Evrim ile ilgili Ayetler - Evrim-İslam ilişkisi

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar Konu (Kayıtlı: 0, Misafir: 1)

damzchevk

Asistan
Evrende evrim vardır kıymetli kardeşim, bunu muhtelif ayetlerden çıkarmak mümkün. Lakin, gerek bahsettiğiniz ayetlerde, gerek bu konudaki sair ayetlerde insan'ın evrimi konusunda -daha doğrusu, evrimcilerin anladığı manada insan evrimi- herhangi bir çıkarım yapılması mümkün değil. İnsan insan olarak yaratıldı, ruh verilmek suretiyle diğer mahlukata karşı üstün kılındı. Maymun bir hayvandır ve hayvan'ın ruhu yoktur. Keza insani bir evveliyatı olamayacağı gibi, insani bir sonunun da olması zaten mümkün olmamıştır.
Kuranda evrimle yaratılış düşüncesinde çıkarılan şey şu Allah insanı insan olduğu evreye kadar evrim ile yarattı insan olup diğer canlılardan ve maymundan ayrılınca ruhu üfledi ve onu yeryüzüne hakim kıldı ve sorumluluklara tabi tuttu. Bana Allahın insanı evrimsel süreç ile yaratmış olması bütün canlılığı çamurdan çok basit bir canlı formundan bu kadar çeşitlendirilerek dallandırlılarak yaratmış olması mantıksız gelmiyor. Bunu destekleyen müslümanlarda var tabi desteklemeyenlerde. Biz göğü genişleticiyiz ayetini bing bang bilinmeden önce evren sürekli genişler olarak anlamıyorduk ama bing bang sonrası anladılarki burada evrenin genişlediği söyleniyor. Ben şuna karşıyım insanlar evrim olunca Allah yaratmamış oldu diye algılıyor. Oysaki 'varsayalım' Evrimle olmuş olsun yine bu Allahın yaratmış olması ve mucizesi olmuş olacak.

Bir Müslüman Biyoloğun dilinden Evrim ve İslamı dinlemenizi tavsiye ederim. Lütfen aşağıdaki videoyu izleyin.

Mesaj otomatik birleştirildi:

@Fakehero Atomlar irade vs sahibi değil tabi ki. İrade sahibi olan Allah gerek evrenin evrimi gerek canlıların evriminide mümkün kılan Allahtır. Atomlar iradesizse Allahın kontrolünde değildir gibi birşey yok.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Evren evrim geçirmiştir. Buda zaten yüce kitabımızda yazıyor ama insanın evrim geçirmesi, darwin teorisi veya her ne ise deli saçmasıdır bence.
Bu kadar emin olmamanızı tavsiye ederim. Evrim nedir biyoloji kaynaklarından bir araştırın.
 

Fakehero

Profesör
Kuranda evrimle yaratılış düşüncesinde çıkarılan şey şu Allah insanı insan olduğu evreye kadar evrim ile yarattı insan olup diğer canlılardan ve maymundan ayrılınca ruhu üfledi ve onu yeryüzüne hakim kıldı ve sorumluluklara tabi tuttu.
Bu çıkarımın hangi noktası yanlış belirteyim. Şimdi Hz Adem çamurdan ve Hz Havva Hz Ademden yaratıldığını Kuran bize bildiriyor. Bu doğrultuda insanın maymundan ayrılınca ruh üflendiği çıkarımın yanlış olur. Çünkü Allah ol derse olur. Bu arada hayvanların ve bitkilerinde kendilerine ait ruhları vardır tabi bir insan gibi şuuru olan bir ruha sahip değillerdir. Kurandaki evrim ile Darwinin evrim teorisinin sonucu arasında alaka bile yoktur. Kurandaki evrim Allahın iradesi ve kudretiyle canlıların oluşumu ve çeşitlenmesidir. Aslında yaradılış ve evrim bir arada olan bir durumdur. Ama Darwinin evrim teorisi ile sonuç noktasında farklı noktalardadırlar.
 

Uchiha Sasuke

Profesör
Körelmis organlar ? Allah ol diyince oldukta körelmiş organlar ne ise yarıyor ?
Madem evrim yok dindeki yeri nedir körelmis organların ? Bilgisi olan aydınlatsın, feyzlenelim.
Ornegin insanlar eskiden kuyruklumuydu bana bunu soyleyin 😂 yoksa insan haline gelmeden onceki formlardan kalmamı?
Insanoncesi formumuz varsa tek basit hucreden butun varliklar gelebilir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hangi din oldugunu farketmeksizin, insan kendi bilgisi yetmediginde veya dininde sorun farkedince bilimi yalanlamak ne kadar etik ?
Bilim dedigimiz tek basina evrim degil. Teoriler uzerinden konusulacaksa dini de bilimide esit yorumlayin. Din hatasiz olamaz, bilim hatalidir mantigi adil olmaz
 
Son düzenleme:

Fakehero

Profesör
Dinde hata olmaz bilim sadece gözlemler ve her gözlem sonucunda aynı sonuca ulaşıyorsa onun nasıl bir sıralamada oluştuğunu anlatır. Din ve bilim bütünleyicidir ama bilim dini reddeder çünkü göremediği şeyi kanıtlayamadığını dolayısıyla olmadığını söyler. Din bilimin görmediği noktaları tamamlar. İlk insan yaradılışta Hz Adem olduğuna göre daha önceki bir formunun olması muhtemel değildir. Yaradılışta Hz Adem çamurdan yaratıldığı söylenir bu da insan ve maymunların ortak bir atasının olmadığını gösterir. Zira haşa öyle birşey olsaydı şuuru olmayan bir hayvandan insan yaratılmış olurdu ve bu da Kuranda bildirilen yaratılış ile çelişirdi.
 

damzchevk

Asistan
Bu çıkarımın hangi noktası yanlış belirteyim. Şimdi Hz Adem çamurdan ve Hz Havva Hz Ademden yaratıldığını Kuran bize bildiriyor. Bu doğrultuda insanın maymundan ayrılınca ruh üflendiği çıkarımın yanlış olur. Çünkü Allah ol derse olur. Bu arada hayvanların ve bitkilerinde kendilerine ait ruhları vardır tabi bir insan gibi şuuru olan bir ruha sahip değillerdir. Kurandaki evrim ile Darwinin evrim teorisinin sonucu arasında alaka bile yoktur. Kurandaki evrim Allahın iradesi ve kudretiyle canlıların oluşumu ve çeşitlenmesidir. Aslında yaradılış ve evrim bir arada olan bir durumdur. Ama Darwinin evrim teorisi ile sonuç noktasında farklı noktalardadırlar.
Allah ol derse olur sözünden puff diye birden bire olur gibi bir anlam çıkar mı? Allah zamandan münezzehtir canlılığı 3.5 milyar yılda yaratmış olursada ol deyince olmuş olur çünkü onun için zaman kavramı yoktur, bizimki gibi değildir münezzehtir. İlk mesajdaki ayetleri Evrim ile bağdaçtırabiliyorum oraya açıkca yazdım.



Kuranda yaratılışdan bahsederken dikkat edin insanı çamurdan yarattık, sizi çamurdan yarattık diyor. Sadece Ademi değil. Yaratılış ayetlerine bakın sadece adem yaratılmış gibi bir anlam çıkmıyor ademde yaratılmış insanlarda yaratılmış.

Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblis’ten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı.

Sizi yarattık sonra size şekil verdik sonrada adem için saygı ile eğilin dedik diyor söz konusu yaratılış sadece adem için değil anlaşılacağı üzere. Sadece Adem ve eşi yaratılıp onların çocuklarının üremesinden insanlık dağılmıyor yaratılan başka insanlarda var ayete iyi bakın. Sadece Adem için olsaydı ademi yarattık ona şekil verdik meleklere saygı ile eğilin derdik olması gerekmez miydi? Allah kendisini ifade etmekten eksik değil elbette.

Havva meselesi ise kuranda havva adı geçmiyor. Nefsten eşini yarattık diyor. Bu evrim ile veya kuranın diğer evrime aykırı olmayan(bana göre) ayetleri ile çelişmez. Buradaki nefs çamurdan oluşan henüz evrelendirilmemiş, şekillendirilmemiş canlı formuda olabilir. Çünkü ayette sizi tek nefsten yaratan diyor buradaki tek nefsi adem değilde bu canlı formu olarak anlar ayetin devamındakide ondanda eşini yarattığı bu canlı formundan yaratılmış eşini anlayabiliriz. Zira Allah burada direkt olarak Havva ve Ademden bahsetmemekte. Bilimsel olarakta eşeyin oluşması ademden havvanın çıkması olarak değil canlılığın oluşumunda veya bir süre sonra eşeyin oluşması bilinir. Buda islamda tartışılan ensest ilişki ilemi dünyaya yayıldık sorusunu bilimsel olarak cevaplamaz mı?


Bu görüşüde dikkate almanızı öneririm.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Körelmis organlar ? Allah ol diyince oldukta körelmiş organlar ne ise yarıyor ?
Madem evrim yok dindeki yeri nedir körelmis organların ? Bilgisi olan aydınlatsın, feyzlenelim.
Ornegin insanlar eskiden kuyruklumuydu bana bunu soyleyin 😂 yoksa insan haline gelmeden onceki formlardan kalmamı?
Insanoncesi formumuz varsa tek basit hucreden butun varliklar gelebilir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hangi din oldugunu farketmeksizin, insan kendi bilgisi yetmediginde veya dininde sorun farkedince bilimi yalanlamak ne kadar etik ?
Bilim dedigimiz tek basina evrim degil. Teoriler uzerinden konusulacaksa dini de bilimide esit yorumlayin. Din hatasiz olamaz, bilim hatalidir mantigi adil olmaz
Tabi biilimsel anlamda çok ortak olayımız var. Evrimsel kuzenlerimizle kan guruplarımız, aynı yapıda dişe sahip olmamız, iskelet yapımız, apandisit organı, beyinlerimizin diğer canlılara göre gelişme durumu, alet kullanmaya yatkınlığımız, genlerimiz daha tonlarca anatomik, biyolojik ortak özellik göstergesi bulunuyor.

Din eğer Allahın dini ise hatalı olamaz fakat bizim yorum ve gözlemlerimiz hatalı olur. Yukarıdada dedim ayette biz göğü genişleticiyiz diyor oysa atmosferin genişlediği yok evrenin genişlediğini farkedince ayeti anlayabiliyoruz. Bilim bize bilgi verdikçe kuranda anlamamış olduğumuz noktaları anlayabiliriz. Din ve bilimin böyle bir ilişkisi var.
 
Son düzenleme:

Uchiha Sasuke

Profesör
Tabi biilimsel anlamda çok ortak olayımız var. Evrimsel kuzenlerimizle kan guruplarımız, aynı yapıda dişe sahip olmamız, iskelet yapımız, apandisit organı, beyinlerimizin diğer canlılara göre gelişme durumu, alet kullanmaya yatkınlığımız, genlerimiz daha tonlarca anatomik, biyolojik ortak özellik göstergesi bulunuyor.

Din eğer Allahın dini ise hatalı olamaz fakat bizim yorum ve gözlemlerimiz hatalı olur. Yukarıdada dedim ayette biz göğü genişleticiyiz diyor oysa atmosferin genişlediği yok evrenin genişlediğini farkedince ayeti anlayabiliyoruz. Bilim bize bilgi verdikçe kuranda anlamamış olduğumuz noktaları anlayabiliriz. Din ve bilimin böyle bir ilişkisi var.
Bir dini doğru kabul edip bilime yön vermeye mi çalışıyoruz? Yoksa dinleri bilime göre kıyaslayıp tutarlılıklarına mı bakıyoruz ? :S
Amacımız ne olursa olsun tutarlı olmamız gerekir. Gönlümden böyle geçti, duygusallığım tuttu demekle yapamayız.

Dinler için inanç diyoruz. Çünkü kesin kanıtı olmamıştır, olmayacakta. Öldükten sonra dirilmeden de bilemeyeceğiz. Dirilmez ve bilinç tamamen giderse yine bilemeyeceğiz.
Farklı dinlerdeki insanlar kendi dinlerini/inanışlarını doğru ve kusursuz görmekte. (son din bizimki, kitap değiştirilemez, peygamberin sözleri vs semavi dinlerin baş yapıtı)
İslam hakkında savunma yaparken bile bu geçerli. Geçerli bir kanıt yok. Ayetin,hadisin,mezheplerin inanışları,alimlerin doğruluğu şüphelidir. Dinlere ait gösterilen bütün kanıtlara ben inanmıyorum öyle olduğuna bana kanıt göster demek bile saf dışı bırakır. Çünkü kimse gerçek bir kanıt sunamaz. Özetle dinler sadece varsayım üzerine kurulu.
İnsanların kimi toplumdan etkilenerek kimi huzur bularak vs. dine inanıyor.

Gelelim bilime, herkesin bildiği gibi bir çok aşamadan geçen teoriler kanunlaşır. Ama teorilerde varsayımlar veya gözlemler üzerinedir. Yani teoriler her türlü bir varsayımdır.

Şimdi asıl mevzuya gelelim. Dini inanış için varsayım yaparak her şeyi kabul eden bir insanın, bilimdeki maymundan gelmeye kesinlikle olamaz deme lüksü yoktur. Böyle bir insan kendisiyle çelişir. Tutarsızdır.

Yani istediğimiz araştırmayı yapalım, istediğimiz biliminsanlarına alimlere başvuralım. İllaki bir yerde tıkanacağız. Kişisel bilgi eksikliği gibi ufak tefek faktörleri boşverelim. Bütün dünya seferber olsakta bir yerde tıkanacağız.
Bu sebeple bizlerin böyle bir tartışmaya girmesi boşuna çaba sarfetmek olacaktır görüşündeyim.
Tabi düşüncelerimizi söyleriz kimseyle tartışmaya girmeyiz bunda bir sakınca yok. Ancak tartışmanın amacı bilgilenmek gelişmektir. Sonuca asla ulaşamayacağın bir konunun tartışması tamamen gereksizdir.

İki müslüman böyle bir tartışmaya girip biri evrim var diğeri evrim yok veya evrim var ama maymundan gelmek kesin yalan demesi. Tartışmanın başlamadan bitmesi için gayet yeterli sebeptir. Bu sebeple böyle kocamaaan bir mesaj yazdım.

Bu arada körelmiş organları fakeheronun mesajına ithafen sordum. Cevapladiginiz için teşekkürler 😊
 
Son düzenleme:

damzchevk

Asistan
Bir dini doğru kabul edip bilime yön vermeye mi çalışıyoruz? Yoksa dinleri bilime göre kıyaslayıp tutarlılıklarına mı bakıyoruz ? :S
Amacımız ne olursa olsun tutarlı olmamız gerekir. Gönlümden böyle geçti, duygusallığım tuttu demekle yapamayız.

Dinler için inanç diyoruz. Çünkü kesin kanıtı olmamıştır, olmayacakta. Öldükten sonra dirilmeden de bilemeyeceğiz. Dirilmez ve bilinç tamamen giderse yine bilemeyeceğiz.
Farklı dinlerdeki insanlar kendi dinlerini/inanışlarını doğru ve kusursuz görmekte. (son din bizimki, kitap değiştirilemez, peygamberin sözleri vs semavi dinlerin baş yapıtı)
İslam hakkında savunma yaparken bile bu geçerli. Geçerli bir kanıt yok. Ayetin,hadisin,mezheplerin inanışları,alimlerin doğruluğu şüphelidir. Dinlere ait gösterilen bütün kanıtlara ben inanmıyorum öyle olduğuna bana kanıt göster demek bile saf dışı bırakır. Çünkü kimse gerçek bir kanıt sunamaz. Özetle dinler sadece varsayım üzerine kurulu.
İnsanların kimi toplumdan etkilenerek kimi huzur bularak vs. dine inanıyor.

Gelelim bilime, herkesin bildiği gibi bir çok aşamadan geçen teoriler kanunlaşır. Ama teorilerde varsayımlar veya gözlemler üzerinedir. Yani teoriler her türlü bir varsayımdır.

Şimdi asıl mevzuya gelelim. Dini inanış için varsayım yaparak her şeyi kabul eden bir insanın, bilimdeki maymundan gelmeye kesinlikle olamaz deme lüksü yoktur. Böyle bir insan kendisiyle çelişir. Tutarsızdır.

Yani istediğimiz araştırmayı yapalım, istediğimiz biliminsanlarına alimlere başvuralım. İllaki bir yerde tıkanacağız. Kişisel bilgi eksikliği gibi ufak tefek faktörleri boşverelim. Bütün dünya seferber olsakta bir yerde tıkanacağız.
Bu sebeple bizlerin böyle bir tartışmaya girmesi boşuna çaba sarfetmek olacaktır görüşündeyim.
Tabi düşüncelerimizi söyleriz kimseyle tartışmaya girmeyiz bunda bir sakınca yok. Ancak tartışmanın amacı bilgilenmek gelişmektir. Sonuca asla ulaşamayacağın bir konunun tartışması tamamen gereksizdir.

İki müslüman böyle bir tartışmaya girip biri evrim var diğeri evrim yok veya evrim var ama maymundan gelmek kesin yalan demesi. Tartışmanın başlamadan bitmesi için gayet yeterli sebeptir. Bu sebeple böyle kocamaaan bir mesaj yazdım.
Din inanç konusudur. Kuranı tanrı göndermiştir diye inanırsın. Kanıtın yoktur inanç meselesidir. Bilimsel verilerle inanç ortadan kaldırılmaz bilimin konusuda bu değildir. Bu konu bir din olan İslam içerisinde bir konudur sizin tepkiniz inançlara ve inançların gerçek olduğunu neren biliyoruz sorusunadır yani öyle anladım. Bu soruda çok tartışılabilir bu konu bunun yeri değil. Hiçbir tartışmada mutlak sonuca ulaşmaz.
 

ByMoToRisT

Asistan
Evrim teorisi, islam ile tamamen çelişmektedir.
Yani evrim gerçektir, evrim teorisi islama uymamaktadır.
Umarım anlatabilmişimdir.
 

Fakehero

Profesör
Kuran tüm insanlığa indiği için sen dili ile hitap etmez siz dili ile hitap eder. Ayrıca Allah ol deyince bir anda olur sonsuz bir kudret sahibi Allah anında ol derse olur. Senin puff diye bahsettiğin an aklınla tam olarak algılayamadığın bir zaman lahzasıdır. Bu yüzden zamanı yaratan Allahın ona istediği gibi hükmetmemesi için bir sebep yoktur.

Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblis’ten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı.
Buradan Hz Adem ile birlikte insanlarında yaratıldığı çıkarımı nasıl Kuran ile çelişmiyorsa Hz Adem ve ondan da Hz Havvanın yaratılması Kuranla çelişmez. Çelişmemesi demek Kuranda bunların olmadığına dair bir bilginin bulunmamasıdır. Aynı zamanda bu çıkarımların doğru olduğunu da Kuran kabul etmez.
 

damzchevk

Asistan
Kuran tüm insanlığa indiği için sen dili ile hitap etmez siz dili ile hitap eder. Ayrıca Allah ol deyince bir anda olur sonsuz bir kudret sahibi Allah anında ol derse olur. Senin puff diye bahsettiğin an aklınla tam olarak algılayamadığın bir zaman lahzasıdır. Bu yüzden zamanı yaratan Allahın ona istediği gibi hükmetmemesi için bir sebep yoktur.



Buradan Hz Adem ile birlikte insanlarında yaratıldığı çıkarımı nasıl Kuran ile çelişmiyorsa Hz Adem ve ondan da Hz Havvanın yaratılması Kuranla çelişmez. Çelişmemesi demek Kuranda bunların olmadığına dair bir bilginin bulunmamasıdır. Aynı zamanda bu çıkarımların doğru olduğunu da Kuran kabul etmez.

Dediğin gibi Allah istediği gibi zamana hükmeder. Buna 3.5 milyar yılda canlılığın yaratılmış, evrim sürecinin işlemiş olmasıda gösterilebilir. Allah dilerse bizim zaman algımızca evrim sürecini 1 saniyedede yaratır, 3.5 milyar yıldada.

Siz diye hitap etmesine gelince ayet yaratılışı anlatıyor ve İnsanı ilk ve tek olarak Adem olarak yarattığı anlamını vermiyor. Ayetten Ademle beraber farklı insanlarında yaratılmış olabilceği anlamı çıkabiliyor. Hz.Havvanın Ademden yaratılması kuranda dediğin gibi net olarak geçmediğinden böyle bir çıkarımda bulunup Havvanın Ademden yaratıldığınıda söyleyemeyiz ve bunu evrim ile yaratılış fikrine karşı bir argüman olarak sunamayız diye düşünüyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Evrim teorisi, islam ile tamamen çelişmektedir.
Yani evrim gerçektir, evrim teorisi islama uymamaktadır.
Umarım anlatabilmişimdir.
Bu konuda Nisa 1. ayet dışında evrimle çelişebilecek bir ayet ortaya atılmadı siz bir ayet vermek ister misiniz evrimle yaratılışa mani olabilsin? Nisa 1. ayetteki olayıda yukarıda açıklamaya çalıştım bu ayetten net bir evrimsel yaratılış karşıtlığı çıkaramadım.
 

Fakehero

Profesör
İşte tam olarak anlamadığın nokta Adem ile birlikte insanlarında aynı zamanda yaratıldığı çıkarımında bulunmaktır.

Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblis’ten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı.
Bu ayetlerdeki siz Hz Ademden son insana kadar hepsini kapsar.

Hz. Adem annesiz ve babasız olarak çamurdan yaratılmıştır. Ve ilk insan olduğu apaçık ortadadır. Şimdi bir ayet paylaşacağım Gerçek şu ki Allah; Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini âlemler üzerine seçti bu ayet üzerinden ilk insanın Adem olamayacağı Adem ile insanların birlikte yaratıldığı ve onlar içinden Ademin seçildiği yorumunu yapıyorlar ve ekliyorlar madem Hz. Adem ilk insan ama seçmek iki şey arasında olur o zaman sadece Hz. Adem değil insanlarda yaratıldı ve insanların arasından Hz. Adem seçildi. Burada ayette dikkat edilecek nokta alem kelimesidir. Alem Allahın yarattığı her şeydir. Nasıl melekler alemi cinler alemi insanlar alemi diyoruz. İşte Adem bu alemlerin üzerine seçilmiş bir halifedir. Alem burada sadece insanlardan ibaret değildir.
 

Uchiha Sasuke

Profesör
:D
Din inanç konusudur. Kuranı tanrı göndermiştir diye inanırsın. Kanıtın yoktur inanç meselesidir. Bilimsel verilerle inanç ortadan kaldırılmaz bilimin konusuda bu değildir. Bu konu bir din olan İslam içerisinde bir konudur sizin tepkiniz inançlara ve inançların gerçek olduğunu neren biliyoruz sorusunadır yani öyle anladım. Bu soruda çok tartışılabilir bu konu bunun yeri değil. Hiçbir tartışmada mutlak sonuca ulaşmaz.
Tamda bu konu için söylüyorum. En baş noktadan anlatmak istedim ikisininde varsayım olduğunu.
Bir varsayımı doğru kabul edip diğerini aklımıza oturtamadık. Ne olacak ? Diğer varsayımı da kabul edip ilk varsayımı yalanlayalım. Sonuç ne olur ?
Ya dinine şüpheleri artar, ya bilime. Bu sebeple çok irdelemek her zaman iyi değildir. Bırakın insanlar istediklerine inanıp, dünya için bilim yapsın.
Bilime şüphe artarsa bilim gelişirde dine şüphe artarsa işler değişir.

Hadi kuranı yanlış yorumluyoruz diyelim. Tamam doğruyu bulacağızda kime göre neye göre al sana yine varsayım. Ayeti yorumluyorsun ama tamamen varsayım.

Bilimin suçu ne varsayımlar arasında hep ezilen yalanlanan çocuk oluyor 😂
Mesaj otomatik birleştirildi:

Dahada açık ve kısa söylemem gerekirse.
Kendi doğrularımızı kendimize mutlaklaştırmak için yaptığımız bir şeyden öteye geçemez bu konu
 

damzchevk

Asistan
Tamda bu konu için söylüyorum. En baş noktadan anlatmak istedim ikisininde varsayım olduğunu.
Bir varsayımı doğru kabul edip diğerini aklımıza oturtamadık. Ne olacak ? Diğer varsayımı da kabul edip ilk varsayımı yalanlayalım. Sonuç ne olur ?
Ya dinine şüpheleri artar, ya bilime. Bu sebeple çok irdelemek her zaman iyi değildir. Bırakın insanlar istediklerine inanıp, dünya için bilim yapsın.
Bilime şüphe artarsa bilim gelişirde dine şüphe artarsa işler değişir.

Hadi kuranı yanlış yorumluyoruz diyelim. Tamam doğruyu bulacağızda kime göre neye göre al sana yine varsayım. Ayeti yorumluyorsun ama tamamen varsayım.

Bilimin suçu ne varsayımlar arasında hep ezilen yalanlanan çocuk oluyor 😂
Mesaj otomatik birleştirildi:

Dahada açık ve kısa söylemem gerekirse.
Kendi doğrularımızı kendimize mutlaklaştırmak için yaptığımız bir şeyden öteye geçemez bu konu
Zaten bu yüzden tek islam yok birçok inanç tarzı, mezhep var. Bir din kendi kutsal kaynağının mutlak doğru olduğunu düşünmek zorunda olduğundan doğada görebileceği bir gerçekle eşleştirmeye çalışır ve eğer eşleşmezse inancı ve gördüğü arasında bir tercih yapmaya girebilir. Yada gördüğü şeyi inanca uydurmaya çalışabilir yada gördüğü şeyin yanlış olduğunu savunabilir. Bu süreçte dinde yanlışlanır bilimde birçok kez. Yapacak birşey yok herkesin kendi inancı. Sonuç bulunamaz diye bu konuları düşünmeyeceğiz diye birşey yok zira bu inançlar dünyayı şekillendiriyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

İşte tam olarak anlamadığın nokta Adem ile birlikte insanlarında aynı zamanda yaratıldığı çıkarımında bulunmaktır.



Bu ayetlerdeki siz Hz Ademden son insana kadar hepsini kapsar.

Hz. Adem annesiz ve babasız olarak çamurdan yaratılmıştır. Ve ilk insan olduğu apaçık ortadadır. Şimdi bir ayet paylaşacağım Gerçek şu ki Allah; Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini âlemler üzerine seçti bu ayet üzerinden ilk insanın Adem olamayacağı Adem ile insanların birlikte yaratıldığı ve onlar içinden Ademin seçildiği yorumunu yapıyorlar ve ekliyorlar madem Hz. Adem ilk insan ama seçmek iki şey arasında olur o zaman sadece Hz. Adem değil insanlarda yaratıldı ve insanların arasından Hz. Adem seçildi. Burada ayette dikkat edilecek nokta alem kelimesidir. Alem Allahın yarattığı her şeydir. Nasıl melekler alemi cinler alemi insanlar alemi diyoruz. İşte Adem bu alemlerin üzerine seçilmiş bir halifedir. Alem burada sadece insanlardan ibaret değildir.
Bence Hz.Adem ile birlikte birçok kadın-erkek çift olarak insanlar yaratıldı ve insanlık üredi.
İşte tam olarak anlamadığın nokta Adem ile birlikte insanlarında aynı zamanda yaratıldığı çıkarımında bulunmaktır.



Bu ayetlerdeki siz Hz Ademden son insana kadar hepsini kapsar.

Hz. Adem annesiz ve babasız olarak çamurdan yaratılmıştır. Ve ilk insan olduğu apaçık ortadadır. Şimdi bir ayet paylaşacağım Gerçek şu ki Allah; Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini âlemler üzerine seçti bu ayet üzerinden ilk insanın Adem olamayacağı Adem ile insanların birlikte yaratıldığı ve onlar içinden Ademin seçildiği yorumunu yapıyorlar ve ekliyorlar madem Hz. Adem ilk insan ama seçmek iki şey arasında olur o zaman sadece Hz. Adem değil insanlarda yaratıldı ve insanların arasından Hz. Adem seçildi. Burada ayette dikkat edilecek nokta alem kelimesidir. Alem Allahın yarattığı her şeydir. Nasıl melekler alemi cinler alemi insanlar alemi diyoruz. İşte Adem bu alemlerin üzerine seçilmiş bir halifedir. Alem burada sadece insanlardan ibaret değildir.

Şöyle söyleyeyim Araf 11 de aşağıda zamansal aşamalı bir anlatım var. İlk kelimede "sizi yarattık", devamında "sonra size şekil verdik" yine devamında "sonrada ademe saygı ile eğilin dedik" diyor. Burada bir insan topluluğunun yaratıldığı ve aralarından Adem'in seçilerek peygamber, halife seçildiği anlamı çıkarılamıyor mu?

"Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblis’ten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı."

Fatır Suresi 11. Ayet;

"Allah, sizi önce topraktan, sonra da az bir sudan yarattı. Sonra sizi (erkekli dişili) eşler yaptı. Allah’ın ilmine dayanmadan hiçbir dişi ne hamile kalır, ne de doğurur. Herhangi bir kimseye uzun ömür verilmez, yahut ömrü kısaltılmaz ki bu bir kitapta olmasın. Şüphesiz bu, Allah’a kolaydır."

Ben ilk ve tek olarak sadece Ademin ve Havvanın yaratıldığını ve insanlığın ensest ilişki ile ürediğini düşünmüyorum.
 
Son düzenleme:

Uchiha Sasuke

Profesör
Zaten bu yüzden tek islam yok birçok inanç tarzı, mezhep var. Bir din kendi kutsal kaynağının mutlak doğru olduğunu düşünmek zorunda olduğundan doğada görebileceği bir gerçekle eşleştirmeye çalışır ve eğer eşleşmezse inancı ve gördüğü arasında bir tercih yapmaya girebilir. Yada gördüğü şeyi inanca uydurmaya çalışabilir yada gördüğü şeyin yanlış olduğunu savunabilir. Bu süreçte dinde yanlışlanır bilimde birçok kez. Yapacak birşey yok herkesin kendi inancı. Sonuç bulunamaz diye bu konuları düşünmeyeceğiz diye birşey yok zira bu inançlar dünyayı şekillendiriyor.
Aynen ikiside yanlışlanabilir. Bu kısım çok önemli.
Ayrıca, evet inançlar dünyayı şekillendiriyor buna şüphem yok. Ancak dindarlar mı şekillendiriyor burası aşırı muallakta.

Dünyayı şekillendirenler çoğunlukla dinciler. Dindarlar dinlerin önerdiği sabır ve itaatle yaşamlarını sürdürürken, geriye kalan dinciler bu insanlar üzerinden dünyayı yönetiyor.
Dinlerin, dindarların şekillendirmesi bundan ibaretken, Evrimin dinle ilişkisi dünyayı şekillendirecek bir konu değil.

Anca hobi olarak, keyfi olarak ele alınabilir.
Evrim için bile ayetleri hadisleri evirip çevirerek yorumlamaktan başka bir şey yapamazken, o yazılanlardan yeni bilgi elde etmek çok zor.
Yorumlar bile her kesime doğru gelmiyor ki içinden yeni isabetli yorumlar yaparak bilimsel bir gerçeklik keşfedesin.

Neyse konunun takipçisiyim, sizlere iyi forumlar.
 
Son düzenleme:

Fakehero

Profesör
Şöyle söyleyeyim Araf 11 de aşağıda zamansal aşamalı bir anlatım var. İlk kelimede "sizi yarattık", devamında "sonra size şekil verdik" yine devamında "sonrada ademe saygı ile eğilin dedik" diyor. Burada bir insan topluluğunun yaratıldığı ve aralarından Adem'in seçilerek peygamber, halife seçildiği anlamı çıkarılamıyor mu?
Bak burada dikkat etmediğin bir nokta bulunuyor. Dediklerinden burada bir insan topluluğunun yaratıldığı ve aralarından Adem'in seçilerek peygamber, halife seçildiği anlamı çıkarılamıyor. Çünkü Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” deniliyor.Bak dikkat et meleklere eğilin diyor.Diyeceksin İblis bir cindi ve eğilmedi neden melekler ve cinlere eğilin denmedi. İblis Ademe eğilmeyi reddedene kadar meleklerin hocası idi ve kibrinden eğilmedi bu yüzden ayette melekler ve cinler diye bir ayrım yok. Ve Hz Adem tüm alemlerin üzerine seçildiyse Adem ile insanların aynı anda yaratıldığı sonucuna varamıyoruz.

Gerçek şu ki Allah; Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini âlemler üzerine seçti

"Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblis’ten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı."
Bu yüzden Kuran ilk insanın oluşumunu anlatır sonrasında nasıl kim kimle evlendi türedi bunun bilgisi yoktur. Allah her şeyi en iyi bilendir. Bir günah Allah bize bunun günah olduğunu bildirene kadar günah değildir. Bazı durumlar kısa süreliğine haram olmayan sonrasında haram olduğu bildirilen şeyler vardır. Nasıl müslümanların sayısı çoğalmaya başladıktan bir süre sonra içki domuz eti leş eti yasaklanıyor. Bu yüzden ensest ilişki haram olduğu Hz. Ademe bildirilene kadar insanın yaratılışı ve belli bir sayıya kadar çoğalması özel bir durum olduğundan haram olmaması muhtemeldir. Çünkü Allah ilk defa haram olan bir şeyi bildirene kadar haram saymadığı bir durum değildir bu. Her şeyi en iyi bilen Allah ise bu dikkat edilmesi gereken noktalarda yapılacak yorumlara çok dikkat etmemiz gerekir.
 

ByMoToRisT

Asistan
Dediğin gibi Allah istediği gibi zamana hükmeder. Buna 3.5 milyar yılda canlılığın yaratılmış, evrim sürecinin işlemiş olmasıda gösterilebilir. Allah dilerse bizim zaman algımızca evrim sürecini 1 saniyedede yaratır, 3.5 milyar yıldada.

Siz diye hitap etmesine gelince ayet yaratılışı anlatıyor ve İnsanı ilk ve tek olarak Adem olarak yarattığı anlamını vermiyor. Ayetten Ademle beraber farklı insanlarında yaratılmış olabilceği anlamı çıkabiliyor. Hz.Havvanın Ademden yaratılması kuranda dediğin gibi net olarak geçmediğinden böyle bir çıkarımda bulunup Havvanın Ademden yaratıldığınıda söyleyemeyiz ve bunu evrim ile yaratılış fikrine karşı bir argüman olarak sunamayız diye düşünüyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:



Bu konuda Nisa 1. ayet dışında evrimle çelişebilecek bir ayet ortaya atılmadı siz bir ayet vermek ister misiniz evrimle yaratılışa mani olabilsin? Nisa 1. ayetteki olayıda yukarıda açıklamaya çalıştım bu ayetten net bir evrimsel yaratılış karşıtlığı çıkaramadım.
Evrime karşı bir şey demedim. Evrim teorisi islama karşı.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu konuda Nisa 1. ayet dışında evrimle çelişebilecek bir ayet ortaya atılmadı siz bir ayet vermek ister misiniz evrimle yaratılışa mani olabilsin? Nisa 1. ayetteki olayıda yukarıda açıklamaya çalıştım bu ayetten net bir evrimsel yaratılış karşıtlığı çıkaramadım.
Evrime karşı bir şey demedim. Evrim teorisi islama karşı.
 

damzchevk

Asistan
Bak burada dikkat etmediğin bir nokta bulunuyor. Dediklerinden burada bir insan topluluğunun yaratıldığı ve aralarından Adem'in seçilerek peygamber, halife seçildiği anlamı çıkarılamıyor. Çünkü Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” deniliyor.Bak dikkat et meleklere eğilin diyor.Diyeceksin İblis bir cindi ve eğilmedi neden melekler ve cinlere eğilin denmedi. İblis Ademe eğilmeyi reddedene kadar meleklerin hocası idi ve kibrinden eğilmedi bu yüzden ayette melekler ve cinler diye bir ayrım yok. Ve Hz Adem tüm alemlerin üzerine seçildiyse Adem ile insanların aynı anda yaratıldığı sonucuna varamıyoruz.

Gerçek şu ki Allah; Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini âlemler üzerine seçti



Bu yüzden Kuran ilk insanın oluşumunu anlatır sonrasında nasıl kim kimle evlendi türedi bunun bilgisi yoktur. Allah her şeyi en iyi bilendir. Bir günah Allah bize bunun günah olduğunu bildirene kadar günah değildir. Bazı durumlar kısa süreliğine haram olmayan sonrasında haram olduğu bildirilen şeyler vardır. Nasıl müslümanların sayısı çoğalmaya başladıktan bir süre sonra içki domuz eti leş eti yasaklanıyor. Bu yüzden ensest ilişki haram olduğu Hz. Ademe bildirilene kadar insanın yaratılışı ve belli bir sayıya kadar çoğalması özel bir durum olduğundan haram olmaması muhtemeldir. Çünkü Allah ilk defa haram olan bir şeyi bildirene kadar haram saymadığı bir durum değildir bu. Her şeyi en iyi bilen Allah ise bu dikkat edilmesi gereken noktalarda yapılacak yorumlara çok dikkat etmemiz gerekir.

Hz.Adem tüm alemlerin üzerine seçildiyse ademle beraber diğer başka insanların yaratıldığına neden inanamıyoruz? Ne alakası var? Ne engeli var gerçekten anlamadım. Adem varken dünya var doğa var hayvanlar var diğer insanlar neden olamasın?

Gerçek şu ki Allah; Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini âlemler üzerine seçti

Bak burada Nuh yaşıyorken, İbrahim yaşıyorken diğer insanlarında yaşadığını biliyoruz ama yinede Hz.Nuh ve Hz.İbrahimi alemler üzerine seçiyor yani Ademin alemler üzerine seçilmesinde Ademle beraber başka insanlarında yaratılmış olması engel olamaz.

Ama Ali-İmran 59 Ayeti Evrimsel yaratılış fikrine karşı gözüküyor.

"Şüphesiz Allah katında (yaratılışları bakımından) İsa’nın durumu, Âdem’in durumu gibidir: Onu topraktan yarattı. Sonra ona “ol” dedi. O da hemen oluverdi."
 

Fakehero

Profesör
Kurandaki evrim ile evrim teorisi arasında hiçbir bağ yoktur. Evrim kelimesini Kurana bakarak ele alacaksak sadece sürekli bir devinim olarak almamız gerekir.

Adem yaratılırken zaten doğa var hayvanlar var dünya gezegenler evren var fakat Adem diğer varlıklarla aynı şekilde yaratılmadı. Yani bir ortak nokta yok. Bak kuranda sudan yarattık her canlıyı diyor ama bu sadece canlıların temelinin sudan inşa edilmesidir yani bir canlıdan başka bir canlıya dönüşüm yoktur ortada. Nasıl bir heykeltıraş heykellerinde malzeme olarak mermer kullanır ona şekiller verir. Yaratılışta bu şekildedir temel malzeme sudur ama heykeller nasıl birbirine dönüşmüyor ise yaratılan canlılarda bu şekildedir.

Israrla Adem ile insanların bir arada yaratılmasına takmış durumdasın. Allah yeryüzünde halife seçmek için başka insanlarında yaratılmasına gerek duymaz. Seçilen peygamberleri yaratılıştan önce tayin eden ve bilen zaten kendisidir. Sadece seçilen peygamberler bu bilgiden yoksundur bildirilmemiştir. Yaratılış ile zamanlar her birinin zamanı geldiğinde ve ruhları bedenlerine üflendiğinde Allahın belirlediği zamanda kendilerine bildirilmiştir.

Kuran Ey Ademoğulları diye hitap eder bir örnek olarak aşağıdaki ayeti bırakıyorum ayet üzerinden yorum yapmayacağım.Diyeceğim ki Allah yaratılan insanlara Ademoğulları diye sesleniyorsa işte o zaman insanlık soyunun ilk başlangıcının Hz. Adem olduğunu görmüş oluruz. Yoksa Hz. Adem ve başka insanlarda yaratılsaydı aynı anda o zaman Ey Ademoğulları diye Allah seslenmezdi ve bu durum Kuranda geçmezdi.

Araf Suresi, 35. ayet: Ey Ademoğulları, içinizden size ayetlerimi haber veren elçiler geldiğinde, kim sakınırsa ve (davranışlarını) düzeltirse işte onlar için korku yoktur, onlar mahzun olmayacaklardır.


Evrim teorisini Kuranda destekleyen tek bir ayet yoktur. Lakin Kurana göre yaratılışa bakarsak türlerin ayrı ayrı yaratılması ve doğaya tabiata hava durumlarına vs Allahın izni ve iradesi ile adapte olması şeklinde bakarsak bir devinim süreklidir ve bunu evrim olarak ele alabiliriz. Türlerin birbirinden türemesi Kurana aykırı olan evrimsel varoluştur yani evrim teorisidir. Bu da yaratılışın evrimle olduğunu ve Allahı reddeden bir düşünce biçimidir.Benim bahsettiğim evrim yaratılışın bir parçasıdır. Ama yaratılışı asla şekillendirmemiş ve değiştirmemiştir.
 

Mehmedxr

Asistan
Yasaklı
Bariz b
İnsan suresi 1. ayet;
Elmalılı Hamdi Yazır Meali : Gerçekten insan üzerine dehirden (zamandan) öyle bir müddet geldi ki o zaman o, anılmaya değer bir şey değildi.
Diyanet(Yeni): İnsan (henüz) anılır bir şey değilken (yaratılmamışken) üzerinden uzunca bir zaman geçti.

Bu ayetten insan anılır bir şey değilken, yaratılmamışken daha insan olmamışken üzerinden uzun bir zaman geçti diyor bu rahatça evrim teorisine yorulabilir.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Araf suresi 11. ayet;
Diyanet(Yeni): Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblis’ten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı.

Bu ayette Allah canlıyı yaratıp sonra şekil veriyor. Bu şekil verme süresi evrim sürecine yorulabilir.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Nuh suresi 13-17. ayetler;
Diyanet(yeni):
13 - "Ne oluyorsunuz ki Allah'a büyüklüğü yakıştıramıyorsunuz."
14 - "Oysa sizi merhalelerden geçirerek O yaratmıştır."
15 - "Allah'ın, göğü yedi kat üzerine nasıl yarattığını görmez misiniz?"
16 - "Aralarında aya aydınlık vermiş ve güneşin ışık saçmasını sağlamıştır."
17 - "Allah sizi yerden bitirir gibi yetiştirmiştir."


oysa sizi merhalelerden geçirerek yaratmıştır demesi çok dikkat çekici. Allah insanı topraktan yarattı dediğimiz zaman sanki birden bire insan olmuş gibi algılıyoruz fakat burada aksine evrelerden geçirilerek yaratılma konusu var. Buda evrime yorulabilir. 17. ayette ise Allahın yerden bitirir gibi yetiştirmesi veya diğer meallerdeki bitki bitirir gibi yarattığı söylenmekte buda evrim sürecindeki evrelere yorulabilir.


________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Anekbut suresi 20. ayet:
Diyanet(yeni): De ki: “Yeryüzünde dolaşın da Allah’ın başlangıçta yaratmayı nasıl yaptığına bakın. Sonra Allah (aynı şekilde) sonraki yaratmayı da yapacaktır. (Kıyametten sonra her şeyi tekrar yaratacaktır) Şüphesiz Allah’ın gücü her şeye hakkıyla yeter.”

Burada yeryüzünde dolaşında allahın başlangıçta yaratmayı nasıl yaptığına bakın demesi çarpıcı gözükebilir. Çevreye bakında yaratılışı görün demiyor başlangıçta yaratmayı nasıl yaptığını görün diyor yani demekki yeryüzünde dolaşarak yaratılışın başlangıcını görebiliriz. Bu direkt Darwinin 5 yıllık gemi seyehati ile dünyayı dolaşıp, fosiller toplayıp evrim teorisini açıklamasını hatırlatıyor.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Kaf suresi 38. ayet:
Diyanet(yeni): Andolsun, gökleri, yeri ve ikisi arasında bulunanları altı günde (altı evrede) yarattık. Bize bir yorgunluk da dokunmadı.

Bu ayette dikkat çekmek istediğim ise Allahın yaratmayı bir an değil belirttiği gibi 6 evrede, 6 günde yapması. Sonuçta Allah zamandan münezzeh olduğundan biz evrimi, evrenin başlangıcı 13,5 milyar, 3,5 milyar gibi sayılarla açıklasakta Allah için bu milyarlarca yıl bize ifade ettiği gibi çok tahayyül edilemez bir şey değil. Yani allah 13 milyar yıldada evreni yaratmış olabilir. Bu bizim için bir zamandır allah için zaman bizim gibi değildir. Evrim veya bing bang teorisinde verilen bu sayıların algılanması ve allhın evreler halinde yaratmış olması için bu ayeti verdim.




Sonuç olarak bu ayetleri okuyunca bu yazdıklarıma yorumlayabildim. Başka insanlar farklı yorumlar hatta çoğu hoca vesaire reddeder. Bu benim yorumumdu. Sizin yorumunuz nedir?


Son olarak konuda Kuranda evrim var mı olabilir mi, olamaz mı bunu tartışalım, Evrim biyolojik olarak var mı yok mu bunu bu konuda tartışmayalım.

@|Ⓢєччαh|
Arkadaşlar hoca alim derviş evliya peygamber değilseniz yorumlamayın şu ayetleri lütfen bariz bir şekilde insanları kendi düşüncene yönetlmişsin ayetlere değil.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Körelmis organlar ? Allah ol diyince oldukta körelmiş organlar ne ise yarıyor ?
Madem evrim yok dindeki yeri nedir körelmis organların ? Bilgisi olan aydınlatsın, feyzlenelim.
Ornegin insanlar eskiden kuyruklumuydu bana bunu soyleyin 😂 yoksa insan haline gelmeden onceki formlardan kalmamı?
Insanoncesi formumuz varsa tek basit hucreden butun varliklar gelebilir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hangi din oldugunu farketmeksizin, insan kendi bilgisi yetmediginde veya dininde sorun farkedince bilimi yalanlamak ne kadar etik ?
Bilim dedigimiz tek basina evrim degil. Teoriler uzerinden konusulacaksa dini de bilimide esit yorumlayin. Din hatasiz olamaz, bilim hatalidir mantigi adil olmaz
Din hatalı olamaz kardeşim olamaz varsa bir hata buyur tüm insanları cennete sok anahtar elinde göster.Kuran'da bi hata bizide.kurtar kendinide yada sahih hadislerde göster Din kusursuzdur ancak bilim şuan kusurludur cahilliğimizden çok şey biliyoruz sanıyoruz ama daha bi $$$ bilmiyoruz daha çift yarık deneyini bile çözemediğim çok kısıtlı bir bilimle kusursuz bir dini çürütemez , yalanlayamaz , çakıştıramaz , köseye dahi sıkıştıramayız evrime gelince zaten kanıtlanmış birşey değil adı üstüne Teori ve halen teoriliğini koruyor bu sebeple biri açıklasın diyip kendini bilgisiz bırakacağına biraz birşeyler ögren ufkun açılsın
 
Son düzenleme:
Üst