Haber Geely şarj döngüsü ile fark yaratacak

ahmetalışık

SDN
SDN
24 Haziran 2024
202
14
18
24
Techinside içerik linki: LİNK

Geely şarj döngüsü ile önemli bir atılım yapıyor. 50 yıllık hizmet ömrü ve 3.500 şarj döngüsü ile önemli bir çalışmayı geride bıraktı.

1719989147933.png

Geely’nin yeni aküsü 50 yıllık hizmet ömrü ve 3.500 şarj döngüsü sunuyor. Çığır açan LFP pil teknolojisi, kullanılmış elektrikli araçların yeniden satış değerini önemli ölçüde artırmayı hedefliyor. Çinli dev Geely, 192 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip, 50 yıllık kullanım ömrü olan, 20 dakikadan kısa sürede yüzde 80’e kadar hızlı şarj olan ve soğuk havalarda minimum kapasite kaybına uğrayan yeni LFP pil hücresini tanıttı.

Geely şarj döngüsü 3.500’e ulaşıyor​

Tesla'nın temel modeli Model 3’te ve Anker SOLIX F1200 gibi popüler güç istasyonlarında kullanılan demir fosfat pillere benzeyen bu teknoloji, elektrikli otomobillerle ilgili fiyatlarının ötesinde çeşitli endişelere de çözüm getiriyor. Batarya, BYD’nin Tesla’ya tedarik ettiği uzun bıçaklı bataryaların yüksek iç direncini aşarak, yaklaşık bir milyon kilometreye eşdeğer 3.500 şarj döngüsüyle öne çıkıyor.

Çinli şirket ayrıca LFP bataryasının kullanılmış elektrikli otomobil pazarı için önemli faydalar vaat ettiğini, çünkü EV’lerin minimum kapasite kaybıyla 600.000 milden fazla performans gösterebileceğini ekledi. Bu dayanıklılık, ortalama yıllık sürüş mesafeleri dikkate alındığında yaklaşık 50 yıllık hizmet ömrüne denk geliyor.

Ayrıca Geely’nin karbon nanotüpleri ve geliştirilmiş kaplama filmini benimsemesi, lityum iyonlarının hareketini hızlandırıyor ve etkileyici bir şarj süresiyle bataryanın kapasitesini yüzde 10’dan yüzde 80’e çıkarıyor.

Geliştirilmiş iyon transferi sayesinde Geely’nin Aegis Kısa Bıçaklı Aküsünde aşırı soğuk koşullarda yalnızca yüzde 10’luk bir menzil kaybı yaşanıyor ve bu oran, CATL’nin geçen yıl tanıttığı hızlı şarjlı LFP hücresiyle eşdeğer. Geely, yeni LFP hücrelerini ilk olarak Galaxy E5 SUV’larda kullanacak ve ardından diğer müşterilere sunacak. Kısa bıçaklı LFP pilinin dayanıklılığını garantilemek için Geely, pilleri zorlu testlere tabi tuttu. Şirkete göre, termal olarak dirençli ayırıcı ve kendi kendini onaran elektrot teknolojisi, tüm dayanıklılık testlerinden başarıyla geçerek, 50 yıllık pil ömrüne sahip elektrikli araçların önünü açtı.

Bu arada, GAC Toyota’nın yaklaşan Bozhi 3X SUV’si, kendi kendine sürüş teknolojisine sahip ilk EV olacak ve heyecan verici bir gelişmeye işaret ediyor. Toyota ayrıca, bZ4X elektrikli crossover’ın 2026 ile 2027 arasında geliştirmelerle donatılmasıyla mevcut elektrikli araç serisini güncellemeyi de taahhüt etti.

Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşın!
 

murat zorluu

Müdavim
Müdavim
17 Mayıs 2017
1,521
1
704
293
32
Geely son yıllarda batarya konusunda gerçekten kendini geliştiren bu konuya oldukça fazla yatırım yapan ve bunun karşılığınıda yeni yeni almaya başlayan bir firma oldu…

Aslında çoğu Asya üreticisi özellikle elektrikli otomobiller ve bahsettiğimiz bataryalar konusunda oldukça başarılı hamleler yapmaya başladı ve bu konuda bence Avrupa’yı zorlar hatta geçer hale geldiler…

Tabi bunda Japon firmalarının özellikle Toyota’nın yıllardır hibrit teknolojisine yapmış olduğu yatırımlar öncü rol oynadı…
 
Üst