içerik gaspçısı sdn
Doçent
- Katılım
- 21 Mayıs 2008
- Mesajlar
- 858
- Reaksiyon puanı
- 4
- Puanları
- 18
Facebook'un yeni hedefi masaüstü, tablet ve mobil cihazlar için tarayıcı üreticisi Opera Software'ı almak.
İsimsiz bir kaynaktan alınan bilgilere göre Facebook'un yeni hedefi Microsoft, Google, Mozilla, Apple vb. gibi şirketlerin tarayıcı savaşına dahil olmak için Norveç'li yazılım şirketi Opera Software'ı satın almak.
Bu konu hakkında Opera Software ve Facebook yetkilileri yorum yapmaktan şimdilik kaçınıyor.
Opera Software'a yakın bir kaynaktan alınan bilgiler şu şekilde;
1) Opera Software yetkilileri alıcılarla şu anda görüşüyor:
Şirketin şu anda Oslo Menkul Kıymetler Borsası'nda lider olan şirketin talibi (Facebook) şirketin bir parçası değil, tamamen sahibi olmak istiyor.
2) Büyük bir şeylerin olacağını şu anda seziyorum. Şirketteki işlerde bir donma söz konusu. Ürün geliştirmeleri şu anda daha ağırdan yapılıyor.
Yukarıdaki iddiaları doğrulayacak kaynaklar arıyoruz fakat şu anda yeterli bilgilere sahip başka bir kaynak yok. Yukarıdaki iddiaların kaynağında sağlam bir kaynak olduğunu tekrar belirtelim.
Facebook gerçekten tarayıcı savaşlarına girmek istiyorsa Opera gerçekten faydalı bir yatırım olabilir. Nitekim Facebook'un mobil cihazlara verdiği önemi biliyoruz. Opera Software ise hem tabletlerde, hem mobil cihazlarda büyük bir pay sahibi.
Geçtiğimiz zamanlarda Facebook'un kendi mobil işletim sistemini üreteceğini (Android tabanlı) duymuştuk. Daha sonra şirketin HTC ile anlaşarak telefonlar piyasaya sürdüğünüde biliyoruz.
Facebook, Opera'yı satın alarak tarayıcı savaşlarına sıfırdan girmeyerek mantıklı bir yol izleyebilir. Şimdi sizlerle Opera Browser'ın istatistiklerine bir bakalım:
270 milyon kişi her ay Opera kullanıyor. 168 milyon kişi Opera Mini'yi kullanarak 117 milyar sayfa görüntülüyor.
Şirketin mobil cihazlar ve akıllı televizyonlar için uygulamaları mevcut.
Opera'nın kendi bünyesinde 2 mobil reklam şirketi var.
Opera 750 kişiden fazla güçlü bir kadroya sahip. Teknoloji şefi olan Håkon Wium Lie sık sık "CSS'in babası" olarak tanımlanan web alanı ve standartları konusunda uzman bir öncüdür.
Facebook, Opera için büyük bir parayı gözden çıkartacak. Instagram'dan gördüğümüz gibi Facebook artık yatırım yapmaya başladı. Opera'yı satın almakta mantıklı görünüyor.
Facebook'un Opera'yı satın alması Opera'nın sonu olmayacaktır. İki şirket şu anda karşılıklı olarak görüşmelere devam ediyorlar.
Ayrıca Opera'nın tek talibi Facebook değil, diğer taliplerin Yandex ve Google olabileceği tahmin konusu.
kaynak belge
İsimsiz bir kaynaktan alınan bilgilere göre Facebook'un yeni hedefi Microsoft, Google, Mozilla, Apple vb. gibi şirketlerin tarayıcı savaşına dahil olmak için Norveç'li yazılım şirketi Opera Software'ı satın almak.
Bu konu hakkında Opera Software ve Facebook yetkilileri yorum yapmaktan şimdilik kaçınıyor.
Opera Software'a yakın bir kaynaktan alınan bilgiler şu şekilde;
1) Opera Software yetkilileri alıcılarla şu anda görüşüyor:
Şirketin şu anda Oslo Menkul Kıymetler Borsası'nda lider olan şirketin talibi (Facebook) şirketin bir parçası değil, tamamen sahibi olmak istiyor.
2) Büyük bir şeylerin olacağını şu anda seziyorum. Şirketteki işlerde bir donma söz konusu. Ürün geliştirmeleri şu anda daha ağırdan yapılıyor.
Yukarıdaki iddiaları doğrulayacak kaynaklar arıyoruz fakat şu anda yeterli bilgilere sahip başka bir kaynak yok. Yukarıdaki iddiaların kaynağında sağlam bir kaynak olduğunu tekrar belirtelim.
Facebook gerçekten tarayıcı savaşlarına girmek istiyorsa Opera gerçekten faydalı bir yatırım olabilir. Nitekim Facebook'un mobil cihazlara verdiği önemi biliyoruz. Opera Software ise hem tabletlerde, hem mobil cihazlarda büyük bir pay sahibi.
Geçtiğimiz zamanlarda Facebook'un kendi mobil işletim sistemini üreteceğini (Android tabanlı) duymuştuk. Daha sonra şirketin HTC ile anlaşarak telefonlar piyasaya sürdüğünüde biliyoruz.
Facebook, Opera'yı satın alarak tarayıcı savaşlarına sıfırdan girmeyerek mantıklı bir yol izleyebilir. Şimdi sizlerle Opera Browser'ın istatistiklerine bir bakalım:
270 milyon kişi her ay Opera kullanıyor. 168 milyon kişi Opera Mini'yi kullanarak 117 milyar sayfa görüntülüyor.
Şirketin mobil cihazlar ve akıllı televizyonlar için uygulamaları mevcut.
Opera'nın kendi bünyesinde 2 mobil reklam şirketi var.
Opera 750 kişiden fazla güçlü bir kadroya sahip. Teknoloji şefi olan Håkon Wium Lie sık sık "CSS'in babası" olarak tanımlanan web alanı ve standartları konusunda uzman bir öncüdür.
Facebook, Opera için büyük bir parayı gözden çıkartacak. Instagram'dan gördüğümüz gibi Facebook artık yatırım yapmaya başladı. Opera'yı satın almakta mantıklı görünüyor.
Facebook'un Opera'yı satın alması Opera'nın sonu olmayacaktır. İki şirket şu anda karşılıklı olarak görüşmelere devam ediyorlar.
Ayrıca Opera'nın tek talibi Facebook değil, diğer taliplerin Yandex ve Google olabileceği tahmin konusu.
kaynak belge