari ve Müslim, lbni Mesud (r.a.)'dan rivayet etmişlerdir. Sübülü's-Selam, III, 231; el-/lmQm, 443.
(4)- Darekutni ve Beyhaki, Cabir (r.a.)'den tahirc etmişlerdir. isnadı zayıftır. Beyhaki başka zayıf biı vecihten Hz. Aişe (r.a.)'den de tahric etmiştir. Neylu'l-Evıfır, VII, 192; Nasbu'r-Raye, IlI, 458; et· Telhfsü'l-Habfr, M ısır baskısı, IV, 49.
(5)- Taberani el-Mucem'inde Muaz b. Cebel (r.a.)den rivayet etmiş, Harız lbni Hacet, seneditıih hdSer. oldı.ığurlu söylemiştir. Neylu'l-Evtar, Vll, 193; Nasbu'r-Rfıye; Ol, 457.








Öldürmeden önce, Hanefilere göre, irtidat eden kişinin İslama dönme ihtimali bulunduğu için tövbeye davet edilip kendisine İslamın teklif edilmesi müstehaptır, fakat vacip değildir. Çünkü İslam dini ona ulaşmış durumdadır. Şayet İslama dönerse bu hoşnutlukla karşılanır. Eğer dönmezse o zaman İslam devlet başkanı (veya onun naibi) onun durumuna bakar: Tövbe etme ümidi varsa yahut mürtedin kendisi süre talep ederse üç gün mühlet verir. Ama tövbe etme ümidi yoksa ya da mürted mühlet isteğinde bulunmazsa hemen öldürülür. Hz. Ömer (r.a.) Efendim izden nakledilen şu rivayet buna delfilet etmektedir: " İslam ordularından kendisinin yanına gelen bir adama Hz. Ömer: "Uzaklardan yeni bir haber var mı ?" diye sordu. Adam: "Evet, bir adam müslüman olduktan sonra tekrar Allah teata'yı inkar etti, biz de onu öldürdük" dedi. Bunun üzerine Hz. Ömer: "Onu bir evde üç gün hapsedip her gün bir ekmek vererek tutsaydınız ya ... Belki de tövbe ederdi." dedi. Sonra da şöyle ekledi: "Allahım, ben bu olayda bulunmadım, öyle yapılmasını emretmedim ve duyduğumda razı da olmadım." (!) Ancak Kemalüddln İbnü'l-Hümam: "Hz Ömer'in bu şekilde olaydan uzak olduğunu i fade etmesi tövbeye davet etmenin vacip olmasını gerektirir" demektedir. (Vehbe Zuhayli, İslam fıkıh ansiklopedisi cilt 7 ,466)


"
- İslam’a girdikten sonra çıkmak, yeryüzünde bir gaye için var edilen İSLAM TOPLUMU’nu gayesini kavramada gevşetmeye yönelik bir tutumdur. Yeryüzünü kuşatmayı gaye edinen bir dinin, içinden dağılma, parçalanma ve ayakta duramama gibi sıkıntısı bulunmasının oluşturacağı risk, geri dönenin ölümle cezalandırılmasını normalleştirmektedir. Bütün insanlığın saadetine engel olmanın ölümden başka her cezası hafif kalır.

a)
Mürted dininden ve mensubu olduğu İslam ümmetinden ayrıldığı için, masumiyetini yitirmiş ve hain statüsüne girmiştir. Hainin cezası ise ölümdür.

b)
Dinini terk eden, dinine karşı hainlik yapmış olur. Dinine karşı hainlik yapan, İslam dininin yürürlükte olduğu vatanına karşı da hainlik yapmış olur. Bu sebeple, mürtedin işlediği suç bir nevi “hıyanet-i vataniye”dir. Bunun cezası ise ölümdür.

c) Mürted olan kimse, aslî kâfirlerle kıyaslanamaz. Çünkü, İslam dini gibi hem akla, hem kalbe, hem ulvi duygulara hitap eden bir dinden dönen kimsenin artık insanlık erdemine dair bir meziyeti kalmamış olur.

Bu açıdan bakıldığında, mürtet olan kimse İslam’dan çıkmakla âdeta insanlıktan da çıkmış olur. İnsanlık yönünü kaybeden bir kimse kelimenin tam anlamıyla anarşist olur. Başka hiçbir dine veya doktrine samimi olarak bağlı kalması düşünülemez. Aklı olduğu için masum bir hayvan değil, yırtıcı bir canavar olduğundan hayat hakkını kaybeder.

İslam’da kötülüğü ve zararı defetmek, iyiliği ve faydayı elde etmekten daha önemlidir. “Sedd-i zerayi” prensibi de bunu ön görmektedir. Onun için mürtedlikte direnen kimsenin hakk-ı hayatı yoktur.

Demek ki, İslam’da harbi kâfirin bile hayat hakkı olduğuna göre, mürtede idam cezasının verilmesi, onun küfründen ziyade, topluma vereceği zararlar nedeniyledir…"
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
Okudum. Öldürülme nedeni kendi görüşleri sebebiyle topluma nifak sokacak olması ve toplum düzenini, vicdanını zedeleyecek, huzuru kaçıracak olmasıymış. Zaten akıl var mantık var kişi dinden çıkıyorsa mutlaka muhalif görüşleri olacak yoksa dinden niye, nasıl çıksın? Kaynaklarda mürted sizinle savaşmıyorsa öldürmeyin gibi bir kuralın olmadığını oknudun mu hiç? Bu savaşın sadece kılıç kalkan savaşı olmadığını islama sözlü muhalefet etmekte olduğunu okudun mu hiç? Ha birde kadının fiili bir savaşta olmamasına rağmen hapsedilip tövbe edene kadar müslüman olmasının zorlandığını okudun mu attığın yazıda?


Benim dinim bana sizin dininiz size diyen dine bakın bir. Dinden çıkmanın suç olduğu kuralı daha nasıl savunabilirsinizki? Birde dünya için kusursuz düzen şeriattır şeriat olmadığı için çok kötü durumdayız demezler mi.



3. Mürted (İrtidat Eden)'le İlgili Hükümler:
Mürtedin öldürülmesi: İrtidat eden şahsın öldürülmesinin vacip olduğunda alimler ittifak halindedirler. Çünkü Resulullah (a.s.) Efendimiz: "Kim dinini (İslamı) değiştirirse onu öldürünüz." (2) "Müslüman bir kişinin kanı ancak şu üç şeyden biri ile heliil olur: Zind eden evli şahıs, başka birini öldüren kişi, cemaatten ayrılıp dinini terkeden kimse." buyurmuştur. (3) İrtidat eder erkeğin öldürülmesi Hizım geldiği hakkında ilim ehli icma etmiştir. Hanefiler hariç cumhura göre irtidat eden kadın da öldürülür. Bunun delili şu haberdir: "Ümmü Mervan adındaki bir kadın İslam'dan dönmüştü. Durumu Hz. Peygamber (a.s.)'e bildirildi. O da kadının tövbeye davet edilmesini, tövbe ederse bırakılmasını, yoksa öldürülmesini emretti." <4>Meşhur Muaz (r.a.) hadisinde zikredildiğine göre Resulullah (a.s.) kendisini Yemen'e gönderdiği vakit şöyle buyurdu: "Hangi erkek İslam'dan dönerse onu önce İslam'a davet et. Dönerse ne ala; yoksa boynunu vur. Yine hangi kadın İslam'dan dönerse onu önce İslam'a davet et. Dönerse ne ala; yoksa onun da boynunu vur." <5>Hafız İbni Hacer: "Hadisin isnadı hasendir. İhtilaf konusunda temel kabul edilmesi gereken bir nastır." demektedir.

Hanefilere göre, irtidat eden kadın öldürülmez; fakat İslam’a dönmesi için zorlanır. Zorlamak da İslama dönesiye ya da ölesiye dek hapsedilmesi şeklinde olur. Çünkü büyük bir suç işlemiş durumdadır. Her üç günde bir dine geri dönmeye zorlamak için dövülür. İrtidat eden kadını öldüren kişiye şüphe bulunduğu için bir şey gerekmez. (Vehbe Zuhayli, İslam fıkıh ansiklopedisi cilt 7 ,465)

(Kaynakça)
(2)- Müslim dışında cemaaı ile lbni Ebu Şeybe ve AbdWTezzak lkrime yoluyla Hz. İbni Abbas'dan rivayet etmişlerdir. Tahrici yukarıda geçti. Neylü'l-Evıfır, Yii, 190.
(3)- Buhari ve Müslim, lbni Mesud (r.a.)'dan rivayet etmişlerdir. Sübülü's-Selam, III, 231; el-/lmQm, 443.
(4)- Darekutni ve Beyhaki, Cabir (r.a.)'den tahirc etmişlerdir. isnadı zayıftır. Beyhaki başka zayıf biı vecihten Hz. Aişe (r.a.)'den de tahric etmiştir. Neylu'l-Evıfır, VII, 192; Nasbu'r-Raye, IlI, 458; et· Telhfsü'l-Habfr, M ısır baskısı, IV, 49.
(5)- Taberani el-Mucem'inde Muaz b. Cebel (r.a.)den rivayet etmiş, Harız lbni Hacet, seneditıih hdSer. oldı.ığurlu söylemiştir. Neylu'l-Evtar, Vll, 193; Nasbu'r-Rfıye; Ol, 457.








Öldürmeden önce, Hanefilere göre, irtidat eden kişinin İslama dönme ihtimali bulunduğu için tövbeye davet edilip kendisine İslamın teklif edilmesi müstehaptır, fakat vacip değildir. Çünkü İslam dini ona ulaşmış durumdadır. Şayet İslama dönerse bu hoşnutlukla karşılanır. Eğer dönmezse o zaman İslam devlet başkanı (veya onun naibi) onun durumuna bakar: Tövbe etme ümidi varsa yahut mürtedin kendisi süre talep ederse üç gün mühlet verir. Ama tövbe etme ümidi yoksa ya da mürted mühlet isteğinde bulunmazsa hemen öldürülür. Hz. Ömer (r.a.) Efendim izden nakledilen şu rivayet buna delfilet etmektedir: " İslam ordularından kendisinin yanına gelen bir adama Hz. Ömer: "Uzaklardan yeni bir haber var mı ?" diye sordu. Adam: "Evet, bir adam müslüman olduktan sonra tekrar Allah teata'yı inkar etti, biz de onu öldürdük" dedi. Bunun üzerine Hz. Ömer: "Onu bir evde üç gün hapsedip her gün bir ekmek vererek tutsaydınız ya ... Belki de tövbe ederdi." dedi. Sonra da şöyle ekledi: "Allahım, ben bu olayda bulunmadım, öyle yapılmasını emretmedim ve duyduğumda razı da olmadım." (!) Ancak Kemalüddln İbnü'l-Hümam: "Hz Ömer'in bu şekilde olaydan uzak olduğunu i fade etmesi tövbeye davet etmenin vacip olmasını gerektirir" demektedir. (Vehbe Zuhayli, İslam fıkıh ansiklopedisi cilt 7 ,466)


"
- İslam’a girdikten sonra çıkmak, yeryüzünde bir gaye için var edilen İSLAM TOPLUMU’nu gayesini kavramada gevşetmeye yönelik bir tutumdur. Yeryüzünü kuşatmayı gaye edinen bir dinin, içinden dağılma, parçalanma ve ayakta duramama gibi sıkıntısı bulunmasının oluşturacağı risk, geri dönenin ölümle cezalandırılmasını normalleştirmektedir. Bütün insanlığın saadetine engel olmanın ölümden başka her cezası hafif kalır.

a)
Mürted dininden ve mensubu olduğu İslam ümmetinden ayrıldığı için, masumiyetini yitirmiş ve hain statüsüne girmiştir. Hainin cezası ise ölümdür.

b)
Dinini terk eden, dinine karşı hainlik yapmış olur. Dinine karşı hainlik yapan, İslam dininin yürürlükte olduğu vatanına karşı da hainlik yapmış olur. Bu sebeple, mürtedin işlediği suç bir nevi “hıyanet-i vataniye”dir. Bunun cezası ise ölümdür.

c) Mürted olan kimse, aslî kâfirlerle kıyaslanamaz. Çünkü, İslam dini gibi hem akla, hem kalbe, hem ulvi duygulara hitap eden bir dinden dönen kimsenin artık insanlık erdemine dair bir meziyeti kalmamış olur.

Bu açıdan bakıldığında, mürtet olan kimse İslam’dan çıkmakla âdeta insanlıktan da çıkmış olur. İnsanlık yönünü kaybeden bir kimse kelimenin tam anlamıyla anarşist olur. Başka hiçbir dine veya doktrine samimi olarak bağlı kalması düşünülemez. Aklı olduğu için masum bir hayvan değil, yırtıcı bir canavar olduğundan hayat hakkını kaybeder.

İslam’da kötülüğü ve zararı defetmek, iyiliği ve faydayı elde etmekten daha önemlidir. “Sedd-i zerayi” prensibi de bunu ön görmektedir. Onun için mürtedlikte direnen kimsenin hakk-ı hayatı yoktur.

Demek ki, İslam’da harbi kâfirin bile hayat hakkı olduğuna göre, mürtede idam cezasının verilmesi, onun küfründen ziyade, topluma vereceği zararlar nedeniyledir…"
Okumadığım incelemediğim şeyi sana oku diyecek kadar aptal mıyım sanıyorsun. İnanmıyorsan inanmıyorsun sana şu an zorla inan diyen de yok ki.

Hz. Peygamber de mürted hakkında şöyle buyurmuştur: “Dinini değiştireni öldürün.” (Buhârî, Cihad, 149; İ‟tisam, 28; Bu hadisteki ifadenin mutlak olduğu ön kabulünden hareketle, her halükârda İslam inancını terk eden kişinin (mürtedin) cezasının ölüm olduğu ileri sürülmektedir.) Bir başka hadis şu şekildedir: “Allah‟tan başka ilah olmadığına ve benim Allah‟ın Resulü olduğuma şahitlik yapan hiçbir müslümanın kanı helal değildir. Ancak şu üç kişi müstesnadır. Zina eden evli, bir başkasını kasden öldüren kişi, dinini terk edip cemaatten ayrılan şahıs.” (Buhârî, Diyat,66; Müslim, Kasame, 25-26) Ebû Dâvûd ve Nesâî‟de geçen şu hadis de dikkat çekicidir. “Müslüman‟ı öldürmek, şu üç sebep hariç helal değildir. Zina eden evli recmedilir. Müslüman‟ı kasden öldüren, öldürülür. İslam‟dan çıkarak Allah ve Resulü ile harbe tutuşan kişi ya öldürülür, ya asılır, ya da sürgün edilir.” (Ebû Dâvûd, Hudûd, 1; Nesâî, Kasame, 14).
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Okumadığım incelemediğim şeyi sana oku diyecek kadar aptal mıyım sanıyorsun. İnanmıyorsan inanmıyorsun sana şu an zorla inan diyen de yok ki.

Hz. Peygamber de mürted hakkında şöyle buyurmuştur: “Dinini değiştireni öldürün.” (Buhârî, Cihad, 149; İ‟tisam, 28; Bu hadisteki ifadenin mutlak olduğu ön kabulünden hareketle, her halükârda İslam inancını terk eden kişinin (mürtedin) cezasının ölüm olduğu ileri sürülmektedir.) Bir başka hadis şu şekildedir: “Allah‟tan başka ilah olmadığına ve benim Allah‟ın Resulü olduğuma şahitlik yapan hiçbir müslümanın kanı helal değildir. Ancak şu üç kişi müstesnadır. Zina eden evli, bir başkasını kasden öldüren kişi, dinini terk edip cemaatten ayrılan şahıs.” (Buhârî, Diyat,66; Müslim, Kasame, 25-26) Ebû Dâvûd ve Nesâî‟de geçen şu hadis de dikkat çekicidir. “Müslüman‟ı öldürmek, şu üç sebep hariç helal değildir. Zina eden evli recmedilir. Müslüman‟ı kasden öldüren, öldürülür. İslam‟dan çıkarak Allah ve Resulü ile harbe tutuşan kişi ya öldürülür, ya asılır, ya da sürgün edilir.” (Ebû Dâvûd, Hudûd, 1; Nesâî, Kasame, 14).

Tamam islamdan çıkarak allah ve resulune harb eden kişi diyor işte buradaki harbin illa kılıç kalkan harbi olmadığını alimlerin islamdan çıkıp islamdaki farzları, allahın bir olduğu vb. hükümleri ret etmenin, islama muhalif olmanın, kendi düşüncelerini toplumda dillendirmenin ve yaymanın harp olduğunu söylüyor. Ha birde islamda recm yok diyorlardı ya neyse. :D
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
Tamam islamdan çıkarak allah ve resulune harb eden kişi diyor işte buradaki harbin illa kılıç kalkan harbi olmadığını alimlerin islamdan çıkıp islamdaki farzları, allahın bir olduğu vb. hükümleri ret etmenin, islama muhalif olmanın, kendi düşüncelerini toplumda dillendirmenin ve yaymanın harp olduğunu söylüyor. Ha birde islamda recm yok diyorlardı ya neyse. :D
İnanmıyorsun veya inanmak istemiyorsun sonuçta bu da senin inancın. İslama kimse zorla dön demiyor. Farkındaysan fıkıh alimleri günün şartlarına göre istişare yapıp fikir birliğine varabiliyorlar. Örneğin sigara mekruh kabul ediliyor. Bundan 1400 yıl önce sigara var mıydı peki? Sen soruyorsun bizde elimizden geldiğince cevaplamaya çalışıyoruz. Madem bu kadar bilgili ve zeki olduğunu düşünüyorsun gidersin ilahiyat bölümünde ihtisas yapmış bir kişiye detaylıca sorarsın.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
İnanmıyorsun veya inanmak istemiyorsun sonuçta bu da senin inancın. İslama kimse zorla dön demiyor. Farkındaysan fıkıh alimleri günün şartlarına göre istişare yapıp fikir birliğine varabiliyorlar. Örneğin sigara mekruh kabul ediliyor. Bundan 1400 yıl önce sigara var mıydı peki? Sen soruyorsun bizde elimizden geldiğince cevaplamaya çalışıyoruz. Madem bu kadar bilgili ve zeki olduğunu düşünüyorsun gidersin ilahiyat bölümünde ihtisas yapmış bir kişiye detaylıca sorarsın.
:D

Yahu bahsettiğimiz konu bugünün şartlarına göre değişti mi? Şimdi şeriat ülkesi olsak ki Allahın emrettiği budur, şeriat ülkesi olsak dinden dönüp dine muhalefet eden kişilerin öldürülmesi kadınların hapsedilmesi gerekmeyecek mi?
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
:D

Yahu bahsettiğimiz konu bugünün şartlarına göre değişti mi? Şimdi şeriat ülkesi olsak ki Allahın emrettiği budur, şeriat ülkesi olsak dinden dönüp dine muhalefet eden kişilerin öldürülmesi kadınların hapsedilmesi gerekmeyecek mi?
Fıkıhta alimler yapılan istişare sonucunda toplumun yapısını günün şartlarını dikkate alarak farklı bir fikir birliğine varabilirler. Bu durumda ortaya çıkacak olan yeni fikir birliğinde mürtedin öldürülmesi ve kadınların hapsedilmesi gerekmeyebilir. Ayrıca kadınlar sadece Hanefi mezhebinde hapsedilir diğer 3 mezhep öldürülmesi konusunda fikir birliği içerisindedir.
Ayrıca bahsedilen hadis 1400 yıl önceki günün şartlarına göre söylenmiştir.

Hadisin terim anlamı, Hz. Peygamber’in sözü, fiili, ashâbının yaptığını görüp de reddetmediği davranışlar (takrir) ve onun yaratılışı veya huyu ile ilgili her türlü bilgi demektir.

Bu durumda hadislere uymanın veya uymamanın Kuranda sevap veya haram olduğuna dair ayet yokken veya hadislere uyulması veya uyulmaması diye bir ayet geçmiyorken bu durumda nasıl dinde zorlama vardır denilebilir ? Sonuçta İslam Allah'ın Varlığına ve Birliğine İman, Meleklere İman, Allah'ın Kitaplarına İman, Peygamberlere İman, Ahiret Gününe İman ve Kadere İman şeklindedir. Bu durumda inanmayanlara bu şartlar yoktur.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Fıkıhta alimler yapılan istişare sonucunda toplumun yapısını günün şartlarını dikkate alarak farklı bir fikir birliğine varabilirler. Bu durumda ortaya çıkacak olan yeni fikir birliğinde mürtedin öldürülmesi ve kadınların hapsedilmesi gerekmeyebilir. Ayrıca kadınlar sadece Hanefi mezhebinde hapsedilir diğer 3 mezhep öldürülmesi konusunda fikir birliği içerisindedir.
Ayrıca bahsedilen hadis 1400 yıl önceki günün şartlarına göre söylenmiştir.

Hadisin terim anlamı, Hz. Peygamber’in sözü, fiili, ashâbının yaptığını görüp de reddetmediği davranışlar (takrir) ve onun yaratılışı veya huyu ile ilgili her türlü bilgi demektir.

Bu durumda hadislere uymanın veya uymamanın Kuranda sevap veya haram olduğuna dair ayet yokken veya hadislere uyulması veya uyulmaması diye bir ayet geçmiyorken bu durumda nasıl dinde zorlama vardır denilebilir ? Sonuçta İslam Allah'ın Varlığına ve Birliğine İman, Meleklere İman, Allah'ın Kitaplarına İman, Peygamberlere İman, Ahiret Gününe İman ve Kadere İman şeklindedir. Bu durumda inanmayanlara bu şartlar yoktur.

Siz öyle düşünüyorsanız diyecek birşeyim yok ama mürtedin islama olan muhalefetinde 1000 yıl öncesiyle bugünü ayrıt eden birşey yok hatta bugün çok daha tehlikeli görülüyor çünkü insanlar artık herşeyi çok açık konuşabildiğinden dinden dönen kişilerin sayıları önemli derecede artıyor. İslam geçmişe göre çok daha zarar görüyor yani. Bu bağlamda bugünde mürtedin hükmünün değişemeyeceğin fikri daha mantıklı değil mi?

Ayrıca hadisler vahiy yerine bile konulur islamda.

“... Resul size neyi getirdiyse onu alın, hangi şeyden siz sakındırdıysa ondan sakının...”(Haşr, 59/7)

 

_Zaur_

VİP üye
Katılım
17 Kasım 2017
Mesajlar
13,845
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
22,765
Puanları
113
Yaş
30
Konu başlığına ithafen yazıyom. Zaten şimdide böyle gelenek var.

Bu geleneği yaratanlar, gün yüzüne çıkartanlar, normalleştirenler umarım kendi dünyalarında yarattıkları cehennemlerinde cayır cayır yanarlar.

ama nerde öyle bir cehennem? Kim gitti gördüde haber verdi.
Olanlar çocuklara oluyor, insanlara oluyor.

Umarım rüyadan uyanırlar hala gelenekle hareket edenler.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
Madem 1400 yıl önce mürtedin öldürülmesi değişmeyecekse namaz kılmayan müslümanların öldürülmesi ile ilgili hadis var. Bu durumda biz inananların hali daha kötü. Ayrıca mürted inanmadığı için değil sebep olduğu şeyler için öldürülüyor fıkıha göre. Keyfine göre insanı öldür demiyor alimler. Denilen şartlar olduysa yapılması konusunda fikir birliği içindeler. Ayrıca diğer hadiste öldürme,recm ve sürgünden bahsediliyor. Diğer taraftan Hz. Muhammedin vahiylerini yazıp sonrasında dinden çıkıp yine öldürülmemiş mürtedler de var.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Konu başlığına ithafen yazıyom. Zaten şimdide böyle gelenek var.

Bu geleneği yaratanlar, gün yüzüne çıkartanlar, normalleştirenler umarım kendi dünyalarında yarattıkları cehennemlerinde cayır cayır yanarlar.

ama nerde öyle bir cehennem? Kim gitti gördüde haber verdi.
Olanlar çocuklara oluyor, insanlara oluyor.

Umarım rüyadan uyanırlar hala gelenekle hareket edenler.
Mürted olduğu için ülkende veya Türkiyede bir tane öldürülen kişi göster bakalım.

İstiklal mahkemelerinde dini kullanıp vatandaşı kışkırtanlar öldürüldüler. Ve bu öldürülenler de birer mürteddi. Ama şeriat kanunlarına göre değil vatanı bölmeye çalıştıkları için öldürüldüler.

Yani illa herşey şeriattan olmuyor.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Madem 1400 yıl önce mürtedin öldürülmesi değişmeyecekse namaz kılmayan müslümanların öldürülmesi ile ilgili hadis var

Namazı terk eden kafir olur diye hadisler vardır eğe bir müslüman namaz kılmıyorsa onun bileceği iş. Namazı terk eden kafir olunca yani dinden çıkınca mürted oluncada öldürülür oluyor aynı kapıya çıkıyor. Müslüman olmasına rağmen bugün insanlar namaz kımlıyorsa kendi dinlerine bakıp kendisini sorgulasın o zaman ona ne diyeiblirim ki?

Ayrıca mürted inanmadığı için değil sebep olduğu şeyler için öldürülüyor fıkıha göre

Sepep olduğu şeylerde kılıç harbine tamamım kılıç kalkan kuşanıp müslmanlara karşı tarafa geçince birşey diyemem ama iki saatir konuştuğumuz gibi sadece savaş için değil, fikren savaş ve muhalif olduğu içinde öldürülmesi mümkün. Ayrıca kadın kılıç kalkan savaşı yapmamasına rağmen islamı kabul edene kadar hapsedilir alimler bunu kadının savaşamayacağı için diye ayriyeten hanefi mezhebinde belirtmiş. Buda dinde zorlamadır.

Diğer taraftan Hz. Muhammedin vahiylerini yazıp sonrasında dinden çıkıp yine öldürülmemiş mürtedler de var.

Kimmiş onlar? İslamın ilk vahiy oluşundan kaç yıl sonra dinden çıkmışlar?
Mürted olduğu için ülkende veya Türkiyede bir tane öldürülen kişi göster bakalım.

İstiklal mahkemelerinde dini kullanıp vatandaşı kışkırtanlar öldürüldüler. Ve bu öldürülenler de birer mürteddi. Ama şeriat kanunlarına göre değil vatanı bölmeye çalıştıkları için öldürüldüler.

Yani illa herşey şeriattan olmuyor.

Şeriat varken öldürülmüştür mutlaka. İstiklal mahkemelerinde verilen hüküm islami değildi orada uygulanan hukukça vatan haini ilan edilip öldürüldüler.

Mürted konusundada islama muhalefet eden kişi vatan haini sıfatı kazanıyor işte yukarıda attığım şeylerde yazıyor ya.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
Namazı terk eden kafir olur diye hadisler vardır eğe bir müslüman namaz kılmıyorsa onun bileceği iş. Namazı terk eden kafir olunca yani dinden çıkınca mürted oluncada öldürülür oluyor aynı kapıya çıkıyor. Müslüman olmasına rağmen bugün insanlar namaz kımlıyorsa kendi dinlerine bakıp kendisini sorgulasın o zaman ona ne diyeiblirim ki?



Sepep olduğu şeylerde kılıç harbine tamamım kılıç kalkan kuşanıp müslmanlara karşı tarafa geçince birşey diyemem ama iki saatir konuştuğumuz gibi sadece savaş için değil, fikren savaş ve muhalif olduğu içinde öldürülmesi mümkün. Ayrıca kadın kılıç kalkan savaşı yapmamasına rağmen islamı kabul edene kadar hapsedilir alimler bunu kadının savaşamayacağı için diye ayriyeten hanefi mezhebinde belirtmiş. Buda dinde zorlamadır.



Kimmiş onlar? İslamın ilk vahiy oluşundan kaç yıl sonra dinden çıkmışlar?


Şeriat varken öldürülmüştür mutlaka. İstiklal mahkemelerinde verilen hüküm islami değildi orada uygulanan hukukça vatan haini ilan edilip öldürüldüler.

Mürted konusundada islama muhalefet eden kişi vatan haini sıfatı kazanıyor işte yukarıda attığım şeylerde yazıyor ya.

Ayrıca mürted öldürülür demek öldürmek zorunludur öldürülmezse olmaz öldürülmezse haramdır değildir. Kuranda da buna dair bir ifade zorunluluk yoktur.

Sen kendini zeki beni aptal mı sanıyorsun da mürted vatan haini sıfatı kazanıyor diyorsun.
Dine ihanet eden kişi öldürülmesin o zaman buradan bir genelleme yaparak ta vatanına ihanet eden dağılmasına sebep olmayı sağlayan kişilerde yargılandığında öldürülmesin diyelim. Tabi ki öldürmek hiçte güzel bir şey değil İslamda. Ama bunun bile şartları var.

Nasıl her mürted hainlik yapacak diye bir kaide yok diyebiliyorsan buna göre her mürted öldürülecek diye de bir kaide olmadığını söylemek mümkündür. Mürted taşıdığı şartların toplumda bozulmaya sebep olmasından dolayı öldürülür. Yani sadece inanmayan ile inanmayıp bunu propagandaya çeviren ya da savaşan kişi aynı sonuçla karşılaşmıyor. Sadece inanmayan sürgün edilebilirken diğer recm ediliyor veya öldürülüyor hadislere göre.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113

Adam dinden çıkmış müşriklerin yanına gitmiş ve mekke fethinde görüldüğü yerde öldürülmesine izin verilmiş fakat pişman olup hz.Osman vasitasıyla Peygambere biat etmiş tövbe etmiş yani. Hz.Osman halife olunca mısır valisi olarak bile atamış. Eğer pişman olmasaydı öldürülecekti işte? Adam tövbe edip müslüman olmuş.

Ayrıca mürted öldürülür demek öldürmek zorunludur öldürülmezse olmaz öldürülmezse haramdır değildir. Kuranda da buna dair bir ifade zorunluluk yoktur.

İki saatir ne atıyoruz burda ya? Kuranda var öldürülmezse olmaz mı dedik? Kuranda yoktur ama hadiste ve fıkıhta vardır. Kadınsa islamı kabul edene kadar hapsedilir, erkekse öldürlür veya sürgün edilir.
Sen kendini zeki beni aptal mı sanıyorsun da mürted vatan haini sıfatı kazanıyor diyorsun.

Sen kesinlikle daha zekisin. Ayrıca mürtede vatan haini sıfatı veren ben değil islam fıkıhı. Kişi inancını terkedip islama karşı görüşlerde bulunup bunları açıklayabilir, hoş görmediği kabul etmediği yerleri dillendireiblir bana göre bu hainlik olmaz islama göre hainlik olur.

Nasıl her mürted hainlik yapacak diye bir kaide yok diyebiliyorsan buna göre her mürted öldürülecek diye de bir kaide olmadığını söylemek mümkündür. Mürted taşıdığı şartların toplumda bozulmaya sebep olmasından dolayı öldürülür. Yani sadece inanmayan ile inanmayıp bunu propagandaya çeviren ya da savaşan kişi aynı sonuçla karşılaşmıyor. Sadece inanmayan sürgün edilebilirken diğer recm ediliyor veya öldürülüyor hadislere göre.

İslama göre islama karşı muhalif olan yukarıda dediğim gibi hain sıfatı alacağı için hükmüde belli. Öldürlür veya sürgün edilir kadınsa dini kabul edene kadar hapsolur.(Daha nasıl bir zorlama olabilir)

Hadise göre birkere dinden dönen recm edilmiyor, Ya ölüyor ya sürgün ediliyor. Hangi hadis dinden dönüp savaşanı öldürün savaşmayını sürgün edin diyor? Böyle bir ayrım yapan hadis göremedim atar mısın?
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,380
Puanları
113
Yaş
35
Hz. Peygamber de mürted hakkında şöyle buyurmuştur: “Dinini değiştireni öldürün.” (Buhârî, Cihad, 149; İ‟tisam, 28; Bu hadisteki ifadenin mutlak olduğu ön kabulünden hareketle, her halükârda İslam inancını terk eden kişinin (mürtedin) cezasının ölüm olduğu ileri sürülmektedir.) Bir başka hadis şu şekildedir: “Allah‟tan başka ilah olmadığına ve benim Allah‟ın Resulü olduğuma şahitlik yapan hiçbir müslümanın kanı helal değildir. Ancak şu üç kişi müstesnadır. Zina eden evli, bir başkasını kasden öldüren kişi, dinini terk edip cemaatten ayrılan şahıs.” (Buhârî, Diyat,66; Müslim, Kasame, 25-26) Ebû Dâvûd ve Nesâî‟de geçen şu hadis de dikkat çekicidir. “Müslüman‟ı öldürmek, şu üç sebep hariç helal değildir. Zina eden evli recmedilir. Müslüman‟ı kasden öldüren, öldürülür. İslam‟dan çıkarak Allah ve Resulü ile harbe tutuşan kişi ya öldürülür, ya asılır, ya da sürgün edilir.” (Ebû Dâvûd, Hudûd, 1; Nesâî, Kasame, 14).
Yine bu sayfada zaten yazmıştım. Altını çizdim kırmızıya da boyadım. Evet recmedilmez ama öldürülür asılır veya sürgün edilir diyor.

Sen kendine göre haklı düşünüyorsan haklısın fikrine de saygı duyuyorum. Aynı sayfada daha önce dediğim gibi

Madem bu kadar bilgili ve zeki olduğunu düşünüyorsun gidersin ilahiyat bölümünde ihtisas yapmış bir kişiye detaylıca sorarsın.
 
Üst