Evrim ile ilgili Ayetler - Evrim-İslam ilişkisi

Bu konuyu okuyanlar

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,338
Reaksiyon puanı
5,391
Puanları
113
Yaş
35
İşte tam olarak anlamadığın nokta Adem ile birlikte insanlarında aynı zamanda yaratıldığı çıkarımında bulunmaktır.

Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblis’ten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı.

Bu ayetlerdeki siz Hz Ademden son insana kadar hepsini kapsar.

Hz. Adem annesiz ve babasız olarak çamurdan yaratılmıştır. Ve ilk insan olduğu apaçık ortadadır. Şimdi bir ayet paylaşacağım Gerçek şu ki Allah; Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini âlemler üzerine seçti bu ayet üzerinden ilk insanın Adem olamayacağı Adem ile insanların birlikte yaratıldığı ve onlar içinden Ademin seçildiği yorumunu yapıyorlar ve ekliyorlar madem Hz. Adem ilk insan ama seçmek iki şey arasında olur o zaman sadece Hz. Adem değil insanlarda yaratıldı ve insanların arasından Hz. Adem seçildi. Burada ayette dikkat edilecek nokta alem kelimesidir. Alem Allahın yarattığı her şeydir. Nasıl melekler alemi cinler alemi insanlar alemi diyoruz. İşte Adem bu alemlerin üzerine seçilmiş bir halifedir. Alem burada sadece insanlardan ibaret değildir.
 

Hidro Dinamik

Müdavim
Katılım
1 Mayıs 2017
Mesajlar
5,996
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
10,560
Puanları
113
:D
Din inanç konusudur. Kuranı tanrı göndermiştir diye inanırsın. Kanıtın yoktur inanç meselesidir. Bilimsel verilerle inanç ortadan kaldırılmaz bilimin konusuda bu değildir. Bu konu bir din olan İslam içerisinde bir konudur sizin tepkiniz inançlara ve inançların gerçek olduğunu neren biliyoruz sorusunadır yani öyle anladım. Bu soruda çok tartışılabilir bu konu bunun yeri değil. Hiçbir tartışmada mutlak sonuca ulaşmaz.
Tamda bu konu için söylüyorum. En baş noktadan anlatmak istedim ikisininde varsayım olduğunu.
Bir varsayımı doğru kabul edip diğerini aklımıza oturtamadık. Ne olacak ? Diğer varsayımı da kabul edip ilk varsayımı yalanlayalım. Sonuç ne olur ?
Ya dinine şüpheleri artar, ya bilime. Bu sebeple çok irdelemek her zaman iyi değildir. Bırakın insanlar istediklerine inanıp, dünya için bilim yapsın.
Bilime şüphe artarsa bilim gelişirde dine şüphe artarsa işler değişir.

Hadi kuranı yanlış yorumluyoruz diyelim. Tamam doğruyu bulacağızda kime göre neye göre al sana yine varsayım. Ayeti yorumluyorsun ama tamamen varsayım.

Bilimin suçu ne varsayımlar arasında hep ezilen yalanlanan çocuk oluyor ?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Dahada açık ve kısa söylemem gerekirse.
Kendi doğrularımızı kendimize mutlaklaştırmak için yaptığımız bir şeyden öteye geçemez bu konu
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Tamda bu konu için söylüyorum. En baş noktadan anlatmak istedim ikisininde varsayım olduğunu.
Bir varsayımı doğru kabul edip diğerini aklımıza oturtamadık. Ne olacak ? Diğer varsayımı da kabul edip ilk varsayımı yalanlayalım. Sonuç ne olur ?
Ya dinine şüpheleri artar, ya bilime. Bu sebeple çok irdelemek her zaman iyi değildir. Bırakın insanlar istediklerine inanıp, dünya için bilim yapsın.
Bilime şüphe artarsa bilim gelişirde dine şüphe artarsa işler değişir.

Hadi kuranı yanlış yorumluyoruz diyelim. Tamam doğruyu bulacağızda kime göre neye göre al sana yine varsayım. Ayeti yorumluyorsun ama tamamen varsayım.

Bilimin suçu ne varsayımlar arasında hep ezilen yalanlanan çocuk oluyor ?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Dahada açık ve kısa söylemem gerekirse.
Kendi doğrularımızı kendimize mutlaklaştırmak için yaptığımız bir şeyden öteye geçemez bu konu

Zaten bu yüzden tek islam yok birçok inanç tarzı, mezhep var. Bir din kendi kutsal kaynağının mutlak doğru olduğunu düşünmek zorunda olduğundan doğada görebileceği bir gerçekle eşleştirmeye çalışır ve eğer eşleşmezse inancı ve gördüğü arasında bir tercih yapmaya girebilir. Yada gördüğü şeyi inanca uydurmaya çalışabilir yada gördüğü şeyin yanlış olduğunu savunabilir. Bu süreçte dinde yanlışlanır bilimde birçok kez. Yapacak birşey yok herkesin kendi inancı. Sonuç bulunamaz diye bu konuları düşünmeyeceğiz diye birşey yok zira bu inançlar dünyayı şekillendiriyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

İşte tam olarak anlamadığın nokta Adem ile birlikte insanlarında aynı zamanda yaratıldığı çıkarımında bulunmaktır.



Bu ayetlerdeki siz Hz Ademden son insana kadar hepsini kapsar.

Hz. Adem annesiz ve babasız olarak çamurdan yaratılmıştır. Ve ilk insan olduğu apaçık ortadadır. Şimdi bir ayet paylaşacağım Gerçek şu ki Allah; Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini âlemler üzerine seçti bu ayet üzerinden ilk insanın Adem olamayacağı Adem ile insanların birlikte yaratıldığı ve onlar içinden Ademin seçildiği yorumunu yapıyorlar ve ekliyorlar madem Hz. Adem ilk insan ama seçmek iki şey arasında olur o zaman sadece Hz. Adem değil insanlarda yaratıldı ve insanların arasından Hz. Adem seçildi. Burada ayette dikkat edilecek nokta alem kelimesidir. Alem Allahın yarattığı her şeydir. Nasıl melekler alemi cinler alemi insanlar alemi diyoruz. İşte Adem bu alemlerin üzerine seçilmiş bir halifedir. Alem burada sadece insanlardan ibaret değildir.

Bence Hz.Adem ile birlikte birçok kadın-erkek çift olarak insanlar yaratıldı ve insanlık üredi.
İşte tam olarak anlamadığın nokta Adem ile birlikte insanlarında aynı zamanda yaratıldığı çıkarımında bulunmaktır.



Bu ayetlerdeki siz Hz Ademden son insana kadar hepsini kapsar.

Hz. Adem annesiz ve babasız olarak çamurdan yaratılmıştır. Ve ilk insan olduğu apaçık ortadadır. Şimdi bir ayet paylaşacağım Gerçek şu ki Allah; Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini âlemler üzerine seçti bu ayet üzerinden ilk insanın Adem olamayacağı Adem ile insanların birlikte yaratıldığı ve onlar içinden Ademin seçildiği yorumunu yapıyorlar ve ekliyorlar madem Hz. Adem ilk insan ama seçmek iki şey arasında olur o zaman sadece Hz. Adem değil insanlarda yaratıldı ve insanların arasından Hz. Adem seçildi. Burada ayette dikkat edilecek nokta alem kelimesidir. Alem Allahın yarattığı her şeydir. Nasıl melekler alemi cinler alemi insanlar alemi diyoruz. İşte Adem bu alemlerin üzerine seçilmiş bir halifedir. Alem burada sadece insanlardan ibaret değildir.


Şöyle söyleyeyim Araf 11 de aşağıda zamansal aşamalı bir anlatım var. İlk kelimede "sizi yarattık", devamında "sonra size şekil verdik" yine devamında "sonrada ademe saygı ile eğilin dedik" diyor. Burada bir insan topluluğunun yaratıldığı ve aralarından Adem'in seçilerek peygamber, halife seçildiği anlamı çıkarılamıyor mu?

"Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblis’ten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı."

Fatır Suresi 11. Ayet;

"Allah, sizi önce topraktan, sonra da az bir sudan yarattı. Sonra sizi (erkekli dişili) eşler yaptı. Allah’ın ilmine dayanmadan hiçbir dişi ne hamile kalır, ne de doğurur. Herhangi bir kimseye uzun ömür verilmez, yahut ömrü kısaltılmaz ki bu bir kitapta olmasın. Şüphesiz bu, Allah’a kolaydır."

Ben ilk ve tek olarak sadece Ademin ve Havvanın yaratıldığını ve insanlığın ensest ilişki ile ürediğini düşünmüyorum.
 
Son düzenleme:

Hidro Dinamik

Müdavim
Katılım
1 Mayıs 2017
Mesajlar
5,996
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
10,560
Puanları
113
Zaten bu yüzden tek islam yok birçok inanç tarzı, mezhep var. Bir din kendi kutsal kaynağının mutlak doğru olduğunu düşünmek zorunda olduğundan doğada görebileceği bir gerçekle eşleştirmeye çalışır ve eğer eşleşmezse inancı ve gördüğü arasında bir tercih yapmaya girebilir. Yada gördüğü şeyi inanca uydurmaya çalışabilir yada gördüğü şeyin yanlış olduğunu savunabilir. Bu süreçte dinde yanlışlanır bilimde birçok kez. Yapacak birşey yok herkesin kendi inancı. Sonuç bulunamaz diye bu konuları düşünmeyeceğiz diye birşey yok zira bu inançlar dünyayı şekillendiriyor.
Aynen ikiside yanlışlanabilir. Bu kısım çok önemli.
Ayrıca, evet inançlar dünyayı şekillendiriyor buna şüphem yok. Ancak dindarlar mı şekillendiriyor burası aşırı muallakta.

Dünyayı şekillendirenler çoğunlukla dinciler. Dindarlar dinlerin önerdiği sabır ve itaatle yaşamlarını sürdürürken, geriye kalan dinciler bu insanlar üzerinden dünyayı yönetiyor.
Dinlerin, dindarların şekillendirmesi bundan ibaretken, Evrimin dinle ilişkisi dünyayı şekillendirecek bir konu değil.

Anca hobi olarak, keyfi olarak ele alınabilir.
Evrim için bile ayetleri hadisleri evirip çevirerek yorumlamaktan başka bir şey yapamazken, o yazılanlardan yeni bilgi elde etmek çok zor.
Yorumlar bile her kesime doğru gelmiyor ki içinden yeni isabetli yorumlar yaparak bilimsel bir gerçeklik keşfedesin.

Neyse konunun takipçisiyim, sizlere iyi forumlar.
 
Son düzenleme:

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,338
Reaksiyon puanı
5,391
Puanları
113
Yaş
35
Şöyle söyleyeyim Araf 11 de aşağıda zamansal aşamalı bir anlatım var. İlk kelimede "sizi yarattık", devamında "sonra size şekil verdik" yine devamında "sonrada ademe saygı ile eğilin dedik" diyor. Burada bir insan topluluğunun yaratıldığı ve aralarından Adem'in seçilerek peygamber, halife seçildiği anlamı çıkarılamıyor mu?

Bak burada dikkat etmediğin bir nokta bulunuyor. Dediklerinden burada bir insan topluluğunun yaratıldığı ve aralarından Adem'in seçilerek peygamber, halife seçildiği anlamı çıkarılamıyor. Çünkü Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” deniliyor.Bak dikkat et meleklere eğilin diyor.Diyeceksin İblis bir cindi ve eğilmedi neden melekler ve cinlere eğilin denmedi. İblis Ademe eğilmeyi reddedene kadar meleklerin hocası idi ve kibrinden eğilmedi bu yüzden ayette melekler ve cinler diye bir ayrım yok. Ve Hz Adem tüm alemlerin üzerine seçildiyse Adem ile insanların aynı anda yaratıldığı sonucuna varamıyoruz.

Gerçek şu ki Allah; Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini âlemler üzerine seçti

"Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblis’ten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı."

Bu yüzden Kuran ilk insanın oluşumunu anlatır sonrasında nasıl kim kimle evlendi türedi bunun bilgisi yoktur. Allah her şeyi en iyi bilendir. Bir günah Allah bize bunun günah olduğunu bildirene kadar günah değildir. Bazı durumlar kısa süreliğine haram olmayan sonrasında haram olduğu bildirilen şeyler vardır. Nasıl müslümanların sayısı çoğalmaya başladıktan bir süre sonra içki domuz eti leş eti yasaklanıyor. Bu yüzden ensest ilişki haram olduğu Hz. Ademe bildirilene kadar insanın yaratılışı ve belli bir sayıya kadar çoğalması özel bir durum olduğundan haram olmaması muhtemeldir. Çünkü Allah ilk defa haram olan bir şeyi bildirene kadar haram saymadığı bir durum değildir bu. Her şeyi en iyi bilen Allah ise bu dikkat edilmesi gereken noktalarda yapılacak yorumlara çok dikkat etmemiz gerekir.
 

ByMoToRisT

Asistan
Katılım
15 Ağustos 2017
Mesajlar
324
Reaksiyon puanı
181
Puanları
43
Dediğin gibi Allah istediği gibi zamana hükmeder. Buna 3.5 milyar yılda canlılığın yaratılmış, evrim sürecinin işlemiş olmasıda gösterilebilir. Allah dilerse bizim zaman algımızca evrim sürecini 1 saniyedede yaratır, 3.5 milyar yıldada.

Siz diye hitap etmesine gelince ayet yaratılışı anlatıyor ve İnsanı ilk ve tek olarak Adem olarak yarattığı anlamını vermiyor. Ayetten Ademle beraber farklı insanlarında yaratılmış olabilceği anlamı çıkabiliyor. Hz.Havvanın Ademden yaratılması kuranda dediğin gibi net olarak geçmediğinden böyle bir çıkarımda bulunup Havvanın Ademden yaratıldığınıda söyleyemeyiz ve bunu evrim ile yaratılış fikrine karşı bir argüman olarak sunamayız diye düşünüyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:



Bu konuda Nisa 1. ayet dışında evrimle çelişebilecek bir ayet ortaya atılmadı siz bir ayet vermek ister misiniz evrimle yaratılışa mani olabilsin? Nisa 1. ayetteki olayıda yukarıda açıklamaya çalıştım bu ayetten net bir evrimsel yaratılış karşıtlığı çıkaramadım.
Evrime karşı bir şey demedim. Evrim teorisi islama karşı.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu konuda Nisa 1. ayet dışında evrimle çelişebilecek bir ayet ortaya atılmadı siz bir ayet vermek ister misiniz evrimle yaratılışa mani olabilsin? Nisa 1. ayetteki olayıda yukarıda açıklamaya çalıştım bu ayetten net bir evrimsel yaratılış karşıtlığı çıkaramadım.
Evrime karşı bir şey demedim. Evrim teorisi islama karşı.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Bak burada dikkat etmediğin bir nokta bulunuyor. Dediklerinden burada bir insan topluluğunun yaratıldığı ve aralarından Adem'in seçilerek peygamber, halife seçildiği anlamı çıkarılamıyor. Çünkü Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” deniliyor.Bak dikkat et meleklere eğilin diyor.Diyeceksin İblis bir cindi ve eğilmedi neden melekler ve cinlere eğilin denmedi. İblis Ademe eğilmeyi reddedene kadar meleklerin hocası idi ve kibrinden eğilmedi bu yüzden ayette melekler ve cinler diye bir ayrım yok. Ve Hz Adem tüm alemlerin üzerine seçildiyse Adem ile insanların aynı anda yaratıldığı sonucuna varamıyoruz.

Gerçek şu ki Allah; Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini âlemler üzerine seçti



Bu yüzden Kuran ilk insanın oluşumunu anlatır sonrasında nasıl kim kimle evlendi türedi bunun bilgisi yoktur. Allah her şeyi en iyi bilendir. Bir günah Allah bize bunun günah olduğunu bildirene kadar günah değildir. Bazı durumlar kısa süreliğine haram olmayan sonrasında haram olduğu bildirilen şeyler vardır. Nasıl müslümanların sayısı çoğalmaya başladıktan bir süre sonra içki domuz eti leş eti yasaklanıyor. Bu yüzden ensest ilişki haram olduğu Hz. Ademe bildirilene kadar insanın yaratılışı ve belli bir sayıya kadar çoğalması özel bir durum olduğundan haram olmaması muhtemeldir. Çünkü Allah ilk defa haram olan bir şeyi bildirene kadar haram saymadığı bir durum değildir bu. Her şeyi en iyi bilen Allah ise bu dikkat edilmesi gereken noktalarda yapılacak yorumlara çok dikkat etmemiz gerekir.


Hz.Adem tüm alemlerin üzerine seçildiyse ademle beraber diğer başka insanların yaratıldığına neden inanamıyoruz? Ne alakası var? Ne engeli var gerçekten anlamadım. Adem varken dünya var doğa var hayvanlar var diğer insanlar neden olamasın?

Gerçek şu ki Allah; Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini âlemler üzerine seçti

Bak burada Nuh yaşıyorken, İbrahim yaşıyorken diğer insanlarında yaşadığını biliyoruz ama yinede Hz.Nuh ve Hz.İbrahimi alemler üzerine seçiyor yani Ademin alemler üzerine seçilmesinde Ademle beraber başka insanlarında yaratılmış olması engel olamaz.

Ama Ali-İmran 59 Ayeti Evrimsel yaratılış fikrine karşı gözüküyor.

"Şüphesiz Allah katında (yaratılışları bakımından) İsa’nın durumu, Âdem’in durumu gibidir: Onu topraktan yarattı. Sonra ona “ol” dedi. O da hemen oluverdi."
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,338
Reaksiyon puanı
5,391
Puanları
113
Yaş
35
Kurandaki evrim ile evrim teorisi arasında hiçbir bağ yoktur. Evrim kelimesini Kurana bakarak ele alacaksak sadece sürekli bir devinim olarak almamız gerekir.

Adem yaratılırken zaten doğa var hayvanlar var dünya gezegenler evren var fakat Adem diğer varlıklarla aynı şekilde yaratılmadı. Yani bir ortak nokta yok. Bak kuranda sudan yarattık her canlıyı diyor ama bu sadece canlıların temelinin sudan inşa edilmesidir yani bir canlıdan başka bir canlıya dönüşüm yoktur ortada. Nasıl bir heykeltıraş heykellerinde malzeme olarak mermer kullanır ona şekiller verir. Yaratılışta bu şekildedir temel malzeme sudur ama heykeller nasıl birbirine dönüşmüyor ise yaratılan canlılarda bu şekildedir.

Israrla Adem ile insanların bir arada yaratılmasına takmış durumdasın. Allah yeryüzünde halife seçmek için başka insanlarında yaratılmasına gerek duymaz. Seçilen peygamberleri yaratılıştan önce tayin eden ve bilen zaten kendisidir. Sadece seçilen peygamberler bu bilgiden yoksundur bildirilmemiştir. Yaratılış ile zamanlar her birinin zamanı geldiğinde ve ruhları bedenlerine üflendiğinde Allahın belirlediği zamanda kendilerine bildirilmiştir.

Kuran Ey Ademoğulları diye hitap eder bir örnek olarak aşağıdaki ayeti bırakıyorum ayet üzerinden yorum yapmayacağım.Diyeceğim ki Allah yaratılan insanlara Ademoğulları diye sesleniyorsa işte o zaman insanlık soyunun ilk başlangıcının Hz. Adem olduğunu görmüş oluruz. Yoksa Hz. Adem ve başka insanlarda yaratılsaydı aynı anda o zaman Ey Ademoğulları diye Allah seslenmezdi ve bu durum Kuranda geçmezdi.

Araf Suresi, 35. ayet: Ey Ademoğulları, içinizden size ayetlerimi haber veren elçiler geldiğinde, kim sakınırsa ve (davranışlarını) düzeltirse işte onlar için korku yoktur, onlar mahzun olmayacaklardır.


Evrim teorisini Kuranda destekleyen tek bir ayet yoktur. Lakin Kurana göre yaratılışa bakarsak türlerin ayrı ayrı yaratılması ve doğaya tabiata hava durumlarına vs Allahın izni ve iradesi ile adapte olması şeklinde bakarsak bir devinim süreklidir ve bunu evrim olarak ele alabiliriz. Türlerin birbirinden türemesi Kurana aykırı olan evrimsel varoluştur yani evrim teorisidir. Bu da yaratılışın evrimle olduğunu ve Allahı reddeden bir düşünce biçimidir.Benim bahsettiğim evrim yaratılışın bir parçasıdır. Ama yaratılışı asla şekillendirmemiş ve değiştirmemiştir.
 

Mehmedxr

Asistan
Katılım
19 Kasım 2019
Mesajlar
372
Reaksiyon puanı
238
Puanları
43
Yaş
23
Bariz b
İnsan suresi 1. ayet;
Elmalılı Hamdi Yazır Meali : Gerçekten insan üzerine dehirden (zamandan) öyle bir müddet geldi ki o zaman o, anılmaya değer bir şey değildi.
Diyanet(Yeni): İnsan (henüz) anılır bir şey değilken (yaratılmamışken) üzerinden uzunca bir zaman geçti.

Bu ayetten insan anılır bir şey değilken, yaratılmamışken daha insan olmamışken üzerinden uzun bir zaman geçti diyor bu rahatça evrim teorisine yorulabilir.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Araf suresi 11. ayet;
Diyanet(Yeni): Andolsun, sizi yarattık. Sonra size şekil verdik. Sonra da meleklere, “Âdem için saygı ile eğilin” dedik. İblis’ten başka hepsi saygı ile eğildiler. O, saygı ile eğilenlerden olmadı.

Bu ayette Allah canlıyı yaratıp sonra şekil veriyor. Bu şekil verme süresi evrim sürecine yorulabilir.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Nuh suresi 13-17. ayetler;
Diyanet(yeni):
13 - "Ne oluyorsunuz ki Allah'a büyüklüğü yakıştıramıyorsunuz."
14 - "Oysa sizi merhalelerden geçirerek O yaratmıştır."
15 - "Allah'ın, göğü yedi kat üzerine nasıl yarattığını görmez misiniz?"
16 - "Aralarında aya aydınlık vermiş ve güneşin ışık saçmasını sağlamıştır."
17 - "Allah sizi yerden bitirir gibi yetiştirmiştir."


oysa sizi merhalelerden geçirerek yaratmıştır demesi çok dikkat çekici. Allah insanı topraktan yarattı dediğimiz zaman sanki birden bire insan olmuş gibi algılıyoruz fakat burada aksine evrelerden geçirilerek yaratılma konusu var. Buda evrime yorulabilir. 17. ayette ise Allahın yerden bitirir gibi yetiştirmesi veya diğer meallerdeki bitki bitirir gibi yarattığı söylenmekte buda evrim sürecindeki evrelere yorulabilir.


________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Anekbut suresi 20. ayet:
Diyanet(yeni): De ki: “Yeryüzünde dolaşın da Allah’ın başlangıçta yaratmayı nasıl yaptığına bakın. Sonra Allah (aynı şekilde) sonraki yaratmayı da yapacaktır. (Kıyametten sonra her şeyi tekrar yaratacaktır) Şüphesiz Allah’ın gücü her şeye hakkıyla yeter.”

Burada yeryüzünde dolaşında allahın başlangıçta yaratmayı nasıl yaptığına bakın demesi çarpıcı gözükebilir. Çevreye bakında yaratılışı görün demiyor başlangıçta yaratmayı nasıl yaptığını görün diyor yani demekki yeryüzünde dolaşarak yaratılışın başlangıcını görebiliriz. Bu direkt Darwinin 5 yıllık gemi seyehati ile dünyayı dolaşıp, fosiller toplayıp evrim teorisini açıklamasını hatırlatıyor.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Kaf suresi 38. ayet:
Diyanet(yeni): Andolsun, gökleri, yeri ve ikisi arasında bulunanları altı günde (altı evrede) yarattık. Bize bir yorgunluk da dokunmadı.

Bu ayette dikkat çekmek istediğim ise Allahın yaratmayı bir an değil belirttiği gibi 6 evrede, 6 günde yapması. Sonuçta Allah zamandan münezzeh olduğundan biz evrimi, evrenin başlangıcı 13,5 milyar, 3,5 milyar gibi sayılarla açıklasakta Allah için bu milyarlarca yıl bize ifade ettiği gibi çok tahayyül edilemez bir şey değil. Yani allah 13 milyar yıldada evreni yaratmış olabilir. Bu bizim için bir zamandır allah için zaman bizim gibi değildir. Evrim veya bing bang teorisinde verilen bu sayıların algılanması ve allhın evreler halinde yaratmış olması için bu ayeti verdim.




Sonuç olarak bu ayetleri okuyunca bu yazdıklarıma yorumlayabildim. Başka insanlar farklı yorumlar hatta çoğu hoca vesaire reddeder. Bu benim yorumumdu. Sizin yorumunuz nedir?


Son olarak konuda Kuranda evrim var mı olabilir mi, olamaz mı bunu tartışalım, Evrim biyolojik olarak var mı yok mu bunu bu konuda tartışmayalım.

@|Ⓢєччαh|
Arkadaşlar hoca alim derviş evliya peygamber değilseniz yorumlamayın şu ayetleri lütfen bariz bir şekilde insanları kendi düşüncene yönetlmişsin ayetlere değil.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Körelmis organlar ? Allah ol diyince oldukta körelmiş organlar ne ise yarıyor ?
Madem evrim yok dindeki yeri nedir körelmis organların ? Bilgisi olan aydınlatsın, feyzlenelim.
Ornegin insanlar eskiden kuyruklumuydu bana bunu soyleyin ? yoksa insan haline gelmeden onceki formlardan kalmamı?
Insanoncesi formumuz varsa tek basit hucreden butun varliklar gelebilir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hangi din oldugunu farketmeksizin, insan kendi bilgisi yetmediginde veya dininde sorun farkedince bilimi yalanlamak ne kadar etik ?
Bilim dedigimiz tek basina evrim degil. Teoriler uzerinden konusulacaksa dini de bilimide esit yorumlayin. Din hatasiz olamaz, bilim hatalidir mantigi adil olmaz
Din hatalı olamaz kardeşim olamaz varsa bir hata buyur tüm insanları cennete sok anahtar elinde göster.Kuran'da bi hata bizide.kurtar kendinide yada sahih hadislerde göster Din kusursuzdur ancak bilim şuan kusurludur cahilliğimizden çok şey biliyoruz sanıyoruz ama daha bi $$$ bilmiyoruz daha çift yarık deneyini bile çözemediğim çok kısıtlı bir bilimle kusursuz bir dini çürütemez , yalanlayamaz , çakıştıramaz , köseye dahi sıkıştıramayız evrime gelince zaten kanıtlanmış birşey değil adı üstüne Teori ve halen teoriliğini koruyor bu sebeple biri açıklasın diyip kendini bilgisiz bırakacağına biraz birşeyler ögren ufkun açılsın
 
Son düzenleme:

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Arkadaşlar hoca alim derviş evliya peygamber değilseniz yorumlamayın şu ayetleri lütfen bariz bir şekilde insanları kendi düşüncene yönetlmişsin ayetlere değil.

Din birilerinin tekelinde ve onlar ne derse o mu? Sonuçta benim konuda bahsettiğim Evrimsel yaratılış fikrini destekleyen hocalarda var. Bu tamamen kuranın büyük farklı yorumlanabilme, anlamlandırılabilme potansiyeli ile alakalı bir durum. Bu yüzden tek bir islam yok herkes farklı bir din yaşıyor. Kuranda ne bir net evrim karşıtlığı nede net bir evrim göstergesi var.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Kurandaki evrim ile evrim teorisi arasında hiçbir bağ yoktur. Evrim kelimesini Kurana bakarak ele alacaksak sadece sürekli bir devinim olarak almamız gerekir.

Adem yaratılırken zaten doğa var hayvanlar var dünya gezegenler evren var fakat Adem diğer varlıklarla aynı şekilde yaratılmadı. Yani bir ortak nokta yok. Bak kuranda sudan yarattık her canlıyı diyor ama bu sadece canlıların temelinin sudan inşa edilmesidir yani bir canlıdan başka bir canlıya dönüşüm yoktur ortada. Nasıl bir heykeltıraş heykellerinde malzeme olarak mermer kullanır ona şekiller verir. Yaratılışta bu şekildedir temel malzeme sudur ama heykeller nasıl birbirine dönüşmüyor ise yaratılan canlılarda bu şekildedir.

Israrla Adem ile insanların bir arada yaratılmasına takmış durumdasın. Allah yeryüzünde halife seçmek için başka insanlarında yaratılmasına gerek duymaz. Seçilen peygamberleri yaratılıştan önce tayin eden ve bilen zaten kendisidir. Sadece seçilen peygamberler bu bilgiden yoksundur bildirilmemiştir. Yaratılış ile zamanlar her birinin zamanı geldiğinde ve ruhları bedenlerine üflendiğinde Allahın belirlediği zamanda kendilerine bildirilmiştir.

Kuran Ey Ademoğulları diye hitap eder bir örnek olarak aşağıdaki ayeti bırakıyorum ayet üzerinden yorum yapmayacağım.Diyeceğim ki Allah yaratılan insanlara Ademoğulları diye sesleniyorsa işte o zaman insanlık soyunun ilk başlangıcının Hz. Adem olduğunu görmüş oluruz. Yoksa Hz. Adem ve başka insanlarda yaratılsaydı aynı anda o zaman Ey Ademoğulları diye Allah seslenmezdi ve bu durum Kuranda geçmezdi.

Araf Suresi, 35. ayet: Ey Ademoğulları, içinizden size ayetlerimi haber veren elçiler geldiğinde, kim sakınırsa ve (davranışlarını) düzeltirse işte onlar için korku yoktur, onlar mahzun olmayacaklardır.


Evrim teorisini Kuranda destekleyen tek bir ayet yoktur. Lakin Kurana göre yaratılışa bakarsak türlerin ayrı ayrı yaratılması ve doğaya tabiata hava durumlarına vs Allahın izni ve iradesi ile adapte olması şeklinde bakarsak bir devinim süreklidir ve bunu evrim olarak ele alabiliriz. Türlerin birbirinden türemesi Kurana aykırı olan evrimsel varoluştur yani evrim teorisidir. Bu da yaratılışın evrimle olduğunu ve Allahı reddeden bir düşünce biçimidir.Benim bahsettiğim evrim yaratılışın bir parçasıdır. Ama yaratılışı asla şekillendirmemiş ve değiştirmemiştir.

Kuranda evrim teorisine yorulabilinecek ayetler vardır. Geçmişte bunu yapan islam alimleride var.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,338
Reaksiyon puanı
5,391
Puanları
113
Yaş
35
Sen hangi hocalardan bahsediyorsun isimlerini verirsen bakalım bu kişilere. Kuranı öğrenmeden farklı alanlardan Kuran üzerine yorum yapan insanlar var. Sinan Canan kelam,tefsir,hadis siyer derslerinin hiçbirini almamış birisi ve aslında uzmanı oldukları alandan uzmanı olmadıkları Kuran alanı hakkında yorum yapanlardan birisi. Caner Taslaman ise senin gibi Adem ile insanlar aynı anda yaratıldı diyenlerden fakat o bile Kuranda evrim teorisi yoktur evrim teorisine dair ayet yoktur diyor. Kuran öyle her kelimenin anlamına bakıp o öyle mi bu böyle mi bu şöyle olabilir denilecek ayetleri içermez. Ayetlerin bir kısmında mecazi anlam vardır bir kısmında ise yazıldığı ile aynı anlamı vardır farklı anlam çıkarılamaz.

Her kelimenin belli bir manası vardır. Buna hakiki manası denir. Bir kelime, kendi hakiki manasında kullanılmayıp da, bir bağlantısı, ilişkisi bulunan başka bir manada kullanılınca, bu kelimeye Kinaye veya Mecaz denir. Kinaye, bir şeyi, açık anlamı başka olan kelimelerle anlatmaktır.

(Körle gören [kâfir ile mümin] karanlıkla aydınlık [Bâtıl ile hak], gölge ile sıcak [Cennetle Cehennem] bir olmaz. Dirilerle ölüler de bir olmaz. Elbette Allah, dilediğine işittirir. Sen kabirdekilere [inatçı kâfirlere] işittiremezsin, sen sadece bir uyarıcısın.) [Fatır 19-22 Celaleyn, Beydavi]

Bu âyette, kâfire kör, mümine gören, Cennete gölge deniyor. Resulullah kabirdekilere ne söyleyecek de işittirecek? Hâşâ bu abes, boş söz olmaz mı? Kabirdekileri niye hidayete kavuşturmaya uğraşsın ki? Hemen âyetin devamında, (Sen sadece bir uyarıcısın) buyuruluyor. Demek ki kabirdekilerden maksat, yaşayan inatçı kâfirlerdir. (Beydavi)
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
El-Cahiz, İhvan-El-Safa, El-Farabi, İbn-i Miskeveyh, İbn El-Heysem, Ragıp El-istifhani, Seyyid Emir Ali, Turka El-İsefhani, Nasır El-Din Tusi, Al-Biruni, İbni-i Haldun gibi birçok müslüman aşağıdaki ayetlerce yola çıkarak Evrim için açıklama geliştirmeye çalışmışlar. Darwinden çok daha önce Evrimin mekanizmalarını açıklamaya çalışmışlar.

Gerçekten insan üzerine dehirden (zamandan) öyle bir müddet geldi ki o zaman o, anılmaya değer bir şey değildi.

De ki: “Yeryüzünde dolaşın da Allah’ın başlangıçta yaratmayı nasıl yaptığına bakın. Sonra Allah (aynı şekilde) sonraki yaratmayı da yapacaktır. (Kıyametten sonra her şeyi tekrar yaratacaktır) Şüphesiz Allah’ın gücü her şeye hakkıyla yeter.”


Mesela İbn-i Haldun Mukaddime kitabından;

"Yaratılış dünyasına bakmak gerekir. Önce madde oluşmuştur. Dereceli bir şekilde ilerlemiş, bitki ve hayvan oluşmuştur. Minerallerin son basamağı, bitkilerin ilk basamağıdır, tıpkı çimen ve tohumsuz bitkiler gibi. Üzüm ve hurma gibi bitkilerin son basamağı da hayvanların ilk basamağını oluşturur, tıpkı yılanlar ve kabuklu deniz hayvanları gibi. Buradaki “bağlantı” son basamaktaki her grubun bir üst basamağa geçmek için hazır olma durumudur. Daha sonra hayvanlar alemi sürekli genişler, çoğalır, yaratılış basamağında son olarak, düşünen ve ifade eden “insan” oluşur. İnsanların en üst basamağına, zeka ve idrakın olduğu ancak aktif düşünme ve ifadenin olmadığı maymunlar aleminden ulaşılmıştır"


Yine söylüyorum kuranda net bir evrim karşıtlığı yok bence. Yani Evrim olabilir. Ha kuran evrim vardır demiyor evet ama yokturda demiyor. İlk sayfada yazdığım ayetler ise düşündürüyor. Bunlarla berbaer doğaya baktığımızda olabilitesi yüksek görüyorum.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,338
Reaksiyon puanı
5,391
Puanları
113
Yaş
35
Bu ihtimallere inanıp dereceli şekilde maddeden minarele minarelden bitkiye bitkiden hayvana ve hayvandan ise gelişim ile maymundan insana geçiş vardır diyen İbni Halduna bakarsan ve bu şekilde ilerlersen "Andolsun ki biz insanı çamurdan süzülmüş bir hülasadan (özden) yarattık." (Mü'minun, 23/12) ayetinde çamurdan gelmeyi reddetmiş olursun.

"Allah nezdinde Îsâ’nın durumu Âdem’in durumu gibidir. Onu topraktan var etti; sonra ona "ol" dedi ve oluverdi."

Bu ayete göre de Hz. İsanın babasız olmasını kabul ederken bunu Hz. Ademinde babasız olmasından anlıyorsun. Buna göre babası olmayan bir varlığın maymundan geldiği düşünülemez. O zaman haşa Hz. Ademin babası maymundur diyerek "Andolsun ki biz insanı çamurdan süzülmüş bir hülasadan (özden) yarattık." ayetine de karşı gelmiş oluyorsun.

Apaçık diyorum ki sana bir örnek verdim. Nasıl heykeltıraş heykelleri yaparken temel madde olarak mermer kullanır. Ve her bir heykeli aynı mermerden farklı şekiller vererek oluşturur ve nasıl farklı şekillerde yapılan heykeller bir biri üzerinden bir sonraki aşamaya geçemiyorsa yaratılışta bu şekildedir.

"İşte böylece Kuran'ı apaçık ayetler, olarak indirdik. Allah, şüphesiz, dilediğini doğru yola eriştirir'' (Hac suresi).

"Andolsun ki, size apaçık ayetler, sizden önce geçenlerden örnek ve sakınanlara öğüt indirdik" (Nur suresi).

"Andolsun ki, sana apaçık ayetler indirdik. Onları sadece yoldan çıkmışlar inkar eder" (Bakara suresi)

Kuran açık ve nettir. Kuranda bahsedilmeyen bir durum varsa bu olduğu anlamına gelmez. Evrim teorisi bir aşamadan öbür aşamaya tesadüfi geçişten bahseder ve Allahı reddeder. Ama yaratılış her şeyin temel maddesinin aynı olduğunu ve yaratılan varlıkların birbirinden ayrı yaratıldığını söyler.
 

damzchevk

Müdavim
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,148
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
113
Bu ihtimallere inanıp dereceli şekilde maddeden minarele minarelden bitkiye bitkiden hayvana ve hayvandan ise gelişim ile maymundan insana geçiş vardır diyen İbni Halduna bakarsan ve bu şekilde ilerlersen "Andolsun ki biz insanı çamurdan süzülmüş bir hülasadan (özden) yarattık." (Mü'minun, 23/12) ayetinde çamurdan gelmeyi reddetmiş olursun.

"Allah nezdinde Îsâ’nın durumu Âdem’in durumu gibidir. Onu topraktan var etti; sonra ona "ol" dedi ve oluverdi."

Bu ayete göre de Hz. İsanın babasız olmasını kabul ederken bunu Hz. Ademinde babasız olmasından anlıyorsun. Buna göre babası olmayan bir varlığın maymundan geldiği düşünülemez. O zaman haşa Hz. Ademin babası maymundur diyerek "Andolsun ki biz insanı çamurdan süzülmüş bir hülasadan (özden) yarattık." ayetine de karşı gelmiş oluyorsun.

Apaçık diyorum ki sana bir örnek verdim. Nasıl heykeltıraş heykelleri yaparken temel madde olarak mermer kullanır. Ve her bir heykeli aynı mermerden farklı şekiller vererek oluşturur ve nasıl farklı şekillerde yapılan heykeller bir biri üzerinden bir sonraki aşamaya geçemiyorsa yaratılışta bu şekildedir.

"İşte böylece Kuran'ı apaçık ayetler, olarak indirdik. Allah, şüphesiz, dilediğini doğru yola eriştirir'' (Hac suresi).

"Andolsun ki, size apaçık ayetler, sizden önce geçenlerden örnek ve sakınanlara öğüt indirdik" (Nur suresi).

"Andolsun ki, sana apaçık ayetler indirdik. Onları sadece yoldan çıkmışlar inkar eder" (Bakara suresi)

Kuran açık ve nettir. Kuranda bahsedilmeyen bir durum varsa bu olduğu anlamına gelmez. Evrim teorisi bir aşamadan öbür aşamaya tesadüfi geçişten bahseder ve Allahı reddeder. Ama yaratılış her şeyin temel maddesinin aynı olduğunu ve yaratılan varlıkların birbirinden ayrı yaratıldığını söyler.

Bu çamur dünyadan tüm yaratılanların yaratıldığı şey olduğu için ters olmaz. Çamurdan başlayan canlılık insana kadar uzamış olur. Ayettede diri olan herşeyi bir sudan yarattık diyor zaten. O minarelin kaynağıda çamur insanında.


Bu bilim için tesadüf veya rastlantısaldır. Bu rastlantıların mümkün olmasını sağlayan Allahtır. Sadece canlılıkta değil evrendede rastlantısallık mevcuttur yine bu rastlantıların oluşmasını Allah sağlar.

Yaratılış herşeyin maddesinin çamur,balçık,su olduğunu söylüyor.

Ayette İsanın durumu Ademin durumu gibiyse İsada olduğu gibi Ademde de bir Anneye ihtiyaç var. Nasıl Hz.Meryem babasız hamile kalıyorsa aynı şekilde. Sonuçta çamurdan yaratılmış olmak hepimiz için geçerli. İsayı topraktan yarattı ona ol dedi ve oldu ama Hz.Meryem ile oldu. Adem ve İsa'nın yaratılışı aynı ise Ademde de benzeri bir şey düşünülemez mi?
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,338
Reaksiyon puanı
5,391
Puanları
113
Yaş
35
İnatla evrim teorisini meşru hale getirmeye çalışıyorsun. Her şeyde bir düzen ve izan varken rastlantısallık olamaz. Bizim algımızın yetmeyeceği bir duruma iman yönünden zayıf insanlar tesadüf veya raslantı diyoruz. Bu tamamen tehlikeli ve yanlış. O zaman kadere iman şartını da ortadan kaldırmış olursun.Bak tüm canlılar sudan yaratıldı insan ise çamurdan. Hz. Ademin annesi olduğunu kabul edersen haşa Hz. Ademin annesi ya maymundu ya da insandı diyeceksin. O zaman Hz. Adem ilk insandı ama annesi maymundu ya da Hz Adem ilk insan değildi ihtimalini düşünürsün. İşte burada yaptığın bir hata daha var nasıl Kuran Ey Meryem oğlu İsa diyor işte o zaman Hz. Adem içinde buna benzer bir şey bildirirdi. Bunu bildirmediğine göre Hz. Ademin annesi de yoktur.

Vakti (gelince) Allah: "Ey Meryem oğlu İsa, insanlara, Allah'ı bırakarak beni ve annemi iki ilah edinin, diye sen mi söyledin?" dediğinde (ise O şöyle yanıt verecektir, "Seni tenzih ederim, hakkım ve haddim olmayan bir sözü söylemek bana yakışmaz. Eğer bunu söyledimse zaten Sen onu mutlaka bilirdin. Sen bende (nefsimde ve içimde) olanı bilirsin, ama ben Sende olanı bilmem. Gerçekten, görünmeyenleri (gaybleri) bilen Sen'sin Sen (Rabbim) ."

Evrim teorisi kanıtlanmadığı için yoktur. Yaratılış ise canlıların bir aşamadan başka aşamaya geçmesi değil aynı temel maddeden farklı türlerin yaratılmasıdır. Bu durumda insan hayvan ve bitki arasında geçiş yoktur ya da geçiş formu asla olmamıştır. Çok tehlikeli denizlerde yüzmeye çalışıyorsun dikkat et. Allah Kuranda var olanı bildirir var olmayandan bahsetmez.
 
Katılım
24 Temmuz 2020
Mesajlar
453
Reaksiyon puanı
427
Puanları
63
Olaya dini açıdan bakarsak Hz.Adem ilk insan ve topraktan evre geçirerek yaratıldı bilimsel açıdan bakarsak maymun ırkının uğradığı evreler ile insan ırkı oluştu aslında dini açı ve bilimsel açı arasında bir fark yok ikisinde'de bir evrim söz konusu evrim var bu tartışılmaz bir gerçek ha maymun ha toprak sonuçta ikisinde'de bir evrim var evrimi inkar edenlerin çoğu daha evrim kelimesi'nin ne anlama geldiğini dahi bilmiyor.

Evrim kelimesi'nin sözlük anlamı.

1 - birdenbire olmayan, zaman içinde ve doğal biçimde, kendiliğinden ve sürekli olarak, evre evre olan gelişim, ağır ağır ve kendiliğinden olan niteliksel ve niceliksel değişme süreci.

2 - Biyolojik terimi

bir canlıyı ötekilerden ayrımlı duruma getiren biçimsel ve yapısal özelliklerin gelişmesi yolunda geçirilen bir dizi değişme olayı.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,338
Reaksiyon puanı
5,391
Puanları
113
Yaş
35
Evrimi bir sürekli dış etkenlere göre Allahın izni,irade ve kudretiyle olan bir uyum süreci olarak ele alırsak yok diyemeyiz. Ama evrim teorisine göre başka bir canlı türünden başka bir canlıya geçiş olarak adlandırırsak kabul edemeyiz. Bu ikisinin ayrımı yapılmazsa işte birinde Allahı kabul ederken diğerinde iradesi,kudreti,bilgisi görme yeteneği olmayan atomları ya da tabiat kanunlarını ilah haline getirirsin. İşte o zaman derim ki cansız bir madde olan atom nasıl evrim geçirip canlı bir madde olamaz veya kanunlarda bir canlıyı oluşturamaz.
 
Üst