İnternet aboneliğini artık dondurabilirsiniz...

Bu konuyu okuyanlar

Karargaht

Müdavim
Katılım
14 Kasım 2007
Mesajlar
9,235
Reaksiyon puanı
112
Puanları
63
Hat dondurma hizmeti nedir?

Aşağıda belirtilmiş olan nedenlerden dolayı geçiçi olarak ADSL erişimine ihtiyaç duymayan abonelerimizin, faydalanacaği bir hizmettir.

  • Geçici süreliğine yurt içi/yurt dışı seyahat
  • Askerlik
  • Yaz tatili / Okulların Kapanması
  • Ekonomik nedenler
  • Evde/ işyerinde kullanıcı kalmaması
  • Nakil/Taşınma
  • Çocuklarla ilgili nedenler

Hat dondurma hizmetinden hangi ADSL paketleri yararlanabilir ?


Bu hizmetten faydalanacak olan ADSL paketleri aşağıda yer almaktadır;

  • 1 Mbps-4 GB
  • 1 Mbps-4 GB Plus
  • 1 Mbps-6 GB
  • 2 Mbps-4 GB
  • 2 Mbps-6 GB
  • NET4
  • NET4 Plus
  • NET4 (Plus) 2
  • NET6
  • NETLİMİTSİZ
  • 1LİMİTSİZ
  • 2LİMİTSİZ
  • 4LİMİTSİZ
  • 8LİMİTSİZ
  • 16 Mbps Limitsiz VDSL2 Paketi
  • 16 Mbps Limitsiz VDSL2 Paketi
  • Esnaf paketi
  • Esnaf ekstra paketi
  • NET4 Başlangıç
  • NET4 Ekonomik
  • NET4 Profesyonel
  • NETLİMİTSİZ Başlangıç
  • NETLİMİTSİZ Profesyonel
  • 1LİMİTSİZ Profesyonel
  • 4LİMTSİZ Profesyonel Ekstra
  • 8LİMTSİZ Profesyonel Ekstra
  • 16 VDSL Profesyonel Ekstra
  • 32 VDSL Profesyonel Ekstra

Hat dondurma hizmetinden faydalanmak için hangi kanallara başvurmalıyım?
Hat dondurma işlemi Türk Telekom Ofislerinden ve 444 0 375 TTNET Müşteri Hizmetleri'nden yapılabilir. Bu işlem için hat sahibinin kendisinin başvuruda bulunması gerekir.

İleri bir tarihte başlayacak dondurma talebi alınabilir mi?
Hat dondurma talebi alındığı andan itibaren geçerlidir. Abone dondurmanın açılacağı tarihi belirleyebilir. (İleri tarihli işemri için çalışmalar devam etmektedir)

Hat dondurma hizmeti ücretli midir?
Hat dondurma hizmeti 2010 yılında ücretsizdir.

Hat dondurma uygulaması döneminde ücretlendirme nasıl olacak?
Hat dondurma süresi içinde olan kullanıcılar için aylık ADSL erişim ücreti alınmayacaktır. ADSL erişim ücreti dışında kalan; kullanılan katma değerli hizmet ücretleri, taksit, kota aşım ücretleri, hat dondurmadan dolayı yansıtılması gereken iadeler, geçen aydan devir eden ücretler var ise faturalanacaktır.

Birden fazla ADSL hattım var, her biri için ayrı başvuruda mı bulunmalıyım?
Evet, her hattınız için ayrı dondurma talebinde bulunmalısınız.

Hat dondurma süresinde nakil/devir işlemi yapabilir miyim?
Hattınız donmuş durumdayken herhangi bir işlem yapamazsınız, öncelikle hat dondurmayı açtırmanız gerekir.

Hattımı dondurmak istediğim zaman, hattımın açılma zamanını kendim seçebilir miyim?
Hat dondurma talebi yapıldığında, online olarak hat dondurululur. Hattın açılma zamanı ise 3 ay (90 gün) süreyi aşmayacak şekilde abonelerimiz tarafından belirlenir. Seçilen sürenin sonunda hat otomatik olarak açılır.

Hat dondurma işlemi yaptım, hattımın açılma tarihini değiştirebilir miyim?
Hattın açılma zamanı, hattın dondurulmuş şekilde kaldığı toplam süre 90 günü geçmemek ve bir sonraki yıla sarkmamak şartıyla ötelenebilir yada öne çekilebilir. Bunun için de Türk Telekom Müdürlüklerine ve TTNET Müşteri Hizmetlerine başvuruda bulunmak gerekir.

Hat dondurma yılda kaç kez kullanılabilir?
Hat dondurma hizmetinden, bir müşteri yılda en fazla 2 kez ve toplamda 3 ay (90 gün) süreyi aşmayacak şekilde faydalanabilir.

Hattı donmuş ve hattını zamanından önce açtırmak isteyen müşterinin kullanılmayan süresi gelecek yıla devreder mi?
Kullanılmayan günler gelecek yıla devredilemez. Dondurulmuş bütün hatlar 30 Aralık'ta otomatik olarak aktif hale getirilir, dondurmaları çözülür. Tekrar dondurmak isteyen abone 1 Ocak tarihinde talepte bulunmalıdır.
Örneğin, 15/12/2010'da 60 günlük bir talep iletmek isteyen bir abone 15 Aralık 2010-31 Aralık 2010 için dondurma yapabilir, ancak hattı 30 Aralık 2010 da aktif hale gelecektir(faturalamada gecikme yaşanmaması için). 01 Ocak 2011 ve 15 Şubat 2011 arası için yeni bir dondurma talebinde bulunması gerekir.

Kampanyalı aboneyim, indirim dönemindeyim ve hat dondurma işleminden yaralanabilir miyim?
Kampanyalı aboneliklerinde indirim döneminde bu hizmetten faydalanılamaz.


Kampanyalı aboneyim, hat dondurma işleminden yaralanabilir miyim?
Kampanyalı abonelerimiz indirim dönemi sona erdikten sonra hat dondurma işleminden yararlanabilir.

Hat dondurma kampanya taahhüt dönemini etkiler mi?
Hat dondurma işlemini yapmış abonelerin taahhüt dolma zamanı, kullandığı hat dondurma süresi kadar ötelenir. Örneğin, kampanyası 20 Haziran 2010'da bitecek bir abonenin, 60 gün hat dondurma işlemi yapmış olması halinde, kampanya taahhüt tamamlanma zamanı 19 Ağustos olarak değişir. Hat dondurmada ay değil, gün hesabı yapılmaktadır.

Hat dondurma işlemi yaptıktan sonra, ADSL aboneliğimde bulunan ücretsiz servisleri (TTNET Müzik, TTNET Oyun gibi) kullanabilir miyim?


Evet, kullanılabilir.

Hat dondurma işlemi yaptıktan sonra, ADSL aboneliğimde bulunan ücretli servisleri (TTNET Vitamin, TİVİBU gibi) kullanabilir miyim?


Ücretli Katma Değerli Servisler'de hat dondurma işlemi geçerli değildir. Abonelerimiz bu servisleri bağlantı adresi dışında bir internet erişimi üzerinden de kullanmak istemiyorsa bu servisler iptal ettirilmelidir.

Faturamı ödedikten sonra hattımı dondurdum, kullanmadığım günler faturamdan düşecek mi?


Hat dondurma dönemi içinde, kullanılmayan zamanlar için ADSL erişim ücreti bir sonraki faturada iade edilir.

Hattımı dondursam aylık kotam nasıl etkilenecek?
Buna paralel olarak müşterinin hat dondurma dönemindeki kotası hat dondurmadığı dönem ile sınırlıdır. Yani 4 GB kotalı paket kullanan bir abone ayın 15'inde hat dondurma hakkından yararlandığında aylık kullanım ücreti olarak kullandığı kısmı ödeyecek ve aylık kotasıda 2 GB olacaktır. 2 GB'nın üzerinden bir kullanım varsa abonenin faturasına kota aşım ücreti yansıyacaktır.

Hat dondurma yapmıştım ve hattım ayın 15'inde açılacak, bu durumda bu ay için kota hakkım ne olacak?


4 GB kotalı paket kullanan bir abonenin hattım ayın 15'inde açıldığında, ay sonuna kadar kullanım hakkı 2 GB olacaktır. 2 GB'nın üzerinden bir kullanım varsa abonenin faturasına kota aşım ücreti yansıyacaktır.

Hat dondurduğum aylarda çıkan faturalarımı ödemezsen hattım kapanır mı?
Hat dondurulduğunda, aylık ADSL erişim ücreti faturalandırılmaz. Bunun dışında yer alan taksitler veya kullanılan Katma Değerli Servis ücretleri TTNET faturasında yer alır. faturalar düzenli takip edilmezse eğer, hat borcundan dolayı kapanır ve belirtilen sürelerde faturaların ödenmemesi halinde abonelik iptali yapılır.

Hattım borcumdan dolayı kapalı. Hattımı dondurabilir miyim?
Borcundan dolayı kapalı olan bir ADSL hattı için dondurma işlemi yapılamaz. Faturalar ödendikten ve hattın açılması sağlandıktan sonra hat dondurma işleminden faydalanılır.

Hattımı dondurmak istediğimde "Yıl içerisinde hat dondurma hakkınızı kullanmış bulunmaktasınız." cevabını aldım. Ne yapmalıyım?
Her abonemizin yılda 90 gün hat dondurma hakkı vardır. Bu hakkını bu yıl kullanan abonelerimiz tekrar bu hizmetten yararlanamaz.

Süreli ADSL paketler dondurulabilir mi?
Hayır süreli ADSL paketleri dondurulamaz.

Eskiden dondurulmuyordu, kapatmak mecburi idi. Artık dondurabilirsiniz.
Hizmet 2010 yılına kadar ücretsiz. Sonrasında meçhul. Donduralan süre zarfında sadece vergi dilimleri faturaya yansıtılıyor. Yani kullanmadığın halde yine fatura gelecek, kurtuluş yok.
 

SwateR

Müdavim
Katılım
19 Nisan 2009
Mesajlar
10,201
Reaksiyon puanı
662
Puanları
113
Hat dondurma kampanya taahhüt dönemini etkiler mi?
Hat dondurma işlemini yapmış abonelerin taahhüt dolma zamanı, kullandığı hat dondurma süresi kadar ötelenir. Örneğin, kampanyası 20 Haziran 2010'da bitecek bir abonenin, 60 gün hat dondurma işlemi yapmış olması halinde, kampanya taahhüt tamamlanma zamanı 19 Ağustos olarak değişir. Hat dondurmada ay değil, gün hesabı yapılmaktadır.

Sırf taahhüt zamanı dolsun diye yapacaktım ama hemen düşünmüşler bu olayı :D
 

spybot

Müdavim
Emektar
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
629
Puanları
113
İşleri güçleri oyun.:D
 
Üst