Anket Evrim Teorisi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan basit
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

İnanıyor musun?

  • Evet

    Kullanılan: 14 51.9%
  • Hayır

    Kullanılan: 13 48.1%

  • Kullanılan toplam oy
    27
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

basit

Dekan
Katılım
24 Kasım 2020
Mesajlar
6,334
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
6,511
Puanları
1,708
Bu ayetlerde doğru şeyleri göremeyen benmiyim bir tek? 7 gök nedir atmosferin 5 tabakası vardır?
Say kanki :D.
1626260422959.png
 
Katılım
6 Temmuz 2021
Mesajlar
318
Reaksiyon puanı
158
Puanları
43
Yaş
37
dostum yedi gök dediği senin küçük dünyandan bahsetmiyor 7 kat evren (sema) dan bahsediyor. kitabda yazıyor cebrahil 7 kat semadan dünyaya indi kan damlasını kanatlarıyla aldı gibi. çok uzar konu
 

Bella Ciao

Profesör
Katılım
25 Aralık 2020
Mesajlar
3,143
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
3,192
Puanları
293
7 gök nedir atmosferin 5 tabakası vardır?
1. ihtimal, Cennetin 7 kat yukarıda Cehennemin 7 kat aşağıda olması.
2. Daha bilmsel ihitmal ;
1-İyonosfer.
2-Magnetosfer
3-Ekzosfer
4-Termosfer
5-Mezosfer
6-Stratosfer
7-Troposfer
 

basit

Dekan
Katılım
24 Kasım 2020
Mesajlar
6,334
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
6,511
Puanları
1,708
dostum yedi gök dediği senin küçük dünyandan bahsetmiyor 7 kat evren (sema) dan bahsediyor. kitabda yazıyor cebrahil 7 kat semadan dünyaya indi kan damlasını kanatlarıyla aldı gibi. çok uzar konu
Atmosferin 7 katmanı var kanki.
 

emin:)

Profesör
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
1,755
Reaksiyon puanı
1,124
Puanları
358
Yaş
25
Konum
Asgard

damzchevk

Profesör
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,149
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
293
O(Allah) ki, Arz’da ne varsa, tamamını sizin için yarattı. Sonra, Göğe yöneldi; yedi gök olarak onları düzenledi. Ve O, her şeyin Âlimi’dir.

Buradan büyük patlama çıkmaz. Bilimsel olarak 7 kat evren diye bir şey yoktur.
O(Allah), gökleri ve Arz’ı örneksiz yaratandır. O, bir işe karar verirse, ona sadece "Ol" der, o da hemen oluverir.

Buradada büyük patlama yok.
O(Allah) ki, gökleri ve Arz’ı, hak olarak yarattı. O, o gün "Ol" der, o da oluverir. O'nun sözü Hak'tır. Sur'a üfürüldüğü günde, mülk O'nundur. O, gayb(gizli) olanın ve müşahede edilenin (gözlenenin), Âlimi’dir. O, hüküm-hikmet sahibi ve haberdar olandır.

Buradada büyük patlama yok.
Muhakkak Allah, habbeyi(taneyi) ve çekirdeği patlatandır. O, diriyi ölüden, ölüyü de diriden çıkarır. İşte Allah, böyledir. (Öyleyse) nasıl çevriliyorsunuz?

Tefsirlere bakarsan burada tohumdan bahseder büyük patlamdan değil. Büyük patlamaya uydurmak için mealleri değiştiryorlar.

Şüphe yok ki, daneleri de, çekirdekleri de yaran Allah Teâlâ'dır. Diriyi ölüden çıkarır, ölüyü de diriden çıkaran O'dur. İşte Allah Teâlâ O'dur. Artık nasıl olur da (O'ndan) çevriliyorsunuz?

Taberi tefsiri.

Şüphesiz ki Allah, taneleri ve çekirdekleri yarandır. O, ölüden diriyi çıkarır, diriden de ölüyü çıkaran odur. İşte Allah budur. O halde nasıl çeviriliyorsunuz?

Şüphesiz ki Allah, taneleri yararak onlardan ekinleri, çekirdekleri yararak ta onlardan ağaçları çıkarandır. O halde ey insanlar, hiçbir zarar ve menfaat vermeyen putlara değil, bunları yaratan Allah’a ibadet edin. O, ölü olan taneden diri olan başağı, Ölü olan çekirdekten diri olan ağacı, ölü olan meniden diri olan insanı çıkarır. Yine o, diri olan başaktan ölü olan taneyi, diri olan ağaçtan ölü olan çekirdeği ve diri olan insandan ölü olan meniyi çıkarandır. İşte bütün bunları ve benzerlerini yapan Allah’tır. O halde haktan nasıl çeviriliyorsunuz? Ekinleri, bitkileri ve bütün canlıları yaratan Allah’ı bırakıp, hiçbir şey yapamayan yaratıklara tapıyorsunuz.
Allah), aydınlığı patlatıp- çıkarandır. Ve geceyi, sakin(dinlenme) kıldı. Güneş ve Ay’ın (hareketleri) ‘hesap’ iledir. Bu, Aziz(üstün-şerefli) ve Âlim(bilen) Allah’ın takdiridir.

Yine değiştirlmiş bir meal. Büyük patlama ile alakası yok.
Sabahı aydınlatan O’dur. Ve O, geceyi dinlenme zamanı, güneşi ve ayı birer hesap ölçüsü kılmıştır. İşte bu, aziz ve alîm olan Allah’ın takdiridir.

Taberi tefsiri;

Karanlığı yarıp tanyerini ağartan, geceyi dinlenme zamanı yapan, güneşi ve ay'ı bir hesaba göre hareket ettiren O'dur. İşte bu, herşeye galip olan ve herşeyi bilen Allah'ın takdiridir.

Gecenin karanlığını yarıp sabahın aydınlığını getiren, geceyi dinlenme vakti yapan, güneşi ve ay'ı belli bir hesap çerçevesinde hareket ettiren ve insanların hesaplarına vasıta kılan Allah’tır. Bütün bunlar, herşeye galip olan, yarattıklarının menfaatlerini çok iyi bilen Allah'ın takdiriyledir.

Hani nerede büyük patlama
O(Allah), gökleri ve Arz’ı örneksiz yaratandır. O’nun(Allah’ın), nasıl oğlu olur? O’nun, bir eşi(arkadaşı) yoktur. O, her şeyi yarattı ve her şeyin Âlimi'dir.

buradada büyük patlam yok.
Muhakkak sizin Rabbiniz, O Allah’tır ki, altı günde(devirde), gökleri ve Arz’ı yarattı. Sonra Arş'a istiva etti(yöneldi). Geceyi, kendisini sürekli takip eden gündüzle örttü. Güneş’i, Ay’ı ve yıldızları, emrine boyun eğdirdi. Yaratma da, emir de, (Allah’ın) değil midir?

Buradada büyük patlama yok.
Muhakkak sizin Rabbiniz olan Allah, gökleri ve Arz’ı altı günde yarattı. Sonra, Arş'a yöneldi. İşleri, O yönetir. O’nun izni olmadan şefaatçi yoktur. İşte Rabbiniz olan Allah, böyledir. O'na köle olun! Düşünmüyor musunuz?
[YUNUS(10)/ 3]
O'nun Arş’ı, su üzerinde iken, amel bakımından hanginizin daha iyi olduğunu denemek için gökleri ve Arz’ı, altı günde(devirde) yaratan O'dur. Şayet sen onlara: "Gerçekten siz, ölümden sonra yine diriltileceksiniz" dersen, elbette Hakkı örtenler: "Bu, apaçık bir büyüden başkası değildir" derler.
[HUD (11)/ 7]
O Allah ki, gökleri ve Arz’ı yarattı ve Gök’ten su indirdi, arkasından onunla, sizin için rızk olarak, ürünler çıkardı. Ve O, emriyle denizde yüzen gemileri, sizin yönetiminize verdi. Ve ırmakları da sizin kullanımınıza sundu.​
[İBRAHİM (14)/ 32]
‘Gökler-Arz’(Evren), başka bir ‘Göklere-Arz'a (Cennet ve Cehenneme), dönüştürüldüğü gün(Kıyamet Günü), onlar, Tek ve Kahhar olan Allah için, ortaya çıkacaklardır.
[İBRAHİM (14)/ 48]
Biz, gökleri, Arz’ı ve her ikisinin arasındakileri, ancak hak olarak yarattık. Muhakkak o Saat(kıyamet) gelmektedir. (Öyleyse onlardan) güzel bir ayrılışla ayrıl.
[HİCR (15)/85]
Gökleri ve Arz’ı, hak olarak yarattı. O, şirk koştukları şeylerden Yüce'dir.

Bunlardada büyük patlama yok.

Bir şeyi yaratmak istediğimiz zaman, o şey için sözümüz; "Ol" demekten ibarettir. O da hemen oluverir.
[NAHL (16)/40]
Göklerin ve Arz’ın bilinmeyeni-gizlisi, Allah'a aittir. Saat’in(kıyametin) işi, ancak göz açıp kapama gibidir veya daha kısadır. Muhakkak Allah, her şeyi takdir edendir.

bunlardada büyük patlam yok.
Göklerin ve Arz’ın bilinmeyeni-gizlisi, Allah'a aittir. Saat’in(kıyametin) işi, ancak göz açıp kapama gibidir veya daha kısadır. Muhakkak Allah, her şeyi takdir edendir.
[NAHL (16)/77]
Hakkı örtenler görmediler mi, muhakkak gökler ve Arz, bitişikti(aynıydı), o ikisini ayırdık. Ve her canlı şeyi, sudan kıldık(yarattık). İman etmiyorlar mı?​
[ENBİYA (21)/30]
Ve O(Allah) ki, geceyi, gündüzü, Güneş’i ve Ay’ı yarattı. Her biri, bir yörüngede yüzerler.

Bunlardada büyük patlama yok.

O (Kıyamet) günü, Biz, ‘Göğü’, kitabın sahifelerini dürüp-büker gibi, bükeriz. (‘Büyük Patlama’yla) ilk önce yaratmaya başladığımız gibi, yine onu, (hiper karadelik tekilliğinde), iade ederiz. Bu, Bizim üzerimize bir vaattir. Elbette, Biz bunu yapacak olanlarız.

Yine çarptırlımış değiştirilmiş bir meal.

Göğü, kitab dürer gibi dürdüğümüz zaman, yaratmaya ilk başladığımız gibi, katımızdan verilmiş bir söz olarak onu tekrar var edeceğiz. Doğrusu biz bunları yaparız.

Parantez içine büüyk patlama yazınca kurandada büyük patlama yazmıyor orjinal budur. Yaratmaya başlaadığımız gibi derken bunun büyük patlama olduğu ayette ifade edilmiyor parantez içine sıkıştırmak kolay.

Enbiya-104 Taberi tefsiri.

O gün biz göğü, kitapların sayfalarını dürer gibi düreriz. Varlıkları ilk defa nasıl yarattıysak sonra da öyle dirilteceğiz. Bu, bizim bir va-adimizdir. Şüphesiz biz, vaadimizi mutlaka yerine getirenleriz.

Kıyamet gününde biz, gökleri ve orada bulunanları, kitapların sayfalarını dürer gibi düreriz. Onları ilk defa nasıl yarattıysak aynen o şekilde tekrar diriltiriz. Bu, bizim üzerimize aldığımız bir vaaddir. Şüphesiz biz vaadimizi yerine getiririz.

* Bu âyet-i kerime'nin izahında Abdullah b. Abbas diyor ki: "Bir gün Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) hutbe okudu ve şöyle dedi: "Şüphesiz ki sizler Allah'ın huzuruna yalınayak, çırılçıplak ve sünnet olmamış şekilde toplanacaksınız." Sonra şu âyeti okudu: "Varlıkları ilk defa nasıl yarattıysak sonra da öylece dirilteceğiz. Bu, bizim bir vaadimizdir. Biz, vaadimizi mutlaka yerine getirenleriz."

Resûlüllah sonra şöyle buyurdu:

"Kıyamet gününde ilk önce elbise giydirilecek olan İbrahim'dir. İyi bilin ki ümmetimden bazı kişiler getirilecek ve onlar sol tarafa alınacaklardır. Ben "Ey rabbim, bunlar benim ashabımdır." diyeceğim. Bana şöyle denecektir. "Sen onların, senden sonra neler icadetliklerini bilmiyorsun." O zaman ben de salih kul'un (İsa'nın) söylediği şu sözü söyleyeceğim. "...Ben aralarında olduğum müddetçe onlara şahit idim. Sen beni aralarından alınca onları sen gözlüyordun. Sen, herşeye şahitsin." Maide Sûresi, âyet: 117 Bunun üzerine bana şöyle denecektir: "Sen onlardan ayrıldıktan sonra onlar dönüp mürted olmaya devam etiler. Buhari, K. Tefsir el-Kur'an, Sûre: 21, bab: 2 / Müslim, K. el-Cenne, bab: 58, HN: 2860

Bak bakalım büyük patlama var mı ayette.

Onlar senden, azabın gelmesini acele istiyorlar. Elbette Allah, vaadine muhalefet etmez. Muhakkak, senin Rabbinin Katındaki ‘bir gün’, sizin saydığınız(yıllardan) ‘bin yıl’ gibidir.

Buradada büyük patlama yok.
Allah, ‘Göklerin-Arz’ın (Evren’in) ‘Nurudur. ‘Allah'ın Nuru’nun misali, ‘Oyuk’ içinde bulunan bir ‘Lamba’ gibidir. Lamba, bir sırça içerisindedir ve sırça, sanki ‘incimsi bir yıldız’dır(kuasar yıldızı gibi). O(Lamba) ki, ne doğuda, ne de batıda bulunmayan, mübarek bir zeytin ağacından yakılır. Neredeyse, ateş dokunmasa da, onun yağı, ‘ışık’ verir. (Bu), Nur üzeri Nur'dur. Allah, kimi dilerse, onu Kendi Nuru'na doğrultur. Allah, insanlar için misaller verir. Allah, her şeyin Âlimi'dir.

Buradada büyük patlama yok. 035 / 024 - Nûr Sûresi - (Taberî Tefsîri - Türkçe)

Al tefsirini oku alakası yok.
 

Fakehero

Dekan
Emektar
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,857
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
5,762
Puanları
1,708
Yaş
36
Konum
48.021809848576645, 37.81017858465851
Evrim teorisi bir teoridir. İspat edilmediği sürece kabul etmemiz zorunlu değildir. Ayrıca İslam evrimi kabul etmiyor ya da ediyor diye bir durum yoktur. Evrim derken aslında ne olduğuna bakmamız gerekiyor. Evrimi geniş açıdan bakacaksak türlerin yaşamak için uğradığı adaptasyon diyebiliriz. Lakin ortak atası olmayan türleri ortak ataları varmış gibi söylemek ne doğrudur ne yanlıştır. Çünkü yanlış veya doğru diyebilmek için elimizde bir kanıt olmalıdır. İnsanoğlunun körelmiş uzuvları bir adaptasyondur ama bu adaptasyon bizim ve maymunların ortak atasının olduğunu ispat etmez. Ortada bilimsel olarak ispatlanmış elle tutulur bir kanıt yoktur. Ve şuursuz bir varlığın şuura kavuşması mümkün olsaydı şu ana kadar başka bir maymun türü de evrim ile bizim gibi şuurlu hareket edebilir hale ulaşabilirdi. Madem ihtimallerden bahsederek insan ve maymunun ortak atası vardır fikri çıkabiliyor bu fikir de ortaya çıkabilir.
 

basit

Dekan
Katılım
24 Kasım 2020
Mesajlar
6,334
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
6,511
Puanları
1,708
Evrimi geniş açıdan bakacaksak türlerin yaşamak için uğradığı adaptasyon diyebiliriz. Lakin ortak atası olmayan türleri ortak ataları varmış gibi söylemek ne doğrudur ne yanlıştır.
Benimde düşüncem böyle gelişti ilk zamanlar. Güzel bakış açısı.
 
Katılım
6 Temmuz 2021
Mesajlar
318
Reaksiyon puanı
158
Puanları
43
Yaş
37
dostum 7 kat evren. evren evren. bir devasa evrenin içindeyiz ondan 6 tane daha var onlar nasıl hiç bilmiyoruz birbirinin kopyası mı yoksa çok farklılarmı gibi
 

emin:)

Profesör
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
1,755
Reaksiyon puanı
1,124
Puanları
358
Yaş
25
Konum
Asgard
Buradan büyük patlama çıkmaz. Bilimsel olarak 7 kat evren diye bir şey yoktur.


Buradada büyük patlama yok.


Buradada büyük patlama yok.


Tefsirlere bakarsan burada tohumdan bahseder büyük patlamdan değil. Büyük patlamaya uydurmak için mealleri değiştiryorlar.

Şüphe yok ki, daneleri de, çekirdekleri de yaran Allah Teâlâ'dır. Diriyi ölüden çıkarır, ölüyü de diriden çıkaran O'dur. İşte Allah Teâlâ O'dur. Artık nasıl olur da (O'ndan) çevriliyorsunuz?

Taberi tefsiri.

Şüphesiz ki Allah, taneleri ve çekirdekleri yarandır. O, ölüden diriyi çıkarır, diriden de ölüyü çıkaran odur. İşte Allah budur. O halde nasıl çeviriliyorsunuz?

Şüphesiz ki Allah, taneleri yararak onlardan ekinleri, çekirdekleri yararak ta onlardan ağaçları çıkarandır. O halde ey insanlar, hiçbir zarar ve menfaat vermeyen putlara değil, bunları yaratan Allah’a ibadet edin. O, ölü olan taneden diri olan başağı, Ölü olan çekirdekten diri olan ağacı, ölü olan meniden diri olan insanı çıkarır. Yine o, diri olan başaktan ölü olan taneyi, diri olan ağaçtan ölü olan çekirdeği ve diri olan insandan ölü olan meniyi çıkarandır. İşte bütün bunları ve benzerlerini yapan Allah’tır. O halde haktan nasıl çeviriliyorsunuz? Ekinleri, bitkileri ve bütün canlıları yaratan Allah’ı bırakıp, hiçbir şey yapamayan yaratıklara tapıyorsunuz.


Yine değiştirlmiş bir meal. Büyük patlama ile alakası yok.
Sabahı aydınlatan O’dur. Ve O, geceyi dinlenme zamanı, güneşi ve ayı birer hesap ölçüsü kılmıştır. İşte bu, aziz ve alîm olan Allah’ın takdiridir.

Taberi tefsiri;

Karanlığı yarıp tanyerini ağartan, geceyi dinlenme zamanı yapan, güneşi ve ay'ı bir hesaba göre hareket ettiren O'dur. İşte bu, herşeye galip olan ve herşeyi bilen Allah'ın takdiridir.

Gecenin karanlığını yarıp sabahın aydınlığını getiren, geceyi dinlenme vakti yapan, güneşi ve ay'ı belli bir hesap çerçevesinde hareket ettiren ve insanların hesaplarına vasıta kılan Allah’tır. Bütün bunlar, herşeye galip olan, yarattıklarının menfaatlerini çok iyi bilen Allah'ın takdiriyledir.

Hani nerede büyük patlama


buradada büyük patlam yok.


Buradada büyük patlama yok.


Bunlardada büyük patlama yok.



bunlardada büyük patlam yok.


Bunlardada büyük patlama yok.



Yine çarptırlımış değiştirilmiş bir meal.

Göğü, kitab dürer gibi dürdüğümüz zaman, yaratmaya ilk başladığımız gibi, katımızdan verilmiş bir söz olarak onu tekrar var edeceğiz. Doğrusu biz bunları yaparız.

Parantez içine büüyk patlama yazınca kurandada büyük patlama yazmıyor orjinal budur. Yaratmaya başlaadığımız gibi derken bunun büyük patlama olduğu ayette ifade edilmiyor parantez içine sıkıştırmak kolay.

Enbiya-104 Taberi tefsiri.

O gün biz göğü, kitapların sayfalarını dürer gibi düreriz. Varlıkları ilk defa nasıl yarattıysak sonra da öyle dirilteceğiz. Bu, bizim bir va-adimizdir. Şüphesiz biz, vaadimizi mutlaka yerine getirenleriz.

Kıyamet gününde biz, gökleri ve orada bulunanları, kitapların sayfalarını dürer gibi düreriz. Onları ilk defa nasıl yarattıysak aynen o şekilde tekrar diriltiriz. Bu, bizim üzerimize aldığımız bir vaaddir. Şüphesiz biz vaadimizi yerine getiririz.

* Bu âyet-i kerime'nin izahında Abdullah b. Abbas diyor ki: "Bir gün Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) hutbe okudu ve şöyle dedi: "Şüphesiz ki sizler Allah'ın huzuruna yalınayak, çırılçıplak ve sünnet olmamış şekilde toplanacaksınız." Sonra şu âyeti okudu: "Varlıkları ilk defa nasıl yarattıysak sonra da öylece dirilteceğiz. Bu, bizim bir vaadimizdir. Biz, vaadimizi mutlaka yerine getirenleriz."

Resûlüllah sonra şöyle buyurdu:

"Kıyamet gününde ilk önce elbise giydirilecek olan İbrahim'dir. İyi bilin ki ümmetimden bazı kişiler getirilecek ve onlar sol tarafa alınacaklardır. Ben "Ey rabbim, bunlar benim ashabımdır." diyeceğim. Bana şöyle denecektir. "Sen onların, senden sonra neler icadetliklerini bilmiyorsun." O zaman ben de salih kul'un (İsa'nın) söylediği şu sözü söyleyeceğim. "...Ben aralarında olduğum müddetçe onlara şahit idim. Sen beni aralarından alınca onları sen gözlüyordun. Sen, herşeye şahitsin." Maide Sûresi, âyet: 117 Bunun üzerine bana şöyle denecektir: "Sen onlardan ayrıldıktan sonra onlar dönüp mürted olmaya devam etiler. Buhari, K. Tefsir el-Kur'an, Sûre: 21, bab: 2 / Müslim, K. el-Cenne, bab: 58, HN: 2860

Bak bakalım büyük patlama var mı ayette.



Buradada büyük patlama yok.


Buradada büyük patlama yok. 035 / 024 - Nûr Sûresi - (Taberî Tefsîri - Türkçe)

Al tefsirini oku alakası yok.
Anladığım kadarıyla arapçayı ana dilin gibi biliyorsun.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Buradan büyük patlama çıkmaz. Bilimsel olarak 7 kat evren diye bir şey yoktur.


Buradada büyük patlama yok.


Buradada büyük patlama yok.


Tefsirlere bakarsan burada tohumdan bahseder büyük patlamdan değil. Büyük patlamaya uydurmak için mealleri değiştiryorlar.

Şüphe yok ki, daneleri de, çekirdekleri de yaran Allah Teâlâ'dır. Diriyi ölüden çıkarır, ölüyü de diriden çıkaran O'dur. İşte Allah Teâlâ O'dur. Artık nasıl olur da (O'ndan) çevriliyorsunuz?

Taberi tefsiri.

Şüphesiz ki Allah, taneleri ve çekirdekleri yarandır. O, ölüden diriyi çıkarır, diriden de ölüyü çıkaran odur. İşte Allah budur. O halde nasıl çeviriliyorsunuz?

Şüphesiz ki Allah, taneleri yararak onlardan ekinleri, çekirdekleri yararak ta onlardan ağaçları çıkarandır. O halde ey insanlar, hiçbir zarar ve menfaat vermeyen putlara değil, bunları yaratan Allah’a ibadet edin. O, ölü olan taneden diri olan başağı, Ölü olan çekirdekten diri olan ağacı, ölü olan meniden diri olan insanı çıkarır. Yine o, diri olan başaktan ölü olan taneyi, diri olan ağaçtan ölü olan çekirdeği ve diri olan insandan ölü olan meniyi çıkarandır. İşte bütün bunları ve benzerlerini yapan Allah’tır. O halde haktan nasıl çeviriliyorsunuz? Ekinleri, bitkileri ve bütün canlıları yaratan Allah’ı bırakıp, hiçbir şey yapamayan yaratıklara tapıyorsunuz.


Yine değiştirlmiş bir meal. Büyük patlama ile alakası yok.
Sabahı aydınlatan O’dur. Ve O, geceyi dinlenme zamanı, güneşi ve ayı birer hesap ölçüsü kılmıştır. İşte bu, aziz ve alîm olan Allah’ın takdiridir.

Taberi tefsiri;

Karanlığı yarıp tanyerini ağartan, geceyi dinlenme zamanı yapan, güneşi ve ay'ı bir hesaba göre hareket ettiren O'dur. İşte bu, herşeye galip olan ve herşeyi bilen Allah'ın takdiridir.

Gecenin karanlığını yarıp sabahın aydınlığını getiren, geceyi dinlenme vakti yapan, güneşi ve ay'ı belli bir hesap çerçevesinde hareket ettiren ve insanların hesaplarına vasıta kılan Allah’tır. Bütün bunlar, herşeye galip olan, yarattıklarının menfaatlerini çok iyi bilen Allah'ın takdiriyledir.

Hani nerede büyük patlama


buradada büyük patlam yok.


Buradada büyük patlama yok.


Bunlardada büyük patlama yok.



bunlardada büyük patlam yok.


Bunlardada büyük patlama yok.



Yine çarptırlımış değiştirilmiş bir meal.

Göğü, kitab dürer gibi dürdüğümüz zaman, yaratmaya ilk başladığımız gibi, katımızdan verilmiş bir söz olarak onu tekrar var edeceğiz. Doğrusu biz bunları yaparız.

Parantez içine büüyk patlama yazınca kurandada büyük patlama yazmıyor orjinal budur. Yaratmaya başlaadığımız gibi derken bunun büyük patlama olduğu ayette ifade edilmiyor parantez içine sıkıştırmak kolay.

Enbiya-104 Taberi tefsiri.

O gün biz göğü, kitapların sayfalarını dürer gibi düreriz. Varlıkları ilk defa nasıl yarattıysak sonra da öyle dirilteceğiz. Bu, bizim bir va-adimizdir. Şüphesiz biz, vaadimizi mutlaka yerine getirenleriz.

Kıyamet gününde biz, gökleri ve orada bulunanları, kitapların sayfalarını dürer gibi düreriz. Onları ilk defa nasıl yarattıysak aynen o şekilde tekrar diriltiriz. Bu, bizim üzerimize aldığımız bir vaaddir. Şüphesiz biz vaadimizi yerine getiririz.

* Bu âyet-i kerime'nin izahında Abdullah b. Abbas diyor ki: "Bir gün Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) hutbe okudu ve şöyle dedi: "Şüphesiz ki sizler Allah'ın huzuruna yalınayak, çırılçıplak ve sünnet olmamış şekilde toplanacaksınız." Sonra şu âyeti okudu: "Varlıkları ilk defa nasıl yarattıysak sonra da öylece dirilteceğiz. Bu, bizim bir vaadimizdir. Biz, vaadimizi mutlaka yerine getirenleriz."

Resûlüllah sonra şöyle buyurdu:

"Kıyamet gününde ilk önce elbise giydirilecek olan İbrahim'dir. İyi bilin ki ümmetimden bazı kişiler getirilecek ve onlar sol tarafa alınacaklardır. Ben "Ey rabbim, bunlar benim ashabımdır." diyeceğim. Bana şöyle denecektir. "Sen onların, senden sonra neler icadetliklerini bilmiyorsun." O zaman ben de salih kul'un (İsa'nın) söylediği şu sözü söyleyeceğim. "...Ben aralarında olduğum müddetçe onlara şahit idim. Sen beni aralarından alınca onları sen gözlüyordun. Sen, herşeye şahitsin." Maide Sûresi, âyet: 117 Bunun üzerine bana şöyle denecektir: "Sen onlardan ayrıldıktan sonra onlar dönüp mürted olmaya devam etiler. Buhari, K. Tefsir el-Kur'an, Sûre: 21, bab: 2 / Müslim, K. el-Cenne, bab: 58, HN: 2860

Bak bakalım büyük patlama var mı ayette.



Buradada büyük patlama yok.


Buradada büyük patlama yok. 035 / 024 - Nûr Sûresi - (Taberî Tefsîri - Türkçe)

Al tefsirini oku alakası yok.
Anladığım kadarıyla arapçayı ana dilin gibi biliyorsun.
 

damzchevk

Profesör
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,149
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
293
Anladığım kadarıyla arapçayı ana dilin gibi biliyorsun.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Anladığım kadarıyla arapçayı ana dilin gibi biliyorsun.

Hayır bilmiyorum sadece ömer nasuhi bilmen gibi meal ustaları ve taberi gibi islam alimlerinin kaynaklarına bakıyorum.
 
Katılım
6 Temmuz 2021
Mesajlar
318
Reaksiyon puanı
158
Puanları
43
Yaş
37
bilimsel olarak tabi yokk 7 kat evren. çünkü sadece kitabımızda yazıyor. kanıtlayamadıkları için yok diyorlar .
 

damzchevk

Profesör
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,149
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
293
Evrim teorisi bir teoridir. İspat edilmediği sürece kabul etmemiz zorunlu değildir. Ayrıca İslam evrimi kabul etmiyor ya da ediyor diye bir durum yoktur. Evrim derken aslında ne olduğuna bakmamız gerekiyor. Evrimi geniş açıdan bakacaksak türlerin yaşamak için uğradığı adaptasyon diyebiliriz. Lakin ortak atası olmayan türleri ortak ataları varmış gibi söylemek ne doğrudur ne yanlıştır. Çünkü yanlış veya doğru diyebilmek için elimizde bir kanıt olmalıdır. İnsanoğlunun körelmiş uzuvları bir adaptasyondur ama bu adaptasyon bizim ve maymunların ortak atasının olduğunu ispat etmez. Ortada bilimsel olarak ispatlanmamış elle tutulur bir kanıt yoktur. Ve şuursuz bir varlığın şuura kavuşması mümkün olsaydı şu ana kadar başka bir maymun türü de evrim ile bizim gibi şuurlu hareket edebilir hale ulaşabilirdi. Madem ihtimallerden bahsederek insan ve maymunun ortak atası vardır fikri çıkabiliyor bu fikir de ortaya çıkabilir.

Halk dilinde teori ve bilimsel alanda teorinin tanımları ve işlevleri bambaşkadır. Bilimsel teori - Vikipedi

Bilimsel teori sağlam verilere dayanır...
 

emin:)

Profesör
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
1,755
Reaksiyon puanı
1,124
Puanları
358
Yaş
25
Konum
Asgard

Lrcaeqh

Asistan
Katılım
25 Haziran 2021
Mesajlar
185
Reaksiyon puanı
74
Puanları
28
Yaş
25
Bu ayetlerde doğru şeyleri göremeyen benmiyim bir tek? 7 gök nedir atmosferin 5 tabakası vardır? insan vücudu sadece su veya suda olan elemenlerden oluşmaz. gündüz bir madde değildir, peki ay/güneş tutulmaları nasıl oluyor madem gündüz geceyi örtüyor? bize gemimi vermiş?? hangisini?

"O (Kıyamet) günü, Biz, ‘Göğü’, kitabın sahifelerini dürüp-büker gibi, bükeriz. (‘Büyük Patlama’yla) ilk önce yaratmaya başladığımız gibi, yine onu, (hiper karadelik tekilliğinde), iade ederiz. Bu, Bizim üzerimize bir vaattir. Elbette, Biz bunu yapacak olanlarız."

daha zorlama bir çeviri görmedim, kitapta yazmayan şeyleri sanki orda yazıyormuş gibi göstermeye neden çalışılınır? ve ayrıca 6 günde yarattığını daha önce söyledi, onun başlangıcı kastedilmemişmidir?

gibi birçok soru sorulabilir.
arkadşım biraz araştır
1- Troposfer
2- Stratosfer
3- Mezosfer
4- Termosfer
5- Ekzosfer
6- İyonosfer
7- Manyetosfer bilmeden gelip yorum yapman saçma oluyor
 

Irıs von Everec

Profesör
Katılım
13 Mayıs 2020
Mesajlar
1,208
Reaksiyon puanı
1,472
Puanları
293
Konum
Novigrad
Evrim teorisi bir teoridir. İspat edilmediği sürece kabul etmemiz zorunlu değildir. Ayrıca İslam evrimi kabul etmiyor ya da ediyor diye bir durum yoktur. Evrim derken aslında ne olduğuna bakmamız gerekiyor. Evrimi geniş açıdan bakacaksak türlerin yaşamak için uğradığı adaptasyon diyebiliriz. Lakin ortak atası olmayan türleri ortak ataları varmış gibi söylemek ne doğrudur ne yanlıştır. Çünkü yanlış veya doğru diyebilmek için elimizde bir kanıt olmalıdır. İnsanoğlunun körelmiş uzuvları bir adaptasyondur ama bu adaptasyon bizim ve maymunların ortak atasının olduğunu ispat etmez. Ortada bilimsel olarak ispatlanmış elle tutulur bir kanıt yoktur. Ve şuursuz bir varlığın şuura kavuşması mümkün olsaydı şu ana kadar başka bir maymun türü de evrim ile bizim gibi şuurlu hareket edebilir hale ulaşabilirdi. Madem ihtimallerden bahsederek insan ve maymunun ortak atası vardır fikri çıkabiliyor bu fikir de ortaya çıkabilir.
Teori olması için zaten sağlam kanıtlar olması gerekiyor. Kafasına göre atamıyor bu teoriyi.
 
Katılım
6 Temmuz 2021
Mesajlar
318
Reaksiyon puanı
158
Puanları
43
Yaş
37
Ya hocam ne alakası var soru soruyorum dalga oluyor, hadis atıyorum dalga atıyor.
uzaylı varmı diye kitabımızda yazıyormu yazmıyormu bilmiyorum. parelel evren diyorsun. bunu filmlerde duyduğun için. çapraz evren diyorsun dalga geçiyorsun belki farkında değilsin:D
 
Katılım
6 Temmuz 2021
Mesajlar
318
Reaksiyon puanı
158
Puanları
43
Yaş
37
zaman ,boyut bizim bildiğimiz gibi olmayabilir. bilmediğimiz şeyi yorumlasak saçma olur. o yüzden uzaylı paralel evren gibi konulara girmeyelim
 

Fakehero

Dekan
Emektar
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,857
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
5,762
Puanları
1,708
Yaş
36
Konum
48.021809848576645, 37.81017858465851
Hakkı örtenler görmediler mi, muhakkak gökler ve Arz, bitişikti(aynıydı), o ikisini ayırdık. Ve her canlı şeyi, sudan kıldık(yarattık). İman etmiyorlar mı?

Burada bahsedilen arz ve göklerden ne anlaşılır? Açıklar mısınız? @damzchevk
 
Katılım
6 Temmuz 2021
Mesajlar
318
Reaksiyon puanı
158
Puanları
43
Yaş
37
dostum
Hakkı örtenler görmediler mi, muhakkak gökler ve Arz, bitişikti(aynıydı), o ikisini ayırdık. Ve her canlı şeyi, sudan kıldık(yarattık). İman etmiyorlar mı?

Burada bahsedilen arz ve göklerden ne anlaşılır? Açıklar mısınız? @damzchevk
sanırsam dünyanın çevresindeki o yedi katlı oluşumdan bahsediyor. yaşayabilmemiz için oluşan tabakalar.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst