İmam hatiplileri deizme yönelten sorular.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

epsilon06

Profesör
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
2,179
Reaksiyon puanı
2,077
Puanları
293
Yaş
28
Gözü kör kulağı sağır kalpleri katılaşmış hale gelmiş inanmamak için her türlü kıvıran insanlara istediğiniz soruyu sorup cevabını verin isterseniz kainatı önüne serin Allah dilemedikçe zaten inanmayacaktır Allah'ın vaadi haktır İslam'dan soğutmaya dinsizleştirmeye çalışıldıkça O'nun dinine sahip çıkanlar olacak ve sonunda Allah nurunu tamamlayacaktır hal böyle iken ağızlarıyla Allah'ın nurunu söndürmeye çalışanlar olsa ne yazar olmasa ne yazar kendileri edip kendileri bulacak inşallah. İslam'a, dine,dindara saldırmakla elinize hiçbir şey geçmeyecek Rabbim hepimizi ıslah eylesin dilerse o azılı din düşmanlarınında hidayete erip doğruyu görmesini sağlayacaktır dilemezse imanlı yaşadığını düşünüp imansızda can verenler olacaktır deist ateist her ne olursanız olun kendi vücudunuzun yaratılışını bile kavrayamacak hatta bir parmağınızı bile yaratamayacak acizlikteyken böyle muhteşem bir Yaratıcıyı inkar etmek o aklınızı nefsinize şeytana esir etmektendir inşallah ıslah olanlardan oluruz...

"Onlar ağızlarıyla Allah'ın nûrunu söndürmek istiyorlar. Halbuki kâfirler istemeseler de Allah nûrunu tamamlayacaktır." Saff Suresi 8. Ayet
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,335
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
293
İlginç bir delil daha var.
Aslında samimiyetle inanmak isteyenlerin bulabileceği binlerce delil vardır Kuran'da.
O zamanlar farklı dinlere karşı daha hoşgörülü olan Romalılar ile yine o zamanlar farklı dinlere karşı daha hoşgörüsüz olan Persliler savaşmış ve Romalılar bu savaşta yenilmişlerdir.
Allah ise Romalıların savaşta yenildiği yerin dünyanın en alçak noktası olduğunu bildirmiş, daha sonra Romalıların Persleri yeneceğini ve bu sayede müslümanların daha rahatlayacağını vaad etmiştir.
Nitekim ilerleyen yıllarda zayıflayan Roma tekrar güçlenmiş ve Perslileri yenmiştir çünkü Allah daha adaletli olana yardım eder ve müslümanlara da bu çağrıyı yapmıştır, kendi dininizden olsun ya da olmasın, kendi ırkınızdan olsun ya da olmasın, adaletli olun, Allah adaletli olmayanları sevmez buyurmuştur, nitekim Allah'ın sevmediği bir insanın ise ahirette neler ile karşılaşacağı bellidir.
 

mrdeltoid

Öğrenci
Katılım
25 Nisan 2018
Mesajlar
48
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
27
Yine saçma sapan tartışma çıkmış. Türkiye'de doğduğun için müslümansın, Almanya, Amerika ve Finlandiya gibi ülkelerde doğsaydın bu sefer hristiyan olacaktın. Dinini ve doğduğun yeri sen seçmedin. Böyle b*ktan bir dünyadan başka bir şey de beklenemezdi zaten. Hiçbir şey mantıklı değil.
 

topalsolucan

Rektör
Katılım
25 Mart 2010
Mesajlar
15,673
Reaksiyon puanı
555
Puanları
293
iş yerindeki arkadaşımın eşi imam hatipte öğretmen, islam ile hiç bir alakası olmayan insanlar. imam hatipler din kurumları değiller.
 

Tubicaliskan

Asistan
Katılım
27 Haziran 2016
Mesajlar
414
Reaksiyon puanı
127
Puanları
43
Konu yine kuran kusursuzdur konusuna gelmiş. Hadi bi nebze anlıyorum da, epsilon denen herif bildiğin şeriati ilan etmiş bulunmakta. Vallahi eline fırsat geçse kafamı kesme ihtimali var, hal böyleyken hoşgörü diye zırlamaya devam edebilirsin sen.

Allah’ ın bizim gözümüze perde koyduğunu söyleyerek kafir olmamızın bizim suçumuz olduğunu idda edecek kadar saf mısınız acaba?


Ben kenobi, haklı olmanla birlikte cevabın bir şeyi açıklamıyor. Evrende aklın almayacağı bir şeyler illa ki olacak, bunu en ağır ateistler bile kabul ediyor. Buradaki nokta, islam ve diğer dinlerin felsefelerinin ve kutsal kitaplarında yazan metinlerin bile mantık hataları içermesi.
 

mrdeltoid

Öğrenci
Katılım
25 Nisan 2018
Mesajlar
48
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
27
iş yerindeki arkadaşımın eşi imam hatipte öğretmen, islam ile hiç bir alakası olmayan insanlar. imam hatipler din kurumları değiller.
Katılıyorum. Ayrıca imam hatipler teog'dan düşük puan alan çocukların meslek lisesine alternatif olarak gittikleri bir kurum.(Hepsi değil tabiiki istisnalar var.)
 
M

Murat Burç

SDN Okuru
Konu yine kuran kusursuzdur konusuna gelmiş. Hadi bi nebze anlıyorum da, epsilon denen herif bildiğin şeriati ilan etmiş bulunmakta. Vallahi eline fırsat geçse kafamı kesme ihtimali var, hal böyleyken hoşgörü diye zırlamaya devam edebilirsin sen.

Allah’ ın bizim gözümüze perde koyduğunu söyleyerek kafir olmamızın bizim suçumuz olduğunu idda edecek kadar saf mısınız acaba?


Ben kenobi, haklı olmanla birlikte cevabın bir şeyi açıklamıyor. Evrende aklın almayacağı bir şeyler illa ki olacak, bunu en ağır ateistler bile kabul ediyor. Buradaki nokta, islam ve diğer dinlerin felsefelerinin ve kutsal kitaplarında yazan metinlerin bile mantık hataları içermesi.
Hocam sen necisin meraktan soruyorum birine saldıracak değilim.
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,335
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
293
Konu yine kuran kusursuzdur konusuna gelmiş. Hadi bi nebze anlıyorum da, epsilon denen herif bildiğin şeriati ilan etmiş bulunmakta. Vallahi eline fırsat geçse kafamı kesme ihtimali var, hal böyleyken hoşgörü diye zırlamaya devam edebilirsin sen.

Allah’ ın bizim gözümüze perde koyduğunu söyleyerek kafir olmamızın bizim suçumuz olduğunu idda edecek kadar saf mısınız acaba?


Ben kenobi, haklı olmanla birlikte cevabın bir şeyi açıklamıyor. Evrende aklın almayacağı bir şeyler illa ki olacak, bunu en ağır ateistler bile kabul ediyor. Buradaki nokta, islam ve diğer dinlerin felsefelerinin ve kutsal kitaplarında yazan metinlerin bile mantık hataları içermesi.

Kuran-ı Kerim Allah'tan gelen bir kitap ise, tek bir noksanlık, eksiklik, yanlışlık olmaması gerekir. (Aklın alamayacağı durumlar ama akıl ile çelişkili olmayan durumlar olabilir)
Şeriatın ne olduğunu bilmeyen birinin şeriat ilan etmesi ve insanlara zulüm edeceğine dair intiba bırakması, Allah'ın kitapta neyi buyurduğunu değiştirmez ki.
Hristiyanlardan ve Yahudilerden bir kısım insanlar da Allah'ın onlara gönderdiği kitaba uymadılar, hatta daha da ileri gidip o kitabı tahrif ettiler, Allah ise son kitabın tahrif edilmesine izin vermiyor.
Bu bağlamda zaten her dönemde yaşamış insanların hükmü ve hesabı Allah'ındır, Allah'ın ise en çok zikrettiği ismi er-Rahman yani merhamet eden ve bağışlayandır.
Bizim hükmümüz yani bizim doğduğumuz zaman içerisinde bizi bağlayan ise bu kitapta yani Kuran-ı Kerim'de belirtilmiştir, nitekim ahirette peygamberimizin dahi birtakım insanlara, onlar bu kitaptan yüz çevirdiler diye şikayet edeceği haber verilmektedir.
Kurandaki ayetlerden bir kısmı burada.

Sen, onlara karşı bir zorba değilsin. O hâlde sen, benim uyarımdan korkan kimselere Kur’an ile öğüt ver. (KAF-45)
Sen, onlar üzerinde bir zorba değilsin. (Gaşiye-22)
Dinde zorlama yoktur. Çünkü doğruluk sapıklıktan iyice ayrılmıştır. O hâlde, kim tâğûtu tanımayıp Allah’a inanırsa, kopmak bilmeyen sapasağlam bir kulpa yapışmıştır. Allah, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir. (Bakara-256)
Eğer Rabbin dileseydi, yeryüzündekilerin hepsi elbette iman ederlerdi. O halde sen, inanmaları için insanları zorlayacak mısın? (Yunus-99)

Hatta öyle ki Kuran ile dalga geçildiğinde dahi canımızın istediği gibi davranmamıza izin vermemektedir Allah.

O, size Kitap'ta: "Allah'ın ayetlerinin inkar edildiğini ve onlarla alay edildiğini işittiğinizde, onlar bir başka söze dalıp geçinceye kadar, onlarla oturmayın, yoksa siz de onlar gibi olursunuz" diye indirdi. (Nisa-140)

Yani görüldüğü gibi ayetlerle alay edilme gibi bir ağır durumda dahi onlara zarar vermeme ancak başka bir konuya geçene kadar söz konusu mekandan ayrılarak tepki göstermek gerektiği vurgulanmıştır.

Allah'ın insanların kalplerini ve kulaklarını mühürlemesi ile gözlerinde perde olması, kendi özgür iradeleriyle verdiği kararlar ve yaptığı işler neticesinde gerçekleşir, tövbe kapıları ise açıktır, geri dönüşü olmayan yolda yürüyen tek varlık şeytandır, Allah'ın onları bu şekilde tasvir etmesinin sebebi ise onların dönüşünün imkansız olmamasına rağmen kendi iradeleriyle bir değişim geçirmelerinin artık çok zor ve düşük bir ihtimal olmasından ötürüdür.

Eğer Kuran-ı Kerim'de somut bir bulgu üzerinden eksiklik, yanlışlık vs iddiası varsa elbet saygı çerçevesinde konuşulup tartışılabilir, ben böyle bir şeyin olmadığını dolayısıyla Kuran-ı Kerim'in Allah'tan gelen bir kitap olduğuna inanmaktayım, nitekim peygamber de kendisine samimi olarak soru soranları ( alay etmek veya küçük düşürmek gibi sebeplerle soranlar hariç ) her zaman yanıtlamış, onlara her zaman öğüt vermiştir, onun kurduğu devlette de farklı dine mensup insanlar yaşamaktaydı, bu insanlar arasında husumet çıktığında davacı ve davalı tarafın ikisi de kabul ederse kendilerinin belirlediği bir kitap üzerinden yargılanmalarına da izin verilmekteydi.

Bir topluluğa olan kininiz, sizi adaletten alıkoymasın. Adalet yapın. O, takvaya daha yakındır. Allah'tan korkup-sakının. Şüphesiz Allah, yapmakta olduklarınızdan haberi olandır. (Maide-8)
De ki: Rabbim adaletle davranmayı emretti. (Araf-29)
Allah'ın indirdiği her kitaba inandım. Aranızda adaletli davranmakla emrolundum. Allah, bizim de Rabbimiz, sizin de Rabbinizdir. Bizim amellerimiz bizim, sizin amelleriniz sizindir. (Şura-15)
Rabbinin yoluna hikmetle ve güzel öğütle çağır ve onlarla en güzel bir biçimde mücadele et. (Nahl-125)
Allah, sizinle din konusunda savaşmayan, sizi yurtlarınızdan sürüp-çıkarmayanlara iyilik yapmanızdan ve onlara adaletli davranmanızdan sizi sakındırmaz. Çünkü Allah, adalet yapanları sever. (Mümtehine-8)
 

F1kan

Profesör
Katılım
14 Ekim 2016
Mesajlar
3,771
Reaksiyon puanı
1,882
Puanları
293
Yaş
28




Her türlü dini görüşe saygı duymak gereklidir.

Not: Ateist değilim.
Videoyu izlemeden cevap vermeyin lütfen.
 

M3ric

Asistan
Katılım
17 Mart 2009
Mesajlar
132
Reaksiyon puanı
109
Puanları
43
Kuran eksiksizdir demek yanlis. Sizin okudugunuz kuranla benim okudugum kuran teoride ayni olmali. Cunku degistirilmedigini ve butun nushalarin ayni oldugunu soyluyorsunuz. O zaman su iki ayeti paylasayim :

Bakara/ 106. Herhangi bir ayetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya unutturursak, onun yerine daha hayırlısını veya onun benzerini getiririz.Allah’ın her şeye kadir olduğunu bilmez misin?
Nahl/ 101. Biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman Allah ne indirdiğini pek iyi bilmiş iken kâfirler Peygambere: “Sen, ancak bir iftiracısın” dediler. Hayır öyle değil; onların çoğu bilmezler.

Dediklerinizin tamami bu ayetlerle iptal ediliyor zaten. Kuranda tarih olarak sonra gelenlerin oncekilerin hukmunu kaldirdigi ayetler mevcut. Demek tanri kararsiz, bir dedigi otekini tutmuyor. Insanlarin davranislarina gore ayetlerini modifiye edebiliyor. Buyrun celisen ayetler.

1- Bir Müslüman kaç kafire bedeldir?

Enfal-65. Ey Peygamber! Mü’minleri savaşa teşvik et. Sizden yirmi sabırlı kişi olsa, iki yüz kişiye üstün gelir. Sizden yüz kişi de kâfirlerden bin kişiye üstün gelir;çünkü onlar anlayıştan yoksun bir güruhtur.

Bu ayeti okuduğunuzda geçerli olduğunu düşünmeyin. Çünkü değişmiştir. Bu ayeti hükümsüz kılan ayet:

Enfal-66. Şimdi ise Allah sizde bir zaaf bulunduğunu bildiği için, yükünüzü hafifletti. Bu durumda, sizden sabreden yüz kişi olursa, iki yüz kişiye üstün gelir. Sizden bin kişi de Allah’ın izniyle iki bin kişiyi mağlûp eder. Çünkü Allah sabredenlerle beraberdir.

2- Soru sormanın bedeli sadaka takdimi olursa:

Mücadele-12. Ey iman edenler! Peygamber ile gizli bir şey konuşacağınız zaman özel görüşme sadakası takdim ediniz. Bu sizin için daha hayırlı ve temizdir. Şayet bir şey bulamazsanız, artık Allah bağışlayan ve merhamet edendir.

Ayetteki sadaka şartından dolayı kimse soru sormaya gitmeyince, aşağıdaki ayetle bu şart kaldırılmıştır:

Mücadele-13. Özel konuşmadan önce sadaka vermekten korktunuz da mı bunu yapmadınız? Yine de Allah sizi bağışladı. Siz de namazı dosdoğru kılmaya bakın, zekâtı verin, Allah’a ve Resulüne itaat edin. Zira Allah bütün yaptıklarınızdan haberdardır.

3- İslam’ın amentüsü doğru mu?

Nisa-78. Kendilerine bir iyilik dokunsa “Bu Allah’tan” derler; başlarına bir kötülükgelince de “Bu senden” derler. “Hepsi Allah’tandır” de. Bu adamlara ne oluyor ki bir türlü laf anlamıyorlar!

Ayette iyiliğin de kötülüğün de Allah’tan olduğu söyleniyorsa da yanılmayın, çünkü değiştirilmiştir:

Nisa/ 79. Sana gelen her iyilik Allah’tandır, sana ne kötülük dokunursa kendindendir.

4- Peki Müslüman olmayıp, tek tanrıya ve ölümden sonra yaşama inananların durumu ne olacak dersiniz?

Bakara-62. Şüphe yok ki, iman edenler, Yahudiler, Hristiyanlar ve Sabîler, bunlardan her kim Allah’a ve ahiret gününe gerçekten iman eder ve salih amel işlerse elbette Rableri katında bunların ecirleri vardır, bunlara bir korku yoktur, bunlar mahzun da olacak değillerdir.

Bu ayete bakarak başka dinden olsa bile iyi insanların cennete gideceğini düşündüyseniz yanılıyorsunuz:

Ali İmran-85. Kim İslam’dan başka bir din ararsa bilsin ki; (o din) ondan kabul edilmeyecek ve o ahirette kaybedenlerden olacaktır.

5- Kur’an’a göre miras paylaşımında vasiyetin geçerli olduğunu söyleyebilir miyiz?

Bakara-180. Sizden birisine ölüm yaklaştığında, eğer ardında mal bırakacaksa, vasiyet etmek farz kılındı. Bu vasiyetin anne ve baba ile akrabaya uygun şekilde yapılması gerekir. Bu, takvâ sahipleri üzerine bir borçtur.

Bu ayete göre vasiyetin farz olduğunu ve bir Müslüman öldüğünde bıraktığı vasiyetin geçerli olduğunu düşünüyorsanız aldanırsınız. Ne vasiyet ederseniz edin hükmü yoktur. Miras paylaşımı aşağıdaki ayetlere göre yapılır:

Nisa/ 11-12. Allah size evlatlarınızın miras taksimini şöyle emrediyor:Çocuklarınızda, erkeğe iki kadın payı kadar, eğer hepsi kadın olmak üzere ikiden de fazla iseler, bunlara mirasın üçte ikisi ve eğer bir tek kadın ise o zaman ona malın yarısı vardır…. (diye devam ediyor)

Bazı hadislere göre ise mirasın 1/3’ü vasiyet kapsamına alınabilir. Yani, hadisler de ayetleri neshetmektedir.

6- Sizce ilk Müslüman kimdir?

Enam-163. O’nun hiçbir ortağı yoktur; böyle emrolundum ve ben müslümanların ilkiyim.”

Yukarıdaki ayet, Muhammed hazretlerinin ilk müslüman olduğunu belirtir ama hükümsüzdür.

Araf-143. “Sen sübhansın”, “tevbe ettim, sana döndüm ve ben müminlerin ilkiyim,” dedi.

Yukarıdaki ayet de Musa‘nın ilk müslüman olduğunu belirten ayettir ve o da hükümsüzdür.

Her iki ayeti de hükümsüz kılan ayet:

Ali İmran- 67. İbrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyandı. Fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir müslümandı, müşriklerden de değildi.

İbrahim, Muhammed’den de, Musa’dan da önce yaşadığına göre müslümanlığı onlardan öncedir. Adem, İdris, Nuh gibi İbrahim’den önce yaşamış olan peygamberlerin Müslümanlık sırasının ise hesaba katılmadığını görüyoruz.

7- Ganimetler kimin?

Enfal-1. Sana, ganimetlere dair soru sorarlar, de ki: Ganimetler Allah’ın ve Peygamberindir. İnanıyorsanız Allah’tan sakının, aranızdaki münasebetleri düzeltin, Allah’a ve Peygamberine itaat edin.

Ama Araplar savaş ganimetinin tadını almışlardır bir kere. Özellikle Bedeviler ganimet olmadan savaşmaya yanaşmazlar. İslam peygamberini bu konuda sıkıştırırlar ve sonuca da ulaşırlar:

Enfal-41. Eğer Allah’a ve hakkı batıldan ayıran o günde, iki topluluğun karşılaştığı günde kulumuza indirdiğimize inanıyorsanız, bilin ki, ele geçirdiğiniz ganimetin beşte biri Allah’ın, Peygamber’in ve yakınlarının, yetimlerin, düşkünlerin ve yolcularındır. Allah her şeye Kadir’dir.

8- Cennetin genişliği ne kadar?

Ali İmran-133. Rabbinizin bağışına ve genişliği göklerle yer arası kadar olan, Allah’tan gereği gibi korkanlar için hazırlanmış bulunan cennete koşun!

Cennetin genişliğini “göklerle yer kadar” şeklinde ifade eden bu ve benzeri ayetleri düzelten ayet:

Hadid-21. Rabbinizden bir mağfirete; Allah’a ve peygamberine inananlar için hazırlanmış olup, genişliği gökle yer kadar olan cennete koşuşun.

Demek ki cennetin genişliği göklerden yere kadar değil, gökten yere kadarmış.
“Gökle yer arası”nın ne demek olduğu ise ayrı bir makale konusu.

9- Dünya mı önce yaratıldı yoksa evren mi?

Bakara-29. O ki, yeryüzünde ne varsa hepsini sizin için yarattı . Sonra göğe yöneldi, onları yedi gök olarak düzenledi. O, her şeyi bilir.

Ama “Nasıl olur da evrenden önce dünya yaratılmış olabilir?” demeyin. Bu ayetin artık hükmü kalmamış, düzeltilmiştir. Yerine geçen ayet:

Naziat/ 27-30. Sizi yaratmak mı daha zor, göğü mü? Allah onu bina etti. Tavanını yükseltti, onu bir düzene koydu. Gecesini kararttı, gündüzünü çıkardı. Bundan sonra da yeryüzünü döşedi.

10- Allah’tan başka şefaatçi olacak mı?

Kur’an’ın birçok ayetinde “Allah’tan başka şefaatçi olmadığı” ifadesine rastlayabilirsiniz. Örneğin;
Enam-51. Kendileri için Allah’tan başka ne bir dost, ne de bir şefaatçi bulunmaksızın, Rab’lerinin huzurunda toplanmaktan korkanları, Allah’a karşı gelmekten sakınsınlar diye, onunla (Kur’an ile) uyar.

Ama bu ayetler sizi yanıltmasın. Allah’tan başka şefaatçi vardır. Doğrusu aşağıdaki ayettir:

Meryem-87. Rahman olan Allah’ın nezdinde söz ve izin alanlardan başkası şefaat edemez.

SONUÇ:
Kur’an, incelendiğinde görülecektir ki bu verdiğimiz örneklere benzer nitelikte çok sayıda ayet vardır. Bilhassa Mekke dönemi ayetleri ile Medine dönemi ayetlerinde bu fark bariz olarak görülür. Bu çelişki ve tutarsızlıkların nedenini Tanrı’ya-Allah’a bağlamak mümkün değildir. Kur’an’daki çelişkilerin nedenlerini Tanrı’da değil, Kur’an’ı hazırlayanlarda, Muhammed hazretlerinin düşünce ve davranışlarında, mantığında ve değişen yaşam koşullarında aramak gerekir. 23 yıl boyunca devam eden Kur’an yazımında, her insanın 15-20 sene önceki farklı ortam ve olayda ne yazdığını hatırlaması mümkün değildir. Daha önce yazdıklarını kontrol etmesi de mümkün olmayabilir. Ya da daha önce böyle yazmış olsa bile gelişmeler, olaylar o yazdığını değiştirmek zorunda bırakabilir. Ayetleri incelerken, yazılma sebepleri ve yaşanan olaylar ile birlikte incelenirse görülecektir ki; bir kısım çelişkiler onun günlük siyasetinin gereksinimlerini kendi içinde bulunduğu koşullara uydurmaya çalışmasından, bir kısım çelişkiler güçsüz durumdan güçlü duruma geçmiş olmasından, bir kısım çelişkiler unutkanlığından, bir kısım çelişkiler uğradığı başarısızlıkların sorumluluğundan kurtulma çabasından, bir kısım çelişkiler bilgi eksikliği veya yanlışlığından, bir kısım çelişkiler de başka kaynaklardan duyup öğrendiklerini birbirine karıştırmasından ya da kendince değiştirerek aktarmış olmasından doğmuştur.

Kur’an’daki bu tutarsızlıklar mezheplere de yansımış, ayetleri kendilerine göre yorumlamış, hükümlerde değişiklik yapmaya kadar ileri gitmişlerdir. Örneğin; Kur’an’da zinanın cezası 100 sopa iken, Şiiler zinanın cezasının recm olduğunu, Kur’an kitap haline getirilmeden önce, recm ile ilgili ayeti bir keçinin yediğini öne sürerler. Bu yüzden Nur-2 zina ayetini uygulamak yerine, recm hadisleriyle hükmeder ve zina yapanı taşlayarak öldürürler.
Bir başka konuda ise tersi bir tutum içindedirler. Sünniler, Kur’an’da Mut’a nikahını ifade eden ayetin hadisle hükümsüz kılındığını ileri sürerler. Şiiler ise ayetin geçerli olduğuna inanarak mut’a nikahını caiz görürler.

Nisa-24. (Savaşta tutsak olarak) ellerinize geçen câriyeler dışında, evli kadınlarla evlenmeniz de harâmdır. Bunlar size Allâh’ın yazdığı yasaklardır. Bunlardan ötesini, iffetli yaşamak, zinâ etmemek şartıyle mallarınızla istemeniz, size helâl kılındı. O halde onlardan yararlanmanıza karşılık, kesilen ücretlerini bir hak olarak onlara verin. Hakkın kesiminden sonra karşılıklı anlaşmanızda üzerinize bir günâh yoktur. Allâh bilendir, hüküm ve hikmet sâhibidir.

Bu ayette anlatılan geçici evlilik türü, hadislerde Mut’a nikahı olarak geçer. 1 saatlik de olabilir, 1 günlük ya da daha fazlası da. Bir avuç hurma karşılığında birkaç gün bir kadınla beraber olunduğuna dair hadisler vardır. Bu ayeti hükümsüz kılan bir başka ayet yoktur. Ama ayetin hadisle hükmünün kaldırıldığı öne sürülür. Öyle ki “Mut’a nikahı leş, kan ve domuz eti yemek kadar haramdır.” denilerek Kur’an ayetine atıfta bulunulur. Yani, Allah’ın gönderdiğine inanılan ayet, kul sözüyle hükümsüz bırakılır.

Bazı ayetler aradan yıllar geçtikten sonra değiştirilmişken, bazı ayetlerin aynı yıl içinde, ya da bir olayın hemen ardından birkaç gün zarfında değiştirildiği görülür. Örneğin Enfal-65 ayeti, Uhud Savaşından önce yazılmış olup, savaşta bozguna uğranılması üzerine, yerine Enfal-66 ayeti gönderilmiştir. Değiştirilme nedeni olarak da müslümanların zaafı gösterilmiştir. Çünkü Uhud Savaşında müslüman okçular Kureyşli kadınların hilesine kanmış, savaşmayı bırakarak eteklerini kaldırıp tepeye doğru kaçışan kadınları ganimet olarak kapma hevesine kapılmışlardı. Bu hile ile Kureyşliler savaşı kendi lehlerine çevirmiş ve kazanmışlardı. Bu ayetlerde Allah, geleceği bilmeyen, insanlardaki zaafı göremeyen bir tanrı konumuna düşürülmüştür.

Ama öyle ayet de vardır ki hükmü kaldırılmasa da, yazıldıktan hemen sonra değişikliğe uğramıştır. Abese suresinde peygamberin yüzünü ekşittiği gözleri görmeyen âmâ ile ilgili bir ayet daha var. Nisa-95 ayetinin “mazereti olanlar müstesna” kısmı bu âmâ sebebiyle ilave olunmuştur. Bakın nasıl:

Peygamber evinde birkaç kişi ile otururken vahiy gelir. Nisa-95′ dir gelen ayet ve savaşa gitmeyen, savaştan kaçanlar hakkındadır.
”Mü’minlerden, oturanlar ile, Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla cihad edenler eşit değildir.”
diye başlayan ayeti vahiy katibine yazdırır.
O sırada âmâ Abdullah Ümmü Mektüm gelir ve ayeti duyunca; ” Benim de gözlerim görseydi ben de savaşa katılırdım ya resulallah, benim gibi mazereti olanların durumu ne olacak?” diye sorar. Bunun üzerine Muhammed hazretleri vahiy katibine “Ayete bunu da ilave et” der: “Mazereti olanlar müstesna”

(Buhârî, Cihâd: 27; Müslim, İmara: 17)
 

utkuversus

Rektör
Emektar
Katılım
12 Temmuz 2015
Mesajlar
17,644
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
13,228
Puanları
4,958
Yaş
20
Hertürlü şeye saygı duymak gerekir. Tabi sana zarar vermiyorsa. Bir insanın Deist olup olmaması kimseyi ilgilendirmez. İnsan düşünür taşınır bence mantıksız der deist olur. Tabi buradaki en önemli husus çevresindekinden etkilenmeden, sırf hava atmak olsun diye yapıp yapmadığını süzmek. S.a a.s der orası ayrı artık bizim kültürümüz olmuş. Ama bir gün çıkarda ben ateistcilik oynuyorum derse ozaman ondan korkun :)
 

Tubicaliskan

Asistan
Katılım
27 Haziran 2016
Mesajlar
414
Reaksiyon puanı
127
Puanları
43
Hertürlü şeye saygı duymak gerekir. Tabi sana zarar vermiyorsa. Bir insanın Deist olup olmaması kimseyi ilgilendirmez. İnsan düşünür taşınır bence mantıksız der deist olur. Tabi buradaki en önemli husus çevresindekinden etkilenmeden, sırf hava atmak olsun diye yapıp yapmadığını süzmek. S.a a.s der orası ayrı artık bizim kültürümüz olmuş. Ama bir gün çıkarda ben ateistcilik oynuyorum derse ozaman ondan korkun :)

Puhah :D
Daha 1,5 sene öncesinde dine en çok aşık olduğum zamanları yaşıyordum. 3 sene namaz vesayre derken kolay bırakılmıyor.


Meriç’ in açıklamasına ek olarak birçok düşünce var da şimdilik yeter ;)
 

epsilon06

Profesör
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
2,179
Reaksiyon puanı
2,077
Puanları
293
Yaş
28
Konu yine kuran kusursuzdur konusuna gelmiş. Hadi bi nebze anlıyorum da, epsilon denen herif bildiğin şeriati ilan etmiş bulunmakta. Vallahi eline fırsat geçse kafamı kesme ihtimali var, hal böyleyken hoşgörü diye zırlamaya devam edebilirsin sen.

Allah’ ın bizim gözümüze perde koyduğunu söyleyerek kafir olmamızın bizim suçumuz olduğunu idda edecek kadar saf mısınız acaba?


Ben kenobi, haklı olmanla birlikte cevabın bir şeyi açıklamıyor. Evrende aklın almayacağı bir şeyler illa ki olacak, bunu en ağır ateistler bile kabul ediyor. Buradaki nokta, islam ve diğer dinlerin felsefelerinin ve kutsal kitaplarında yazan metinlerin bile mantık hataları içermesi.

Senin gibilerin değil kafasını kesmek o hakaret ettiğin İslam'da karıncayı bile haksız yere öldürmemek emredilir Şeriatın ne olduğunu bilmeden atıp tutman çok komik. Evet yaptığın ettiğin ne olursa olsun belki birgün gerçekten samimi bir iş yapacaksın ki Allah 'ın affına mazhar olacak gözündeki perde inecektir müslümanım diyenlerinde yaptığı hatalar bir süre sonra kalplerini karartacaktır ve belki imansız ölümlerine neden olacaktır sandığınızın aksine müslümanım deyip kimliğimde yazması hiçbirimizi kurtarnayacak aksine neden emredilenleri yapmadın Kitab'ımı okumadın diye sorulacaktır sorgusuz sualsiz başıboş bırakılacağımızı sanmayın.

"İnsanlardan alırken ölçüp tarttıklarında tam, onlara vermek için ölçüp tarttıklarında ise noksan yapan hilekârlara yazıklar olsun!"(1-3)

Onlar düşünmezler mi ki, büyük bir günde (hesap vermek için) diriltilecekler! Öyle bir gün ki, insanlar o günde âlemlerin Rabbinin huzurunda divan duracaklardır. ﴾4-6﴿

Doğrusu günahkârların yazısı, muhakkak Siccîn'de olmaktır. ﴾7﴿

Siccîn nedir, bilir misin? ﴾8﴿

(O günahkârların yazısı) Amellerin sayılıp yazıldığı bir kitaptır. ﴾9﴿

O gün vay haline yalancıların! ﴾10﴿

Ki onlar, ceza gününü yalan sayarlar. ﴾11﴿

Onu ancak hükümleri çiğneyen ve günaha dalan kimseler yalanlar. ﴾12﴿

Böyle birine âyetlerimiz okununca «Eskilerin masalları» derdi. ﴾13﴿

Hayır! Bilakis onların işlemekte oldukları (kötülükler) kalplerini kirletmiştir. ﴾14﴿

Mutaffifin Suresi 1-14 meali

O dönemlerde de inkar edenler olmuştur işlenen günahlar yapılan yanlışlar bunlara alışmak insanı doğrudan uzaklaştırır ve kalpler kirlenir

"Günah ilk defa yapıldığı zaman kalpte bir siyah nokta yani kara bir leke olur. Eğer sahibi pişman olur, tövbe ve istiğfar ederse kalp yine parlar. Etmez de günah tekrarlanırsa, o leke de artar, sonra arta arta bir dereceye gelir ki, leke bir kılıf gibi bütün kalbi kaplar ki Mutaffifîn sûresinde 'Hayır, onların işleyip kazandıkları şeyler, kalplerinin üzerine pas tutmuştur.' (Mutaffifîn, 83/14)âyetindeki "rayn" da budur." (bk. Tirmizi, Tefsiru Sûre, 83, 1; İbn-i Mace Zühd 29)

Hal böyleyken burda ne dense inkar edeceğiniz apaçık şu an söylenenlerin size bir faydası olmayacaktır o yüzden tartışmaya girmek lüzumsuz.Allah'ın kitabı Kur'an ı Kerim kusursuzdur bir hata bulduğunuzu söylemeniz onu bir şeyle karşılaştırdığınızı gösterir ki karşılaştıracak elinizde başka bir Hak kitap yoktur.Gerçekten bir cevap arayarak sorulan sorular bilgi içerir siz hala şeriatı kafa kesmek sanıyorsunuz.... bugün Berat Kandili duaların kabul edileceği bir gece bugünde inşallah hepimizin kalpleri günahlardan temizlenmiş hakikatlari anlayıp iman edecek hale gelir ölüm gelmeden anlarız ve tasdik ederiz.
 

muratflash

Rektör
Katılım
9 Kasım 2008
Mesajlar
13,809
Reaksiyon puanı
510
Puanları
293
Ateistlik ve deistlik farklı şeyler aslında ama benim için ikisi de aynı halt.
Bunların ortak özellikleri.
Dinlere saldırırlar ama dinler derken yahudiliğe hıristiyanlığa falan değil direk islamı hedef alırlar.
Bir diğer özellikleri ise siyaseti baz alarak akp nefretiyle din yani islam nefretini bağdaştırarak insanları islamiyetten soğutmaya çalışırlar. Siyaseti baz alarak ve ya bi siyasi partiyi baz alarak dinden uzaklaşan insanlarda akıl namına bişey yok. Arkadaş sen ölünce sana akp nin "a" sı sorulmayacak. Biz sana göz verdik kulak verdik akıl verdik irade verdik sen ortaya ne koydun diye soracaklar. Sen cevaben Tayyip beni dinden uzaklaştırdı mı diyecen. Sanane Tayyip ten derler adama yavv.
Yani bu tuzağa düşmeyin. Günümüzde siyasetle dini bağdaştırıp islamdan insanları nefret ettirmeye çalışıyorlar.
 

ispeeerlee

Asistan
Katılım
21 Ocak 2018
Mesajlar
211
Reaksiyon puanı
56
Puanları
28
Yaş
25
Kardeşim neden böle soruyu bizlere yöneltiyorsunki herkezin kendine göre düşüncesi inancı var diğer dinleri veya düşünceleri sorgulaman çok yanlış seni ilgilendiren kendi görüşünü ileri sürmektir başka bi dini veya görüşü sorgulaman senin yanlışındır.
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
43




Her türlü dini görüşe saygı duymak gereklidir.

Not: Ateist değilim.
Videoyu izlemeden cevap vermeyin lütfen.

Videoyu hayretle izledim tamamen laf kalabalığından başka birşey olmadığını gördüm. Kendi kendisiyle çelişen bir çok ifade mevcut. Mesela yaratıcı yokdur diyor ama ispat yok sadece “bunu bilemeyiz belki uzaylılar yapmıştır veya bir canlının içinde yaşıyoruzdur gibi safsatalar yapıyor daha sonra kainat kusurlu o zaman mükemmel bir yaratıcı yok diyor dolayısıyla bir yaratıcının varlığını kabul etmiş oluyor. Var ama kusursuz değil gibi birsonuç çıkar neyse videonun baştan sona kadar hiç bir kıymeti harbiyesi görünmüyor. Eğer şöyle olsaydı bir kıymeti olurdu. “Bir yaratıcı yok şundan dolayı yok. Bu mevcudatda şu şekilde meydana gelmiş kendini şu şekilde idare ediyor. Mesela bir mahluk dünyaya geldiği zaman rızıklanması annesinin memesinden tam onun ihtiyacına göre süt gönderilmesi akılsız şuursuz acımasız olan mahluklar yavrularının hayatta kalması için nasıl muavenet ettiğini mesela bir arslan elde ettiği bir eti yemeyip yavrusuna vermesi kuş beyinli bir kuşun yavrusunun ağzına kadar yiyeceğini sokması vs. gibi hadiseleri o mahluklara isnat edipanlatabilmesi lazım. İçgüdü veya bilmediğimiz bir şekilde oluyor diye anlatılamaz. Mesela dünyanın düzenini gecekondu şehrine benzetmiş gecekondu dahi olsa yine ortada bir tasarruf görünüyor. Elbette bu gecekondular.kendi kendineoluşmuş veya bir patlama (bigbang) neticesi olmuş diye izah edilemez. Yani şunu demek istiyorum eğer bir iddia ortaya atıyorsa ispat etmek durumundadır. Müddei İddiasını ispat ile mükelleftir. Yoksa başka bir iddiayı çürüterek kendi davasının ispat edemez. Ben Allah’ın var olduğunu iddia ediyorum aşağıda inşallah ispat edeceğim.
 

mrdeltoid

Öğrenci
Katılım
25 Nisan 2018
Mesajlar
48
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
27
Videoyu hayretle izledim tamamen laf kalabalığından başka birşey olmadığını gördüm. Kendi kendisiyle çelişen bir çok ifade mevcut. Mesela yaratıcı yokdur diyor ama ispat yok sadece “bunu bilemeyiz belki uzaylılar yapmıştır veya bir canlının içinde yaşıyoruzdur gibi safsatalar yapıyor daha sonra kainat kusurlu o zaman mükemmel bir yaratıcı yok diyor dolayısıyla bir yaratıcının varlığını kabul etmiş oluyor. Var ama kusursuz değil gibi birsonuç çıkar neyse videonun baştan sona kadar hiç bir kıymeti harbiyesi görünmüyor. Eğer şöyle olsaydı bir kıymeti olurdu. “Bir yaratıcı yok şundan dolayı yok. Bu mevcudatda şu şekilde meydana gelmiş kendini şu şekilde idare ediyor. Mesela bir mahluk dünyaya geldiği zaman rızıklanması annesinin memesinden tam onun ihtiyacına göre süt gönderilmesi akılsız şuursuz acımasız olan mahluklar yavrularının hayatta kalması için nasıl muavenet ettiğini mesela bir arslan elde ettiği bir eti yemeyip yavrusuna vermesi kuş beyinli bir kuşun yavrusunun ağzına kadar yiyeceğini sokması vs. gibi hadiseleri o mahluklara isnat edipanlatabilmesi lazım. İçgüdü veya bilmediğimiz bir şekilde oluyor diye anlatılamaz. Mesela dünyanın düzenini gecekondu şehrine benzetmiş gecekondu dahi olsa yine ortada bir tasarruf görünüyor. Elbette bu gecekondular.kendi kendineoluşmuş veya bir patlama (bigbang) neticesi olmuş diye izah edilemez. Yani şunu demek istiyorum eğer bir iddia ortaya atıyorsa ispat etmek durumundadır. Müddei İddiasını ispat ile mükelleftir. Yoksa başka bir iddiayı çürüterek kendi davasının ispat edemez. Ben Allah’ın var olduğunu iddia ediyorum aşağıda inşallah ispat edeceğim.
Bana yaratıcının var olduğunu ispatlar mısın?
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
43




Her türlü dini görüşe saygı duymak gereklidir.

Not: Ateist değilim.
Videoyu izlemeden cevap vermeyin lütfen.

Videoyu hayretle izledim tamamen laf kalabalığından başka birşey olmadığını gördüm. Kendi kendisiyle çelişen bir çok ifade mevcut. Mesela yaratıcı yokdur diyor ama ispat yok sadece “bunu bilemeyiz belki uzaylılar yapmıştır veya bir canlının içinde yaşıyoruzdur gibi safsatalar yapıyor daha sonra kainat kusurlu o zaman mükemmel bir yaratıcı yok diyor dolayısıyla bir yaratıcının varlığını kabul etmiş oluyor. Var ama kusursuz değil gibi birsonuç çıkar neyse videonun baştan sona kadar hiç bir kıymeti harbiyesi görünmüyor. Eğer şöyle olsaydı bir kıymeti olurdu. “Bir yaratıcı yok şundan dolayı yok. Bu mevcudatda şu şekilde meydana gelmiş kendini şu şekilde idare ediyor. Mesela bir mahluk dünyaya geldiği zaman rızıklanması annesinin memesinden tam onun ihtiyacına göre süt gönderilmesi akılsız şuursuz acımasız olan mahluklar yavrularının hayatta kalması için nasıl muavenet ettiğini mesela bir arslan elde ettiği bir eti yemeyip yavrusuna vermesi kuş beyinli bir kuşun yavrusunun ağzına kadar yiyeceğini sokması vs. gibi hadiseleri o mahluklara isnat edipanlatabilmesi lazım. İçgüdü veya bilmediğimiz bir şekilde oluyor diye anlatılamaz. Mesela dünyanın düzenini gecekondu şehrine benzetmiş gecekondu dahi olsa yine ortada bir tasarruf görünüyor. Elbette bu gecekondular.kendi kendineoluşmuş veya bir patlama (bigbang) neticesi olmuş diye izah edilemez. Yani şunu demek istiyorum eğer bir iddia ortaya atıyorsa ispat etmek durumundadır. Müddei İddiasını ispat ile mükelleftir. Yoksa başka bir iddiayı çürüterek kendi davasının ispat edemez. Ben Allah’ın var olduğunu iddia ediyorum aşağıda inşallah ispat edeceğim.

“Bir kısmı arzımızdan bin defa büyük ve o büyüklerden bir kısmı top güllesinden yetmiş derece sür’atli yüzbinler ecram-ı semaviyeyi direksiz düşürmeden durduran
ve birbirine çarpmadan fevkalhad çabuk ve beraber gezdiren,
yağsız söndürmeden mütemadiyen o hadsiz lâmbaları yandıran
ve hiçbir gürültü ve ihtilâl çıkartmadan o nihayetsiz büyük kütleleri idare eden
ve Güneş ve Kamer’in vazifeleri gibi, hiç isyan ettirmeden o pek büyük mahlukları vazifelerle çalıştıran
ve iki kutbun dairesindeki hesab rakamlarına sıkışmayan bir nihayetsiz uzaklık içinde, aynı zamanda, aynı kuvvet ve aynı tarz ve aynı sikke-i fıtrat ve aynı surette, beraber, noksansız tasarruf eden
ve o pek büyük mütecaviz kuvvetleri taşıyanları, tecavüz ettirmeden kanununa itaat ettiren
ve o nihayetsiz kalabalığın enkazları gibi göğün yüzünü kirletecek süprüntülere meydan vermeden pek parlak ve pek güzel temizlettiren
ve bir muntazam ordu manevrası gibi manevra ile gezdiren
ve arzı döndürmesiyle, o haşmetli manevranın başka bir surette hakikî ve hayalî tarzlarını her gece ve her sene sinema levhaları gibi seyirci mahlukatına gösteren bir tezahür-ü rububiyet ve o rububiyet faaliyeti içinde görünen teshir, tedbir, tedvir, tanzim, tanzif, tavziften mürekkeb bir hakikat, bu azameti ve ihatatı ile o semavat Hâlıkının vücub-u vücuduna ve vahdetine ve mevcudiyeti semavatın mevcudiyetinden daha zahir bulunduğuna bilmüşahede şehadet eder”

Alıntı Şuradan
Âyet-ül Kübrâ
Bediüzzaman Said Nursi
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
43
Şimdi şu yukarıdaki yazılan icraatları yapmak için mükemmel bir kudret, mükemmel bir ilim gerekmez mi?
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
43




Her türlü dini görüşe saygı duymak gereklidir.

Not: Ateist değilim.
Videoyu izlemeden cevap vermeyin lütfen.

Videoyu hayretle izledim tamamen laf kalabalığından başka birşey olmadığını gördüm. Kendi kendisiyle çelişen bir çok ifade mevcut. Mesela yaratıcı yokdur diyor ama ispat yok sadece “bunu bilemeyiz belki uzaylılar yapmıştır veya bir canlının içinde yaşıyoruzdur gibi safsatalar yapıyor daha sonra kainat kusurlu o zaman mükemmel bir yaratıcı yok diyor dolayısıyla bir yaratıcının varlığını kabul etmiş oluyor. Var ama kusursuz değil gibi birsonuç çıkar neyse videonun baştan sona kadar hiç bir kıymeti harbiyesi görünmüyor. Eğer şöyle olsaydı bir kıymeti olurdu. “Bir yaratıcı yok şundan dolayı yok. Bu mevcudatda şu şekilde meydana gelmiş kendini şu şekilde idare ediyor. Mesela bir mahluk dünyaya geldiği zaman rızıklanması annesinin memesinden tam onun ihtiyacına göre süt gönderilmesi akılsız şuursuz acımasız olan mahluklar yavrularının hayatta kalması için nasıl muavenet ettiğini mesela bir arslan elde ettiği bir eti yemeyip yavrusuna vermesi kuş beyinli bir kuşun yavrusunun ağzına kadar yiyeceğini sokması vs. gibi hadiseleri o mahluklara isnat edipanlatabilmesi lazım. İçgüdü veya bilmediğimiz bir şekilde oluyor diye anlatılamaz. Mesela dünyanın düzenini gecekondu şehrine benzetmiş gecekondu dahi olsa yine ortada bir tasarruf görünüyor. Elbette bu gecekondular.kendi kendineoluşmuş veya bir patlama (bigbang) neticesi olmuş diye izah edilemez. Yani şunu demek istiyorum eğer bir iddia ortaya atıyorsa ispat etmek durumundadır. Müddei İddiasını ispat ile mükelleftir. Yoksa başka bir iddiayı çürüterek kendi davasının ispat edemez. Ben Allah’ın var olduğunu iddia ediyorum aşağıda inşallah ispat edeceğim.

“Bir kısmı arzımızdan bin defa büyük ve o büyüklerden bir kısmı top güllesinden yetmiş derece sür’atli yüzbinler ecram-ı semaviyeyi direksiz düşürmeden durduran
ve birbirine çarpmadan fevkalhad çabuk ve beraber gezdiren,
yağsız söndürmeden mütemadiyen o hadsiz lâmbaları yandıran
ve hiçbir gürültü ve ihtilâl çıkartmadan o nihayetsiz büyük kütleleri idare eden
ve Güneş ve Kamer’in vazifeleri gibi, hiç isyan ettirmeden o pek büyük mahlukları vazifelerle çalıştıran
ve iki kutbun dairesindeki hesab rakamlarına sıkışmayan bir nihayetsiz uzaklık içinde, aynı zamanda, aynı kuvvet ve aynı tarz ve aynı sikke-i fıtrat ve aynı surette, beraber, noksansız tasarruf eden
ve o pek büyük mütecaviz kuvvetleri taşıyanları, tecavüz ettirmeden kanununa itaat ettiren
ve o nihayetsiz kalabalığın enkazları gibi göğün yüzünü kirletecek süprüntülere meydan vermeden pek parlak ve pek güzel temizlettiren
ve bir muntazam ordu manevrası gibi manevra ile gezdiren
ve arzı döndürmesiyle, o haşmetli manevranın başka bir surette hakikî ve hayalî tarzlarını her gece ve her sene sinema levhaları gibi seyirci mahlukatına gösteren bir tezahür-ü rububiyet ve o rububiyet faaliyeti içinde görünen teshir, tedbir, tedvir, tanzim, tanzif, tavziften mürekkeb bir hakikat, bu azameti ve ihatatı ile o semavat Hâlıkının vücub-u vücuduna ve vahdetine ve mevcudiyeti semavatın mevcudiyetinden daha zahir bulunduğuna bilmüşahede şehadet eder”

Alıntı Şuradan
Âyet-ül Kübrâ
Bediüzzaman Said Nursi

Bu yazılan binler ispattan sadece biri bunun gibi bin tane delil getirebiliriz. Ama hastalıklar musibetler, çocukların vefat edince cennete girmesi gibi konular anlatılabilir. Ama o videodaki gibi bu işe hiç ehil olmayan bir dangalağın anlatacağı konu gibi değil. Bir serserinin tıp hakkında fikri ne kadar dinlenirse bu ahmağın sözüde o kadar geçerlidir
 

F1kan

Profesör
Katılım
14 Ekim 2016
Mesajlar
3,771
Reaksiyon puanı
1,882
Puanları
293
Yaş
28
Mesela yaratıcı yokdur diyor ama ispat yok sadece “bunu bilemeyiz belki uzaylılar yapmıştır veya bir canlının içinde yaşıyoruzdur gibi safsatalar yapıyor daha sonra kainat kusurlu o zaman mükemmel bir yaratıcı yok diyor dolayısıyla bir yaratıcının varlığını kabul etmiş oluyor
Hocam bu cümleyi yazarken bir yanlışlık yaptınız galiba.
Videoyu hayretle izledim tamamen laf kalabalığından başka birşey olmadığını gördüm. Kendi kendisiyle çelişen bir çok ifade mevcut. Mesela yaratıcı yokdur diyor ama ispat yok sadece “bunu bilemeyiz belki uzaylılar yapmıştır veya bir canlının içinde yaşıyoruzdur gibi safsatalar yapıyor daha sonra kainat kusurlu o zaman mükemmel bir yaratıcı yok diyor dolayısıyla bir yaratıcının varlığını kabul etmiş oluyor. Var ama kusursuz değil gibi birsonuç çıkar neyse videonun baştan sona kadar hiç bir kıymeti harbiyesi görünmüyor. Eğer şöyle olsaydı bir kıymeti olurdu. “Bir yaratıcı yok şundan dolayı yok. Bu mevcudatda şu şekilde meydana gelmiş kendini şu şekilde idare ediyor. Mesela bir mahluk dünyaya geldiği zaman rızıklanması annesinin memesinden tam onun ihtiyacına göre süt gönderilmesi akılsız şuursuz acımasız olan mahluklar yavrularının hayatta kalması için nasıl muavenet ettiğini mesela bir arslan elde ettiği bir eti yemeyip yavrusuna vermesi kuş beyinli bir kuşun yavrusunun ağzına kadar yiyeceğini sokması vs. gibi hadiseleri o mahluklara isnat edipanlatabilmesi lazım. İçgüdü veya bilmediğimiz bir şekilde oluyor diye anlatılamaz. Mesela dünyanın düzenini gecekondu şehrine benzetmiş gecekondu dahi olsa yine ortada bir tasarruf görünüyor. Elbette bu gecekondular.kendi kendineoluşmuş veya bir patlama (bigbang) neticesi olmuş diye izah edilemez. Yani şunu demek istiyorum eğer bir iddia ortaya atıyorsa ispat etmek durumundadır. Müddei İddiasını ispat ile mükelleftir. Yoksa başka bir iddiayı çürüterek kendi davasının ispat edemez. Ben Allah’ın var olduğunu iddia ediyorum aşağıda inşallah ispat edeceğim.
Hocam bakın şuan ben ateis biri olsaydım inan ki seninle dalga geçerdim.
Videodaki geçen ne Arapyarım adası dışında ki olaylara değindin. Ne Musa Peygamber olayına, ne milyonlarca yumurta arasından çok az sayıda verimli dölle, ne doğuştan kusurlu doğan insanlara, ne Erkek aslanın yavrusunu mücadele uğruna yediğinden ne de, '' Madem dünyaya sınanmak için geldik, neden bebekler sınava girmeden cennete girdiklerinden'' yanı daha çok fazla soru var bu videoda ama siz sadece gelişi üstün körü açıklmada bulunmuşsunuz.
 

Tubicaliskan

Asistan
Katılım
27 Haziran 2016
Mesajlar
414
Reaksiyon puanı
127
Puanları
43
Şimdi şu yukarıdaki yazılan icraatları yapmak için mükemmel bir kudret, mükemmel bir ilim gerekmez mi?

Diğerine safaya deyip de bir şiir ile tanrının varlığını ispatlayanlar :D

Ben de sonsuz güçlü bir ineğin evreni yarattığına inanıyorum. O bütün milim, nanometrelik ölçümleri o inek yapıyor.

En büyük sorun, müslümanların sözde kusursuz evrendeki kusursuzlukları Allah’ a bağlaması. Halbuki ortada bunların Allah tarafından yapıldığına dair bir kanıt da yok :D ya başka bir tanrı ise?


Üstteki başka bir arkadaşa ithafen,
Kardeşim, kafirler öcü değildir. Kendimden örnek vermek isterim. 2 sene önceye kadar buradaki çoğu kişiden daha tutkulu bir şekilde bağlıydım. Bir insan niye sonsuz merhametli bir tanrıdan yüz çevirsin ki durduk yere?

Empati yapmayı bilmeyen, bütün kafirleri sanki din düşmanı canavar gibi hayal eden beyni makarnaya dönmüş şahsiyetler yüzünden bu karşıtlık. Açık açık söylüyorum: ‘Benim düşmanlığım dine değil, kendini bir dine inandığı için ahlaki ermiş olarak gören kişilere’
 

F1kan

Profesör
Katılım
14 Ekim 2016
Mesajlar
3,771
Reaksiyon puanı
1,882
Puanları
293
Yaş
28
Ama o videodaki gibi bu işe hiç ehil olmayan bir dangalağın anlatacağı konu gibi değil. Bir serserinin tıp hakkında fikri ne kadar dinlenirse bu ahmağın sözüde o kadar geçerlidir
Hocam kim olursa olsun böyle ithamda bulunmak yakışık almak. Ki Müslümanlığı savunurken böyle bir şey yapmanızda ayrı bir soru işareti.
Eğer daha bilgili birini dinlemek isterseniz en basiti Celal Şengörü dinleyebilirsiniz onunda bazı konuşmları var bu tıp konusunda
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
43
Daha yukarıdaki suallere gelirsek hepsi Allah’ı yeterince tanımamaktan ileri gelen sualler. Bir insan padişahı yeterince tanımazsa her yaptığı icraate şüphe ile yaklaşır. Mesela şöyle bir padişah tanısan ki: çok şefkatli, çok adaletli hiç abes bir iş yapmaz ila ahir.. sonra onun hükmettiği yerde hiç aklının almadığı çok abes, adalete uymayan, merhametsiz bir hadise görsen o çok iyi tanıdığın padişaha bunu yakıştırırmısın.
Aynen öyle yukarıdakı 21 sualin içeriğine bakarsan dediğimi anlarsın. Mesela denilmiş ki “Allah bizim cennete veya cehenneme gireceğimizi biliyorsa neden bizi imtihan ediyor” eğer Allah’ın hiç hikmetsiz iş yapmıyacağını anlasa yani Hakîm ismini kainatta müşahede etse bu abes işi nasıl Allah’a yakıştırır. Bu yeterli bir ölçü diğer sorularda hepsi aynı içerikte
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
43
Ama o videodaki gibi bu işe hiç ehil olmayan bir dangalağın anlatacağı konu gibi değil. Bir serserinin tıp hakkında fikri ne kadar dinlenirse bu ahmağın sözüde o kadar geçerlidir
Hocam kim olursa olsun böyle ithamda bulunmak yakışık almak. Ki Müslümanlığı savunurken böyle bir şey yapmanızda ayrı bir soru işareti.
Eğer daha bilgili birini dinlemek isterseniz en basiti Celal Şengörü dinleyebilirsiniz onunda bazı konuşmları var bu tıp konusunda

Videodaki adam baştan sona inananları ahmak yerine koymuş. Ve yaratıcıyı bir insan şeklinde resmetmiş
 

Tubicaliskan

Asistan
Katılım
27 Haziran 2016
Mesajlar
414
Reaksiyon puanı
127
Puanları
43
Daha yukarıdaki suallere gelirsek hepsi Allah’ı yeterince tanımamaktan ileri gelen sualler. Bir insan padişahı yeterince tanımazsa her yaptığı icraate şüphe ile yaklaşır. Mesela şöyle bir padişah tanısan ki: çok şefkatli, çok adaletli hiç abes bir iş yapmaz ila ahir.. sonra onun hükmettiği yerde hiç aklının almadığı çok abes, adalete uymayan, merhametsiz bir hadise görsen o çok iyi tanıdığın padişaha bunu yakıştırırmısın.
Aynen öyle yukarıdakı 21 sualin içeriğine bakarsan dediğimi anlarsın. Mesela denilmiş ki “Allah bizim cennete veya cehenneme gireceğimizi biliyorsa neden bizi imtihan ediyor” eğer Allah’ın hiç hikmetsiz iş yapmıyacağını anlasa yani Hakîm ismini kainatta müşahede etse bu abes işi nasıl Allah’a yakıştırır. Bu yeterli bir ölçü diğer sorularda hepsi aynı içerikte

Allah’ ın vardır bir bildiği, o yüzden yapmıştır. Veyahut her işte bir hikmet vardır mantığı.
Ancak bu emin olun o kadar geçerli değil. Mantık kurallarını dahil herşeyi yaratan Allah, böyle bir hikmetin, böyle bir yanlış anlaşılmanın olmadığı bir evren tabii ki yaratabilirdi.
Basit bir örnek vereyim.
Elinde bir kanser ilacı var. Fakat tedavi sırasında çok fazla acı veriyor. Ve bir de oğlun var. Sen ona acı çektirerek tabii ki iyiliğini istiyorsun. Fakat şöyle bi durum var. Onu kanser olmadan da yaratabilirdin!
Sınav mınav demeden önce, ‘neden sınav oluyoruz yahu’ sorusunu da sorayım.
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
43
Daha yukarıdaki suallere gelirsek hepsi Allah’ı yeterince tanımamaktan ileri gelen sualler. Bir insan padişahı yeterince tanımazsa her yaptığı icraate şüphe ile yaklaşır. Mesela şöyle bir padişah tanısan ki: çok şefkatli, çok adaletli hiç abes bir iş yapmaz ila ahir.. sonra onun hükmettiği yerde hiç aklının almadığı çok abes, adalete uymayan, merhametsiz bir hadise görsen o çok iyi tanıdığın padişaha bunu yakıştırırmısın.
Aynen öyle yukarıdakı 21 sualin içeriğine bakarsan dediğimi anlarsın. Mesela denilmiş ki “Allah bizim cennete veya cehenneme gireceğimizi biliyorsa neden bizi imtihan ediyor” eğer Allah’ın hiç hikmetsiz iş yapmıyacağını anlasa yani Hakîm ismini kainatta müşahede etse bu abes işi nasıl Allah’a yakıştırır. Bu yeterli bir ölçü diğer sorularda hepsi aynı içerikte

Allah’ ın vardır bir bildiği, o yüzden yapmıştır. Veyahut her işte bir hikmet vardır mantığı.
Ancak bu emin olun o kadar geçerli değil. Mantık kurallarını dahil herşeyi yaratan Allah, böyle bir hikmetin, böyle bir yanlış anlaşılmanın olmadığı bir evren tabii ki yaratabilirdi.
Basit bir örnek vereyim.
Elinde bir kanser ilacı var. Fakat tedavi sırasında çok fazla acı veriyor. Ve bir de oğlun var. Sen ona acı çektirerek tabii ki iyiliğini istiyorsun. Fakat şöyle bi durum var. Onu kanser olmadan da yaratabilirdin!
Sınav mınav demeden önce, ‘neden sınav oluyoruz yahu’ sorusunu da sorayım.

İlk başta bir yaratıcının var olup olmadığına bakmak lazım. Sonra imtihan vs. gibi konulara gelinir. Bir harf katipsiz olmaz, bir iğne ustasız olmazken nasıl bu muhteşem kainat sahipsiz olacağını iddia ediyorsunuz. Sonra sizin o hastalık dediğiniz şeylere sebep olan mikroplar bile ne kadar sanatlı ve intizamlı varlıklar
 

Tubicaliskan

Asistan
Katılım
27 Haziran 2016
Mesajlar
414
Reaksiyon puanı
127
Puanları
43
Daha yukarıdaki suallere gelirsek hepsi Allah’ı yeterince tanımamaktan ileri gelen sualler. Bir insan padişahı yeterince tanımazsa her yaptığı icraate şüphe ile yaklaşır. Mesela şöyle bir padişah tanısan ki: çok şefkatli, çok adaletli hiç abes bir iş yapmaz ila ahir.. sonra onun hükmettiği yerde hiç aklının almadığı çok abes, adalete uymayan, merhametsiz bir hadise görsen o çok iyi tanıdığın padişaha bunu yakıştırırmısın.
Aynen öyle yukarıdakı 21 sualin içeriğine bakarsan dediğimi anlarsın. Mesela denilmiş ki “Allah bizim cennete veya cehenneme gireceğimizi biliyorsa neden bizi imtihan ediyor” eğer Allah’ın hiç hikmetsiz iş yapmıyacağını anlasa yani Hakîm ismini kainatta müşahede etse bu abes işi nasıl Allah’a yakıştırır. Bu yeterli bir ölçü diğer sorularda hepsi aynı içerikte

Allah’ ın vardır bir bildiği, o yüzden yapmıştır. Veyahut her işte bir hikmet vardır mantığı.
Ancak bu emin olun o kadar geçerli değil. Mantık kurallarını dahil herşeyi yaratan Allah, böyle bir hikmetin, böyle bir yanlış anlaşılmanın olmadığı bir evren tabii ki yaratabilirdi.
Basit bir örnek vereyim.
Elinde bir kanser ilacı var. Fakat tedavi sırasında çok fazla acı veriyor. Ve bir de oğlun var. Sen ona acı çektirerek tabii ki iyiliğini istiyorsun. Fakat şöyle bi durum var. Onu kanser olmadan da yaratabilirdin!
Sınav mınav demeden önce, ‘neden sınav oluyoruz yahu’ sorusunu da sorayım.

İlk başta bir yaratıcının var olup olmadığına bakmak lazım. Sonra imtihan vs. gibi konulara gelinir. Bir harf katipsiz olmaz, bir iğne ustasız olmazken nasıl bu muhteşem kainat sahipsiz olacağını iddia ediyorsunuz. Sonra sizin o hastalık dediğiniz şeylere sebep olan mikroplar bile ne kadar sanatlı ve intizamlı varlıklar

Hop, ben ateistim demedim. Konuyu cevap bulamayınca islamdan niye tanrının yokluğuna getirdiniz? Onları sonra başka bir konuda konuşacağız. Aynı soruyu tekrar soruyorum:
Madem evren bu kadar kusursuz, bir tanrı var pekala. Peki Allah olduğuna niye bu kadar eminsin?
 

hasanalicelenn

Öğrenci
Katılım
16 Şubat 2018
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
43
Şimdi şu yukarıdaki yazılan icraatları yapmak için mükemmel bir kudret, mükemmel bir ilim gerekmez mi?

Diğerine safaya deyip de bir şiir ile tanrının varlığını ispatlayanlar :D

Ben de sonsuz güçlü bir ineğin evreni yarattığına inanıyorum. O bütün milim, nanometrelik ölçümleri o inek yapıyor.

En büyük sorun, müslümanların sözde kusursuz evrendeki kusursuzlukları Allah’ a bağlaması. Halbuki ortada bunların Allah tarafından yapıldığına dair bir kanıt da yok :D ya başka bir tanrı ise?


Üstteki başka bir arkadaşa ithafen,
Kardeşim, kafirler öcü değildir. Kendimden örnek vermek isterim. 2 sene önceye kadar buradaki çoğu kişiden daha tutkulu bir şekilde bağlıydım. Bir insan niye sonsuz merhametli bir tanrıdan yüz çevirsin ki durduk yere?

Empati yapmayı bilmeyen, bütün kafirleri sanki din düşmanı canavar gibi hayal eden beyni makarnaya dönmüş şahsiyetler yüzünden bu karşıtlık. Açık açık söylüyorum: ‘Benim düşmanlığım dine değil, kendini bir dine inandığı için ahlaki ermiş olarak gören kişilere’

İnekte bu icraatleri yapabilecek bir ilim ve kudret olduğunu ispat edemezsen inekten daha geri olduğunu gösterirsin

Ben normal inek demedim. Ruhani güçleri olan, sizinkisi gibi hissedilmeyen ve görülmeyen bir inek.
Cidden ispat edemezsem beni öyle göreceğine dair tehdit mi ediyorsun? Son birkaç mesajında nefret kusmaya başladığına göre gerçek yüzünü göstermeye başlamışsın. Olmayan bir şeye inandığından senin şizofreni ve kafadan çatlak olduğuna inanıyorum ben de.

Ben sizi tehdit etmedim mantıklı birşey söyledim. Siz çok sanatlı bir mobilya görseniz elbette bir marangozun olduğuna inanırsınız. Bu kainatta da mevcudat var ve çok sanatlı ve yeniden yeniye vücuda geliyor elbette ya diyeceksin ki kendi kendine oluyor veyahut tabiat yapıyor veya sebepler bir araya geliyor yapıyor. Veya bir dördüncü yol olan kainat cinsinden olmayan kainattadaki hiçbirşey ona benzemeyen nihayetsiz ilmi kudreti olan birisi yapıyor. Eğer evvelki üç yolun imkansız olduğu ispat edilse bilbedahe dördüncü yol sabit olur
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst