- Konuyu başlatan
- #91
Say kankiBu ayetlerde doğru şeyleri göremeyen benmiyim bir tek? 7 gök nedir atmosferin 5 tabakası vardır?

Say kankiBu ayetlerde doğru şeyleri göremeyen benmiyim bir tek? 7 gök nedir atmosferin 5 tabakası vardır?
1. ihtimal, Cennetin 7 kat yukarıda Cehennemin 7 kat aşağıda olması.7 gök nedir atmosferin 5 tabakası vardır?
Atmosferin 7 katmanı var kanki.dostum yedi gök dediği senin küçük dünyandan bahsetmiyor 7 kat evren (sema) dan bahsediyor. kitabda yazıyor cebrahil 7 kat semadan dünyaya indi kan damlasını kanatlarıyla aldı gibi. çok uzar konu
Evrime inanıyorum ama Darwininkine değil.Evrime inanmıyorum diyen arkadaşların kafası müthiş sanırım.
O(Allah) ki, Arz’da ne varsa, tamamını sizin için yarattı. Sonra, Göğe yöneldi; yedi gök olarak onları düzenledi. Ve O, her şeyin Âlimi’dir.
O(Allah), gökleri ve Arz’ı örneksiz yaratandır. O, bir işe karar verirse, ona sadece "Ol" der, o da hemen oluverir.
O(Allah) ki, gökleri ve Arz’ı, hak olarak yarattı. O, o gün "Ol" der, o da oluverir. O'nun sözü Hak'tır. Sur'a üfürüldüğü günde, mülk O'nundur. O, gayb(gizli) olanın ve müşahede edilenin (gözlenenin), Âlimi’dir. O, hüküm-hikmet sahibi ve haberdar olandır.
Muhakkak Allah, habbeyi(taneyi) ve çekirdeği patlatandır. O, diriyi ölüden, ölüyü de diriden çıkarır. İşte Allah, böyledir. (Öyleyse) nasıl çevriliyorsunuz?
Allah), aydınlığı patlatıp- çıkarandır. Ve geceyi, sakin(dinlenme) kıldı. Güneş ve Ay’ın (hareketleri) ‘hesap’ iledir. Bu, Aziz(üstün-şerefli) ve Âlim(bilen) Allah’ın takdiridir.
O(Allah), gökleri ve Arz’ı örneksiz yaratandır. O’nun(Allah’ın), nasıl oğlu olur? O’nun, bir eşi(arkadaşı) yoktur. O, her şeyi yarattı ve her şeyin Âlimi'dir.
Muhakkak sizin Rabbiniz, O Allah’tır ki, altı günde(devirde), gökleri ve Arz’ı yarattı. Sonra Arş'a istiva etti(yöneldi). Geceyi, kendisini sürekli takip eden gündüzle örttü. Güneş’i, Ay’ı ve yıldızları, emrine boyun eğdirdi. Yaratma da, emir de, (Allah’ın) değil midir?
Muhakkak sizin Rabbiniz olan Allah, gökleri ve Arz’ı altı günde yarattı. Sonra, Arş'a yöneldi. İşleri, O yönetir. O’nun izni olmadan şefaatçi yoktur. İşte Rabbiniz olan Allah, böyledir. O'na köle olun! Düşünmüyor musunuz?[YUNUS(10)/ 3]O'nun Arş’ı, su üzerinde iken, amel bakımından hanginizin daha iyi olduğunu denemek için gökleri ve Arz’ı, altı günde(devirde) yaratan O'dur. Şayet sen onlara: "Gerçekten siz, ölümden sonra yine diriltileceksiniz" dersen, elbette Hakkı örtenler: "Bu, apaçık bir büyüden başkası değildir" derler.[HUD (11)/ 7]O Allah ki, gökleri ve Arz’ı yarattı ve Gök’ten su indirdi, arkasından onunla, sizin için rızk olarak, ürünler çıkardı. Ve O, emriyle denizde yüzen gemileri, sizin yönetiminize verdi. Ve ırmakları da sizin kullanımınıza sundu.[İBRAHİM (14)/ 32]‘Gökler-Arz’(Evren), başka bir ‘Göklere-Arz'a (Cennet ve Cehenneme), dönüştürüldüğü gün(Kıyamet Günü), onlar, Tek ve Kahhar olan Allah için, ortaya çıkacaklardır.[İBRAHİM (14)/ 48]Biz, gökleri, Arz’ı ve her ikisinin arasındakileri, ancak hak olarak yarattık. Muhakkak o Saat(kıyamet) gelmektedir. (Öyleyse onlardan) güzel bir ayrılışla ayrıl.[HİCR (15)/85]Gökleri ve Arz’ı, hak olarak yarattı. O, şirk koştukları şeylerden Yüce'dir.
Bir şeyi yaratmak istediğimiz zaman, o şey için sözümüz; "Ol" demekten ibarettir. O da hemen oluverir.[NAHL (16)/40]Göklerin ve Arz’ın bilinmeyeni-gizlisi, Allah'a aittir. Saat’in(kıyametin) işi, ancak göz açıp kapama gibidir veya daha kısadır. Muhakkak Allah, her şeyi takdir edendir.
Göklerin ve Arz’ın bilinmeyeni-gizlisi, Allah'a aittir. Saat’in(kıyametin) işi, ancak göz açıp kapama gibidir veya daha kısadır. Muhakkak Allah, her şeyi takdir edendir.[NAHL (16)/77]Hakkı örtenler görmediler mi, muhakkak gökler ve Arz, bitişikti(aynıydı), o ikisini ayırdık. Ve her canlı şeyi, sudan kıldık(yarattık). İman etmiyorlar mı?[ENBİYA (21)/30]Ve O(Allah) ki, geceyi, gündüzü, Güneş’i ve Ay’ı yarattı. Her biri, bir yörüngede yüzerler.
O (Kıyamet) günü, Biz, ‘Göğü’, kitabın sahifelerini dürüp-büker gibi, bükeriz. (‘Büyük Patlama’yla) ilk önce yaratmaya başladığımız gibi, yine onu, (hiper karadelik tekilliğinde), iade ederiz. Bu, Bizim üzerimize bir vaattir. Elbette, Biz bunu yapacak olanlarız.
Onlar senden, azabın gelmesini acele istiyorlar. Elbette Allah, vaadine muhalefet etmez. Muhakkak, senin Rabbinin Katındaki ‘bir gün’, sizin saydığınız(yıllardan) ‘bin yıl’ gibidir.
Allah, ‘Göklerin-Arz’ın (Evren’in) ‘Nuru’dur. ‘Allah'ın Nuru’nun misali, ‘Oyuk’ içinde bulunan bir ‘Lamba’ gibidir. Lamba, bir sırça içerisindedir ve sırça, sanki ‘incimsi bir yıldız’dır(kuasar yıldızı gibi). O(Lamba) ki, ne doğuda, ne de batıda bulunmayan, mübarek bir zeytin ağacından yakılır. Neredeyse, ateş dokunmasa da, onun yağı, ‘ışık’ verir. (Bu), Nur üzeri Nur'dur. Allah, kimi dilerse, onu Kendi Nuru'na doğrultur. Allah, insanlar için misaller verir. Allah, her şeyin Âlimi'dir.
Evrim teorisi ile evrim farklı şey galiba, evrim ağacında böyle bir ayrım yapmışlar;Evrime inanmıyorum diyen arkadaşların kafası müthiş sanırım.
Benimde düşüncem böyle gelişti ilk zamanlar. Güzel bakış açısı.Evrimi geniş açıdan bakacaksak türlerin yaşamak için uğradığı adaptasyon diyebiliriz. Lakin ortak atası olmayan türleri ortak ataları varmış gibi söylemek ne doğrudur ne yanlıştır.
Anladığım kadarıyla arapçayı ana dilin gibi biliyorsun.Buradan büyük patlama çıkmaz. Bilimsel olarak 7 kat evren diye bir şey yoktur.
Buradada büyük patlama yok.
Buradada büyük patlama yok.
Tefsirlere bakarsan burada tohumdan bahseder büyük patlamdan değil. Büyük patlamaya uydurmak için mealleri değiştiryorlar.
Şüphe yok ki, daneleri de, çekirdekleri de yaran Allah Teâlâ'dır. Diriyi ölüden çıkarır, ölüyü de diriden çıkaran O'dur. İşte Allah Teâlâ O'dur. Artık nasıl olur da (O'ndan) çevriliyorsunuz?
Taberi tefsiri.
Şüphesiz ki Allah, taneleri ve çekirdekleri yarandır. O, ölüden diriyi çıkarır, diriden de ölüyü çıkaran odur. İşte Allah budur. O halde nasıl çeviriliyorsunuz?
Şüphesiz ki Allah, taneleri yararak onlardan ekinleri, çekirdekleri yararak ta onlardan ağaçları çıkarandır. O halde ey insanlar, hiçbir zarar ve menfaat vermeyen putlara değil, bunları yaratan Allah’a ibadet edin. O, ölü olan taneden diri olan başağı, Ölü olan çekirdekten diri olan ağacı, ölü olan meniden diri olan insanı çıkarır. Yine o, diri olan başaktan ölü olan taneyi, diri olan ağaçtan ölü olan çekirdeği ve diri olan insandan ölü olan meniyi çıkarandır. İşte bütün bunları ve benzerlerini yapan Allah’tır. O halde haktan nasıl çeviriliyorsunuz? Ekinleri, bitkileri ve bütün canlıları yaratan Allah’ı bırakıp, hiçbir şey yapamayan yaratıklara tapıyorsunuz.
Yine değiştirlmiş bir meal. Büyük patlama ile alakası yok.
Sabahı aydınlatan O’dur. Ve O, geceyi dinlenme zamanı, güneşi ve ayı birer hesap ölçüsü kılmıştır. İşte bu, aziz ve alîm olan Allah’ın takdiridir.
Taberi tefsiri;
Karanlığı yarıp tanyerini ağartan, geceyi dinlenme zamanı yapan, güneşi ve ay'ı bir hesaba göre hareket ettiren O'dur. İşte bu, herşeye galip olan ve herşeyi bilen Allah'ın takdiridir.
Gecenin karanlığını yarıp sabahın aydınlığını getiren, geceyi dinlenme vakti yapan, güneşi ve ay'ı belli bir hesap çerçevesinde hareket ettiren ve insanların hesaplarına vasıta kılan Allah’tır. Bütün bunlar, herşeye galip olan, yarattıklarının menfaatlerini çok iyi bilen Allah'ın takdiriyledir.
Hani nerede büyük patlama
buradada büyük patlam yok.
Buradada büyük patlama yok.
Bunlardada büyük patlama yok.
bunlardada büyük patlam yok.
Bunlardada büyük patlama yok.
Yine çarptırlımış değiştirilmiş bir meal.
Göğü, kitab dürer gibi dürdüğümüz zaman, yaratmaya ilk başladığımız gibi, katımızdan verilmiş bir söz olarak onu tekrar var edeceğiz. Doğrusu biz bunları yaparız.
Parantez içine büüyk patlama yazınca kurandada büyük patlama yazmıyor orjinal budur. Yaratmaya başlaadığımız gibi derken bunun büyük patlama olduğu ayette ifade edilmiyor parantez içine sıkıştırmak kolay.
Enbiya-104 Taberi tefsiri.
O gün biz göğü, kitapların sayfalarını dürer gibi düreriz. Varlıkları ilk defa nasıl yarattıysak sonra da öyle dirilteceğiz. Bu, bizim bir va-adimizdir. Şüphesiz biz, vaadimizi mutlaka yerine getirenleriz.
Kıyamet gününde biz, gökleri ve orada bulunanları, kitapların sayfalarını dürer gibi düreriz. Onları ilk defa nasıl yarattıysak aynen o şekilde tekrar diriltiriz. Bu, bizim üzerimize aldığımız bir vaaddir. Şüphesiz biz vaadimizi yerine getiririz.
* Bu âyet-i kerime'nin izahında Abdullah b. Abbas diyor ki: "Bir gün Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) hutbe okudu ve şöyle dedi: "Şüphesiz ki sizler Allah'ın huzuruna yalınayak, çırılçıplak ve sünnet olmamış şekilde toplanacaksınız." Sonra şu âyeti okudu: "Varlıkları ilk defa nasıl yarattıysak sonra da öylece dirilteceğiz. Bu, bizim bir vaadimizdir. Biz, vaadimizi mutlaka yerine getirenleriz."
Resûlüllah sonra şöyle buyurdu:
"Kıyamet gününde ilk önce elbise giydirilecek olan İbrahim'dir. İyi bilin ki ümmetimden bazı kişiler getirilecek ve onlar sol tarafa alınacaklardır. Ben "Ey rabbim, bunlar benim ashabımdır." diyeceğim. Bana şöyle denecektir. "Sen onların, senden sonra neler icadetliklerini bilmiyorsun." O zaman ben de salih kul'un (İsa'nın) söylediği şu sözü söyleyeceğim. "...Ben aralarında olduğum müddetçe onlara şahit idim. Sen beni aralarından alınca onları sen gözlüyordun. Sen, herşeye şahitsin." Maide Sûresi, âyet: 117 Bunun üzerine bana şöyle denecektir: "Sen onlardan ayrıldıktan sonra onlar dönüp mürted olmaya devam etiler. Buhari, K. Tefsir el-Kur'an, Sûre: 21, bab: 2 / Müslim, K. el-Cenne, bab: 58, HN: 2860
Bak bakalım büyük patlama var mı ayette.
Buradada büyük patlama yok.
Buradada büyük patlama yok. 035 / 024 - Nûr Sûresi - (Taberî Tefsîri - Türkçe)
Al tefsirini oku alakası yok.
Anladığım kadarıyla arapçayı ana dilin gibi biliyorsun.Buradan büyük patlama çıkmaz. Bilimsel olarak 7 kat evren diye bir şey yoktur.
Buradada büyük patlama yok.
Buradada büyük patlama yok.
Tefsirlere bakarsan burada tohumdan bahseder büyük patlamdan değil. Büyük patlamaya uydurmak için mealleri değiştiryorlar.
Şüphe yok ki, daneleri de, çekirdekleri de yaran Allah Teâlâ'dır. Diriyi ölüden çıkarır, ölüyü de diriden çıkaran O'dur. İşte Allah Teâlâ O'dur. Artık nasıl olur da (O'ndan) çevriliyorsunuz?
Taberi tefsiri.
Şüphesiz ki Allah, taneleri ve çekirdekleri yarandır. O, ölüden diriyi çıkarır, diriden de ölüyü çıkaran odur. İşte Allah budur. O halde nasıl çeviriliyorsunuz?
Şüphesiz ki Allah, taneleri yararak onlardan ekinleri, çekirdekleri yararak ta onlardan ağaçları çıkarandır. O halde ey insanlar, hiçbir zarar ve menfaat vermeyen putlara değil, bunları yaratan Allah’a ibadet edin. O, ölü olan taneden diri olan başağı, Ölü olan çekirdekten diri olan ağacı, ölü olan meniden diri olan insanı çıkarır. Yine o, diri olan başaktan ölü olan taneyi, diri olan ağaçtan ölü olan çekirdeği ve diri olan insandan ölü olan meniyi çıkarandır. İşte bütün bunları ve benzerlerini yapan Allah’tır. O halde haktan nasıl çeviriliyorsunuz? Ekinleri, bitkileri ve bütün canlıları yaratan Allah’ı bırakıp, hiçbir şey yapamayan yaratıklara tapıyorsunuz.
Yine değiştirlmiş bir meal. Büyük patlama ile alakası yok.
Sabahı aydınlatan O’dur. Ve O, geceyi dinlenme zamanı, güneşi ve ayı birer hesap ölçüsü kılmıştır. İşte bu, aziz ve alîm olan Allah’ın takdiridir.
Taberi tefsiri;
Karanlığı yarıp tanyerini ağartan, geceyi dinlenme zamanı yapan, güneşi ve ay'ı bir hesaba göre hareket ettiren O'dur. İşte bu, herşeye galip olan ve herşeyi bilen Allah'ın takdiridir.
Gecenin karanlığını yarıp sabahın aydınlığını getiren, geceyi dinlenme vakti yapan, güneşi ve ay'ı belli bir hesap çerçevesinde hareket ettiren ve insanların hesaplarına vasıta kılan Allah’tır. Bütün bunlar, herşeye galip olan, yarattıklarının menfaatlerini çok iyi bilen Allah'ın takdiriyledir.
Hani nerede büyük patlama
buradada büyük patlam yok.
Buradada büyük patlama yok.
Bunlardada büyük patlama yok.
bunlardada büyük patlam yok.
Bunlardada büyük patlama yok.
Yine çarptırlımış değiştirilmiş bir meal.
Göğü, kitab dürer gibi dürdüğümüz zaman, yaratmaya ilk başladığımız gibi, katımızdan verilmiş bir söz olarak onu tekrar var edeceğiz. Doğrusu biz bunları yaparız.
Parantez içine büüyk patlama yazınca kurandada büyük patlama yazmıyor orjinal budur. Yaratmaya başlaadığımız gibi derken bunun büyük patlama olduğu ayette ifade edilmiyor parantez içine sıkıştırmak kolay.
Enbiya-104 Taberi tefsiri.
O gün biz göğü, kitapların sayfalarını dürer gibi düreriz. Varlıkları ilk defa nasıl yarattıysak sonra da öyle dirilteceğiz. Bu, bizim bir va-adimizdir. Şüphesiz biz, vaadimizi mutlaka yerine getirenleriz.
Kıyamet gününde biz, gökleri ve orada bulunanları, kitapların sayfalarını dürer gibi düreriz. Onları ilk defa nasıl yarattıysak aynen o şekilde tekrar diriltiriz. Bu, bizim üzerimize aldığımız bir vaaddir. Şüphesiz biz vaadimizi yerine getiririz.
* Bu âyet-i kerime'nin izahında Abdullah b. Abbas diyor ki: "Bir gün Resûlüllah (sallallahü aleyhi ve sellem) hutbe okudu ve şöyle dedi: "Şüphesiz ki sizler Allah'ın huzuruna yalınayak, çırılçıplak ve sünnet olmamış şekilde toplanacaksınız." Sonra şu âyeti okudu: "Varlıkları ilk defa nasıl yarattıysak sonra da öylece dirilteceğiz. Bu, bizim bir vaadimizdir. Biz, vaadimizi mutlaka yerine getirenleriz."
Resûlüllah sonra şöyle buyurdu:
"Kıyamet gününde ilk önce elbise giydirilecek olan İbrahim'dir. İyi bilin ki ümmetimden bazı kişiler getirilecek ve onlar sol tarafa alınacaklardır. Ben "Ey rabbim, bunlar benim ashabımdır." diyeceğim. Bana şöyle denecektir. "Sen onların, senden sonra neler icadetliklerini bilmiyorsun." O zaman ben de salih kul'un (İsa'nın) söylediği şu sözü söyleyeceğim. "...Ben aralarında olduğum müddetçe onlara şahit idim. Sen beni aralarından alınca onları sen gözlüyordun. Sen, herşeye şahitsin." Maide Sûresi, âyet: 117 Bunun üzerine bana şöyle denecektir: "Sen onlardan ayrıldıktan sonra onlar dönüp mürted olmaya devam etiler. Buhari, K. Tefsir el-Kur'an, Sûre: 21, bab: 2 / Müslim, K. el-Cenne, bab: 58, HN: 2860
Bak bakalım büyük patlama var mı ayette.
Buradada büyük patlama yok.
Buradada büyük patlama yok. 035 / 024 - Nûr Sûresi - (Taberî Tefsîri - Türkçe)
Al tefsirini oku alakası yok.
Anladığım kadarıyla arapçayı ana dilin gibi biliyorsun.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Anladığım kadarıyla arapçayı ana dilin gibi biliyorsun.
Uzaylılara kanıt olabilir mi hocam bu 6 farklı diğer paralel veya çarpraz evren?dostum 7 kat evren. evren evren. bir devasa evrenin içindeyiz ondan 6 tane daha var onlar nasıl hiç bilmiyoruz birbirinin kopyası mı yoksa çok farklılarmı gibi
Hocam banada dalga geçiyorsunuz gibi gelmeye başladı.Uzaylılara kanıt olabilir mi hocam bu 6 farklı diğer paralel veya çarpraz evren?
dostum bilmiyorsan sadece dinleUzaylılara kanıt olabilir mi hocam bu 6 farklı diğer paralel veya çarpraz evren?
Ya hocam ne alakası var soru soruyorum dalga oluyor, hadis atıyorum dalga atıyor.Hocam banada dalga geçiyorsunuz gibi gelmeye başladı.
Evrim teorisi bir teoridir. İspat edilmediği sürece kabul etmemiz zorunlu değildir. Ayrıca İslam evrimi kabul etmiyor ya da ediyor diye bir durum yoktur. Evrim derken aslında ne olduğuna bakmamız gerekiyor. Evrimi geniş açıdan bakacaksak türlerin yaşamak için uğradığı adaptasyon diyebiliriz. Lakin ortak atası olmayan türleri ortak ataları varmış gibi söylemek ne doğrudur ne yanlıştır. Çünkü yanlış veya doğru diyebilmek için elimizde bir kanıt olmalıdır. İnsanoğlunun körelmiş uzuvları bir adaptasyondur ama bu adaptasyon bizim ve maymunların ortak atasının olduğunu ispat etmez. Ortada bilimsel olarak ispatlanmamış elle tutulur bir kanıt yoktur. Ve şuursuz bir varlığın şuura kavuşması mümkün olsaydı şu ana kadar başka bir maymun türü de evrim ile bizim gibi şuurlu hareket edebilir hale ulaşabilirdi. Madem ihtimallerden bahsederek insan ve maymunun ortak atası vardır fikri çıkabiliyor bu fikir de ortaya çıkabilir.
Ben şu an yine gülmeye başladım vallahi. Hayır o değil cidden cihatcı oldu iyiceHocam banada dalga geçiyorsunuz gibi gelmeye başladı.
Uzaylılara kanıt olabilir mi hocam bu 6 farklı diğer paralel veya çarpraz evren?
Kafam karıştı gidip soru çözcem.Ben şu an yine gülmeye başladım vallahi. Hayır o değil cidden cihatcı oldu iyice.
arkadşım biraz araştırBu ayetlerde doğru şeyleri göremeyen benmiyim bir tek? 7 gök nedir atmosferin 5 tabakası vardır? insan vücudu sadece su veya suda olan elemenlerden oluşmaz. gündüz bir madde değildir, peki ay/güneş tutulmaları nasıl oluyor madem gündüz geceyi örtüyor? bize gemimi vermiş?? hangisini?
"O (Kıyamet) günü, Biz, ‘Göğü’, kitabın sahifelerini dürüp-büker gibi, bükeriz. (‘Büyük Patlama’yla) ilk önce yaratmaya başladığımız gibi, yine onu, (hiper karadelik tekilliğinde), iade ederiz. Bu, Bizim üzerimize bir vaattir. Elbette, Biz bunu yapacak olanlarız."
daha zorlama bir çeviri görmedim, kitapta yazmayan şeyleri sanki orda yazıyormuş gibi göstermeye neden çalışılınır? ve ayrıca 6 günde yarattığını daha önce söyledi, onun başlangıcı kastedilmemişmidir?
gibi birçok soru sorulabilir.
Teori olması için zaten sağlam kanıtlar olması gerekiyor. Kafasına göre atamıyor bu teoriyi.Evrim teorisi bir teoridir. İspat edilmediği sürece kabul etmemiz zorunlu değildir. Ayrıca İslam evrimi kabul etmiyor ya da ediyor diye bir durum yoktur. Evrim derken aslında ne olduğuna bakmamız gerekiyor. Evrimi geniş açıdan bakacaksak türlerin yaşamak için uğradığı adaptasyon diyebiliriz. Lakin ortak atası olmayan türleri ortak ataları varmış gibi söylemek ne doğrudur ne yanlıştır. Çünkü yanlış veya doğru diyebilmek için elimizde bir kanıt olmalıdır. İnsanoğlunun körelmiş uzuvları bir adaptasyondur ama bu adaptasyon bizim ve maymunların ortak atasının olduğunu ispat etmez. Ortada bilimsel olarak ispatlanmış elle tutulur bir kanıt yoktur. Ve şuursuz bir varlığın şuura kavuşması mümkün olsaydı şu ana kadar başka bir maymun türü de evrim ile bizim gibi şuurlu hareket edebilir hale ulaşabilirdi. Madem ihtimallerden bahsederek insan ve maymunun ortak atası vardır fikri çıkabiliyor bu fikir de ortaya çıkabilir.
uzaylı varmı diye kitabımızda yazıyormu yazmıyormu bilmiyorum. parelel evren diyorsun. bunu filmlerde duyduğun için. çapraz evren diyorsun dalga geçiyorsun belki farkında değilsinYa hocam ne alakası var soru soruyorum dalga oluyor, hadis atıyorum dalga atıyor.
Kanıt yok daha güçlü varsayımlar var galiba. Yoksa teori olmazdı bence.Teori olması için zaten sağlam kanıtlar olması gerekiyor. Kafasına göre atamıyor bu teoriyi.
Çarpraz evren diye bir şey yokki.Ya hocam ne alakası var soru soruyorum dalga oluyor, hadis atıyorum dalga atıyor.
sanırsam dünyanın çevresindeki o yedi katlı oluşumdan bahsediyor. yaşayabilmemiz için oluşan tabakalar.Hakkı örtenler görmediler mi, muhakkak gökler ve Arz, bitişikti(aynıydı), o ikisini ayırdık. Ve her canlı şeyi, sudan kıldık(yarattık). İman etmiyorlar mı?
Burada bahsedilen arz ve göklerden ne anlaşılır? Açıklar mısınız? @damzchevk