Euro NCAP Sonuçları

mr_rain

Müdavim
Müdavim
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,961
Reaksiyon puanı
450
Puanları
7,263
AUDI A6 Çarpışma testi sonucu yolcu kompartımanı bozulmayan A6’da sürücü ve yolcularda yüksek güvenlik sağlanırken yandan çarpmada da yüksek puanlar elde etti. Çocuk güvenliğinden de başarıyla çıkan Audi A6, kamçı testinde de başarılı bir modeldi. Yaya güvenliğinde yetişkin yayaların kafa ve bacak bölgelerinde iyi bir güvenlik sunan A6, çocuk yayalarda puan kaybetti. Keskin kenarları yüzünden yetişkin yayaların kalça bölümlerinde ve çocuk güvenliklerinde puan kaybetti. ESP’yi standart olarak sunduğu için 5 yıldız almayı hak etti.

audi_a6_d.jpg


BMW X3 Yolcu kompartımanı bozulmayan X3, sürücü test mankeninin uyluk kemiğinde, yolcunun ise karın bölgesinden tam puan alamadı. Dummy’nin karın bölgesinde oluşan hasar nedeniyle direk testinden büyük puanlar kaybeden X3, arkadan çarpmada ise orta seviyede güvenlik sundu. 18 aylık ve 3 yaşındaki çocuklarda iyi puanlar sunan X3, havayastığı devre dışı bırakılmasında sürücüyü bilgilendirmede de puan kaybetti. Yayaların bacak bölgelerinde yeterli koruma sağlayan X3, çarpışma anında mankenlerin kafa ve karın
bölgesinde oluşturduğu hasar karşısında puan kaybetti.

bmw_x3_d.jpg


CHEVROLET AVEO HB Önden çarpışma sonrası stabilitesini bozmayan kabin sayesinde Aveo puan kazanırken sürücü ve yolcularda iyi bir güvenlik sunuldu. Ancak uzun boylu sürücüler önden çarpışma sonrası uyluk kemiklerinde küçük yaralanmalara maruz kalabilirler. Yandan çarpmalarda maksimum güvenlik sunarak en yüksek puanları aldılar. Kamçı testinden başarıyla çıkan Aveo, özellikle çocuk güvenliğinde en yüksek puanları elde etti. Ayrıca yolcu havayastığının iptal edilmesi konusunda yeterli bilgilendirmeler sunarak puanını arttırdı. ESP’nin standart olmasıyla 5 yıldıza ulaştı.

chevrolet_aveo_d.jpg


CHEVROLET ORLANDO Yolcu kabinin yapısı bozulmayan Orlando’da önden çarpışma sonrası sürücünün karın bölgesinde tam puan alınamazken diz ve uyluk kemiklerinde iyi bir güvenlik sağlandı. Farklı boylardaki test mankenlerinin de katıldığı testte Orlando başarılı olurken kamçı testinden de başarıyla geçti. 18 aylık bebek testinden yüksek puanlar elde eden bu otomobil 3 yaşındakilerde biraz puan kaybetti. Havayastığı konusunda yeterli bilgilendirme sunduğu için yüksek puan elde etti. Yaya güvenliğinde yetişkinlerin kalça ve bacak bölgelerinde puan kaybetti.

chevrolet_orlando_d.jpg


CITROEN DS5 Çarpışma testinde sürücü kabini deforme olmayan DS5, sürücü ve yolcu için iyi bir güvenlik sunarken sadece uyluk kemikleri ve karın bölgelerinde küçük puanlar kaybetti. Yandan çarpmalarda da oldukça iyi bir güvenlik sunan bu araç özellikle yolcunun karın bölgesindeki güvenliğin sağlanmasında yeterliydi. Çocuk güvenliğinde 3 yaşındakilerde biraz puanlar kaybetti. Yayalarda da iyi bir koruma sağlayan DS5’in motor kaputunun kenarları ise yetişkinler için risk taşıyordu. Yaya çocuklarda da iyi sayılabilecek bir güvenlik sundu.

citroen_ds5_d.jpg

HYUNDAI i40 Aracın iç bölümü çarpışma anında genel yapısını bozmazken özellikle diz havayastığı diz ve bacak bölgesinde iyi bir koruma sağladı. Direksiyon mili sürücü için büyük bir risk taşırken yolcu güvenliğinde ise iyi bir güvenlik sundu. Yandan çarpışmalarda iyi bir güvenlik sunan i40, arkadan çarpışmalarda ise en yüksek puanlardan birini aldı. 3 yaş ve 18 aylık bebek güvenliğinde başarılı bir güvenlik sunan i40, havayastığı bilgilendirme sisteminde de yeterliydi. Yayalarda ortalama bir güvenlik sunan bu otomobil, sadece bacaklarda yüksek bir güvenlik sundu.

hyundai_i40_d.jpg


KIA PICANTO Çarpışma anında stabilitesini koruyan yolcu bölümünde sürücü ve yolcuların diz, bacak ve karın bölgelerinde oldukça iyi bir güvenlik sağlayan Picanto, farklı boylardaki dummylerde de iyi bir güvenlik sundu. Yandan çarpmalarda da iyi bir güvenlik sunan bu otomobil, çarpışma sırasında arka kapısının açılması üzerine büyük puanlar kaybetti. Bu nedenle 4 yıldızda kalan Picanto arkadan çarpma testinden de puan kaybetti. Yaya güvenliğinde puan kaybeden Picanto, çocuk güvenliğinden ise yeterli puan aldı. ESP’yi standart olarak sunsa da 4 yıldızda kaldı.

kia_picanto_d.jpg


OPEL AMPERA AmpeRa’nın kabini kaza anında iç yapısını bozmazken sürücü ve yolcu dummylerin ayak ve baldır bölümünden puan kaybetti. Yandan çarpmalardan tam puan alan Ampera, kamçı testinde ise puan kaybetti. Bu testler sonrası otomobilin elektrik sistemleri kontrol edilerek her hangi bir soruna rastlanamadı. Çocuk güvenliğinde yeterli puanlar elde eden Ampera, yaya güvenliğinde ise çocuk ve yetişkinlerde oluşturduğu hasar sonucu puan kaybetti. Güvenlik sistemleri standart olarak görev yaptığı için 5 yıldıza rahat ulaştı.

opel_ampera_d.jpg


VW GOLF CABRIOLET Önden çarpışmalarda kabin yapısı bozulmayan Golf Cabrio, yolcu güvenliğinde en yüksek puanı elde etti. Ancak farklı boylardaki sürücüler dikkate alındığında ise tam puan alamadı. Yandan çarpışmalarda maksimum puanlar elde eden Golf Cabrio, kamçı testinden de en yüksek puanı elde etti. 3 yaş ve 18 aylık çocuk güvenliğinden en yüksek puanları elde eden Golf Cabrio, havayastığı uyarı sisteminde ise yeterliydi. Yetişkin yayaların bacak ve kalça bölümlerinde yaralanma riski bulunurken çocuk yayalarda ise kafa bölümünde zayıf bir koruma sağlıyor.

vw_golf_cabriolet_d.jpg


VW JETTA Önden çarpışmalarda kabini stabil kalan Jetta’da sürücü ve yolcularda iyi bir güvenlik sunulurken farklı boylardaki dummylerde de benzer bir koruma sergilendi. Yandan çarpmalarda en yüksek puanları elde eden Jetta, kamçı testinde de oldukça başarılıydı. Ancak bu model direk testinde puan kaybetti. 18 aylık ve 3 yaşındaki çocuk güvenliğinde maksimum puanlar elde eden Jetta, yaya güvenliğinde en yüksek puanı elde eden otomobil oldu. Jetta, ESP’yi bazı Balkan ülkelerinde isteğe bağlı olarak sunsa da genel olarak yüzde 95 barajını geçti ve 5 yıldız aldı.

vw_jetta_d.jpg


kaynak





 

hsngrms

Profesör
Katılım
23 Ekim 2009
Mesajlar
1,715
Reaksiyon puanı
4
Puanları
218
Paylaşım için teşekkürler.

Bir de kamçı testinin ne olduğunu açıklasan güzel olur bence :)
 

mr_rain

Müdavim
Müdavim
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,961
Reaksiyon puanı
450
Puanları
7,263
Paylaşım için teşekkürler.

Bir de kamçı testinin ne olduğunu açıklasan güzel olur bence :)

Önden ya da arkadan darbelerin boyunda meydana getirdiği savrulma etkisinin ölçüldüğü test :)
 

hsngrms

Profesör
Katılım
23 Ekim 2009
Mesajlar
1,715
Reaksiyon puanı
4
Puanları
218
Tekrar teşekkür ederim [MENTION=36351]mr_rain[/MENTION] :)
 

rtgrlndr

Profesör
Katılım
19 Aralık 2010
Mesajlar
1,397
Reaksiyon puanı
4
Puanları
218
aveoya bak araba yerine koymam bide :)
 
Üst