Elektrikli otomobil tüyoları!

-MuzaffeR-

Adult games: dating for spicy meetups
Katılım
26 Şubat 2012
Mesajlar
809
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Tek şarjla 185 kilometreye nasıl ulaşılır?

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, her gün işine
elektrikli otomobille gidip geldiğini belirterek, ''Büyük sessizlik var. Çevre kirliliği ve gürültüsü yok. Sıfır karbondioksit söz konusu. Motor sesi yok. Muazzam ivmelenen otomobil. Önemli olan bir şarjla uzun mesafe kullanabilmek. Limit 185 kilometre. 185 kilometreye kadar tek şarjla kullanabilmek için otomobili sakin kullanmak, trafik kurallarına tam uymak gerekiyor'' dedi.

Aybar, Türkiye'de otomotiv sektörü nün ilk iki ayda yüzde 30'un üzerinde daraldığını anımsattı.

Bu daralmanın hemen ardından ''ne oluyor?'' şeklinde bir panik yaşandığını dile getiren Aybar, ''Hiçbir şey olmuyor. Biz bu daralmayı öngörmüştük. Geçen yılın ilk iki ayı çok yüksek geçmişti. Tahminlerin üzerinde rakamlara ulaşılmıştı. Şu anda sektör, bir regülasyonun içinde'' diye konuştu.

Aybar, yılın ilk aylarındaki satışların normal olduğunu belirterek, şunları kaydetti:

''Ocak ve Şubatta satış rakamları, 30 ve 40 binin üzerine çıktı. Bence iyi bir rakam. Satışların, Mart ayında 50 binin üzerine çıkacağını bekliyoruz. Bu da yılı öngördüğümüz trende doğru getiriyor. Geçen yılın yüzde 10 kadar eksiğinde bir yıl yaşayacağımızı, bunun da normal olduğunu söylüyorum. Bu yılın ikinci yarısı, ilk yarısından daha iyi olacak gibi görünüyor. Genç, dinamik ve gelir düzeyi artan nüfusa sahip ülkemizde faizlerin biraz daha inmesiyle satışların daha da artacağını düşünüyoruz.''

"HER GÜN İŞİME ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLE GİDİP GELİYORUM"

İbrahim Aybar, geçen yılın son çeyreğinden bu yana elektrik motorlu Fluence ürettiklerini dile getirerek, bugüne kadar ürettiklerini ihraç ettiklerini anlattı.

Geçen yılın son çeyreğinde 2 bin adedin üzerinde ihracat yaptıklarını anlatan Aybar, ''Elektrikli Fluence, Danimarka, İspanya, Portekiz, Fransa ve Avustralya'ya gidiyor. İhracat devam ediyor'' dedi.

Elektrikli aracı nisan ayı sonundan itibaren bireysel ve kurumsal müşterilerine teslim etmeye başlayacaklarını ifade eden Aybar, şunları kaydetti:

''Ben özellikle 2015 yılından itibaren Türkiye'de ve ihracat ettiğimiz pazarlarda da çok fazla talebin ortaya çıkacağına inanıyorum. Yıllık 40 bin adetlik üretim yapacak kapasitedeyiz. İç pazarda ne kadar gelişme olur bir şey söylemek zor. Sonuçta, yeni bir konsept, yeni enerji şekli, Türkiye'de üretilen otomobile uygulandı. Ben kullanıyorum. Her gün işime
elektrikli otomobil
le gidip geliyorum. Büyük sessizlik var. Çevre kirliliği ve gürültüsü yok. Sıfır karbondioksit söz konusu. Motor sesi yok. Muazzam ivmelenen otomobil. Torku çok yüksek. İnsanlar bu ivme keyfini görecek. Önemli olan bir şarjla uzun mesafe kullanabilmek. Limit 185 kilometre. 185 kilometreye kadar tek şarjla kullanabilmek için otomobili sakin kullanmak, trafik kurallarına tam uymak gerekiyor. Bu durumda otomobilden maksimum fayda alınabilir.''

727601_detay.jpg


kaynak : http://ekonomi.haberturk.com/otomotiv/haber/727601-elektrikli-otomobil-tuyolari
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,676
Reaksiyon puanı
26
Puanları
48
Aylık batarya aidatı bir depo benzinden pahalı. Kaç kişi depoyu fulleyebiliyor?
 

alonespy

Asistan
Katılım
9 Kasım 2010
Mesajlar
399
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
evet gerçekler dolu tarafında aylık pil kirası + elektrik parası= benzin fiyatı....tabi belli bir kullanımdan veya şarjdan sonra pil ölecek onun içinde ekstra para isterler....
 

mustang

Dekan
Katılım
30 Ekim 2008
Mesajlar
8,663
Reaksiyon puanı
34
Puanları
48
Elektirikli Arabalar için henüz daha erken.
Öyle yada böyle petrol rezervleride 50 sene yeter.
Bu Arabalar yaygınlaştığında,akü imali için kullanılan malzemede sıkıntı oluşacaktır.
Diyeceğim,belkide başka bir teknoloji daha çıkıp Elektrikli araçları saf dışı bırakabilir.
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,676
Reaksiyon puanı
26
Puanları
48
evet gerçekler dolu tarafında aylık pil kirası + elektrik parası= benzin fiyatı....tabi belli bir kullanımdan veya şarjdan sonra pil ölecek onun içinde ekstra para isterler....
Pili dolum istasyonlarında doldurmuyorsun değiştiriyorsun. Pil yıprandıysa vay halimize.
 

Elbruz46

Rektör
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
113
Yeni teknolojiye sazan gibi atlamayacaksın. Üzerinden biraz zaman geçsin artıları eksileri ortaya çıksın bakalım. Bu arada araç menzilleri çok kısa. sadece evden işe işten eve gidebiliyorsun. Uzun yol ihtiyacını karşılamıyor.
 

zıppırık

Asistan
Katılım
5 Temmuz 2011
Mesajlar
433
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Tam hesapları bilmiyorum ama 1 ayda 100 TL 150TL fazla gidecekse gitsin diyorum. En azından eksoz dumanından dünya 1 arabadan daha kurtulur.
Ben veririm açıkçası. Zorda olursam arabamı kullanmam olur biter.

Her şeye parasal yönden baktığımız için çok hataya düşüyoruz diye düşünüyorum. Tabiki parasal yönden bakmalıyız ama önce insan sağlığı. Sonuçta o kadar haber okuyoruz. İnsanlar nelerden ölüyor. 10 lira fazla vermemek için ölen de var, üst geçit kullanmayıp yoldan geçip ölen de var.

Biraz para için dünyayı öldürüyoruz o da ayrı tabi.

Şimdi bazı arkadaşlar çıkıp sen benim ne şartlarda ne kadar kazandığımı biliyormusun ki böyle düşünüyorsun diyecek.

Peşin peşin söyleyim. Tartışma yaratmak için söylemedim düşüncemi. Farklı bir düşünce olsun daha farklı düşünelim diye söyledim. Ayrıca, ben ne şartlarda geçimini sağlayamayan insanlar gördüm, bilirim nasıl bir şey olduğunuda.
 

grkn-g

Doçent
Katılım
30 Kasım 2011
Mesajlar
883
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
ince uçlu şarjı olan varmı? yakın gelecekte bunu çok duyacağız gibi geliyo bana
 

justlive4life

Doçent
Katılım
11 Mart 2009
Mesajlar
618
Reaksiyon puanı
18
Puanları
18
@zıppırık ;
Fazla para verip ölen de var :)

--- Mesaj Güncellendi ---

______
Şu ışınlanma işini yapsınlar da kurtulalım :)
 

zıppırık

Asistan
Katılım
5 Temmuz 2011
Mesajlar
433
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
@justlive4life dediğin gibi de var. Oradaki bahsettiğim konu o değildi. Neden ana konuyu almadında o gözüne battı onuda anlamadım. :)
 

Ali TEMEL

Profesör
Katılım
17 Kasım 2006
Mesajlar
4,654
Reaksiyon puanı
92
Puanları
48
Hem elektrikli hem benzinli yapabilseler daha iyi olurdu. Uzun yolda kalırsan artık elektrik direklerine kablo atıp şarj etmek zorunda kalırsın :)
 

-MuzaffeR-

Adult games: dating for spicy meetups
Katılım
26 Şubat 2012
Mesajlar
809
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Hem elektrikli hem benzinli yapabilseler daha iyi olurdu. Uzun yolda kalırsan artık elektrik direklerine kablo atıp şarj etmek zorunda kalırsın :)
dediğin şekilde de araçlar var. onların çalışma prensibi şu şekilde : trafikte belli bir hız mesele 60 km/h'ın altına indiğinde elektrikli motora geçiyor. üstünde ise normal benzinli/dizel motor faaliyete geçiyor ve elektrikli motor şarj oluyor diye biliyorum.
 

Genero

Profesör
Katılım
11 Haziran 2009
Mesajlar
2,010
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
dediğin şekilde de araçlar var. onların çalışma prensibi şu şekilde : trafikte belli bir hız mesele 60 km/h'ın altına indiğinde elektrikli motora geçiyor. üstünde ise normal benzinli/dizel motor faaliyete geçiyor ve elektrikli motor şarj oluyor diye biliyorum.


daha gelişmişleride mevcut bakınız opel ampera'ya .. normal elektirikli araba. menzilinden fazla gitmek istersen dahili jeneratörü var az bir miktar benzinle 600 km yol alabiliyorsun
 
Üst