En az cami İstanbul'da!

Bu konuyu okuyanlar

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
529
Puanları
0
170482.jpg


Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr.Mehmet Görmez, İstanbul Avrupa yakasındaki cami dernek başkanlarıyla bir araya geldi.

Fırat Kültür Merkezinde gerçekleştirilen istişare toplantısında konuşan Diyanet İşleri Başkanı Görmez, “Konya’da 3 bin cami var, Kastamonu’da da 3 bin cami var… İstanbul’da da 3 bin cami var. Nüfus oranları dikkate alındığında camisi en az olan ilimiz İstanbul’dur.” dedi.

Türkiye’deki cami sayıları üzerinden spekülasyon yapmanın doğru olmadığını söyleyen Diyanet İşleri Başkanı Görmez, nüfus oranları dikkate alındığında şehirlerdeki cami ihtiyacının önemli boyutlara ulaştığını kaydetti.

Diyanet İşleri Başkanı Görmez şöyle konuştu;

“Vatandaşlarımızın üçte biri Cuma namazını sokakta kılıyor…”

Türkiye’de 15 ila 20 milyon arasında Cuma namazını kılan vatandaşımız var, bu zenginliğimizdir… Biz hamd ediyoruz. Bu insanların üçte biri Cuma namazını yer bulamadığı için sokakta kılıyor. 85 bin cami var. Doğru, ama bunların 60 bine yakını köy camisi. Nüfusun yüzde 25’i köylerde yaşarken, camilerin ise yüzde 75 köylerde bulunuyor. Nüfusun yüzde75’i şehirlerde yaşarken, camilerin yüzde 25’i şehirlerde bulunuyor. Bunları göz önünde bulundurmak zorundayız. Bayram namazında ise durum daha da değişiyor, bayram namazı kılan vatandaşların yarısına yakını namazlarını sokakta kılıyor.

TRT Haber
 

friendly

Rektör
Katılım
19 Mart 2009
Mesajlar
11,874
Reaksiyon puanı
671
Puanları
113
Cuma ve Bayram namazları için doğru. Ama diğer vakit namazlarında camilerde en fazla 1 - 1,5 saf oluşmakta. Vacip olan namazı toplum gelenek görerek veyahut baskısından dolayı kaçırmayan milletimiz farz olan namazları es geçiyor maalesef.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Cuma ve Bayram namazları için doğru. Ama diğer vakit namazlarında camilerde en fazla 1 - 1,5 saf oluşmakta. Vacip olan namazı gelenek görerek veyahut toplum baskısından dolayı kaçırmayan milletimiz farz olan namazları es geçiyor maalesef.

Düzenleme seçeneğim aktif olmadığı için bötle düzellttim cümlemi.
 
D

Deleted member 312196

SDN Okuru
[MENTION=63117]friendly[/MENTION]

Cok güzel bir tespit abi. Bes vakit namazlar da cemaat bulmak zor.
 

friendly

Rektör
Katılım
19 Mart 2009
Mesajlar
11,874
Reaksiyon puanı
671
Puanları
113
@friendly

Cok güzel bir tespit abi. Bes vakit namazlar da cemaat bulmak zor.

Bende 5 vakit camide kılan birisi değilim maalesef ama elimden geldiği kadar gitmeye çalışıyorum. Cemaatle namaz kılmanın ecri tek kılmanın ecrinden 27 kat daha fazladır diye bir çok hadisi şerif var. Özellikle sabah namazı... İnşallah toplum olarak daha iyilere gideriz.
 

django

Doçent
Katılım
28 Şubat 2013
Mesajlar
588
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
arkadaşlar Hz.Muhammed(s.a.v) efendimizin varlığını tartışmak ne kadar saçmaysa namaz vakitlerini tartışmakta o kadar saçma ama bence istanbuldaki camii sayısı yeterlidir
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,325
Puanları
113
ben sayın diyanet reisimizin bu serzenişine katılamıyorum.
bi kere cuma ve bayram namazları için cami yapılmamalı. kaldı ki bu namazların mümkün mertebe büyük kalabalık merkezi camilerde kılınması gereğine işaret etmek isterim.

sayın reisimiz "en az cami istanbulda" diyor olsa da, mesela ben bazı yerlerde elli metre yakınlıkta camiler olduğunu biliyorum. ve bunun çok yanlış olduğunu da söylemek isterim. çok cami demek cemaatin o kadar bölünmesi anlamına gelir çünkü. aslını sorarsanız, islamda namaz için cami yapılmaz, camiler insanları bir araya getirmek içindir, aynı amaç doğrultusunda birleştirebilmek içindir. bir hristiyan kiliseden, bir yahudi havra'dan başka bir yerde ibadet yapamaz, ama bir müslüman ibadetini temiz olan her yerde yapabilir, buradan anlıyoruz ki, camiler ibadet için değil, toplumun bilişip tanışması, kaynaşması, yardımlaşması gibi sosyal amaçlar sebebiyle elzem görülmüştür. keza, gerek cuma ve gerekse de bayram namazlarının sadece camilerde kılınma gereği dahi bu amaca müstenittir.

osmanlı imparatorluğunun toprakları bugünkü coğrafyamızdan takriben 25 kat büyüktü, ama bu koca imparatorluk topraklarında toplam 10 bin cami vardı. 25 kat küçülmüşüz ama cami sayımız 8.5 kat artmış, burada şöyle bir önerme ortaya çıkıyor, ya osmanlı yanlıştı, ya cumhuriyette olan...

bir de şöyle bir durum var, sevgili peygamberimiz kişi camiye giderken Allah Tealanın ona her adımı bir sevap yazdığını belirtir. bu sebeple olsa gerek osmanlıda insanlar daha uzağa giderek çok sevap kazanma amacı gütmüşler, camilerin çok olmasına değil, kalitesine, doluluğuna, oradaki sosyal faaliyetlere daha çok değer vermişlerdir.

çünkü peygamber efendimiz camiyi bu amaçla inşa etmiş, orayı adeta bir eğitim yuvası, tanışma, dayanışma müessesi olarak konumlandırmıştır.

ayrıca bir not daha düşmek istedim, iran hiç sevmediğim bir ülke olmasına rağmen, sevdiğim bir tarafları var, mesela cuma namazı koca tahran gibi bir şehirde sadece tek bir camide kılınmaktadır. çok büyük bir meydanı olan merkezdeki camide kılınır, başka yerde cuma kılınmasına izin verilmez. yahu bizde adam apartmanın bodrumuna atıyor iki yamalı halı, al sana mescit. ve orada cuma namazı kıldırıyorlar. bunlar çok yanlış şeylerdir, sayın reisimizin bu konuya da bir neşter vurmasını beklerim. o hiç tasvip etmediğim iran bu konuda doğru olanı yapmaktadır.

bir büyük garabetin altını daha çizerek bu uzun yorumuma son noktayı koymak istiyorum. osmanlıda devletin gücünü sembolik olarak göstermesi açısından yapılan selatin camiler haricinde sair camilerin hepsi oldukça sadedir. bugünse tam aksine insanlar fakirleştikçe camilerimiz tersine bir oranla görkemli ve gösterişli olmasına özen gösterilmiştir. halbuki sevgili peygamber efendimizin saydığı küçük kıyamet alametlerinden biri de "camilerin süslü ve gösterişli, evlerin harabe" olmasını gösterdiği malumunuzdur. çünkü islam camilerin görkemine değil, insanların mutluluğuna daha çok önem ve değer verir. zekatın camilere değil, sadece yoksul olan kişilere verilmesi zarureti bu yüzdendir.
 

sebastiantr

Profesör
Katılım
28 Ağustos 2012
Mesajlar
2,617
Reaksiyon puanı
13
Puanları
0
Nufusa göre iş yapılacaksa en az bi 100.000 cami daha lazım İstanbul'a...

Yalnız tek sıkıntı camii yapmak değil. O camii ye adam akıllı bir hoca koymakta ayrı bir mesela.
Bir çok insan hocayı beğenmediği için daha uzak bir camiye gidiyor mesela.

Ayrıca camii ve hoca ile de bitmiyor. Camii ler büyük mekanlar, yazları sıcak, kışları soğuk oluyor.
Isıtması/soğutması olmak zorunda...
İstanbul'a 97.000 tane yeni cami, 97.000 tane yeni imam, 97.000 camii için ısıtma/soğutma sistemi.

İBB bunun altından kalkamaz :)
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,325
Puanları
113
[MENTION=312196]conviction[/MENTION], imam gazali hazretleri, "cahillerle girdiğim hiçbir mücadeleyi kazanamadım" diyor.
sadece hatırlatmak istedim kıymetli abim.
 

mazruf

Guru
Emektar
Katılım
30 Temmuz 2009
Mesajlar
23,098
Reaksiyon puanı
1,117
Puanları
113
Yaş
40
Daireci konuşurken kimin adına konuşuyorsun, hangi grup adına?

Biraz sonra çıkıp "namazın nasıl kılınacağı kitabımızda yazmıyor, namaz da yok" dersin sen.
 

theley

Asistan
Katılım
2 Aralık 2012
Mesajlar
372
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
arkadaşın kafasını iyi çelmişler. dini büyük zarar görmüş. konuyu hep sünnilere getiriyor. bu adamın sünnilere düşmanlığı var. galiba kendi müslüman değil. yada kendini müslüman sanıp istediği gibi yaşıyor.
 

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
529
Puanları
0
Konu dışı mesajlar silindi.

Baltalamayın şöyle konuları artık.
 

Mg.

Profesör
Katılım
18 Ocak 2010
Mesajlar
2,070
Reaksiyon puanı
24
Puanları
38
Önemli olan nüfusa ve cemaate göre cami açılıp açılmaması gerekir.. Başkan İstanbul'u Konya ile kıyaslamış ama ihtiyaca göre açılması daha mantıklı.. Boş kalan her cami devlete külfet.
 

Dairecii

Asistan
Katılım
6 Mart 2013
Mesajlar
100
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
arkadaşın kafasını iyi çelmişler. dini büyük zarar görmüş. konuyu hep sünnilere getiriyor. bu adamın sünnilere düşmanlığı var. galiba kendi müslüman değil. yada kendini müslüman sanıp istediği gibi yaşıyor.

Benim kendi ailem , kendine sunni diyor. Yani oyle dusmanligim falan yok. Sadece bu sunniler Kuran-i kerimin disina , yani Allah'in sözlerinin disina ciktigi kesin'dir. (hadisleri kaynak olarak kulaniyorlar.)
 
D

Deleted member 312196

SDN Okuru
[MENTION=19025]AliA[/MENTION]

Tamam'dir abi, bir daha ki sefere dikkatli olacagiz :)
 

Ahmethz

Rektör
Emektar
Katılım
7 Eylül 2006
Mesajlar
12,440
Reaksiyon puanı
398
Puanları
83
[MENTION=334025]Dairecii[/MENTION] sen harbiden uçmuşsun bir konunda sünni müslümanların birleşmesinden bahsediyorsun büyük bir ülke olacağından bahsediyorsun, burada da resmen peygamberimizi yalanlıyorsun yok sayıyorsun???

imanın şartlarından biri de peygamberlere iman etmektir Hz. Muhammed (sav) ve Hz. Adem dahil olmak üzere bu iki peygamber arasında gelmiş geçmiş tüm peygamberlere iman etmektir. peygamberlerin sıfatlarından biri de "sıdk"tır yani sözleri doğrudur, "tebliğ" Allah'ın tüm emir ve yasaklarını ümmetlerine bildirirler.
bilmiyorum farkında mısın da hiç bir kitap gökten ciltlenmiş olarak inmedi, peygamberler vasıtasıyla insanlara tebliğ edildi sen bu kitabı kabul ediyorsun peygamberimizin sözlerini yalanlıyorsun?
 
D

Deleted member 312196

SDN Okuru
[MENTION=7414]Jojoba[/MENTION]

Bos ver muhterem konuya dönelim :)
 

Dairecii

Asistan
Katılım
6 Mart 2013
Mesajlar
100
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
@Dairecii sen harbiden uçmuşsun bir konunda sünni müslümanların birleşmesinden bahsediyorsun büyük bir ülke olacağından bahsediyorsun, burada da resmen peygamberimizi yalanlıyorsun yok sayıyorsun???

imanın şartlarından biri de peygamberlere iman etmektir Hz. Muhammed (sav) ve Hz. Adem dahil olmak üzere bu iki peygamber arasında gelmiş geçmiş tüm peygamberlere iman etmektir. peygamberlerin sıfatlarından biri de "sıdk"tır yani sözleri doğrudur, "tebliğ" Allah'ın tüm emir ve yasaklarını ümmetlerine bildirirler.
bilmiyorum farkında mısın da hiç bir kitap gökten ciltlenmiş olarak inmedi, peygamberler vasıtasıyla insanlara tebliğ edildi sen bu kitabı kabul ediyorsun peygamberimizin sözlerini yalanlıyorsun?

Eger hem Aleviler hem Shialar hem Nusrayliler hem Sunniler , tek gercek olan Kuran-i kerimi kulanirsa , ozaman bunlarin tamami birlesir.

Eger Kuran-i kerim'in disinda ki seylere inanmaya devam edersek , bu muslumanlar , bu ümmet hic birzaman ''tamami'' birlesemez.

Cunku birisi alevi oburusu sunni oburusu shia bilmem ne diyor kendisine. Halbuki Kuran-i kerim'e göre hepimiz ''muslumaniz''.
 

buraQ7

Öğrenci
Katılım
1 Ocak 2013
Mesajlar
16
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0

"Gündüzün iki tarafında, gecenin gündüze yakın saatlerinde namaz kıl. Zira böyle güzel işler insandan uzak olmayan günahları silip giderir. Bu, düşünen ve ibret alanlara bir nasihattır." (Hud Suresi:114)
Gündüzün iki ucu akşam ve sabah namazı, bir kısmında da yatsı namazı vardır. Üç vakit bu ayette zikredilmiştir.

"Gündüzün güneş dönüp gecenin karanlığı bastırıncaya kadar belli vakitlerde namaz kıl ve özellikle sabah namazını! Zira sabah namazı meşhuddur."
(İsra Suresi :78) Güneşin batıya yönelmesinden gece olana kadar kılınan namaz ikindi namazıdır. Sabah namazı tekrar edilmiştir.


"O halde onların söylediklerine sabret. Güneşin doğmasından ve batmasından önce Rabbinin yüceliğini ilan et, O’na hamdet. Gecenin bazı vakitlerinde, gündüzün bazı taraflarında da O’na ibadet et ki Allah rızasına eresin."
(Taha suresi : 130)


Burada beş vakit namaza işaret edilmektedir. Âyette geçen hamd ile tesbihten maksat namazdır. Güneşin doğmasından önce sabah namazı, batmasından önceki: İkindi namazı, gecenin bir kısım saatleri: akşam ile yatsı, gündüzün bazı taraflarındaki namaz ise öğle namazıdır.

Beş vakit namaz; sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazları Kur'an-ı Kerim içinde değişik yerlerde zikredilmektedir. Bazan ikisi, bazan üçü, bazan dördü değişik bir ifade üslupla anlatılmaktadırlar. Cenab-ı Peygamberimiz, Kur'an-ı Kerim'i hem sözü ve hem de işi ile tefsir etme hakkına sahip olduğu için bu hak kendisine Allah tarafından verilmiştir sözü ve işi namazın beş olduğunu açıklamıştır.

Devamı: http://www.sorularlaislamiyet.com/a...n-bes-vakitte-kilinmasinin-hikmeti-nedir.html
 

Ahmethz

Rektör
Emektar
Katılım
7 Eylül 2006
Mesajlar
12,440
Reaksiyon puanı
398
Puanları
83
[MENTION=334025]Dairecii[/MENTION] Allah'tan görevli mehdiye danışmanı öneriyorum (youtubeda bulabilirsin çok akıl zengini bi amca) sorularını itinayla cevaplayacaktır
[MENTION=312196]conviction[/MENTION] a katılıyorum [MENTION=129454]|SeYYaH|[/MENTION] 'ın dediği de doğru müslüman ibadetini her yerde yapabilir sayı önemli değil
 

Dairecii

Asistan
Katılım
6 Mart 2013
Mesajlar
100
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
"Gündüzün iki tarafında, gecenin gündüze yakın saatlerinde namaz kıl. Zira böyle güzel işler insandan uzak olmayan günahları silip giderir. Bu, düşünen ve ibret alanlara bir nasihattır." (Hud Suresi:114)
Gündüzün iki ucu akşam ve sabah namazı, bir kısmında da yatsı namazı vardır. Üç vakit bu ayette zikredilmiştir.

"Gündüzün güneş dönüp gecenin karanlığı bastırıncaya kadar belli vakitlerde namaz kıl ve özellikle sabah namazını! Zira sabah namazı meşhuddur."
(İsra Suresi :78) Güneşin batıya yönelmesinden gece olana kadar kılınan namaz ikindi namazıdır. Sabah namazı tekrar edilmiştir.


"O halde onların söylediklerine sabret. Güneşin doğmasından ve batmasından önce Rabbinin yüceliğini ilan et, O’na hamdet. Gecenin bazı vakitlerinde, gündüzün bazı taraflarında da O’na ibadet et ki Allah rızasına eresin."
(Taha suresi : 130)


Burada beş vakit namaza işaret edilmektedir. Âyette geçen hamd ile tesbihten maksat namazdır. Güneşin doğmasından önce sabah namazı, batmasından önceki: İkindi namazı, gecenin bir kısım saatleri: akşam ile yatsı, gündüzün bazı taraflarındaki namaz ise öğle namazıdır.

Beş vakit namaz; sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazları Kur'an-ı Kerim içinde değişik yerlerde zikredilmektedir. Bazan ikisi, bazan üçü, bazan dördü değişik bir ifade üslupla anlatılmaktadırlar. Cenab-ı Peygamberimiz, Kur'an-ı Kerim'i hem sözü ve hem de işi ile tefsir etme hakkına sahip olduğu için bu hak kendisine Allah tarafından verilmiştir sözü ve işi namazın beş olduğunu açıklamıştır.

Devamı: http://www.sorularlaislamiyet.com/a...n-bes-vakitte-kilinmasinin-hikmeti-nedir.html

Bunu yazan kisinin ya Arapca'si yok , yada egitimi sifir.

Kuran-i kerim:

11:114

"Günün iki ucunda ve gecenin erken saatlerinde düzenli olarak namaz kılın."

Günün iki ucu, gündoğumu ve günbatımı demektir. Ve gece'de iste günesin batdik'tan sonra.




Ve dedigim gibi , Kuran-i kerimin disina cikmaz ise bu muslumanlar , ozaman bu ulkelerin tamami birlesir. Cunku hic kimse kendine Sunni veya Alevi falan demez. Herkez kendine Musluman der.

800px-Islam_by_country.png



Ama sen gidip Kuran-i kerim'in disinda olan kaynaklara inanirsin , muslumanlar herzaman bólünür.
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,325
Puanları
113
"Gündüzün iki tarafında, gecenin gündüze yakın saatlerinde namaz kıl. Zira böyle güzel işler insandan uzak olmayan günahları silip giderir. Bu, düşünen ve ibret alanlara bir nasihattır." (Hud Suresi:114)
Gündüzün iki ucu akşam ve sabah namazı, bir kısmında da yatsı namazı vardır. Üç vakit bu ayette zikredilmiştir.

"Gündüzün güneş dönüp gecenin karanlığı bastırıncaya kadar belli vakitlerde namaz kıl ve özellikle sabah namazını! Zira sabah namazı meşhuddur."
(İsra Suresi :78) Güneşin batıya yönelmesinden gece olana kadar kılınan namaz ikindi namazıdır. Sabah namazı tekrar edilmiştir.


"O halde onların söylediklerine sabret. Güneşin doğmasından ve batmasından önce Rabbinin yüceliğini ilan et, O’na hamdet. Gecenin bazı vakitlerinde, gündüzün bazı taraflarında da O’na ibadet et ki Allah rızasına eresin."
(Taha suresi : 130)


Burada beş vakit namaza işaret edilmektedir. Âyette geçen hamd ile tesbihten maksat namazdır. Güneşin doğmasından önce sabah namazı, batmasından önceki: İkindi namazı, gecenin bir kısım saatleri: akşam ile yatsı, gündüzün bazı taraflarındaki namaz ise öğle namazıdır.

Beş vakit namaz; sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazları Kur'an-ı Kerim içinde değişik yerlerde zikredilmektedir. Bazan ikisi, bazan üçü, bazan dördü değişik bir ifade üslupla anlatılmaktadırlar. Cenab-ı Peygamberimiz, Kur'an-ı Kerim'i hem sözü ve hem de işi ile tefsir etme hakkına sahip olduğu için bu hak kendisine Allah tarafından verilmiştir sözü ve işi namazın beş olduğunu açıklamıştır.

Devamı: http://www.sorularlaislamiyet.com/a...n-bes-vakitte-kilinmasinin-hikmeti-nedir.html

Allah(cc) senden razı olsun güzel kardeşim. en güzel ve en doğru olanı yapmış, cahile doğrudan muhatap olma yerine, onun saçtığı fitne tohumlarını bertaraf etme yoluna gitmişsin.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

@|SeYYaH| 'ın dediği de doğru müslüman ibadetini her yerde yapabilir sayı önemli değil

yanlış anlaşılmasın, benim söylediklerim camilerin yapılması gereği fikrini ortadan kaldırmıyor, camilerin asıl amacının daha iyi bilinmesi gereğine vurgu yapmak istemiştim.
 

theley

Asistan
Katılım
2 Aralık 2012
Mesajlar
372
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
müslümanlar bölünmesin istiyorsun, tamam da,
neden ayetleri ve hadisleri inkar ediyorsun?
 

buraQ7

Öğrenci
Katılım
1 Ocak 2013
Mesajlar
16
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bunu yazan kisinin ya Arapca'si yok , yada egitimi sifir.

Kuran-i kerim:

11:114

"Günün iki ucunda ve gecenin erken saatlerinde düzenli olarak namaz kılın."

Günün iki ucu, gündoğumu ve günbatımı demektir. Ve gece'de iste günesin batdik'tan sonra.




Ve dedigim gibi , Kuran-i kerimin disina cikmaz ise bu muslumanlar , ozaman bu ulkelerin tamami birlesir. Cunku hic kimse kendine Sunni veya Alevi falan demez. Herkez kendine Musluman der.

800px-Islam_by_country.png



Ama sen gidip Kuran-i kerim'in disinda olan kaynaklara inanirsin , muslumanlar herzaman bólünür.

Kuran-ı Kerim'in dışındaki kaynaktan kastın Alemlerin Rabbinin "Sen olmasaydın alemi yaratmazdım" diye hitab ettiği, Son peygamber (sav) in sözleri yani Hadis-i Şerifler. Bunu herkes bilir Kuran-ı Kerim vahiy yoluyla indirilmiştir yani Cebrail aleyhisselam Hz Muhammet (a.s.m) 'e ayetleri vahyetmiş O da insanlara bildirmiş ve yazılarak kitap haline getirilmiştir. Eğer ben Pegamberin sözüne güvenmeyeceksem "haşa" (ki asla böyle bişey olamaz Allah (cc) buna izin vermez) kitap haline getirilirken ayetleri yanlış yazdırmadığını, kendine göre yorumlamadığını nerden bileceğim?

Amentü, Türkçe'de "inandım" demektir. İman esaslarını ifade için kullanılır.

İMANIN ŞARTLARI
1-Allah'ın birliğine inanmak.
2-Meleklere inanmak.
3-Kitaplara inanmak.
4-Peygamberlerine inanmak.
5-Ahiret hayatına inanmak.
6-Hayır ve şerrin Allah'dan geldiğine inanmak.
 

dadaist

Profesör
Katılım
18 Eylül 2010
Mesajlar
1,638
Reaksiyon puanı
8
Puanları
38
Diyanet camilerin içlerinde oluşturulan dükkanlardan vergi alıyor. Tabii daha çok cami olsun ister. Konya'daki caminin altındaki berberle, İstanbul'daki caminin altında işletilen berber vs. aynı vergiyi vermeyecek ne de olsa. Şark kurnazları. Dini her alanda kullanırlar bunlar.
 

hamza5806

Profesör
Katılım
17 Ağustos 2012
Mesajlar
3,671
Reaksiyon puanı
22
Puanları
38
cuma namazı kılmak çok zor oluyor cami sayısına devletin el atması lazım
 

CMYK

Profesör
Katılım
11 Haziran 2011
Mesajlar
1,048
Reaksiyon puanı
7
Puanları
38
[video=youtube;uJJ0q1P0cWA]http://www.youtube.com/watch?v=uJJ0q1P0cWA[/video]
 

webaslann

Asistan
Katılım
2 Ekim 2012
Mesajlar
241
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
gerçekten büyük bir eksiklik..umarım bunun için çalışmlar başlatılır
 

Son mesajlar

Üst