Gitti gidiyor işlemci iadesi almıyor

EmrecanReis

Öğrenci
Katılım
12 Nisan 2018
Mesajlar
57
Reaksiyon puanı
10
Puanları
8
Yaş
28
Konum
Mersin
Merhaba gitti gidiyor üzerinden Ryzen 5 2600 işlemci aldım kullandım bu süreçte kendi fanım olduğundan stok fan kullanmadım.
Ryzen 5 3600 fiyatları düşmeye başladı. Ardından biraz daha para buldum ve Ryzen 5 3600 almanın daha iyi olacagına karar verdim. Ardından 2 gündür sistemde takılı olan Ryzen 5 2600'ü iade etmeye karar verdim.

14 gün boyunca koşulsuz şartsız iade hakkıma güvenerek. İşlemciyi aldığım 2'inci günde iade oluşturup satıyıca kargoladım.
3 gün sonra gitti gidiyor müşteri hizmetlerini arayarak iade durumu ögrenmek istedim. Gitti gidiyor müşteri temsilcisi bana aldıgım Ryzen 5 2600 işlemcinin 14 gün iade kapsamındaki ürünler içerisinde yer almadığını, bu yüzden işlemciyi geri bana yollacaklarını bildirdi. Önce şaşırdım. Sonra bir hata olduğunu düşündüm müşteri temsilcisine bu konuyu araştırıp onlara geri döneceğimi ilettim.

Şimdi dostlar işlemci gerçekten 14 gün iade kapsamında sayılmayan ürünler arasında mıdır?
Kısaca dostlar bu durumda kim haklı benim nasıl bir yol izlemem gerekir?
 

WindStone

Müdavim
Müdavim
Katılım
11 Nisan 2020
Mesajlar
5,091
Çözümler
8
Reaksiyon puanı
2,674
Puanları
1,358
Yaş
21
Konum
İzmir
Merhaba gitti gidiyor üzerinden Ryzen 5 2600 işlemci aldım kullandım bu süreçte kendi fanım olduğundan stok fan kullanmadım.
Ryzen 5 3600 fiyatları düşmeye başladı. Ardından biraz daha para buldum ve Ryzen 5 3600 almanın daha iyi olacagına karar verdim. Ardından 2 gündür sistemde takılı olan Ryzen 5 2600'ü iade etmeye karar verdim.

14 gün boyunca koşulsuz şartsız iade hakkıma güvenerek. İşlemciyi aldığım 2'inci günde iade oluşturup satıyıca kargoladım.
3 gün sonra gitti gidiyor müşteri hizmetlerini arayarak iade durumu ögrenmek istedim. Gitti gidiyor müşteri temsilcisi bana aldıgım Ryzen 5 2600 işlemcinin 14 gün iade kapsamındaki ürünler içerisinde yer almadığını, bu yüzden işlemciyi geri bana yollacaklarını bildirdi. Önce şaşırdım. Sonra bir hata olduğunu düşündüm müşteri temsilcisine bu konuyu araştırıp onlara geri döneceğimi ilettim.

Şimdi dostlar işlemci gerçekten 14 gün iade kapsamında sayılmayan ürünler arasında mıdır?
Kısaca dostlar bu durumda kim haklı benim nasıl bir yol izlemem gerekir?
Normalde yapılması gerek daha bilgili birinden yardım alabilir siniz. Kutusu olan ürününüz koşulsuz iade alınmalı diye biliyorum.
 

ömerim55

Profesör
Cezalı
Katılım
19 Kasım 2018
Mesajlar
2,187
Reaksiyon puanı
1,323
Puanları
358
Merhaba gitti gidiyor üzerinden Ryzen 5 2600 işlemci aldım kullandım bu süreçte kendi fanım olduğundan stok fan kullanmadım.
Ryzen 5 3600 fiyatları düşmeye başladı. Ardından biraz daha para buldum ve Ryzen 5 3600 almanın daha iyi olacagına karar verdim. Ardından 2 gündür sistemde takılı olan Ryzen 5 2600'ü iade etmeye karar verdim.

14 gün boyunca koşulsuz şartsız iade hakkıma güvenerek. İşlemciyi aldığım 2'inci günde iade oluşturup satıyıca kargoladım.
3 gün sonra gitti gidiyor müşteri hizmetlerini arayarak iade durumu ögrenmek istedim. Gitti gidiyor müşteri temsilcisi bana aldıgım Ryzen 5 2600 işlemcinin 14 gün iade kapsamındaki ürünler içerisinde yer almadığını, bu yüzden işlemciyi geri bana yollacaklarını bildirdi. Önce şaşırdım. Sonra bir hata olduğunu düşündüm müşteri temsilcisine bu konuyu araştırıp onlara geri döneceğimi ilettim.

Şimdi dostlar işlemci gerçekten 14 gün iade kapsamında sayılmayan ürünler arasında mıdır?
Kısaca dostlar bu durumda kim haklı benim nasıl bir yol izlemem gerekir?
Çok pahalı bir ürün. Kutusu da açık ise kime satacak bir daha bu ürünü? Tabi kanuna göre iç çamaşır ve yenilmiş veya alındıktan sonra tarihi geçmiş gıdalar hariç herşey iade edilebilir.
 

EmrecanReis

Öğrenci
Katılım
12 Nisan 2018
Mesajlar
57
Reaksiyon puanı
10
Puanları
8
Yaş
28
Konum
Mersin
Çok pahalı bir ürün. Kutusu da açık ise kime satacak bir daha bu ürünü? Tabi kanuna göre iç çamaşır ve yenilmiş veya alındıktan sonra tarihi geçmiş gıdalar hariç herşey iade edilebilir.
İşi bilen Satıcılara Bir zararı olmaz. Lütfen yanlış bilgilendirme yapmayın.
daha önce ince hesaptan kulaklık, Vatan bilgisayardan klavye iadesi yaptım.
ince hesap distribütör firmaya gönderdi distribütör firma ince hesap'a 0 ürün gönderdi ve iadem yapıldı.
vatan bilgisayarda teknik servise gönderdiklerini ürünün onaylandığını . iade olarak kabul edildigini söyledi ve iadem yapıldı.
ama distribütör firmaya gönderilen bu tür ürünler ne oluyor bilmiyorum. onu bilen arkadaşlar yazabilirler ama bildiğim bir şey varsa satıcı zarar görmüyor.
kaldıki kendinizi satıcının yerine koyduğunuzda internetten her hangi bir siteden ürün satarken imzaladığınız sözleşmede gözünüze gözünüze 14 gün koşulsuz iade hakkını sokuyorlar. üstüne müşteri temsilcisi sesli olarak da iletiyor. Bu yüzden "kime satacak bu ürünü" demeniz mantıksız. çünkü satıcı bu riski kabul ederek satış yapıyor.
Ve benim sorunum ürün açıldı iadem kabul olmuyor ile ilgili'de değil.
"işlemci gerçekten 14 gün iade kapsamında sayılmayan ürünler arasında mıdır?"
Eğer böyle bir durum varsa işlemci kutusunun açık veya kapalı olması'da önemli değil. Hiç bir şekilde almama hakkı var çünkü.
İşlemcilerde böyle bir durum varmı?
 

WindStone

Müdavim
Müdavim
Katılım
11 Nisan 2020
Mesajlar
5,091
Çözümler
8
Reaksiyon puanı
2,674
Puanları
1,358
Yaş
21
Konum
İzmir
İşi bilen Satıcılara Bir zararı olmaz. Lütfen yanlış bilgilendirme yapmayın.
daha önce ince hesaptan kulaklık, Vatan bilgisayardan klavye iadesi yaptım.
ince hesap distribütör firmaya gönderdi distribütör firma ince hesap'a 0 ürün gönderdi ve iadem yapıldı.
vatan bilgisayarda teknik servise gönderdiklerini ürünün onaylandığını . iade olarak kabul edildigini söyledi ve iadem yapıldı.
ama distribütör firmaya gönderilen bu tür ürünler ne oluyor bilmiyorum. onu bilen arkadaşlar yazabilirler ama bildiğim bir şey varsa satıcı zarar görmüyor.
kaldıki kendinizi satıcının yerine koyduğunuzda internetten her hangi bir siteden ürün satarken imzaladığınız sözleşmede gözünüze gözünüze 14 gün koşulsuz iade hakkını sokuyorlar. üstüne müşteri temsilcisi sesli olarak da iletiyor. Bu yüzden "kime satacak bu ürünü" demeniz mantıksız. çünkü satıcı bu riski kabul ederek satış yapıyor.
Ve benim sorunum ürün açıldı iadem kabul olmuyor ile ilgili'de değil.
"işlemci gerçekten 14 gün iade kapsamında sayılmayan ürünler arasında mıdır?"
Eğer böyle bir durum varsa işlemci kutusunun açık veya kapalı olması'da önemli değil. Hiç bir şekilde almama hakkı var çünkü.
İşlemcilerde böyle bir durum varmı?
Almama şansı yok sonuçta kutusu ve fanı duruyor sapasağlam düzgünce yerleştirin almama gibi bir şansı olmamalı sonuçta işlemciler iade edilemez diye bir şey bulamadım.
 

atkaksoy501

Profesör
Katılım
31 Mayıs 2018
Mesajlar
2,622
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
4,070
Puanları
293
Konum
Ankara
Ben olsam ben de geri almazdım. Sonuçta ürünü açmış ve kullanmışsınız. Keyfi bir iade süreci. Ayıplı mal değil. Kullanılmış işlemci sonuçta bence çok normal koşulsuz iade kabul edilmeyen ürünler içinde yer alması.
 

EmrecanReis

Öğrenci
Katılım
12 Nisan 2018
Mesajlar
57
Reaksiyon puanı
10
Puanları
8
Yaş
28
Konum
Mersin
Almama şansı yok sonuçta kutusu ve fanı duruyor sapasağlam düzgünce yerleştirin almama gibi bir şansı olmamalı sonuçta işlemciler iade edilemez diye bir şey bulamadım.
Kesinlikle gitti gidiyor ile tekrar görüşeceğim yine sonuç alamazsam tüketici hakem heyetinin yolları gözüküyor. Normalde kutuyu açtınız biz iade alamayız deseler veya kutu hasar almış iade alamıyoruz deseler farklı bir cevaba giderim. ama bu cevap internetten yeni alışveriş yapan bu işlerle yeni tanışan insanları haklı durumdan haksız duruma sokar. verdikleri cevap kabul edilebilir gibi degil.
 

ömerim55

Profesör
Cezalı
Katılım
19 Kasım 2018
Mesajlar
2,187
Reaksiyon puanı
1,323
Puanları
358
Kesinlikle gitti gidiyor ile tekrar görüşeceğim yine sonuç alamazsam tüketici hakem heyetinin yolları gözüküyor. Normalde kutuyu açtınız biz iade alamayız deseler veya kutu hasar almış iade alamıyoruz deseler farklı bir cevaba giderim. ama bu cevap internetten yeni alışveriş yapan bu işlerle yeni tanışan insanları haklı durumdan haksız duruma sokar.
gittigidiyorun esnafının elindesin işin şansa kaldı allah kolaylık versin
 

ghost_of_sparta

Profesör
Cezalı
Katılım
18 Haziran 2020
Mesajlar
2,240
Reaksiyon puanı
2,799
Puanları
293
Satıcıya göre iade durumu değişir. Mesela Amazon satıcıları koşulsuz iade alırken bazı satıcılar kullanılmamış, hatta paketi Açılmamış olma şartı koyuyor. Saticinin iade koşullarına göz atın.
 

Tahsin ogz

Asistan
Katılım
2 Temmuz 2019
Mesajlar
107
Reaksiyon puanı
97
Puanları
43
Merhaba gitti gidiyor üzerinden Ryzen 5 2600 işlemci aldım kullandım bu süreçte kendi fanım olduğundan stok fan kullanmadım.
Ryzen 5 3600 fiyatları düşmeye başladı. Ardından biraz daha para buldum ve Ryzen 5 3600 almanın daha iyi olacagına karar verdim. Ardından 2 gündür sistemde takılı olan Ryzen 5 2600'ü iade etmeye karar verdim.

14 gün boyunca koşulsuz şartsız iade hakkıma güvenerek. İşlemciyi aldığım 2'inci günde iade oluşturup satıyıca kargoladım.
3 gün sonra gitti gidiyor müşteri hizmetlerini arayarak iade durumu ögrenmek istedim. Gitti gidiyor müşteri temsilcisi bana aldıgım Ryzen 5 2600 işlemcinin 14 gün iade kapsamındaki ürünler içerisinde yer almadığını, bu yüzden işlemciyi geri bana yollacaklarını bildirdi. Önce şaşırdım. Sonra bir hata olduğunu düşündüm müşteri temsilcisine bu konuyu araştırıp onlara geri döneceğimi ilettim.

Şimdi dostlar işlemci gerçekten 14 gün iade kapsamında sayılmayan ürünler arasında mıdır?
Kısaca dostlar bu durumda kim haklı benim nasıl bir yol izlemem gerekir?
Bazı ürünlerde iade alınmıyor o kpasamdamı değilmi bilmiyorum onu araştırmalısın bi veya direk arayım işlemci alacaktım iade varmı diye sor sonrada cevaba göre hareket edersin
 

KaTaRaN

Müdavim
Müdavim
Katılım
20 Aralık 2019
Mesajlar
2,850
Reaksiyon puanı
2,515
Puanları
358
Yaş
30
Satıcı ile görüşseydin keşke. Memnun kalmadığını sistemin için yetmediğini, Aynı satıcıdan istediğin işlemciyi almak istediğini belirtseydin o da site ile görüşüp onaylatırdı. Tabi ki satıcı farklı fiyat çıkarır mı bilmem
 

EmrecanReis

Öğrenci
Katılım
12 Nisan 2018
Mesajlar
57
Reaksiyon puanı
10
Puanları
8
Yaş
28
Konum
Mersin
Yani aslında iade almamaları doğal bir durum bende öyle bir durum istemezdim :/
Doğal bir durum degil.
Ben mahalle esnafından ürün almıyorum ki doğal bir durum olsun.
Amazon,vatan,ince hesap bu mağazalar koşulsuz şartsız iade alırken Keyfi olarak mı alıyorlar?
Başlarına ne geleceklerini çok iyi biliyorlar.
gitti gidiyor bana verdiği cevapları bilinçsiz birilerine vererek kaç kişinin hakkını yiyor kim bilir?
Artık ben olayı kendimden geçtim. Ben aldığım işlemciyi en kötü 100-200 lira zararına gene satarım. Ama gitti gidiyorun bu tututumu kendi başına buyrukluğunu gösteriyor ve ben bu işin peşini bırakmayacağım.
@BordoKing,
 

benefe

Müdavim
Müdavim
Katılım
19 Mayıs 2018
Mesajlar
1,549
Reaksiyon puanı
1,677
Puanları
358
Konum
8 numarada pas bekliyor
Doğal bir durum degil.
Ben mahalle esnafından ürün almıyorum ki doğal bir durum olsun.
Amazon,vatan,ince hesap bu mağazalar koşulsuz şartsız iade alırken Keyfi olarak mı alıyorlar?
Başlarına ne geleceklerini çok iyi biliyorlar.
gitti gidiyor bana verdiği cevapları bilinçsiz birilerine vererek kaç kişinin hakkını yiyor kim bilir?
Artık ben olayı kendimden geçtim. Ben aldığım işlemciyi en kötü 100-200 lira zararına gene satarım. Ama gitti gidiyorun bu tututumu kendi başına buyrukluğunu gösteriyor ve ben bu işin peşini bırakmayacağım.
@BordoKing,
tamam bana karşı bu kadar sinirlenmene gerek yok e-ticaret sitesi babamın malı değil ne istiyorsan yapabilirsin
 

Irıs von Everec

Profesör
Katılım
13 Mayıs 2020
Mesajlar
1,208
Reaksiyon puanı
1,472
Puanları
293
Konum
Novigrad
Seni yıldırmak için böyle bi hakkın yok gibi sözlerde bulunacaklardır. Israrla iade isteyip hakaret etmeden üstü kapalı tehdit edersen (tüketici mahkemelerine gidersem zararlı çıkan ben olmam vb.) iade alıcaklardır. Bu konuda tecrübeliyim :D
 

EmrecanReis

Öğrenci
Katılım
12 Nisan 2018
Mesajlar
57
Reaksiyon puanı
10
Puanları
8
Yaş
28
Konum
Mersin
tamam bana karşı bu kadar sinirlenmene gerek yok e-ticaret sitesi babamın malı değil ne istiyorsan yapabilirsin
Allah aşkına neden sana sinirleniyim :D
bu konuda senin gibi düşenen bir sürü insan var yasal olarak hakları var.
bunu bilmeleri gerek ondan uzun uzun yazıyorum
yoksa sana bir garezim gardaş :D
Mesaj otomatik birleştirildi:

Seni yıldırmak için böyle bi hakkın yok gibi sözlerde bulunacaklardır. Israrla iade isteyip hakaret etmeden üstü kapalı tehdit edersen (tüketici mahkemelerine gidersem zararlı çıkan ben olmam vb.) iade alıcaklardır. Bu konuda tecrübeliyim :D
Bügün 2 defa aradım pazartesi yine arayacağım. Dediginiz gibi tehtit ediyorum zaten pazartesi çok daha güzel konuşacağım gitti gidiyor ile ;)
 

Irıs von Everec

Profesör
Katılım
13 Mayıs 2020
Mesajlar
1,208
Reaksiyon puanı
1,472
Puanları
293
Konum
Novigrad
Yaşın küçükse veya sesin çocuksuysa daha büyük birine arattırman daha iyi olur. Takmıyorlar çünkü.
 

ömerim55

Profesör
Cezalı
Katılım
19 Kasım 2018
Mesajlar
2,187
Reaksiyon puanı
1,323
Puanları
358
Yaşın küçükse veya sesin çocuksuysa daha büyük birine arattırman daha iyi olur. Takmıyorlar çünkü.
ben her aradığım müşteri hizmetlerine yüksek bir perdeden konuşurum ona göre muamele ediyorlar çünkü sesiniz ince ise gür sesli birine aramasını söyleyin : )
 

EmrecanReis

Öğrenci
Katılım
12 Nisan 2018
Mesajlar
57
Reaksiyon puanı
10
Puanları
8
Yaş
28
Konum
Mersin
Yaşın küçükse veya sesin çocuksuysa daha büyük birine arattırman daha iyi olur. Takmıyorlar çünkü.
20 yaşındayım.
Takmıyorlarsa keyifleri bilir.
Zaten işlemciyi kredi kartından almıştım. şuanda cebimden çıkan bir parada yok.
aslında tüketici hakem heyetine gitmek istiyorum. bu işler nasıl işliyor nerelere kadar hakkım var,
bilmek istiyorum çünkü en azından benim için elden alışveriş devri bitti.
ne varsa yoksa internetten alıyorum artık bu zamanlarda. tüketici hakem heyetine gidersem
en azından bundan sonraki zamanlarda sorunla karşılaşırsam işin iç yüzünü bildiğimden çok daha özgüvenli, verdigim cevaplar net ve kesin olur.
 

Fakehero

Dekan
Emektar
Müdavim
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,812
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
5,730
Puanları
1,708
Yaş
36
Konum
48.021809848576645, 37.81017858465851
İnternet üzerinden alınan ürünlerde 14 gün koşulsuz iade hakkın var. Kulaklık ve çamaşır gibi ürünleri temizlik gerekçesiyle almıyorlar ama kanunda böyle bir belirtme veya ayrım yok. Siz iade hakkınızı deneyin olumsuz yanıt alırsanız tüketici hakem heyetine başvurunuz.


"Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür."

 

Hollywoo

Profesör
Katılım
19 Aralık 2020
Mesajlar
1,777
Reaksiyon puanı
1,462
Puanları
293
Konum
Atlanta
Bu ürünü sana aldığın site değil mağaza gönderiyor.Her mağazanın galiba kendine göre iade şartları var.Şahsen ben mağazanın yerinde olsam kullanılmış işlemciyi almak istemezdim.
 
Üst