Facebook Gazetecilik Projesi Neler Getirecek?

Bu konuyu okuyanlar

Hakan Göçmez

Asistan
Katılım
11 Ocak 2017
Mesajlar
343
Reaksiyon puanı
24
Puanları
18
Yaş
33
bkpRMZ.png


2016, mesajların viral olarak çok kısa süre içerisinde yayılabildiği bir dönem olurken, sahte haberlerde de artış görüldü. Sosyal medya ağı, sahte haberlere yönelik eleştirilerde özellikle ABD seçim zamanında hedef haline geldi. O zamandan beri, Facebook sorunu çözmek için çeşitli önlemler aldı ve projeler geliştirdi. Facebook, ek olarak gazeteciliği desteklemek ve sağlıklı bir haber ortamı geliştirmek amacıyla Facebook Gazetecilik Projesi'ni tanıttı. Sosyal medya devi tarafından açıklamaya göre, program haber yayıncılarıyla daha güçlü ilişkiler kurmayı amaçlıyor ve yalan, spam haberlerin sistemden uzaklaştırılmasını sağlayacak.

Facebook Gazetecilik Projesi Nasıl Çalışır?

Facebook, gazetecilik projesinin çalışması için üç yol belirledi;

İşbirlikçi haber gelişimi: Facebook'un ürün ve mühendislik ekipleri, anlık makaleler, canlı video ve 360 video gibi yeni yöntemlerle haber aktarmak için haber kuruluşlarıyla birlikte çalışacaklar. Üstelik Facebook yerel ve bağımsız haber organlarını da desteklemeyi taahhüt ediyor.

Gazeteciler için araçlar ve eğitim: Dünya genelindeki önemli gazetecilik kurumları tarafından desteklenecek kurslar ve haber eğitimiyle Facebook ürün ve hizmetleri hakkında daha fazla bilgi alınması, sosyal medyanın doğru bir şekilde kullanılması öğrenilecek.

Herkes için araçlar ve eğitim: Facebook’ta görünen ve sahte olduğu düşünülen haberler için kullanıcıların bu haberi şikayet etmesi ve bu şikayetlerin doğru bulunması halinde içeriklerin tartışmalı olarak işaretlenmesi sağlanacak. Böylece gerçek haberler ve haberciler Facebook’ta ön plana çıkarılacak, diğer spam ve yalan yapan haber yapan kurumların ya da sayfaların sistemden uzaklaştırılması, önlenmesi ve sahte haber yaptığının öğrenilmesi sağlanacak.

Bu bakımdan kurumların projeye dahil olarak bu proje kapsamında yayın yapması güvenilir habercilik adına da önemli bir gelişme sağlayacak. Özelikle Türkiye’de haber alanında çalışan kurumların bu gelişmelere ayak uydurması, sosyal medya ayağını daha da güçlendirecek.
 
Üst